Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 ostamassa ja käyttökokemuksia

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • BMW
    Bimmer Enthusiast
    • Sep 2004
    • 3828
    • California

    Originally posted by BMW View Post
    mikä lienee ollut kitkalukon hinta kun aika niitä non-äMmäläisistä löytyy... varmaan toista tuhatta eskobaria.

    Originally posted by _nixu_ View Post
    Löytyy, vai myyjä kuvittelee että löytyy?
    Tuskin on monessakaan sitä jälkiasennettua lukkoa.
    Kirjtusvirhe tuossa mulla, piti lukea:

    Originally posted by BMW View Post
    mikä lienee ollut kitkalukon hinta kun aika vähän niitä non-äMmäläisistä löytyy... varmaan toista tuhatta eskobaria.
    Last edited by BMW; 20-01-2008, 11:44.
    P
    R
    N
    D

    Comment

    • Tomba87
      BTCF Member
      • Oct 2004
      • 4029
      • Imatra

      .......................
      Last edited by Tomba87; 20-01-2008, 13:13.
      Luukku auki ja risut kyytiin

      Comment

      • Bmw Master
        Bimmer Enthusiast
        • Jan 2004
        • 13155
        • Kokomo

        Originally posted by BMW View Post
        Kirjtusvirhe tuossa mulla, piti lukea:

        Originally Posted by BMW View Post
        mikä lienee ollut kitkalukon hinta kun aika vähän niitä non-äMmäläisistä löytyy... varmaan toista tuhatta eskobaria.


        Ei sitä edes rahalla ole saanut e39:siin tai muihinkaan uudempiin Bemareihin.

        Vanhoissa (esim. e34) se maksoin noin 6100markkaa. Ei maksa ihan tuota nykyään kaupassa.

        Comment

        • eeno
          Bimmer Rookie
          • Jan 2008
          • 84

          520iA 2.2 koneella

          Minkälaisia kokemuksia palstalaisilla on tuosta E39:n 2.2 litran padasta (alk. 2001 ?)? Tuottaa samat 170hv kuin 2.5 litrainen, mutta minkälaiset on ajofiilikset ja kulutus? Onko todellinen vaihtoehto esim. 9/98 --> 523iA:lle.

          Comment

          • bemu2000
            Bimmer Enthusiast
            • Jul 2003
            • 17797
            • Jämsä

            Originally posted by eeno View Post
            Minkälaisia kokemuksia palstalaisilla on tuosta E39:n 2.2 litran padasta (alk. 2001 ?)? Tuottaa samat 170hv kuin 2.5 litrainen, mutta minkälaiset on ajofiilikset ja kulutus? Onko todellinen vaihtoehto esim. 9/98 --> 523iA:lle.
            E60 520iA:lla ajaneena (sama moottori?) voin kertoa, että se on ainakin tuskaiset laiska kokemus ei taida E60 kuitenkaan hirveesti enemmän painaa?
            TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
            Vanteet edullisesti
            Nostureita ja rengaskoneita

            Comment

            • juster
              Bimmer Fanatic
              • Jul 2003
              • 624

              Originally posted by bemu2000 View Post
              E60 520iA:lla ajaneena (sama moottori?) voin kertoa, että se on ainakin tuskaiset laiska kokemus ei taida E60 kuitenkaan hirveesti enemmän painaa?
              Itseasiassa E60 on kevyempi...

              Comment

              • Hemi
                Bimmer Enthusiast
                • Apr 2004
                • 18880
                • Pirkanmaa

                Originally posted by eeno View Post
                Minkälaisia kokemuksia palstalaisilla on tuosta E39:n 2.2 litran padasta (alk. 2001 ?)? Tuottaa samat 170hv kuin 2.5 litrainen, mutta minkälaiset on ajofiilikset ja kulutus? Onko todellinen vaihtoehto esim. 9/98 --> 523iA:lle.
                Probleema tässä on se, että 9/98-uudemmissa M52TU 2.5l koneissa on selkeästi enemmän kuin tuo 170hv speksiteho ja sen kyllä huomaa vaikka mikään "kultaperse" ei olisikaan kun sitä vertaa tuon 2.2l:n samoihin "paperitehoihin". Eli 9/98-uudempi 523i on 2.5l tuplavanoskoneena kyllä selkeästi käytännössä suorituskykyisempi kuin -01 uudempi 2.2l:nen.

                Comment

                • MayheM
                  Bimmer Fanatic
                  • Jan 2008
                  • 521
                  • Oulu

                  Osaako joku sanoa jonkun varman ulkoisen (tai muuten hyvin tunnistettavan) tuntomerkin autoista joka on tuon 9/98 päivityksen jälkeinen?
                  BMW F11 520 da XDrive Touring -16 (2023->)
                  BMW E61 530 xd(A) Touring 280 hp / 620 Nm -06,. (2016-2023)
                  BMW E91 320 D Touring -06 (2013-2016)
                  BMW E39 525 DA Touring -01 (2012-2013)
                  VW Passat Highline Touring 2.0 TDI -06 (2011-2012)
                  BMW E46 323i -98 (2008-2011)
                  Opel Vectra (B) CD Sport 2.0 -96 (2005-2008)
                  Opel Vectra (A) 1.8 -90 (2002-2005)
                  Ford Orion 1.4 -87 (2000-2002)

                  Comment

                  • Racink
                    Bimmer Fanatic
                    • Dec 2004
                    • 840
                    • Jkl

                    Originally posted by MayheM View Post
                    Osaako joku sanoa jonkun varman ulkoisen (tai muuten hyvin tunnistettavan) tuntomerkin autoista joka on tuon 9/98 päivityksen jälkeinen?
                    Moottoritilasta ainakin se että vanoksia on yhden sijaan kaksi, eli ei enää selkeää pattia imunokan kohdalla jakopäänkopassa vaan se "patti" on koko kopan levyinen, abs boksi on näissä konehuoneen puolella hydrauliyksikössä kiinni...
                    Last edited by Racink; 07-02-2008, 17:58.

                    Comment

                    • Petri.Kekkonen
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jan 2006
                      • 7456
                      • Oulu

                      Originally posted by Racink View Post
                      Moottoritilasta ainakin se että vanoksia on yhden sijaan kaksi, eli ei enää selkeää pattia imunokan kohdalla jakopäänkopassa vaan se "patti" on koko kopan levyinen, abs boksi on näissä konehuoneen puolella hydrauliyksikössä kiinni...
                      Ja jäähdyttimen paisarin korkki on auton vasemmalla puolella...
                      E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
                      E39 523i M Sport '00, Titansilber

                      Comment

                      • Risto113
                        Bimmer Enthusiast
                        • Feb 2005
                        • 1203
                        • GrassLake

                        Originally posted by Petri.Kekkonen View Post
                        Ja jäähdyttimen paisarin korkki on auton vasemmalla puolella...
                        m50 ja m52 koneissa on myös auton vasemmalla puolella.

                        Comment

                        • Bmw Master
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jan 2004
                          • 13155
                          • Kokomo

                          Originally posted by Risto113 View Post
                          m50 ja m52 koneissa on myös auton vasemmalla puolella.
                          Petri tarkoitti varmaan konehuonetta katsottaessa...?

                          Comment

                          • Risto113
                            Bimmer Enthusiast
                            • Feb 2005
                            • 1203
                            • GrassLake

                            Originally posted by Bmw Master View Post
                            Petri tarkoitti varmaan konehuonetta katsottaessa...?
                            joo, ok, mun moka.

                            eli edestä katsottuna vanhemmissa siis oikealla (kuskin puolella), m52TU ja m54 vasemmalla(vänkärin puolella).

                            Comment

                            • Hemi
                              Bimmer Enthusiast
                              • Apr 2004
                              • 18880
                              • Pirkanmaa

                              Kerrataan. Eli 9/98 singlevanos m52 koneisissa jäähdyttäjän korkki löytyy kiiteästi jäähdyttäjän vasemmasta kulmasta(siis kuskin puolelta), kun taas 9/98-eteenpäin m52TU/m54 tuplavanosmoottorisista irroitettavasta paisuntasäiliöstä jäähdyttäjän OIKEASTA kulmasta(siis apumiehen puolelta).

                              ...ja niinhän se oli, että auton vasen+oikea tarkastellaan AINA kuskin pukilla istuen.

                              Comment

                              • MayheM
                                Bimmer Fanatic
                                • Jan 2008
                                • 521
                                • Oulu

                                Johan selekis, kiitos!
                                BMW F11 520 da XDrive Touring -16 (2023->)
                                BMW E61 530 xd(A) Touring 280 hp / 620 Nm -06,. (2016-2023)
                                BMW E91 320 D Touring -06 (2013-2016)
                                BMW E39 525 DA Touring -01 (2012-2013)
                                VW Passat Highline Touring 2.0 TDI -06 (2011-2012)
                                BMW E46 323i -98 (2008-2011)
                                Opel Vectra (B) CD Sport 2.0 -96 (2005-2008)
                                Opel Vectra (A) 1.8 -90 (2002-2005)
                                Ford Orion 1.4 -87 (2000-2002)

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎