Announcement

Collapse
No announcement yet.

Säälittävän kuuluisa 530d -99 Steptronic

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Macke
    Bimmer Enthusiast
    • Jan 2009
    • 1134
    • Porvoo

    Killulla pakin solenoidi valmis, noin ainakin oma katiska oirehti kun se hajosi. Ei maksa montaa kyöstiä ja helppo vaihtaa.

    Comment

    • Hemi
      Bimmer Enthusiast
      • Apr 2004
      • 18880
      • Pirkanmaa

      Originally posted by Macke View Post
      Killulla pakin solenoidi valmis, noin ainakin oma katiska oirehti kun se hajosi. Ei maksa montaa kyöstiä ja helppo vaihtaa.
      Ääni tälle mikäli sitä öljyä on 100% varmuudella tarpeeksi.

      Comment

      • Killu
        Newbiemmer
        • Jan 2016
        • 13
        • Hml

        Tuosta solenoidista lueskelinkin netistä. On siis ilmeisesti tämän linkin takaa löytyvä. http://forum.e46fanatics.com/showthread.php?t=893453
        Katsotaan jos toistuu niin laitetaan vaihtoon.

        Comment

        • Soininen
          BTCF Member
          • Nov 2006
          • 1296
          • Kajaani

          Lienekkö kellään -02vm 530da:n mahdollista päivittää laatikon softaa?
          E28 "525i" M52 -84
          F11 520d xDrive -16

          Comment

          • Hezman
            Bimmer Fanatic
            • Oct 2012
            • 708
            • Jyväskylä

            Originally posted by Soininen View Post
            Lienekkö kellään -02vm 530da:n mahdollista päivittää laatikon softaa?
            Minkälaista muutosta toiveissa?

            Comment

            • Soininen
              BTCF Member
              • Nov 2006
              • 1296
              • Kajaani

              Originally posted by Hezman View Post
              Minkälaista muutosta toiveissa?
              No ihan kokeilla saako toimimaan tuon laatikon paremmin. Eli siis ihan uusinta orkkis softaa jos saisi kokeiltua.
              E28 "525i" M52 -84
              F11 520d xDrive -16

              Comment

              • ahistaa
                Newbiemmer
                • Feb 2011
                • 27
                • suomi

                2002 530d steppi automaatilla. Moottoritiellä pamahti perä jumiin ja menohan lakkasi kuin seinään. Kartaanin tiputin pois autosta mutta eipä siinä vaihteet kytkeydy päälle enään ollenkaan. Siispä onko laatikko automaattisesti moro vai saako sen vielä jollain elvytettyä onnistuuko kotikonstein vai tarvitaanko tietokonetta vai mitä tulisi tehdä?

                Comment

                • Hemi
                  Bimmer Enthusiast
                  • Apr 2004
                  • 18880
                  • Pirkanmaa

                  Originally posted by ahistaa View Post
                  2002 530d steppi automaatilla. Moottoritiellä pamahti perä jumiin ja menohan lakkasi kuin seinään. Kartaanin tiputin pois autosta mutta eipä siinä vaihteet kytkeydy päälle enään ollenkaan. Siispä onko laatikko automaattisesti moro vai saako sen vielä jollain elvytettyä onnistuuko kotikonstein vai tarvitaanko tietokonetta vai mitä tulisi tehdä?
                  Ei pitäisi tehdä laatikolle mitään? Onko vaihteensiirto ok?

                  Comment

                  • ahistaa
                    Newbiemmer
                    • Feb 2011
                    • 27
                    • suomi

                    Köppi pelaa moitteettomasti samoin mittaristoon tulevat symboolit ja kaikki on ulkoisesti kunnossa.

                    Comment

                    • Muurahainen
                      BTCF Member
                      • Dec 2006
                      • 9194
                      • Nurmijärvi

                      Jos tuossa paukahti laatikko ja vei perän mennessään?

                      Comment

                      • ahistaa
                        Newbiemmer
                        • Feb 2011
                        • 27
                        • suomi

                        Perän kun irroitin ja sitä kolistelin ja pyörittelin niin kuivahan se täysin oli sisältä ja askissa öljyä tuntuu olevan kun tarkastusroppua raotin. Ja eipä näistä ikinä ole aski tainnun kerta pamauksella pettää...


                        +++ Tuskin takakelkan korva repeäisi jos aski jumiin heittäisi

                        Comment

                        • ahistaa
                          Newbiemmer
                          • Feb 2011
                          • 27
                          • suomi

                          Osaakos joku sanoa että jos laatikon vaihtaa ja samalla vaihtaa sen sähköisen ohjauslaatikon hantinpuolon raitisilmakotelon alle tarviiko sen jälkeen kone saada tietokoneeseen kiinni, vai osien vaihdon jälkeenkone käyntiin ja kovaa ajoa pelkästää??

                          Comment

                          • thebluenile
                            Bimmer Rookie
                            • Dec 2013
                            • 122
                            • Helsinki

                            Minulla on tuo sama vehje. Aikasemmalla 3-sarjalaisella opin aika aktiivisen ajotavan ja siihen kuului automaatin stepin jäyttö mm. moottorijarrutuksissa ja joskus kiihdytyksissä...

                            Vieläkö 255 tkm ajettu Steppi kestää tuollaisen käytön vai pidänkö vaan kilstisti D:llä koko ajan?

                            Originally posted by Hemi View Post
                            Diesel laatikko Ranskalaisten valmistama GM, kun bensalaatikko Saksalaisten ZF.
                            Aivan eri laatikot siis kyseessä.



                            Bensakoneen laatikko on pomminvarma ikiliikkuja, kunhan renkaan vierintäkehä pidetään orggis spekseissä.
                            Tuo 280tkm ZF:ään on vasta sisäänajo ja ajamalla et saa sitä rikki.
                            Tämän jälkeen et myöskään vaihda enään manuaaliin kuin pakon edessä.

                            Comment

                            • Muurahainen
                              BTCF Member
                              • Dec 2006
                              • 9194
                              • Nurmijärvi

                              Originally posted by thebluenile View Post
                              Minulla on tuo sama vehje. Aikasemmalla 3-sarjalaisella opin aika aktiivisen ajotavan ja siihen kuului automaatin stepin jäyttö mm. moottorijarrutuksissa ja joskus kiihdytyksissä...

                              Vieläkö 255 tkm ajettu Steppi kestää tuollaisen käytön vai pidänkö vaan kilstisti D:llä koko ajan?
                              No kestää varmaan ihan saman kuin D:lläkin.

                              Comment

                              • thebluenile
                                Bimmer Rookie
                                • Dec 2013
                                • 122
                                • Helsinki

                                On tuo ajo hieman rauhallisempaa D:llä, mutta ilmeisesti muuten laatikko tekee saman "työn" D:llä kuin Stepillä. Moottorijarrutuksissa yms. tulee varmaan eri tavalla momenttia laatikolle ja täytyyhän siinä kai jotain synkronointeja tehdä kun pienemmälle nopeammin vaihtaa.

                                Tämä vain tämmöisen maallikon pohdintaa, tekniikka sinällään ei ole hallussa...

                                Originally posted by Muurahainen View Post
                                No kestää varmaan ihan saman kuin D:lläkin.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎