Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 ostamassa ja käyttökokemuksia

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Tejuka
    Bimmer Fanatic
    • Aug 2007
    • 692
    • Ilmajoki

    Osaisko joku kertoa -02 e39 530da sedanin dieselveron? Kokeilin jollain trafin ihme "kaaviolla" laskea ja sain 692,86€.. Voisko olla edes lähellä? :think

    Comment

    • Juhutti
      Bimmer Fanatic
      • Mar 2007
      • 633
      • Tampere



      Laatikko nytkäyttää selvästi kun vaihtaa alaspäin ykköselle... Onko suuri ongelma? Öljyjä ei kuulemma ole ikinä vaihdettu, mutta pitäisikö olla? Muuten vaihtaa kyllä oikein nätisti ja auto muutenkin hyvässä kunnossa. Pistää vaan jännittämään tuo laatikko... Olispa manuaalilla!
      Skoda.

      ex.
      e63 645ci
      e38 730iA
      e36 325i

      Comment

      • Ramzez
        Bimmer Enthusiast
        • Aug 2009
        • 6104
        • Jyväskylä

        Originally posted by Tejuka View Post
        Osaisko joku kertoa -02 e39 530da sedanin dieselveron? Kokeilin jollain trafin ihme "kaaviolla" laskea ja sain 692,86€.. Voisko olla edes lähellä? :think
        Tuo summa todennäköisesti sisältää myös ajoneuvoveron. Ainakin -00 530d:n (sedan) käyttövoimavero on n. 442€/vuosi. Tuohon kun lisätään ajoneuvovero, niin veroa tulee yhteensä maksettavaa n. 660€/vuosi.

        Comment

        • Hebbu ///M3
          Bimmer Enthusiast
          • May 2003
          • 1625
          • Dallas

          Originally posted by Tejuka View Post
          Osaisko joku kertoa -02 e39 530da sedanin dieselveron? Kokeilin jollain trafin ihme "kaaviolla" laskea ja sain 692,86€.. Voisko olla edes lähellä? :think
          525tdsa tousku 461e tais olla, sedanissa tuskin enempää on, ja tuohon sitten se perusvero vai mikäs se nykyjään on päälle, mutta rahamiestähän nämä vain naurattaa.
          Sotkamo Connection

          Comment

          • BMW
            Bimmer Enthusiast
            • Sep 2004
            • 3828
            • California

            Originally posted by Juhutti View Post
            http://www.nettiauto.com/bmw/540/4755061

            Laatikko nytkäyttää selvästi kun vaihtaa alaspäin ykköselle... Onko suuri ongelma? Öljyjä ei kuulemma ole ikinä vaihdettu, mutta pitäisikö olla? Muuten vaihtaa kyllä oikein nätisti ja auto muutenkin hyvässä kunnossa. Pistää vaan jännittämään tuo laatikko... Olispa manuaalilla!
            Riippuu nytkäytyksestä, jos on eroa selvästi ns. toimiviin niin pysyisin kaukana. Se ei paljon naurata kun keltainen lamppu syttyy kojetauluun, siinä kohtaa jo on hävinnyt sen 5000€ remppaa varten.
            P
            R
            N
            D

            Comment

            • Tejuka
              Bimmer Fanatic
              • Aug 2007
              • 692
              • Ilmajoki

              Originally posted by Hebbu ///M3 View Post
              525tdsa tousku 461e tais olla, sedanissa tuskin enempää on, ja tuohon sitten se perusvero vai mikäs se nykyjään on päälle, mutta rahamiestähän nämä vain naurattaa.
              Ei kyllä paljon naurata Onhan se paljon verrattuna ex. e46 320d:n veroon, mutta kun mieli tekis niin kauheasti e39:ä.. Tiedä sitten kannattaisiko sekaantua :think Toisena vaihtoehtona vaakakupissa joku karvalakki e91..

              Originally posted by Ramzez View Post
              Tuo summa todennäköisesti sisältää myös ajoneuvoveron. Ainakin -00 530d:n (sedan) käyttövoimavero on n. 442€/vuosi. Tuohon kun lisätään ajoneuvovero, niin veroa tulee yhteensä maksettavaa n. 660€/vuosi.
              Kiitti Joo siinä oli laskettuna toi perusvero mukaan.

              Comment

              • Juhutti
                Bimmer Fanatic
                • Mar 2007
                • 633
                • Tampere

                Originally posted by BMW View Post
                Riippuu nytkäytyksestä, jos on eroa selvästi ns. toimiviin niin pysyisin kaukana. Se ei paljon naurata kun keltainen lamppu syttyy kojetauluun, siinä kohtaa jo on hävinnyt sen 5000€ remppaa varten.
                Nytkäytys on vähän saman tyyppinen kuin manuaalilla heittäisi ykkösen liian aikaisin pesään, eli tavallaan se on todella nopea "jarrutus." Ainakin sellainen fiilis jäi.

                Muuten oli mainio peli ja varmaan tuokaan ei jokaista haittaa. Itsellä jäänee ostamatta.
                Skoda.

                ex.
                e63 645ci
                e38 730iA
                e36 325i

                Comment

                • Juhis
                  BTCF Honorary Member
                  • Jul 2002
                  • 19178
                  • -

                  Originally posted by Juhutti View Post
                  http://www.nettiauto.com/bmw/540/4755061

                  Laatikko nytkäyttää selvästi kun vaihtaa alaspäin ykköselle... Onko suuri ongelma? Öljyjä ei kuulemma ole ikinä vaihdettu, mutta pitäisikö olla? Muuten vaihtaa kyllä oikein nätisti ja auto muutenkin hyvässä kunnossa. Pistää vaan jännittämään tuo laatikko... Olispa manuaalilla!
                  Tuota ongelmaa on ollut lähinnä uudemmassa 6-vaihteisessa laatikossa (esim. E60/E61/E65 korimalleista löytyy noita), mutta ei pitäisi kuulua tuon vanhemman 5-vaihteisen automaattilaatikon "ominaisuuksiin". Olisiko liian vähän öljyä laatikossa tai jotain häikkää moottorin puolella ja se sotkee laatikon toimintaa?
                  All good things come to those who wait.

                  Käy katsomassa -> Lowrider.fi Facebook group

                  Sound Factory Bar & Nightclub

                  Autojen tuonti Saksasta yli 20 vuoden kokemuksella sekä paljon muuta. -> Blauweiss Import. Myös Cerwin-Vega! tuotteet ja DJ-palvelut edullisesti kauttani.

                  Comment

                  • Esko
                    Bimmer Enthusiast
                    • Sep 2002
                    • 11723
                    • Kouvola

                    Originally posted by gatanass View Post
                    M-Sport


                    Pappa versio


                    PS! En oikee tiedä miksi tossa on kansi rempattu ku ei ne oikeen näissä ikinä pitäis rikki oikeen mennä… noh… mene ja tiedä.
                    Ei ole kyllä tuossa ylemmässä mitään M-Sporttia. Puskuritkin laitettu jälkikäteen ja esim. etupuskuri näyttää olevan M5 kopio. Eli kokolailla samalla viivalla molemmat yksilöt, jos papoiksi haluat kutsua.

                    Comment

                    • Bmw Master
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jan 2004
                      • 13155
                      • Kokomo

                      Originally posted by Esko View Post
                      Ei ole kyllä tuossa ylemmässä mitään M-Sporttia. Puskuritkin laitettu jälkikäteen ja esim. etupuskuri näyttää olevan M5 kopio. Eli kokolailla samalla viivalla molemmat yksilöt, jos papoiksi haluat kutsua.
                      TÄSSÄ AUTOSSA ON SITTEN IHAN KAIKKI LISÄVARUSTEET

                      Puuttuu kuitenkin isokasa varusteita, ei edes vetokoukkua saati kaatuuvia takapenkkejä.

                      Comment

                      • Antsah
                        Bimmer Enthusiast
                        • Mar 2009
                        • 1776
                        • Oulu

                        Originally posted by Bmw Master View Post
                        TÄSSÄ AUTOSSA ON SITTEN IHAN KAIKKI LISÄVARUSTEET

                        Puuttuu kuitenkin isokasa varusteita, ei edes vetokoukkua saati kaatuuvia takapenkkejä.
                        Normirattikin. Tuo on IMO aika huono käteen kun kehä on niin ohut.

                        Comment

                        • Bmw Master
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jan 2004
                          • 13155
                          • Kokomo

                          Originally posted by Antsah View Post
                          Normirattikin. Tuo on IMO aika huono käteen kun kehä on niin ohut.
                          Eikä edes lämpenevä.

                          Comment

                          • mixout
                            Bimmer Fanatic
                            • Dec 2011
                            • 454
                            • Keski-Suomi

                            Vinkistä vaarina on tullut kahlattua tätä ketjua läpi ja alkaa pikkuhiljaa hahmottua oma kakkosauto. Eli vähintään tuota 9/98 ikää oleva 523, 528 tai 525. Facelift plussaa jos mahtuu budjettiin, ei tarvitse olla m-sport. Farmari plussaa mutta hyvän yksilön osuessa myös sedan menee. Limitti on 6,5ke, onko tämän hintaista autoa järkeä hakea ruotsista vai odotella hyvää yksilöä suomesta? Tämän hetkinen tarjonta ainakin nettiautossa on mielestäni ylihinnoiteltua..

                            edit: niin joo, ja manuaalina.

                            edit2: paljon puhutaan tuosta etupään rempasta, mihin kuuluu tukivarsia jne. Missä hinnoissa liikutaan ns. kattavan remontin osalta e39:ssä? Osien hinta, noin...
                            Last edited by mixout; 05-06-2012, 12:06.
                            Mikko Huusko Photography | mikkohuusko.com | Facebook | StuntFreaksTeam

                            Comment

                            • Ramzez
                              Bimmer Enthusiast
                              • Aug 2009
                              • 6104
                              • Jyväskylä

                              Originally posted by mixout View Post
                              Vinkistä vaarina on tullut kahlattua tätä ketjua läpi ja alkaa pikkuhiljaa hahmottua oma kakkosauto. Eli vähintään tuota 9/98 ikää oleva 523, 528 tai 525. Facelift plussaa jos mahtuu budjettiin, ei tarvitse olla m-sport. Farmari plussaa mutta hyvän yksilön osuessa myös sedan menee. Limitti on 6,5ke, onko tämän hintaista autoa järkeä hakea ruotsista vai odotella hyvää yksilöä suomesta? Tämän hetkinen tarjonta ainakin nettiautossa on mielestäni ylihinnoiteltua..

                              edit: niin joo, ja manuaalina.

                              edit2: paljon puhutaan tuosta etupään rempasta, mihin kuuluu tukivarsia jne. Missä hinnoissa liikutaan ns. kattavan remontin osalta e39:ssä? Osien hinta, noin...
                              Kyllähän tuohon budjettiin pitäisi Suomestakin auto löytyä, mutta riippuu tietysti kuinka vähillä kilometreillä olevan yksilön haluat ja minkä kuntoisen.

                              Kannattaa aina lähteä siitä liikkeelle, että tarvitset autoon ainakin yhden rengassarjan ja huoltoa 1000€ edestä, niin pettymys ei ole niin suuri kauppojen jälkeen. Alusta kannattaa käydä huolella läpi, samoin huoltohistoria, koska mahdollisesti juuri vaihdettuja tukivarsia ei kannata heti perään vaihtaa uusiin. Jos kuitenkin oletetaan, että ostaisit suunnilleen kaikki uutta, niin esim. TÄÄLTÄ saat Lemförderin setin 400€:lla eteen ja taakse maksaa suunnilleen saman verran. Tarvittaessa joudut vielä ostamaan raidetangon sisä- ja/tai ulkopäät erikseen.

                              Lisäksi kannattaa varautua siihen, että auto vaatii perushuoltoa, eli uudet suodattimet, tulpat, jarrupalat, hihnat ja kiristimet, sekä öljyt ja muut nesteet, jos vaihtohistoriasta ei ole tarkkaa tietoa.

                              Comment

                              • mixout
                                Bimmer Fanatic
                                • Dec 2011
                                • 454
                                • Keski-Suomi



                                Tuossa olisi yksi mitä voisi käydä kokeilemassa. Huoltoa on tehty ja tutun kuuluisia remontteja, ainakin osa alustan palikoista olisi valmiiksi vaihdettu. Kytkimen vaihto pistää silmään? Vetokoukku voisi selittää asian. Pyynti on aika kova vaikka rahaa on huoltoihin mennyt, ottaen huomioon kilometrit ja auton iän. Vaikka kone onkin TU.
                                Mikko Huusko Photography | mikkohuusko.com | Facebook | StuntFreaksTeam

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎