Minä kans epäilen, että se polttoaineen etu menee korjauksiin. Jos ei sitten löydy valmiiksi rempattua.
Mikäs näissä dieseleissä sitten on ongelma? 530d:n osalta olen paljon lukenut laatikon ongelmista, mutta toisaalta eivät ne bensakoneiset automaatitkaan pomminvarmoja ole. Alusta näissä lienee kaikissa samanlainen, eli huolimatta siitä millä polttoaineella auto kulkee, alustajumppaa voi olla tiedossa. Onko näissä sitten joitakin kalliita vikoja, kuten suutin, syöttöpumppu, turbo, tms. vikoja?
Nimittäin toinen vaihtoehto olisi jonkun muun merkkinen auto, esim. Audi, mutta noissa antautuvat jo nokka-akselitkin. Tuskin sellainen halvemmaksi tulee.
Bensakoneet eivät ole poissuljettu vaihtoehto jos todella siinä tekee säästöä, tai pääsee dieselin kanssa tasoihin. Bensakoneen etuna olisi halvempi hankintahinta ja luotettavuus, mutta bensan hinta on nykyään niin korkea, että mahtavatko ne polttoainekulut edes päästä lähelle dieseliä, vaikka siinä olisi jotain rempattavaakin? Olettaen tietysti, ettei kaikki kallis antaudu samalla kertaa...
Osuipas tämä topikki sopivasti silmiin, kun olen etsinyt uutta autoa. Etsin nimenomaan e39 koppaista Bemaria, mielellään dieseliä. Suurin kysymys lienee se, saako max 6t€ budjetilla alle 300 tkm ajettua dieseliä, joka olisi kohtalaisessa kunnossa? Kilometrejä tulee vuodessa 40 tkm, niin ei viitsisi ostaa autoa, jossa on mittarissa jo valmiiksi se 400. Vai pitäisikö etsiä käsiini mieluummin vaikka 520-523i?
520d:n voisi vaikka löytääkkin, jos semmonen kelpaa...
Oma oli 6500€, kun 5 kuukautta sitten ostin ja mittarissa oli 292tkm. Melko siistikuntoinen ja hyvin on ensimmäiset 12tkm mennyt. Pyöränlaakeri, vakaajan pystytangot ja egr-termari pitänyt vaihtaa.
Mulla on ollut jokunen 3v E36 diesel auto ja olen sitä jonkin verran laittanut:
Jäähyt
Pumppu
Koko alusta (siis ihan pulveri maalia ja pultteja asti myöten)
Sisustaa
Sähköhommia
Nyt kuitenkin tekisi mieli vaihtaa tommoseen tarmokkaampaan bensa koneeseen ja tässä olisikin pari vaihtoehtoa.
Voisiko joku kertoo mielipiteensä, niin saan nupin vielä enemmän sekaisin . Mulla on kyllä ihan hyvä tietämys näistä autoista, mutta hinnat ja ehkä tuo moottori ei ole ihan niin tuttua (siis ku dieselillä olen ajanut)
Vaihtoehtona on myös e36 mutta siitä eri topicissä.
En tiedä oisko noissa voinu kysellä itse autoista jotka kiinnostaa tai muuten vaan ko.malleista.
LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
E32 Diamantscwharz 750iL '94 E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10 Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.
Ulkopuolelta ruosteeton, mutta sisusta on aika kullahtanut. Ratin musta nahka kulunut vaaleaksi, penkeissä naarmuja ja kuskin penkki kullahtanut. Ikkunoiden sisäpuolen kromilista kullahtanut täysin. Tekniikasta en tiedä.
Saako tuosta kuskinpenkistä kunnollista? Mites ratti? Mites kromilistan saatavuus?
Onko toi sisustan väri alkuperäinen?
Ulkopuolelta ruosteeton, mutta sisusta on aika kullahtanut. Ratin musta nahka kulunut vaaleaksi, penkeissä naarmuja ja kuskin penkki kullahtanut. Ikkunoiden sisäpuolen kromilista kullahtanut täysin. Tekniikasta en tiedä.
Saako tuosta kuskinpenkistä kunnollista? Mites ratti? Mites kromilistan saatavuus?
Onko toi sisustan väri alkuperäinen?
Mitä vikoja noissa kannattaa kattoa?
Minkä arvoinen auto on teidän mielestä?
Mun mielestä taas hinta on varmaankin ok, kyseessä kun on kuitenkin liike. En tiedä mikä auton arvo on, mutta jos yksityinen myisi 3000€ vastaavaa, sen hinta on liikkeessä silloin vähintään ok.
Comment