Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 Tasonsäätö

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Hautsi
    Newbiemmer
    • Oct 2012
    • 12
    • Kokkola

    Saako tuota madallettua jollain poppakonsteilla, vai pitääkö poistaa koko toiminto vaihtamalla iskarit jousineen?
    Parikin senttiä riittäis.
    Last edited by Hautsi; 27-03-2013, 01:19.

    Comment

    • MarQu
      Moderator
      • Mar 2006
      • 5517
      • Vaasa

      Originally posted by Hautsi View Post
      Saako tuota madallettua jollain poppakonsteilla, vai pitääkö poistaa koko toiminto vaihtamalla iskarit jousineen?
      Parikin senttiä riittäis.
      Eikös tuon perän saa tiputettua esim INPAlla jos nyt en ihan väärin muista. Korjatkaa ihmeessä jos puhun palturia mutta tällänen mielikuva on jääny itelle.
      sigpic

      Comment

      • Tonto!
        BTCF Member
        • Jul 2010
        • 205
        • Hausjärvi

        Kyllä saa INPA:lla säädettyä.
        e39 523iA -97
        e87 120d -10
        e30 M-tech II v8 cabrio -93
        Ex e30 325 "M-tech I" cabrio -88
        Ex e30 325 M-tech II m52 -89
        Ex e60 530i -03
        Ex e39 528 Touring -97
        Ex e39 540iA -97
        Ex e36 328 Coupe -96
        Ex e34 535 -91

        Comment

        • Hautsi
          Newbiemmer
          • Oct 2012
          • 12
          • Kokkola

          Kertokaas lisää, eli mikä se tämä INPA on, ja miten tämä sääto tapahtuu?

          Comment

          • Jopppe
            Bimmer Rookie
            • Dec 2011
            • 74
            • Joensuu

            siihen pitäs olla ohjeet foorumilla, ite googlasin "tasonsäätö inpa" mutta inpa kiinni autoon ja sieltä löytyy kyllä helposti.
            Ex:E60 523i -06
            Ex:E39 530dA touring -03

            E36 323Ci supercharged

            Comment

            • HTK12
              BTCF Member
              • Jul 2011
              • 10949
              • Joensuu

              Originally posted by Hautsi View Post
              Kertokaas lisää, eli mikä se tämä INPA on, ja miten tämä sääto tapahtuu?
              BMW tehdas diagnostiikka ohjelma, joka on päässyt internettiin. Lisätietoja sitten haulla. Aiheesta löytyy n+1 ketjua, joten turha siitä ruveta tässä enää kertaamaan.
              e39 540iA E85

              Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
              Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
              Retrofit ym. koodaukset (BMW)
              Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
              INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
              Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

              Comment

              • Hautsi
                Newbiemmer
                • Oct 2012
                • 12
                • Kokkola

                Eli tuon homman voi ilmeisesti hoitaa myös virallisessa huollosa vai?

                Comment

                • HTK12
                  BTCF Member
                  • Jul 2011
                  • 10949
                  • Joensuu

                  Originally posted by Hautsi View Post
                  Eli tuon homman voi ilmeisesti hoitaa myös virallisessa huollosa vai?
                  Kyllähän sen pitäisi onnistua marmorillakin. Tosin joku foorumilainen kyllä voisi tuon tehdä paljon halvemmalla..
                  e39 540iA E85

                  Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                  Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                  Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                  Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                  INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                  Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                  Comment

                  • Rale
                    BTCF Member
                    • Jul 2005
                    • 1482
                    • Porvoo

                    eJack

                    Omassa E39 dat:ssa oli tämä sovellus http://www.car-solution.de/en/compon...etail?Itemid=0

                    Erittäin helppokäyttöinen ja toimiva ratkaisu.

                    Comment

                    • Hautsi
                      Newbiemmer
                      • Oct 2012
                      • 12
                      • Kokkola

                      Kiitoksia kaikille informaatiosta!
                      Tulikin mieleen tuttu harrastaja, täältä kokkolasta jolta kysäsen asiasta.

                      Comment

                      • markok
                        Bimmer Enthusiast
                        • Oct 2002
                        • 3019
                        • Kuopio

                        Originally posted by MarQu View Post
                        Eilein kuivailin emännän toukasta rakeet. Oli melkoisesti kosteutta joka välissä. No rakeet uuniin pariksi tunniksi ja kuivia oli. Purku ja kasaus aika simppeliä. .Ainut mikä vei aikaa niin oli tuo kuivattaminen. Kannattaa myös kuivata se äänieriste ja rakeiden kotelo. Sielläkin oli välissä kosteutta ihan kiitettävästi.

                        Kasaus takas. Mutta vieläkin meinaa perä olla yläasennossa ja vikavalo palaa mittaristossa. Pitää lueskella koodit joska ne kertois missä vielä olis vika.
                        Rakeiden kastuminen tuskin aiheuttaa perän nousemista yläasentoon. Liian ylös nousseen perän syy löytyy todennäköisesti tasonsäädön antureista tai johdoista.
                        BMW 530iA Touring -05

                        Comment

                        • Ridermtb79
                          Newbiemmer
                          • Sep 2012
                          • 16
                          • Uusimaa

                          Nyt olisi taas hyvät neuvot tarpeen. Kuivausoperaatio suoritettu kahdesti talven aikana ja nyt kun taas on kosteutta ilmassa koko perä laahaa alhaalla. Kompura tarkastettu tänään, toimii ja rakeet oli kuivat. Pientä kosteutta oli kuitenkin. Mitäs seuraavaksi neuvoksi? Ja kyseessä oli 520i -98 touring.

                          Kiitos jo etukäteen kaikille vastanneille..


                          M

                          Comment

                          • MarQu
                            Moderator
                            • Mar 2006
                            • 5517
                            • Vaasa

                            Originally posted by markok View Post
                            Rakeiden kastuminen tuskin aiheuttaa perän nousemista yläasentoon. Liian ylös nousseen perän syy löytyy todennäköisesti tasonsäädön antureista tai johdoista.
                            Joo siis huonosti argumentoitu tuo mun juttu. Eli alkuperänen ongelma oli vikavalo joka välillä ilmoitteli varsinkin lauhtumisen jälkeen talvella. Sitten kivasti pamahti apparin palje paskaks joka vaihdettiin uuteen. Tämän jälkeen toimi hetken hyvin kunnes taas oli vikavalo palamassa ja perä nousi yläasentoon.

                            Ajattelin että kosteus tekee tämän ja kuivasin rakeet mutta enää ei perä laskenutkaan.

                            Pitää INPAlla leikkiä josko sais uudet arvot sinne tai sitte tietoa mikä anturi on sökönä.

                            E: Apukuskin tasoanturihan siellä oli pimeenä. nyt uusi tilattu. Saa kattoo lähteekö sillä pelaamaan.
                            Last edited by MarQu; 02-04-2013, 21:18.
                            sigpic

                            Comment

                            • Ridermtb79
                              Newbiemmer
                              • Sep 2012
                              • 16
                              • Uusimaa

                              Tietämystä kaivataan edelleen..

                              Eli pääsiäisenä auto kävi pukilla ja tutkittiin tasonsäätö ongelmaa. Raskaan kaluston "asiantuntija" oli sattumoisin paikalla ja hänen kanssaan yritettiin selvittää ongelmaa seuraavasti

                              - rakeet kuivattu
                              - kompura toimii
                              - ilmaa letkuissa, pakko syötöllä töötättiin ilmaa ilmapyssyllä jolloin perä nousi
                              - palkeet näyttivät ehjiltä, ei kuulunut suhinaa mistään..
                              - ilmajousen vieressä alustassa oleva "ohjausyksikkö" irroitettu ja laitettu takaisin, näytti ehjältä johdostus

                              ..joten missä vika voisi piillä. Mikään edellä mainittu ei auttanut ongelmaan. Auto menee ensi viikolla pajalle missä mietitään uudestaan. Rautajousien asentaminen alkanut tuntua hyvältä idealta.

                              Olisiko jollain ideoita ongelman ratkaisemiseksi.

                              M

                              Comment

                              • Bmw Master
                                Bimmer Enthusiast
                                • Jan 2004
                                • 13155
                                • Kokomo

                                Originally posted by Ridermtb79 View Post
                                Tietämystä kaivataan edelleen..

                                Eli pääsiäisenä auto kävi pukilla ja tutkittiin tasonsäätö ongelmaa. Raskaan kaluston "asiantuntija" oli sattumoisin paikalla ja hänen kanssaan yritettiin selvittää ongelmaa seuraavasti

                                - rakeet kuivattu
                                - kompura toimii
                                - ilmaa letkuissa, pakko syötöllä töötättiin ilmaa ilmapyssyllä jolloin perä nousi
                                - palkeet näyttivät ehjiltä, ei kuulunut suhinaa mistään..
                                - ilmajousen vieressä alustassa oleva "ohjausyksikkö" irroitettu ja laitettu takaisin, näytti ehjältä johdostus

                                ..joten missä vika voisi piillä. Mikään edellä mainittu ei auttanut ongelmaan. Auto menee ensi viikolla pajalle missä mietitään uudestaan. Rautajousien asentaminen alkanut tuntua hyvältä idealta.

                                Olisiko jollain ideoita ongelman ratkaisemiseksi.

                                M
                                Mites ilmajousituksen boksi, löytyy varapyöräkotelosta akun vierestä?

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎