Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 Tasonsäätö

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Arppa
    Bimmer Enthusiast
    • Jun 2006
    • 1049
    • Lumbriver

    Niihän ne piti omastakin kuivata ryynit eilen. Olivat aivan jäässä, pienellä meisselillä piti rapsutella uunipellille ja uuniin noin tunniksi kuivamaan. Yksikön kuivailin sitten talouspaperilla kun sielläkin näkyi vettä. Nyt taas pelaa ilman vikavaloja
    Kesällä: Chevrolet Corvette C6 Z51 6-speed manual
    Kesällä: Myydään/vaihdetaan Bmw 320i -95 Cabriolet M-sport "Holsetti laitettu!"
    Kauppakassina: Hyundai i30 -21
    -Raahe Connection-
    -Team Kärppä- limited edition

    Comment

    • Peltsii
      Bimmer Enthusiast
      • Jul 2007
      • 7061
      • Turenki

      Mistä saisi pk seudulta silicaa lauantaina ?

      Huomenna täytyisi kuivain huolto tehdä, enkä pääse oikein kuivaamaan vanhoja mitenkään järkevästi. Jos nyt ei löydy paikkaa josta saisi ns. teollisuustason rakeita, niin täytyy varmaan kissanhiekat lyödä sisään ja kuivata orkkikset ajan kanssa ja vaihtaa takaisin. Vai onko kenelläkään toiminut nuo silica kissanhiekat kuivaimessa ?
      DUCATI 1098 RACING EVO

      Comment

      • markok
        Bimmer Enthusiast
        • Oct 2002
        • 3018
        • Kuopio

        Originally posted by Peltsii View Post
        Mistä saisi pk seudulta silicaa lauantaina ?

        Huomenna täytyisi kuivain huolto tehdä, enkä pääse oikein kuivaamaan vanhoja mitenkään järkevästi. Jos nyt ei löydy paikkaa josta saisi ns. teollisuustason rakeita, niin täytyy varmaan kissanhiekat lyödä sisään ja kuivata orkkikset ajan kanssa ja vaihtaa takaisin. Vai onko kenelläkään toiminut nuo silica kissanhiekat kuivaimessa ?
        Ei toimi kissanhiekat. Nuo murenevat tiukaksi mössöksi kastuessaan eikä tämän jälkeen mene ilma ollenkaan läpi.
        BMW 530iA Touring -05

        Comment

        • Peltsii
          Bimmer Enthusiast
          • Jul 2007
          • 7061
          • Turenki

          Laitoin nyt kissanhiekat väliaikaisesti, kai noilla viikon ajelee ennenkun kerkeää laittamaan kuivatut orkkikset takaisin. Kuivain oli aivan litimärkä ja umpijäässä.

          Selflevel susp inactive teksti vaan silti möllöttää taulussa. Perä ei ole kuitenkaan maassa ja kaikki toimii muutenkin niinkuin pitää, mutta tuo on nyt palanut siitä asti kun auton ostin eli reilun kuukauden. Mistä vikaa etsimään vai täytyykö nyt kuivaimen huollon jälkeen ajella hetki jotta herja katoaa ? Tulee siis heti käynnistyksessä, ei hetken ajon jälkeen.
          DUCATI 1098 RACING EVO

          Comment

          • _nixu_
            Bimmer Enthusiast
            • Feb 2006
            • 8972
            • Kellokoski

            Silicat pariks tunniks uuniin ja takaisin kuivaimeen. Veikkaisin että kissanhiekka aiheuttaa ongelmia välittömästi :think

            Jos haluat että vilkaistaan koodit niin ajele Keravalle
            E39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport

            Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja

            Comment

            • Peltsii
              Bimmer Enthusiast
              • Jul 2007
              • 7061
              • Turenki

              Originally posted by _nixu_ View Post
              Silicat pariks tunniks uuniin ja takaisin kuivaimeen. Veikkaisin että kissanhiekka aiheuttaa ongelmia välittömästi :think

              Jos haluat että vilkaistaan koodit niin ajele Keravalle
              En nyt usko, että se ihan välittömästi aiheuttaa.. Tosin ne ryönäiset kankaanpalat saattaa aiheuttaa vielä. Tarkotus on noi orkkikset kuivatakin, kissanhiekka on nyt väliaikainen ratkaisu kunnes saa vanhat takaisin.


              Sait privaa koodien luvusta, voisin tänään tulla
              DUCATI 1098 RACING EVO

              Comment

              • Peltsii
                Bimmer Enthusiast
                • Jul 2007
                • 7061
                • Turenki

                Jees eli oikeanpuoleinen korkeusanturi rikki/jänniteetön. Täytyy tsekata johdotukset ja mitata se potikka ja uusia tarvittaessa.

                Kiitos koodienluvusta _nixu_
                DUCATI 1098 RACING EVO

                Comment

                • Peltsii
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jul 2007
                  • 7061
                  • Turenki

                  Niin jäätyi kissanhiekka kuivaimeen tänään ja perse maassa Ei muutakun -20 pakkasessa parkkiksella kuivatut orkkikset takaisin ja perse ylös
                  DUCATI 1098 RACING EVO

                  Comment

                  • Timo Tee
                    Newbiemmer
                    • Jun 2014
                    • 9
                    • Tampere

                    Ilmaletkujen liittimiä?

                    Tulipa luettua tämä thread läpi kun yritin selvittää miksi kuskin puoleinen perä laskee yön aikana alas. Muuten toimii ihan OK.

                    Kompressorin kuivaimen silica-rakeet on kuivattu, vuodot tutkittu ja ainut havainto se että kuivaimelle tulevan mustan ilmaletkun liitoksesta pihahtaa ilmaa kun hemputtaa letkua.

                    Mistä kannattaisi kysellä ilmaletkuja tai niiden liittimiä? Ovatko ihan standardikamaa jota löytyy esim. korjaamoilta hyllystä?

                    Itse perän laskemiseen en usko kuivaimen ilmaletkun vuodon vaikuttavan, sehän on eri puolella ohjausventtiilejä kuin ilmajouset. Veikkaan että ohjausventtiileissä on jumittamista/vuotoa.

                    Ohjausventtiilejä ei kaiketi pysty millään järkevällä tavalla korjaamaan eikä niihin ole saatavilla korjaussarjoja kuten kompressoreihin, vaan pitää ostaa koko paketti joka maksaa 90-190 EUR? Esim. tällaiset löysin:





                    Hintaeroa 100 EUR, onko kellään kokemusta jommasta kummasta?

                    Comment

                    • pepa12
                      Bimmer Rookie
                      • Apr 2010
                      • 65
                      • Iisalmi

                      Viikko sitten kuivasin ryynit, olivat kyllä niin märät ja jäässä ettei ilma ole päässyt läpi kulkemaan.
                      No itse ongelmaan sillä ei ollut vaikutusta, ojanpuoli se on ja pysyy kentässä. Tasonsäätöä valittaa heti kun käynnistää.
                      Yritin releenpohjastakin pakkosyötöllä ajaa kompuraa ja samalla kuulostelin mahdollisia vuotoja ja kyllä sieltä pihinä välillä kuului. Epäilin ensin liitoksissa tai putkissa olevan vika mutta siellähän olikin palkeessa reikä.
                      Eli siinä kohdassa missä pussi taittuu oli röpelöinen kohta josta vuotaa. Kummalista kyllä kun yhden ainoan kerran pienen lenkin jälkeen se vielä yhdesti nosti kummatkin puolet normaalikorkeudelle ja siksi en osannut palkeita viaksi epäillä ja kun ulkoapäin näyttivät hyväkuntoisille.
                      Vasta kun palkeen irroittaa ja vetää pitkäksi huomaa todellisen kunnon. Johtojen kuntoa tuli läpivientien kohdalta tarkasteltua ja näyttäisivät olevan kunnossa.

                      Entä miten nuo anturit vois mitata ovatko kunnossa?

                      Suosituksia mistä vois kummallekkin puolelle pussit tilata?

                      Comment

                      • Peksa
                        Bimmer Rookie
                        • Jul 2008
                        • 29

                        Originally posted by pepa12 View Post
                        Viikko sitten kuivasin ryynit, olivat kyllä niin märät ja jäässä ettei ilma ole päässyt läpi kulkemaan.
                        No itse ongelmaan sillä ei ollut vaikutusta, ojanpuoli se on ja pysyy kentässä. Tasonsäätöä valittaa heti kun käynnistää.
                        Yritin releenpohjastakin pakkosyötöllä ajaa kompuraa ja samalla kuulostelin mahdollisia vuotoja ja kyllä sieltä pihinä välillä kuului. Epäilin ensin liitoksissa tai putkissa olevan vika mutta siellähän olikin palkeessa reikä.
                        Eli siinä kohdassa missä pussi taittuu oli röpelöinen kohta josta vuotaa. Kummalista kyllä kun yhden ainoan kerran pienen lenkin jälkeen se vielä yhdesti nosti kummatkin puolet normaalikorkeudelle ja siksi en osannut palkeita viaksi epäillä ja kun ulkoapäin näyttivät hyväkuntoisille.
                        Vasta kun palkeen irroittaa ja vetää pitkäksi huomaa todellisen kunnon. Johtojen kuntoa tuli läpivientien kohdalta tarkasteltua ja näyttäisivät olevan kunnossa.

                        Entä miten nuo anturit vois mitata ovatko kunnossa?

                        Suosituksia mistä vois kummallekkin puolelle pussit tilata?
                        Get your air suspension replacement parts for BMW from Aerosus Germany with express delivery at best price with two year warranty.


                        Tuolta tilasin itse pussit ja venttiilin. 3 päivässä kilahti postiluukkuun.

                        Ryyniit hommasin raskaansarjan korjaamolta ,josta ostin halvimman ilmankuivaimen minkä löysin..ei montaa kymppiä maksannut ja riittää vaikka muille jakaa.
                        Last edited by Peksa; 30-01-2016, 22:34.

                        Comment

                        • Timo Tee
                          Newbiemmer
                          • Jun 2014
                          • 9
                          • Tampere

                          Originally posted by pepa12 View Post
                          Suosituksia mistä vois kummallekkin puolelle pussit tilata?
                          Itse tilasin viime vuonna täältä, 300€ pari postikuluineen:

                          Comment

                          • Peksa
                            Bimmer Rookie
                            • Jul 2008
                            • 29

                            Mun linkistä 242.10pari rahteineen.

                            Comment

                            • pepa12
                              Bimmer Rookie
                              • Apr 2010
                              • 65
                              • Iisalmi

                              Joo pistin tuolta sun antamasta linkistä tilaukseen Sporttialustaan 260€ pari.

                              Comment

                              • jonijuhani
                                Bimmer Rookie
                                • Jan 2014
                                • 88
                                • oulu

                                Pystyykö nuo venttiilit toteamaan jotenkin rikkinäisiksi? Perä laskee jo muutamissa tunneissa, ja vuotovaahdolla paikansin vuodon tuohon venttiilipakettiin. Käytin venttiilit irti, näytti hyviltä jne, vaihdoin myös venttiileihin ne o-renkaat kun sattui olemaan samanlaisia. Voin ostaa varmasti ehjän paketin jos joltain sattuu löytymään. Rautajouset laittaisin taakse heti, kun tietäisi mitkä, kun kyseessä m-sport, ja perän pitäisi luonnollisesti pysyä alkuperäisessä korkeudessa.
                                E36 328i Cabriolet ///

                                Ex: 4kpl e46, 5kpl e39, e60 + muun merkkisiä

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎