Onnea! Pistäs muuten vielä aikanaan verot. Itse arvioin syksyllä verojen summaksi noin 4000-4500e
Veroja kertyi sitten tuosta -98 E46 323i:stä 3295€, juuri kopsahti postiluukusta päätös. Hankintahinta Ruotsista oli ~8000€, laivareissun hinta noin 200€ ja muut menot (katsastus jne) ~200€. Eli 115 tkm ajettu 323i E46 pihassa noin 11700 €:n kokonaiskustannuksin - ja minun papereissani valioyksilö (täydellinen huoltokirja etc.), jossa ei ole mitään rempan tarvetta. Mitäs tuumitte?
BMW F11 520 da XDrive Touring -16 (2023->)
BMW E61 530 xd(A) Touring 280 hp / 620 Nm -06,. (2016-2023)
BMW E91 320 D Touring -06 (2013-2016)
BMW E39 525 DA Touring -01 (2012-2013) VW Passat Highline Touring 2.0 TDI -06 (2011-2012) BMW E46 323i -98 (2008-2011) Opel Vectra (B) CD Sport 2.0 -96 (2005-2008) Opel Vectra (A) 1.8 -90 (2002-2005) Ford Orion 1.4 -87 (2000-2002)
no joka tollasen auton ostaa ei pitäis narista bensankulutuksesta
Jos dieseliin täytyy turvautua, niin naristaan
Näillä mennään: - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016 - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011 - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009 - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998
Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"
Ihan yksin kappalein näyttää vanoksia koneen etupäässä olevan, eli vanhempi M52-tekniikka on kyseessä (huomaa myös mm.syylärin täyttöaukon puoli).
Tuossa uudempi: http://www.wysebmwgarage.com/Images/DSCF0070.JPG
Eli tuo on nyt siis selvästi se vanhempi kone...mites kun auto on kuitenkin vuosimallia -99 ja käyttöönotettu 04/99 niin näköjään niissäkin on sitten vielä tuota vanhaa tekniikkaa. Kyseessä on suomiauto. Mitenkäs toi on mahollista?
Kulkeeko noissa tuo tekniikkapäivitys ja muut päivitykset mitä tuli sähköihin käsikädessä eli onko tuossa autossa sitten oletettavasti muutenkin sitä vanhempaa tekniikkaa kaikki?
Eli tuo on nyt siis selvästi se vanhempi kone...mites kun auto on kuitenkin vuosimallia -99 ja käyttöönotettu 04/99 niin näköjään niissäkin on sitten vielä tuota vanhaa tekniikkaa. Kyseessä on suomiauto. Mitenkäs toi on mahollista?
Kulkeeko noissa tuo tekniikkapäivitys ja muut päivitykset mitä tuli sähköihin käsikädessä eli onko tuossa autossa sitten oletettavasti muutenkin sitä vanhempaa tekniikkaa kaikki?
Käyttöönottopäivämäärällä ei ole mitään merkitystä, valmistusajankohta (VIN-koodilla) ratkaisee. Pääsääntöisesti vuosimalli ja siten myös muutokset aina 9/xxxx lähtien.
E39 530dA -02 M-Sport E53 X5 3.0dA -06 Sport * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia. Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.
Ok joo VIN-koodistahan sen saa selville. Elikkäs tuo kyseinen auto, josta tuo moottorikuva on ei voi siis mitenkään olla vuosimalliltaan -99 vaan se on siis valmistettu ennen 9/98 ja siten mitään muitakaan päivityksiä ei siis tuossa ole.
Täähän menee mielenkiintoiseksi kun autoa kuitenkin myydään -99 vuosimallisena, mitä se ei siis ole...onneksi ei ole vielä kauppoja lyöty lopullisesti lukkoon
Ok joo VIN-koodistahan sen saa selville. Elikkäs tuo kyseinen auto, josta tuo moottorikuva on ei voi siis mitenkään olla vuosimalliltaan -99 vaan se on siis valmistettu ennen 9/98 ja siten mitään muitakaan päivityksiä ei siis tuossa ole.
Täähän menee mielenkiintoiseksi kun autoa kuitenkin myydään -99 vuosimallisena, mitä se ei siis ole...onneksi ei ole vielä kauppoja lyöty lopullisesti lukkoon
Noiden kanssa kannattaa tosiaan olla tarkkana!
Sen ymmärrän, että 9/xxxx autoa markkinoidaan xxxx+1 mallisena autona, koska syyskuussa vaihtuu vuosimallit bemarilla. Mutta ennen tuota, niin on turha kenenkään väittää, että jokin malli olisi jo "seuraavaa vuotta".
Ok joo VIN-koodistahan sen saa selville. Elikkäs tuo kyseinen auto, josta tuo moottorikuva on ei voi siis mitenkään olla vuosimalliltaan -99 vaan se on siis valmistettu ennen 9/98 ja siten mitään muitakaan päivityksiä ei siis tuossa ole.
Täähän menee mielenkiintoiseksi kun autoa kuitenkin myydään -99 vuosimallisena, mitä se ei siis ole...onneksi ei ole vielä kauppoja lyöty lopullisesti lukkoon
Ei se sen myyjän vika ole. Jos papereissa lukee että käyttöönotto vaikka 20.03.1999 niin sillon se on. Ei tuollaista mikään Antti Autokauppias tai muu perusmyyjä tajua että se on yhdellä vanoksella ja sähköt on vanhemmasta ja ABS:t vanhemmat. Pitää olla hyvä bmw:n asiantuntia että hoksaa.
Ei se sen myyjän vika ole. Jos papereissa lukee että käyttöönotto vaikka 20.03.1999 niin sillon se on. Ei tuollaista mikään Antti Autokauppias tai muu perusmyyjä tajua että se on yhdellä vanoksella ja sähköt on vanhemmasta ja ABS:t vanhemmat. Pitää olla hyvä bmw:n asiantuntia että hoksaa.
Eihän tuon käyttöönotto päivämäärän kanssa tässä mitään epäselvyyksiä olekkaan, mutta sehän ei ole sama asia kuin vuosimalli. Ei myyjä välttämättä tuota tahallaan tee kun tuntuu ettei se muutenkaan kauheasti noista ymmärrä.
Mutta ei tuo myynti-ilmoitus kuitenkaan pidä paikkaansa kun siinä lukee vuosimallina 1999, että pitäishän näissä myyjänkin olla tarkempana ettei joku mene halpaan. No pääasia että ostaja on tarkkana Vuosimalli on siis luultavasti 1998 ja puhutaan siis jo ihan eri autosta.
Minä kun niin olin jo ostamassa tuota uudempaa TU-koneista mallia kun luotin tuohon ilmoitettuun vuosimalliin...noo onneks huomattiin tässä vaiheessa
Elikkäs tuo vanhempi kone on siis ns. "single vanos" M52B25 ja uudempi tupla vanos M52TU alkaen 9/98.
Onko tuo vanha M52B25 sitten aivan paska verrattuna tuohon uudempaan tupla vanokselliseen eli 523 E39:sta puhutaan nyt edelleenkin. Eikös tuossa vanhemmassakin single vanos koneessakin ole kuitenkin se vähän enempi tehoa mitä ilmoitetaan eli jotain ~180hp? Onkos tuossa tupla vanoksessa sitten jo lähemmäs 190hp tai ylikin vai onko siinä vain vääntökäyrä erilainen?
Viekö tuo vanhempi kone paljonkin enemmän bensaa verrattuna tupla vanokselliseen? Onkos tuossa vanhemmassa mitään etua uudempaan esim vähemmän hajoavia osia tai osat edullisempia?
Sitten vielä lopuksi haluaisin mielipiteitä kumpi olisi parempi valinta käyttöautoksi:
vm. 1998 "single vanos" suomiauto ajettu vain 120tkm
vai
vm.1999 tuplavanos suomiauto ajettu 220tkm?
Oletetaan, että autot olisivat muuten samanlaisia ja suunnilleen samanhintaisia.
Comment