Saako tuota madallettua jollain poppakonsteilla, vai pitääkö poistaa koko toiminto vaihtamalla iskarit jousineen?
Parikin senttiä riittäis.
Eikös tuon perän saa tiputettua esim INPAlla jos nyt en ihan väärin muista. Korjatkaa ihmeessä jos puhun palturia mutta tällänen mielikuva on jääny itelle.
e39 523iA -97 e87 120d -10 e30 M-tech II v8 cabrio -93 Ex e30 325 "M-tech I" cabrio -88 Ex e30 325 M-tech II m52 -89
Ex e60 530i -03 Ex e39 528 Touring -97 Ex e39 540iA -97 Ex e36 328 Coupe -96 Ex e34 535 -91
Kertokaas lisää, eli mikä se tämä INPA on, ja miten tämä sääto tapahtuu?
BMW tehdas diagnostiikka ohjelma, joka on päässyt internettiin. Lisätietoja sitten haulla. Aiheesta löytyy n+1 ketjua, joten turha siitä ruveta tässä enää kertaamaan.
e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Eilein kuivailin emännän toukasta rakeet. Oli melkoisesti kosteutta joka välissä. No rakeet uuniin pariksi tunniksi ja kuivia oli. Purku ja kasaus aika simppeliä. .Ainut mikä vei aikaa niin oli tuo kuivattaminen. Kannattaa myös kuivata se äänieriste ja rakeiden kotelo. Sielläkin oli välissä kosteutta ihan kiitettävästi.
Kasaus takas. Mutta vieläkin meinaa perä olla yläasennossa ja vikavalo palaa mittaristossa. Pitää lueskella koodit joska ne kertois missä vielä olis vika.
Rakeiden kastuminen tuskin aiheuttaa perän nousemista yläasentoon. Liian ylös nousseen perän syy löytyy todennäköisesti tasonsäädön antureista tai johdoista.
Nyt olisi taas hyvät neuvot tarpeen. Kuivausoperaatio suoritettu kahdesti talven aikana ja nyt kun taas on kosteutta ilmassa koko perä laahaa alhaalla. Kompura tarkastettu tänään, toimii ja rakeet oli kuivat. Pientä kosteutta oli kuitenkin. Mitäs seuraavaksi neuvoksi? Ja kyseessä oli 520i -98 touring.
Rakeiden kastuminen tuskin aiheuttaa perän nousemista yläasentoon. Liian ylös nousseen perän syy löytyy todennäköisesti tasonsäädön antureista tai johdoista.
Joo siis huonosti argumentoitu tuo mun juttu. Eli alkuperänen ongelma oli vikavalo joka välillä ilmoitteli varsinkin lauhtumisen jälkeen talvella. Sitten kivasti pamahti apparin palje paskaks joka vaihdettiin uuteen. Tämän jälkeen toimi hetken hyvin kunnes taas oli vikavalo palamassa ja perä nousi yläasentoon.
Ajattelin että kosteus tekee tämän ja kuivasin rakeet mutta enää ei perä laskenutkaan.
Pitää INPAlla leikkiä josko sais uudet arvot sinne tai sitte tietoa mikä anturi on sökönä.
E: Apukuskin tasoanturihan siellä oli pimeenä. nyt uusi tilattu. Saa kattoo lähteekö sillä pelaamaan.
Eli pääsiäisenä auto kävi pukilla ja tutkittiin tasonsäätö ongelmaa. Raskaan kaluston "asiantuntija" oli sattumoisin paikalla ja hänen kanssaan yritettiin selvittää ongelmaa seuraavasti
- rakeet kuivattu
- kompura toimii
- ilmaa letkuissa, pakko syötöllä töötättiin ilmaa ilmapyssyllä jolloin perä nousi
- palkeet näyttivät ehjiltä, ei kuulunut suhinaa mistään..
- ilmajousen vieressä alustassa oleva "ohjausyksikkö" irroitettu ja laitettu takaisin, näytti ehjältä johdostus
..joten missä vika voisi piillä. Mikään edellä mainittu ei auttanut ongelmaan. Auto menee ensi viikolla pajalle missä mietitään uudestaan. Rautajousien asentaminen alkanut tuntua hyvältä idealta.
Eli pääsiäisenä auto kävi pukilla ja tutkittiin tasonsäätö ongelmaa. Raskaan kaluston "asiantuntija" oli sattumoisin paikalla ja hänen kanssaan yritettiin selvittää ongelmaa seuraavasti
- rakeet kuivattu
- kompura toimii
- ilmaa letkuissa, pakko syötöllä töötättiin ilmaa ilmapyssyllä jolloin perä nousi
- palkeet näyttivät ehjiltä, ei kuulunut suhinaa mistään..
- ilmajousen vieressä alustassa oleva "ohjausyksikkö" irroitettu ja laitettu takaisin, näytti ehjältä johdostus
..joten missä vika voisi piillä. Mikään edellä mainittu ei auttanut ongelmaan. Auto menee ensi viikolla pajalle missä mietitään uudestaan. Rautajousien asentaminen alkanut tuntua hyvältä idealta.
Olisiko jollain ideoita ongelman ratkaisemiseksi.
M
Mites ilmajousituksen boksi, löytyy varapyöräkotelosta akun vierestä?
Comment