Originally posted by OneAndOnly
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E39 Tasonsäätö
Collapse
X
-
Originally posted by kosu View PostTervehdys kaikille, kyseessä siis 528i tuuring vm.97 ja ongelman tasonsäätö merkkivalo.
Huolsin juuri viimeviikonloppuna kompuran kuivaimen forumilta saatujen erittäin hyvien ohjeiden mukaan, eli purut pois ja yleinen putsaus jne jne.
Olin jo hyvinkin toiveikas koko sunnuntai päivän kunnes koitti maanantai ja merkkivalo syttyi taas, noh pusseissa pysyy siis ilma hyvin ei vuotoja suhinoita pihinöitä kompura toimii etc.
Ongelma on siis sellainen et vikakoodinlukia ilmoittaa seuraavaa,
- control-time fault one sided.
ja sitten katsoin vielä perän datastream ja silmään pisti seuraava asia,
- voltage supply valve rear right 0,00V
- voltage supply valve rear left 9,03V
Auto toimii aivan normaalisti perä ei laske ja pysyy ajokorkeudessa mutta kyseinen merkkivalo syttyy aika ajoin kuten tänään aamulla mut ei sit enään iltapäivällä kun lähdin töistä pois. Kiitos ja anteeksi...Vikakoodien lukua Tuusula / Hyrylä (Autel Maxidas)
Comment
-
-
Originally posted by OneAndOnly View PostSeuraavaksi minunkin pitää tämä rakeenvaihto operaatio tehdä niin kysyn jo valmiiksi että onko sillä mitään erityistä väliä mitä rakeita sinne laitta jos jostakin prismasta yms. niitä katseleisi? Värejä oli joitain erilaisia ja ebaystäkin näkyi löytyvän n.20€/1kg posteineen jotain oranssin väristä ja muitakin.
Arvelin että jos tekis niin että kun vaihtaa rakeet niin sit jonkinajan päästä vaihtais vielä uudelleen niin jos sen kosteuden sais niin parhaiten pois.
Kuivain oli tosiaan aivan märkä ja voin hyvin kuvitella miksi pakkasella tasonsäätö ei toiminut ja kuvake syttyi mittaristoon! Pakkohan niiden kumiventtiileiden on jymähtää jäähän kun näki sen kosteusmäärrän. Kamuni kansa ihmeteltiin kun Sakemanni-insinööri ei ole keksinyt siihen kompurapakettiin helposti vaihdettavaa kuivainpatruunaa jonka kuuluisi vaihtaa oman mutu:n mukaa about 3-4 vuoden välein näin Suomi oloissa, raskaisiin ajoneuvoihin vaihdetaaan kuulemma vuoden välein ne kuivanstylinterit!
Nyt vaikka pakkaset ei enää vaivaakkaan niin kannattaa homma tehdä ennen tuleevaa talvea, ettei sitten tarvi tatti otsassa ihmetelle valoja mittaristossa, helppo about tunnin homma jos on uudet ryynit valmiina.
Ohjekuvia työn selventämiseksi on saman ketjun postauksessa #158316 -77 (1982->1986)
325 -86 (1986->1987)
m535i -86 (1987->2007)
528it -01 (2007->
Comment
-
-
Morjes,mulla laskee kans perä yön aikana.pussit on vuoden vanhoja eli niissä ei ole vikaa.vänkärin puolimmainen laskee ihan kenttii ja kuskinpuoli melko alas mistähän kannattais lähteä tutkimaan?käyttis e61 530Da Touring Lci -08
ex e39 530Da Touring M-Sport-02[/U]
PärräSuzuki gsx-r 750-00
ex e39 523i sedan-97ex Kawasaki zzr600-93
ex e34 525tdsa Touring-92
ex e34 524td sedan-90
ex e30 324tdic sedan-88
Comment
-
-
Originally posted by Kinner View PostMorjes,mulla laskee kans perä yön aikana.pussit on vuoden vanhoja eli niissä ei ole vikaa.vänkärin puolimmainen laskee ihan kenttii ja kuskinpuoli melko alas mistähän kannattais lähteä tutkimaan?
Lähinnä alkanut epäilemään kompurapaketin kuljessä olevien mankkuventtiilien toimintaa. -Tapillahan ilmeisesti oli ongelmaa näiden kanssa? Saako tätä kahden venttiilin paketti mistään tarvikkeena sopivaa?X5 F15 ///Msport
CRX 2gen +25psi
Comment
-
-
Yleisin vuotopaikka näissä on juurikin tuo venttiilipaketti, vuodon huomaa juuri ja juuri vuodonilmaisijalla mutta ei sitä kuule kun se on niin pientä.
Tuolta saa kyllä ihan käypää tavaraa.BMW Service
P.o4oo925441
[email protected]
Onko autossasi läpät imusarjassa? ->tarkista tästä
Ohjelmoinnit, päivitykset, Mittaristojen/MID:n pikselikorjaus, imusarjan läppien poisto, hehkujen vaihto, diagnoosit, yms.. Myös alkuperäiset varaosat
Comment
-
-
Nyt tuli sellaista ongelmaa peränsäädössä että ensin oireili niin että, vänkärinpuolen ajovalo näytti alemmas kuin kuskinpuoli. Sitä ihmeteltyäni mittasin peränkorkeutta niin vänkärinpuoli oli 10-12mm alempana mitä kuskin puoli. Nyt kun vaihdoin talvinakit alle niin molemmat puolet laski melkein pohjaan ja eivät nouse ylös, kompura kokeilee täyttää aina käynnistyksen tai oven avauksen yhteydessä mutta sammuu n. reilun minuutin puhisemisen jälkeen. Pitää lähteä koodeja lukemaan ja talliin pakettia ihmettelemään.
Mitään merkittäviä vuotoja en ole aijemmin havainnut kun perä ei ole laskenut ainakaan niin paljoa että olisi silmiin pistänyt.
Eikös toi xenonin korkeudensäätö ja perän korkeudensäätö mennyt jollakintapaa käsikädessä,sama anturi molemmille,tjsp...
auto e39 530dat -02näillä mennään:
Bmw e46 320d
Suzuki Hayabusa 1300R
Ex:
Volvo XC70 D5 AWD -10
Volvo V70 D5 -02
Volvo V70 T5 -98
VW Taro 2.4D -90 about 80hv
BMW E39 530dat -02 Powered by Rica 225hv/530Nm
-----------------------------
Comment
-
-
Originally posted by Taski View PostOlisiko jollakin linkkiä tuohon purujen vaihtoon? Haku ei näyttäisi pelittävän?
Sitten toi oma robleema mistä aijemmin kirjoitin. Tosiaan tallissa inpan kanssa värkkäilin tota perää ja vikakoodia siellä oli perändäädöstä mutta kun illan aikaan virtoja rassailin ja tupakoitiin siellä niin kappas, perä olikin noussut ylös.
Alussa vänkärinpuoli oli n.12mm alempana mutta kun aikaa meni eteenpäin niin kuskinpuoli laski kun "hypittiin" vetokoukulla,yms reilun 10mm ja vänkärin puoli jonkin verran vähemmän, lopulta korkeus ero jäi n.6mm ja enää ei self level susp. tekstiäkään mittaristoon tullut. Ajovalotkin äkkisältään näytösti olevan suht tasan.
Mistähän moinen oireilu voisi johtua, anturit vai jumivat venttiilit kompurassa...näillä mennään:
Bmw e46 320d
Suzuki Hayabusa 1300R
Ex:
Volvo XC70 D5 AWD -10
Volvo V70 D5 -02
Volvo V70 T5 -98
VW Taro 2.4D -90 about 80hv
BMW E39 530dat -02 Powered by Rica 225hv/530Nm
-----------------------------
Comment
-
-
Originally posted by PNV View PostJaahas talvi lähestyy taas ja peräongelmat alkaa Onkos kukaan hommannu täältä kompuraa/venttiileitä tai onko tietoo myyvätkö käypää osaa?
http://www.air-suspension-shop.com/index.php?k=218
Comment
-
-
Jaahas, sitä on aika liittyä epäonnisten joukkoon ilmajousituksen osalta. Eli nyt olisi työn alla 04/00 530d, jossa pakkasten tultua on alkanut olla ongelmia ilmaperän kanssa. Tämä laitos on siitä speciaali, että kyseessä on sedan-malli, eli ilmajousituksen rakennekin on hieman erilainen verrattuna touringiin. Kysymys kuuluukin, onko joku purkanut kyseisen mallisen auton kompuraa ja kuivattanut niitä rakeita. Lähinnä kiinnostaisi mahdolliset erot touring-malliin verrattuna.
Jos kukaan ei myönnä korjanneensa sedaneita, niin edes jonkinlaiset seikkaperäiset ohjeet tuon touringin osalta kiinnostaisivat. Jonkin verran oli jo kuvia tässä topikissa, mutta kirjalliset purkuohjeet eivät olisi pahitteeksi.
Mainittakoon lopuksi vielä se, että auto siis on alkanut kulkea lintassa, perä ei nouse, mutta vuorokausi lämpimässä tallissa korjasi ongelman. Ts. järjestelmässä täytyy olla kosteutta joka jäätyy.
Comment
-
-
tasosäädin
en muista olenko just tähän samaan juttuun jo vastanut,mutta kertauksena vielä että aika usein vika on on johtopaketissa mikä tulee kuskinpuolelta tasosäätimen tunnistimelta takakonttiin.niissä piuhoissa yleensä se vika.on ohkaset johdot ja sieltä teippausten alta hapettuneet.omassa vikaa etittiin monta kuukautta ja pussit ja tunnistimet vaihdettiin,mutta vika oli sitten niissä johdoissa
Comment
-
Comment