Ei kai se auta, ku kokeilla. Ei varmaan kukaan osaa sanoa tohon mitään järkevää. Selaa forumia ja tee itse omat johtopäätökset. Sopivia hakusanoja: imusarjan läpät, 530d, steptronic, m57, tämä keskustelu, siirtopumppu, jne.
Sinänsä hyviä topiikkeja mutta ne kun lukee kaikki niin sen jälkeen kiertää kaukaa tuon 530D:n.
Ei kai se auta, ku kokeilla. Ei varmaan kukaan osaa sanoa tohon mitään järkevää. Selaa forumia ja tee itse omat johtopäätökset. Sopivia hakusanoja: imusarjan läpät, 530d, steptronic, m57, tämä keskustelu, siirtopumppu, jne.
Joo okei. Täytyy lueskella, mutta lähinnä mietin sitäkin että paljonko tommonen auto/kone kestää kilsoja? Vai onko jo semmonen että jos haluaisi pitää niin kannattaisi kuitenkin ostaa uusi koska menee kaikki osat uusiksi moottoria myöten.
Joo okei. Täytyy lueskella, mutta lähinnä mietin sitäkin että paljonko tommonen auto/kone kestää kilsoja? Vai onko jo semmonen että jos haluaisi pitää niin kannattaisi kuitenkin ostaa uusi koska menee kaikki osat uusiksi moottoria myöten.
Omalla X:llä oli ajettu yli 300tkm kun möin ja vielähän tuo näkyy kaverilla hyvin toimivan. Samoin yksi tosin taksi oli ajettu n600tkm kun kilahti ne imusarjan läpät. Eli kyllä se kone kestää :think jos hyvin on pidetty. :think
No moottori kai on se näissä joka viimesenä hajoaa. Siis jos öljyt on edes joskus vaihdettu. Tai hajoaa se, jos moottorin sekaan joutuu niitä läppiä. Vai miten voi olla tuone asti edes kestänyt jos läpät on ollut paikallaan? Itellä se reipas 280tkm mittarissa 530d:ssä. Nyt oireilee taas suutin, saihan sitä rauhassa ajella yli 80 tkm. Vanhassa autossa monenmoista, mutta on näitten ongelmat siinä määrin tuttuja, ettei ihan totaalikuseen joudu. Paitsi jos edellyttää uuden corollan toimintavarmuutta.
No musta vähän tuntuu että ihan sama mitä autoa ostaa niin aina löytää kauhutarinoita ja A4 paperin tyyppivikoja jne.
Kolme bemaria jo ollu, tosin kaks e36 ja yks e46, kaikki oli 328 ja ajettu siinä 200 tkm nurkilla.
Mutta oli pakko kysyä koska mietityttää toi 300tkm. Ei tossa muuten mitään mutta jos ajattelisi pitää ton pidemmän aikaaki ni kannaattako tommosta hankkia. Että voiko rullailla vaikka 150 tkm huolloilla jne, vai meneekö korjauksiin saman verran rahaa kuin autoon.
Mutta oli pakko kysyä koska mietityttää toi 300tkm. Ei tossa muuten mitään mutta jos ajattelisi pitää ton pidemmän aikaaki ni kannaattako tommosta hankkia. Että voiko rullailla vaikka 150 tkm huolloilla jne, vai meneekö korjauksiin saman verran rahaa kuin autoon.
Ihan puhtaasti kiinni siitä minkälainen yksilö kyseessä.
Mutta saa nyt sit nähä. Alkoi läpät imusarjassakin pöyristyttämään, mutta voihan se olla että ovat jo poistettu.
Ja jos ei ole niin ohjeet poistoon löytyy ja voit ne itsekin sieltä poistaa, sitä nyt ei kannata pitää ongelmana. Tulee samalla putsattua varmasti paskainen imusarja
Eli osaako joku sanoa mitään hyvää 530d -01 bemarista, jolla ajettu 300 tkm ja huoltokirjaa ei ole.
Alkaako tommonen bemarin 300 tkm rullattu diesel kone olla loppuun ajettu vai kannattaako semmoista harkita? Tosiaan kun huolloistakaan ei oikee voi olla varma.
Ja auto on automaattilaatikolla joten kuinka kauan voisi olettaa askin kestävän?
Tottakai ymmärrän että kaikki nämä riippuvat niin paljon ylläpidosta ja ajotavasta jne, mutta jos ajateltaisiin vaikka positiivisesti, tai sitten ei?
IMHO. Jos päätyisin ostamaan 300 tkm ajetun stepin. Selvittäisin jo valmiiksi, mistä saan hankittua vaihtolaatikon ja että tilillä olisi rahaa laatikon hankintaan ja vaihtoon.
Jos laatikko kestää, ei mitään... rahat menee silti 300 tkm ajetun e39:n varaosiin ja korjaushuoltoihin parin vuoden sisällä. Tai rahat menee johonkin muuhun ja sitten laatikko hajoaa.
Kannattaa miettiä myös, että löytääkö autolle enää ostajaa kun on ajanut mittariin esim. 100 tkm lisää. 100 tkm kertyy diesel-autoilijalle varmaan aika nopeasti.
400 tkm ajetulle stepille on vaikea löytää ostajaa(?). Varsinkin kun huoltohistoria ei ole tiedossa. Laatikon pitää siis melkein olla vaihdettu ennen myyntiä. Mutta kun laatikko on vaihdettu, haluaako/kannattaako sitä sitten enää myydä? Et voi myydä autoa tekemättä selvää tappiota laatikon osalta. Itse asiassa olisiko fiksumpaa ostaa samantien 200 tkm ajettu steppi e39 ja myydä se pois kun mittarissa on 300 tkm?
Jos järkeilee :think näin, niin voisi vetää johtopäätöksen, että: Jos ei ole varaa 200 tkm ajettuun steppiin(?), niin on todennäköistä, että rahat on tiukilla jossain vaiheessa 300 tkm ajetunkin kanssa. Älä osta.
No niin nyt tuli eteen tollanen http://www.nettiauto.com/bmw/530/1922807
autossa on nahat autom ilm yms yms. soitin myyjalle ja vaikutti rehelliselta sillä kerto paljon vikoja mitä autossa on..
Eli hävittää virtoja jos 2pv seisoo ni kaapeleilla käyntiin.vaihdelaatikon tai moottorin kumi menny"kolahtelee" sitten navta haisee kone huonees pikkusen eli suutin saattaa vuotaa tms..
vaihdelaatikko vaihtaa hyvin ja jouhevasti.. Mitä on foorumilaiset mieltä et saako pikku vaivalla käyvän pelin.. mitä voi olla vialla ku navta haisee ja syö sähköä.. ajattelin jos vaik 2000 investois korjaukseen. auton varustelu kuitenkin ok
Pitäisin että parilla tonnilla saa hyvinkin toimivan laitteen. Kumityyny meni itselläki noilla kilsoilla, vaihdatin sitte molemmat, tais olla muutaman satasen paukku se. Auton olemus parani kyllä selkeästi. Sähköjen kadottaminen saattaa olla webasto-tekninen juttu, mutta ei ehkä. Naftavuoto voi olla myös vähäpätöisemmissä letkuissa, itse selvinny tuosta vähällä. Oikeastaan hyvin tyypillisiä juttuja tuon verta ajetulle 530d:lle...
Comment