Kuinka tarkasti tuon perän pitäisi pysyä ohjearvo korkeudessa mikä normaali alustassa on ilmeisesti 360mm? Uusi kompura on asennettuna ja vielä on jännitys päällä korjaantuiko vika tuolla. Eilen perä oli tällä ko. kompuralla hieman ylikin 360mm, mutta nyt tänään viimeisen sammutuksen jälkeen vasen 353mm ja oikea 351mm. Valo ei sentään nyt ole syttynyt ainakaan vielä. Vanhalla kompuralla oli joskus hieman yli 370 milliäkin.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E39 Tasonsäätö
Collapse
X
-
Jos kompura on kunnossa niin eihän se saa laskea ollenkaan.
Kompuran vaihto ei taas vaikuta siihen korkeuteen mitenkään verrattuna vanhaan sillä keskusyksikössä on tiedot muistissa.BMW Service
P.o4oo925441
[email protected]
Onko autossasi läpät imusarjassa? ->tarkista tästä
Ohjelmoinnit, päivitykset, Mittaristojen/MID:n pikselikorjaus, imusarjan läppien poisto, hehkujen vaihto, diagnoosit, yms.. Myös alkuperäiset varaosat
Comment
-
-
Originally posted by Rahu View PostJos kompura on kunnossa niin eihän se saa laskea ollenkaan.
Kompuran vaihto ei taas vaikuta siihen korkeuteen mitenkään verrattuna vanhaan sillä keskusyksikössä on tiedot muistissa.
Comment
-
-
Tänään perä on taas ollut jokaisen sammutuksen jälkeen hyvinkin tarkasti 360mm korkeudella. Tiedä sitten mistä tuo eilinen johtui. Ihmetyttää vain tuo, että kompura ei halunnut aloittaa pumppausta vaikka perä oli alle 360mm korkeudessa. Täytyyhän tuossa kuitenkin joku toleranssi olla minkä sisällä tuo korkeuden pitää. Joutuisi käymään muuten jatkuvasti jos millilleen oikeana aina pitäisi. Tuon toleranssin kun vaan jostakin löytäisi.
Edit. Eli tässä postauksessa ja myös edellisessä olen tarkoittanut sitä, että miksi auto ei aina käydessä pumppaa ohjearvo korkeuteen. Sammutettuna perä on millilleen samalla korkeudella vielä seuraavana aamuna eli vuotoja ei ole.Last edited by markok; 17-09-2009, 18:32.BMW 530iA Touring -05
Comment
-
-
Originally posted by Thuppu View PostSaako tota e39:in tasonsäätöä mitenkään resetoitua? Ei vaan edelleenkään tahdo toi vasen puoli laskea haluttuun tasoon... :thinkNyppäät modulin lennosta irti ja laitat takaisin, näin se yleensä on säätänyt itsensä uudelleen jos asetukset muuten kunnossa
Vikakoodien lukua. Pikselien korjailua ja UUSIA mittariston neulojen moottoreita
Myös vaativampaa koodausta, sekä "avaimia" katiskoille, Retrofitit NBT yms yms.
Comment
-
-
Voihan sen koodata uudestaan mutta en tiedä auttaako sekään asiaan.BMW Service
P.o4oo925441
[email protected]
Onko autossasi läpät imusarjassa? ->tarkista tästä
Ohjelmoinnit, päivitykset, Mittaristojen/MID:n pikselikorjaus, imusarjan läppien poisto, hehkujen vaihto, diagnoosit, yms.. Myös alkuperäiset varaosat
Comment
-
-
Kokeilin hetki sitten nypätä irti ton modulin mut ei tapahtunu mitään. Sitten kun nyppäs irti virtajohdot pumppuyksikölle niin heitti ton susp. selflevel inact herjan mittaristoon.
Yritin vielä säätää tota perää ja oikea puoli kyllä liikkuu niinkuin pitää, mutta toi vasen ei reagoi. Sitten hand controlilla kyllä taas toimii, perä tippuu ja nousee niinkuin pitää.
Tota koodaamista kait vielä pitää kokeilla. Tää ongelma alkoikin kun koodasin koko auton(muusta syystä) ja toi tasonsäätö nollautui jonka jälkeen meinasin laskea perää sen -50mm. Heitinkin ton lukeman suoraan INPAan mutta samalla kun alkoi laskea perää niin heitti ton susp. selflevel inact herjan kehiin.
Onko noissa tiedoissa jotain hämärää?
Comment
-
-
Oletko DIS:llä kokeillut nollata järjestelmää ja sitten muuttaa korkeutta? Tuo korkeuden asetus muutenkin paljon näppärämpi DIS:llä, ei tarvi arpoa niitä muutoksia.E39 530dA -02 M-Sport
E53 X5 3.0dA -06 Sport
* Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.
Comment
-
-
Originally posted by Clavurion View PostOletko DIS:llä kokeillut nollata järjestelmää ja sitten muuttaa korkeutta? Tuo korkeuden asetus muutenkin paljon näppärämpi DIS:llä, ei tarvi arpoa niitä muutoksia.
Eli tossa DIS:ssä on siis resetointimahdollisuus?
Comment
-
-
Originally posted by Thuppu View PostEn oo kokeillu. Kait se pitää silläkin kokeilla jos mä löydän sen säätövalikon sieltä jostain..? Ihmetyttää vaan ku tuolla INPAlla se on ennemmin onnistunut kivuttomasti ja se on vielä niin mukavan kevyt ohjelma.
Eli tossa DIS:ssä on siis resetointimahdollisuus?E39 530dA -02 M-Sport
E53 X5 3.0dA -06 Sport
* Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.
Comment
-
-
Originally posted by markok View PostSinooperista kävin itse hakemassa. 9.90 maksoi 450 gramman purkki. Vieläkun saisi vähän vinkkiä rakeiden vaihtoon? Onko kaikki osat avattavissa kierre liitoksin vai onko jotain klipsejä tai joutuuko turvautumaan sahaan ja puukkoon?BMW 530iA Touring -05
Comment
-
Comment