Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 Tasonsäätö

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • markok
    Bimmer Enthusiast
    • Oct 2002
    • 3018
    • Kuopio

    Kuinka tarkasti tuon perän pitäisi pysyä ohjearvo korkeudessa mikä normaali alustassa on ilmeisesti 360mm? Uusi kompura on asennettuna ja vielä on jännitys päällä korjaantuiko vika tuolla. Eilen perä oli tällä ko. kompuralla hieman ylikin 360mm, mutta nyt tänään viimeisen sammutuksen jälkeen vasen 353mm ja oikea 351mm. Valo ei sentään nyt ole syttynyt ainakaan vielä. Vanhalla kompuralla oli joskus hieman yli 370 milliäkin.
    BMW 530iA Touring -05

    Comment

    • Rahu
      Bimmer Enthusiast
      • Aug 2002
      • 6464
      • Tuusula

      Jos kompura on kunnossa niin eihän se saa laskea ollenkaan.

      Kompuran vaihto ei taas vaikuta siihen korkeuteen mitenkään verrattuna vanhaan sillä keskusyksikössä on tiedot muistissa.
      BMW Service
      P.o4oo925441
      [email protected]
      Onko autossasi läpät imusarjassa? ->tarkista tästä
      Ohjelmoinnit, päivitykset, Mittaristojen/MID:n pikselikorjaus, imusarjan läppien poisto, hehkujen vaihto, diagnoosit, yms.. Myös alkuperäiset varaosat

      Comment

      • rasanttu
        Bimmer Fanatic
        • Oct 2007
        • 530
        • Tuusula

        Originally posted by Rahu View Post
        Jos kompura on kunnossa niin eihän se saa laskea ollenkaan.

        Kompuran vaihto ei taas vaikuta siihen korkeuteen mitenkään verrattuna vanhaan sillä keskusyksikössä on tiedot muistissa.
        Tai pikemminkin jos järjestelmässä ei ole vuotoja tai ilmapussit paskana. Jos kompurassa on vikaa ei nouse ollenkaan.
        Freude am Fahren

        Comment

        • -Tapi
          Bimmer Enthusiast
          • Jan 2004
          • 3117
          • Välisuomi

          Rahu varmaan tarkoitti kompuralla sitä koko pakettia eli myös venttiilistöä.
          ---

          Comment

          • markok
            Bimmer Enthusiast
            • Oct 2002
            • 3018
            • Kuopio

            Tänään perä on taas ollut jokaisen sammutuksen jälkeen hyvinkin tarkasti 360mm korkeudella. Tiedä sitten mistä tuo eilinen johtui. Ihmetyttää vain tuo, että kompura ei halunnut aloittaa pumppausta vaikka perä oli alle 360mm korkeudessa. Täytyyhän tuossa kuitenkin joku toleranssi olla minkä sisällä tuo korkeuden pitää. Joutuisi käymään muuten jatkuvasti jos millilleen oikeana aina pitäisi. Tuon toleranssin kun vaan jostakin löytäisi.

            Edit. Eli tässä postauksessa ja myös edellisessä olen tarkoittanut sitä, että miksi auto ei aina käydessä pumppaa ohjearvo korkeuteen. Sammutettuna perä on millilleen samalla korkeudella vielä seuraavana aamuna eli vuotoja ei ole.
            Last edited by markok; 17-09-2009, 18:32.
            BMW 530iA Touring -05

            Comment

            • Thuppu
              Bimmer Enthusiast
              • Aug 2007
              • 3626
              • Seinäjoki

              Saako tota e39:in tasonsäätöä mitenkään resetoitua? Ei vaan edelleenkään tahdo toi vasen puoli laskea haluttuun tasoon... :think
              BMW 740iA "ALPINA"
              BMW 320d Touring e91 "M-Sport"
              Audi UrS4 2.2 20vt Twincharged @624hv/737Nm
              Audi 80q b4 2.2 20vt @488hv/620Nm

              Comment

              • Dunky
                Bimmer Enthusiast
                • Feb 2003
                • 4929
                • Kotka

                Originally posted by Thuppu View Post
                Saako tota e39:in tasonsäätöä mitenkään resetoitua? Ei vaan edelleenkään tahdo toi vasen puoli laskea haluttuun tasoon... :think
                Saa Nyppäät modulin lennosta irti ja laitat takaisin, näin se yleensä on säätänyt itsensä uudelleen jos asetukset muuten kunnossa
                Vikakoodien lukua. Pikselien korjailua ja UUSIA mittariston neulojen moottoreita

                Myös vaativampaa koodausta, sekä "avaimia" katiskoille, Retrofitit NBT yms yms.

                Comment

                • Rahu
                  Bimmer Enthusiast
                  • Aug 2002
                  • 6464
                  • Tuusula

                  Voihan sen koodata uudestaan mutta en tiedä auttaako sekään asiaan.
                  BMW Service
                  P.o4oo925441
                  [email protected]
                  Onko autossasi läpät imusarjassa? ->tarkista tästä
                  Ohjelmoinnit, päivitykset, Mittaristojen/MID:n pikselikorjaus, imusarjan läppien poisto, hehkujen vaihto, diagnoosit, yms.. Myös alkuperäiset varaosat

                  Comment

                  • Thuppu
                    Bimmer Enthusiast
                    • Aug 2007
                    • 3626
                    • Seinäjoki

                    Kokeilin hetki sitten nypätä irti ton modulin mut ei tapahtunu mitään. Sitten kun nyppäs irti virtajohdot pumppuyksikölle niin heitti ton susp. selflevel inact herjan mittaristoon.

                    Yritin vielä säätää tota perää ja oikea puoli kyllä liikkuu niinkuin pitää, mutta toi vasen ei reagoi. Sitten hand controlilla kyllä taas toimii, perä tippuu ja nousee niinkuin pitää.

                    Tota koodaamista kait vielä pitää kokeilla. Tää ongelma alkoikin kun koodasin koko auton(muusta syystä) ja toi tasonsäätö nollautui jonka jälkeen meinasin laskea perää sen -50mm. Heitinkin ton lukeman suoraan INPAan mutta samalla kun alkoi laskea perää niin heitti ton susp. selflevel inact herjan kehiin.

                    Onko noissa tiedoissa jotain hämärää?
                    BMW 740iA "ALPINA"
                    BMW 320d Touring e91 "M-Sport"
                    Audi UrS4 2.2 20vt Twincharged @624hv/737Nm
                    Audi 80q b4 2.2 20vt @488hv/620Nm

                    Comment

                    • Clavurion
                      BTCF Member
                      • Feb 2005
                      • 9157
                      • Oulu

                      Oletko DIS:llä kokeillut nollata järjestelmää ja sitten muuttaa korkeutta? Tuo korkeuden asetus muutenkin paljon näppärämpi DIS:llä, ei tarvi arpoa niitä muutoksia.
                      E39 530dA -02 M-Sport
                      E53 X5 3.0dA -06 Sport
                      * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                      Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                      Comment

                      • Thuppu
                        Bimmer Enthusiast
                        • Aug 2007
                        • 3626
                        • Seinäjoki

                        Originally posted by Clavurion View Post
                        Oletko DIS:llä kokeillut nollata järjestelmää ja sitten muuttaa korkeutta? Tuo korkeuden asetus muutenkin paljon näppärämpi DIS:llä, ei tarvi arpoa niitä muutoksia.
                        En oo kokeillu. Kait se pitää silläkin kokeilla jos mä löydän sen säätövalikon sieltä jostain..? Ihmetyttää vaan ku tuolla INPAlla se on ennemmin onnistunut kivuttomasti ja se on vielä niin mukavan kevyt ohjelma.

                        Eli tossa DIS:ssä on siis resetointimahdollisuus?
                        BMW 740iA "ALPINA"
                        BMW 320d Touring e91 "M-Sport"
                        Audi UrS4 2.2 20vt Twincharged @624hv/737Nm
                        Audi 80q b4 2.2 20vt @488hv/620Nm

                        Comment

                        • Clavurion
                          BTCF Member
                          • Feb 2005
                          • 9157
                          • Oulu

                          Originally posted by Thuppu View Post
                          En oo kokeillu. Kait se pitää silläkin kokeilla jos mä löydän sen säätövalikon sieltä jostain..? Ihmetyttää vaan ku tuolla INPAlla se on ennemmin onnistunut kivuttomasti ja se on vielä niin mukavan kevyt ohjelma.

                          Eli tossa DIS:ssä on siis resetointimahdollisuus?
                          "Control unit" puolella samassa valikossa vikakoodien kanssa oli muistaakseni "System reset". Ettei tuossa nyt olisi mennyt "Transport mode" päälle? Sen saa pois "Service fuctions" osiosta, josta myös korkeuden säätö tehdään. KLIK
                          E39 530dA -02 M-Sport
                          E53 X5 3.0dA -06 Sport
                          * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                          Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                          Comment

                          • Dunky
                            Bimmer Enthusiast
                            • Feb 2003
                            • 4929
                            • Kotka

                            Lue INPA:lla livedataa tuolta yksiköltä ja tarkista että molemmat anturit lähettää tietoa.
                            Vikakoodien lukua. Pikselien korjailua ja UUSIA mittariston neulojen moottoreita

                            Myös vaativampaa koodausta, sekä "avaimia" katiskoille, Retrofitit NBT yms yms.

                            Comment

                            • Samppae39
                              Bimmer Enthusiast
                              • Feb 2009
                              • 1637
                              • Vähäkyrö

                              Pitääkö nuo lukemat kummallakin puolella olla samata?

                              Comment

                              • markok
                                Bimmer Enthusiast
                                • Oct 2002
                                • 3018
                                • Kuopio

                                Originally posted by markok View Post
                                Sinooperista kävin itse hakemassa. 9.90 maksoi 450 gramman purkki. Vieläkun saisi vähän vinkkiä rakeiden vaihtoon? Onko kaikki osat avattavissa kierre liitoksin vai onko jotain klipsejä tai joutuuko turvautumaan sahaan ja puukkoon?
                                Otetaanpas tämä vanha juttu vielä esille. Loppukesän ja syksyn aikana tuli paljon tapeltua tasonsäädön kompuran kanssa ja ongelmien lähteeksi epäilen näitä Sinooperissa myytäviä Silica Gel rakeita. Mitään muuta syytä en ole keksinyt toimimattomuudelle. Viimeisen kuukauden kaikki on toiminut kuivatuilla originaali rakeilla oikein hyvin. Vielä on tosin hieman aikaista tuuletella ja lopullisesti todellisuus selviää vasta talven aikana. Jos joku muukin on käyttänyt näitä Sinooperin rakeita niin olisi mukava kuulla kommenttia miten on toiminut. Sitä ennen kuitenkin varoituksen sana, että älkää käyttäkö näitä rakeita.
                                BMW 530iA Touring -05

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎