Killulla pakin solenoidi valmis, noin ainakin oma katiska oirehti kun se hajosi. Ei maksa montaa kyöstiä ja helppo vaihtaa.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Säälittävän kuuluisa 530d -99 Steptronic
Collapse
X
-
Tuosta solenoidista lueskelinkin netistä. On siis ilmeisesti tämän linkin takaa löytyvä. http://forum.e46fanatics.com/showthread.php?t=893453
Katsotaan jos toistuu niin laitetaan vaihtoon.
Comment
-
-
2002 530d steppi automaatilla. Moottoritiellä pamahti perä jumiin ja menohan lakkasi kuin seinään. Kartaanin tiputin pois autosta mutta eipä siinä vaihteet kytkeydy päälle enään ollenkaan. Siispä onko laatikko automaattisesti moro vai saako sen vielä jollain elvytettyä onnistuuko kotikonstein vai tarvitaanko tietokonetta vai mitä tulisi tehdä?
Comment
-
-
Originally posted by ahistaa View Post2002 530d steppi automaatilla. Moottoritiellä pamahti perä jumiin ja menohan lakkasi kuin seinään. Kartaanin tiputin pois autosta mutta eipä siinä vaihteet kytkeydy päälle enään ollenkaan. Siispä onko laatikko automaattisesti moro vai saako sen vielä jollain elvytettyä onnistuuko kotikonstein vai tarvitaanko tietokonetta vai mitä tulisi tehdä?
Comment
-
-
Minulla on tuo sama vehje. Aikasemmalla 3-sarjalaisella opin aika aktiivisen ajotavan ja siihen kuului automaatin stepin jäyttö mm. moottorijarrutuksissa ja joskus kiihdytyksissä...
Vieläkö 255 tkm ajettu Steppi kestää tuollaisen käytön vai pidänkö vaan kilstisti D:llä koko ajan?
Originally posted by Hemi View PostDiesel laatikko Ranskalaisten valmistama GM, kun bensalaatikko Saksalaisten ZF.
Aivan eri laatikot siis kyseessä.
Bensakoneen laatikko on pomminvarma ikiliikkuja, kunhan renkaan vierintäkehä pidetään orggis spekseissä.
Tuo 280tkm ZF:ään on vasta sisäänajo ja ajamalla et saa sitä rikki.
Tämän jälkeen et myöskään vaihda enään manuaaliin kuin pakon edessä.
Comment
-
-
Originally posted by thebluenile View PostMinulla on tuo sama vehje. Aikasemmalla 3-sarjalaisella opin aika aktiivisen ajotavan ja siihen kuului automaatin stepin jäyttö mm. moottorijarrutuksissa ja joskus kiihdytyksissä...
Vieläkö 255 tkm ajettu Steppi kestää tuollaisen käytön vai pidänkö vaan kilstisti D:llä koko ajan?
Comment
-
-
On tuo ajo hieman rauhallisempaa D:llä, mutta ilmeisesti muuten laatikko tekee saman "työn" D:llä kuin Stepillä. Moottorijarrutuksissa yms. tulee varmaan eri tavalla momenttia laatikolle ja täytyyhän siinä kai jotain synkronointeja tehdä kun pienemmälle nopeammin vaihtaa.
Tämä vain tämmöisen maallikon pohdintaa, tekniikka sinällään ei ole hallussa...
Originally posted by Muurahainen View PostNo kestää varmaan ihan saman kuin D:lläkin.
Comment
-
Comment