Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 Tasonsäätö

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • markok
    Bimmer Enthusiast
    • Oct 2002
    • 3019
    • Kuopio

    Originally posted by end-o View Post
    eli nyt kun se viimeksi nosti perän ylös oli kompura "auki" edessäni. ja juuri ennen kuin se lopetti pumppaamisen kuulu pieni sihaus jostain kompurasta!? ei vissiin ihan normaalia?!?

    ja otin kuivaimen irti ja laitoin rakeet uunissa noin n.45min(ei näyttäny lilluvan mitenkään vedessä, mutta väri kyllä muuttu selkeesti). Ja putsasin kosteudet säiliön seinämiltäja ruosteet jousesta.
    Tässä samassa otin sen "pää" mangnetti venttiilin irti ja kokeilin piuhoilla suoraan akusta virtaa. mutta mitään ei tapahtunut?!?(jousi ja se luistin ei ollut silloin sisällä). onko tämä siis hajalla?
    En halunnut purkaa kahta muuta venttiiliä koska silloin olisi taas paineet karannut palkeista ja ties koska sinne uudestaan kertynyt.
    Kun testaat magneettiventtiiliä pitää sen paketin olla kasassa. Joko pidät sormella jousta ja holkkia sopivalla etäisyydellä reikään työnnettynä tai sitten testaat venttiiliä sen ollessa paikallaan. Tuohan toimii niin, että runkoon tulee magneettikenttä joka vetää holkin sisään kun kelalle tulee virtaa. Jos holkki ei ole paikoillaan niin eihän se silloin voi mitään vetää.
    BMW 530iA Touring -05

    Comment

    • end-o
      Newbiemmer
      • Oct 2005
      • 27

      Originally posted by markok View Post
      Kun testaat magneettiventtiiliä pitää sen paketin olla kasassa. Joko pidät sormella jousta ja holkkia sopivalla etäisyydellä reikään työnnettynä tai sitten testaat venttiiliä sen ollessa paikallaan. Tuohan toimii niin, että runkoon tulee magneettikenttä joka vetää holkin sisään kun kelalle tulee virtaa. Jos holkki ei ole paikoillaan niin eihän se silloin voi mitään vetää.
      arvasin että olin tehnyt jotain väärin täytyy kokeilla tuossa lähipäivinä mitä sanoo, ellei laukea taas uudestaan ennen sitä.

      Muuten, kun laitoin akun navan paikoilleen ja auton käyntiin niin palo vieläkin vika herja, mutta kompura hörähti käyntiin ja sammui milteen samantien. Ajoin noin 20km ja sinä aikana teksti hävisi ja homma toimi normaalisti. Saa nähä kuinka kauvan....

      Kiitos kaikista vinkeistä!

      Comment

      • Masatus
        Bimmer Fanatic
        • Dec 2006
        • 867
        • Haukipudas

        Mistä näitä kunnollisia silicagel rakeita sitten osaisi metsästää jos kerran sinooperi ja markettikama ovat hieman epävarmoja. Oulun Wetteriltä noita ei tietääkseni saa.

        Comment

        • markok
          Bimmer Enthusiast
          • Oct 2002
          • 3019
          • Kuopio

          Originally posted by Masatus View Post
          Mistä näitä kunnollisia silicagel rakeita sitten osaisi metsästää jos kerran sinooperi ja markettikama ovat hieman epävarmoja. Oulun Wetteriltä noita ei tietääkseni saa.
          Teollisuudessa ainakin käytetään tätä vastaavaa rae tyyppiä kuin mitä alkuperäiset ovat. Sitä en tosin tiedä mistä he nämä hankkivat ja onko edes yksityis henkilöille myynnissä. Itse joudun työpaikalla välillä käsittelemään vastaavia rakeita joihin on imeytetty indikaattori väri. Tämä väri on jotain syöpävaarallista ainetta, joten tätä mallia ei ainakaan ole kuluttajamarkkinoilla myynnissä.

          Toisaalta onhan täällä osa saanut hyviä tuloksia Sinooperin rakeillakin. Omasta mielestä Sinooperin rakeet ovat vain helpommin rikkoontuvia ja kostuessaan ja rikkoutuessaan muodostaa liian tiiviin massan minkä läpi ilma ei virtaa riittävästi.
          BMW 530iA Touring -05

          Comment

          • Masatus
            Bimmer Fanatic
            • Dec 2006
            • 867
            • Haukipudas

            Originally posted by markok View Post
            Teollisuudessa ainakin käytetään tätä vastaavaa rae tyyppiä kuin mitä alkuperäiset ovat. Sitä en tosin tiedä mistä he nämä hankkivat ja onko edes yksityis henkilöille myynnissä. Itse joudun työpaikalla välillä käsittelemään vastaavia rakeita joihin on imeytetty indikaattori väri. Tämä väri on jotain syöpävaarallista ainetta, joten tätä mallia ei ainakaan ole kuluttajamarkkinoilla myynnissä.

            Toisaalta onhan täällä osa saanut hyviä tuloksia Sinooperin rakeillakin. Omasta mielestä Sinooperin rakeet ovat vain helpommin rikkoontuvia ja kostuessaan ja rikkoutuessaan muodostaa liian tiiviin massan minkä läpi ilma ei virtaa riittävästi.
            Hmm, pitääköhän tuo sitten kuivatella noita vanhoja tai tehdä vanhoista ja uusista sopiva cocktaili.

            Comment

            • Siankarlo
              Bimmer Rookie
              • Sep 2010
              • 133
              • Helsinki

              Tuota noin... Tänään ekaa kertaa oli kunnon pakkanen ja heti löi tuon "selflevel susp. Inact." -herjan tauluun omassa touringissa. Pakkasta n. -12, herja tuli 10 km ajon jälkeen heti kun tasainen asfaltti muuttui mukulakiviksi. Auto oli päivän lämpimässä parkkihallissa, minkä jälkeen ei ole herjannut. Perä on ollut jatkuvasti normaalilla korkeudella.

              Luettuani aika lailla kaikki asiaan liittyvät threadit kysyisin nyt viisammilta:
              - onko nyt niin, että näillä oireilla tod. näk. systeemi jäätyy, eli ei siis huolta että palkeissa olisi vuoto?
              - löytyykö jostakin hyvä ohje kuivaimen rakeiden vaihtoon?
              - mitä luultavasti tapahtuu, jos antaa systeemin jäätyä ja katselee tyynesti vikailmoitusta?
              Auto siis 2002 530dat tehtaan madalletulla alustalla (ei m-sport).
              2012 F11 530DAt Xdrive
              Ex 2002 E39 530DAt

              Comment

              • Ansseli
                Bimmer Rookie
                • Oct 2007
                • 145
                • Tampere/Mikkeli

                Originally posted by Siankarlo View Post
                - mitä luultavasti tapahtuu, jos antaa systeemin jäätyä ja katselee tyynesti vikailmoitusta?
                .
                Mulla ainaskin perä tipahti alas ja jousto hävis, pitkällä matkalla kun pääs jäätymään. ei kovin hyvältä kuulostanut kun ei ollut joustoja ollenkaan, eikä varmaan tehnyt kauheen hyvää ilmapusseillekkaan. Sisätilalämppärillä sain sulatetuksi ja perä nousi oikeelle korkeudelle
                -530 d touring automaatti -02 237 tkm-

                Comment

                • Masatus
                  Bimmer Fanatic
                  • Dec 2006
                  • 867
                  • Haukipudas

                  Originally posted by Siankarlo View Post
                  - löytyykö jostakin hyvä ohje kuivaimen rakeiden vaihtoon?
                  Eipä taida näiden postausten lisäksi parempia ohjeita olla mutta noillakin pitäisi pärjätä, eli peräkontista löytyy kompura.




                  Comment

                  • Jozke
                    Newbiemmer
                    • Oct 2010
                    • 4
                    • Parola

                    tasonsäätö "selflevel....

                    Morjens. Olen tässä epätoivosesti yrtittänyt foorumilta etsiä ratkaisua tasonsäätööni, joka mielestäni nousee oikealle tasolle, mutta herjaa vikakoodia ja auto pompottaa ihan mielettömästi eli iskarit ei tunnu toimivan ollenkaan. Voiko selflevel vikakoodi ilmoittaa muusta kun takapään ongelmasta? ja mistähän pitäisi ongelmaa lähteä hakemaan? ja auto on vm 98. 523 touring

                    Kiitokset etukäteen

                    Comment

                    • TFV
                      Bimmer Enthusiast
                      • Mar 2006
                      • 3080
                      • Nurmijärvi

                      Originally posted by Jozke View Post
                      Morjens. Olen tässä epätoivosesti yrtittänyt foorumilta etsiä ratkaisua tasonsäätööni, joka mielestäni nousee oikealle tasolle, mutta herjaa vikakoodia ja auto pompottaa ihan mielettömästi eli iskarit ei tunnu toimivan ollenkaan. Voiko selflevel vikakoodi ilmoittaa muusta kun takapään ongelmasta? ja mistähän pitäisi ongelmaa lähteä hakemaan? ja auto on vm 98. 523 touring

                      Kiitokset etukäteen
                      En tiedä onko tästä apua, mutta musta tuntuu, että sun tasosäätö toimii. Iskarit vaan vuosien varrella absorboineet(imeneet)vettä sen verran kaasun sekaan, että pamahtaneet jäähän. Saakohan tästä nyt mitään tolkkua? Mulle kävi niin, tosin etupään kanssa, mutta kait se sama voi tapahtua takanakin.
                      E70, koska siihen piti olla helppo istua. Astinlaudat.

                      Comment

                      • Jozke
                        Newbiemmer
                        • Oct 2010
                        • 4
                        • Parola

                        Originally posted by TFV View Post
                        En tiedä onko tästä apua, mutta musta tuntuu, että sun tasosäätö toimii. Iskarit vaan vuosien varrella absorboineet(imeneet)vettä sen verran kaasun sekaan, että pamahtaneet jäähän. Saakohan tästä nyt mitään tolkkua? Mulle kävi niin, tosin etupään kanssa, mutta kait se sama voi tapahtua takanakin.

                        kiitos vinkistä.

                        En tosiaan tiedä enään että kumpi pää siinä pompottaa? herjasko etupään takia tasonsäätö vikakoodia ja oliko juuri pompottelua etupäässä?

                        Comment

                        • Mics
                          Bimmer Rookie
                          • Aug 2008
                          • 45
                          • Vaasa

                          Omassa e39 touringissa ei tuu herjaa tauluun eikä myöskään kompura sano mitään??? Olisko ohitettu jotenkin ettei herjaa vai???:think
                          E46 330xi Touring -02


                          ex. Audi TT -99
                          ex. E39 530dA Touring -01
                          ex. E36 325i Coupe -92
                          ex. E28 535 iM -85

                          Comment

                          • Samppae39
                            Bimmer Enthusiast
                            • Feb 2009
                            • 1597
                            • Vähäkyrö

                            Originally posted by Masatus View Post
                            Mistä näitä kunnollisia silicagel rakeita sitten osaisi metsästää jos kerran sinooperi ja markettikama ovat hieman epävarmoja. Oulun Wetteriltä noita ei tietääkseni saa.
                            En nyt jaksanu koko keskustelua selata läpi. Millä perusteella markettikama on arveluttavaa? Mulla on toista talvea menossa Rainbown silica kissanhiekka kuivaimessa ja hyvin on pelittäny :think

                            Comment

                            • markok
                              Bimmer Enthusiast
                              • Oct 2002
                              • 3019
                              • Kuopio

                              Originally posted by Samppae39 View Post
                              En nyt jaksanu koko keskustelua selata läpi. Millä perusteella markettikama on arveluttavaa? Mulla on toista talvea menossa Rainbown silica kissanhiekka kuivaimessa ja hyvin on pelittäny :think
                              Sulla on järjestelmä ollut kuiva kun olet rakeet vaihtanut. Jos nuo markettirakeet kastuvat liikaa käy huonosti. Tuossa linkki toiseen topicciin jossa kirjoitin asiasta enemmän omakohtaisten kokemusten perusteella http://www.btcf.fi/forum/showpost.ph...9&postcount=39
                              BMW 530iA Touring -05

                              Comment

                              • Masatus
                                Bimmer Fanatic
                                • Dec 2006
                                • 867
                                • Haukipudas

                                Jos jollakin ylimääräistä aikaa löytyy niin saa halutessaan metsästää näitä kompuran yhteydessä olevia venttiileitä. Tässä muutamia kuvia joista löytyy jos mimmosta sarjanumeroa, josko niiden avulla jostakin jotain irtoaisi.
                                Näitähän on jokunen kuitenkin valskannut ja olisi mukavampi ostaa kokonaan uusi kuin käytetyn kompuran mukana tuleva käytetty venttiili.
                                -bmw marmoritiski suomi?
                                -saksan marmori?
                                -jokin suomalainen tarvikeliike, Örum oy?
                                -ulkomaiset liikkeet?
                                Kuka saa selvää tuosta ensimmäisen kuvan oikean puoleisen venttiilin/solenoidin kohdalla olevasta tekstistä? 12VDC, (0,75A?), xxxx, 2199.
                                Ja millä noiden venttiilien kumiosia uskaltaa voidella jotta eivät vuoda näillä kovilla pakkasilla?
                                Last edited by Masatus; 10-08-2012, 20:27.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎