Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 ostamassa ja käyttökokemuksia

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Driver22
    Bimmer Enthusiast
    • Aug 2006
    • 2098
    • *

    No mitä varten nuo pyynti ja myyntihinnat siellä on jos niitä ei käytetä? Ja kumpaa nyt lähinnä kannattaisi käyttää, kun itse arvion veroja?

    Niin ja meneekö laskukaava samoin kaikille autoille? eli vanhemmille ja uudemmille?
    F31 330D Xdrive M-Sport

    Comment

    • teropa
      Bimmer Enthusiast
      • Oct 2005
      • 3855
      • Oulu

      Originally posted by Driver22 View Post
      No mitä varten nuo pyynti ja myyntihinnat siellä on jos niitä ei käytetä? Ja kumpaa nyt lähinnä kannattaisi käyttää, kun itse arvion veroja?

      Niin ja meneekö laskukaava samoin kaikille autoille? eli vanhemmille ja uudemmille?
      Miten niin niitä ei käytetä?

      Se yleinen MYYNTIhinta == Tullin määrittämä auton verotusarvo.

      Jos auto käyttöönotettu viimeistään 31.12.2000, verotus menee kokonaismassan mukaan. Ja tuota myöhemmin (1.1.2001 ->), verotus CO2-päästöjen mukaan. Kiinnostava tieto on myös, että vaikka autolle löytyisi virallinen CO2-arvo, niin mikäli sen käyttöönotto tosiaan on tapahtunut viimeistään 31.12.2000, niin sen SAA verottaa kokonaismassan mukaan (jos siis haluaa). Puolestaan ennen 1.1.2001 käyttöönotettuja autoja VOI yrittää verottaa CO2-päästöjen mukaisesti, mikäli tulli hyväksyy saadun CO2-arvon (käytännössä tarvitsee jonkin tullin hyväksymän testilaitoksen tai viraston hyväksynnän; en tiedä tarkemmin. Ainakin rekisteröintitodistus EU-maista, COC-lanketti taikka valmistajan todistus pitäisi piisata) Ks. http://www.tulli.fi/fi/04_Julkaisut/...o_025_2007.pdf

      CO2-pohjaisen autoveron laskukaava on sama kaikille autoille, joihin CO2-pohjaista verotusta sovelletaan: (Virallinen CO2-päästöarvo g/km / 10) + 4. Esim. päästöt 257g/km (E39 530iA facelift sedan). 257/10 = 25.7+4 = 29.7%

      Tero
      Last edited by teropa; 28-05-2008, 19:12.
      E60 520dA M-sport
      ---Ex
      E60 520dA, 530dA, 535dA x2, 530iA, 530xdA
      E90 330iA, 325iA, 320dA
      E39 523iA, 525iA, 530iA x3, 540iA x3, 530dA, ///M5
      E34 525iA, R.I.P. (21.01.06)

      PPL(A)

      Comment

      • Driver22
        Bimmer Enthusiast
        • Aug 2006
        • 2098
        • *

        Ok. Nyt selvensi paljon. Kiitoksia tiedoista, nyt alkaa olla tuo verojen laskeminen hallinnassa.

        Haluaisin kyllä lisätietoa vielä itse autosta, jos joku viitsii laittaa. Mutta pitää vielä searchilla katsoa, jos löytyisi jotain lisää.
        F31 330D Xdrive M-Sport

        Comment

        • jyrbba69
          Bimmer Enthusiast
          • Feb 2008
          • 2394
          • Kouvola

          Niin tosiaan unohtu mainita että toi oma oli tosiaan kokonaismassan mukaan ja sillon se huiteli jossain tuolla 26.x maisemissa.

          -Jyri
          2015 AMG GTS
          -----------------------------

          www.fotomonza.com kamerat ja tarvikkeet. Forumilaisille erikoishinnat!
          [email protected]

          Comment

          • teropa
            Bimmer Enthusiast
            • Oct 2005
            • 3855
            • Oulu

            Originally posted by Driver22 View Post
            Ok. Nyt selvensi paljon. Kiitoksia tiedoista, nyt alkaa olla tuo verojen laskeminen hallinnassa.

            Haluaisin kyllä lisätietoa vielä itse autosta, jos joku viitsii laittaa. Mutta pitää vielä searchilla katsoa, jos löytyisi jotain lisää.
            Tietoa E39:stä ja kyllä 530i:stäkin löytyy viljalti.

            Mitä nyt itse voin sanoa, niin autohan on moottoriltaan aivan upea. Tasapainoinen kokonaisuus.

            Tero
            E60 520dA M-sport
            ---Ex
            E60 520dA, 530dA, 535dA x2, 530iA, 530xdA
            E90 330iA, 325iA, 320dA
            E39 523iA, 525iA, 530iA x3, 540iA x3, 530dA, ///M5
            E34 525iA, R.I.P. (21.01.06)

            PPL(A)

            Comment

            • Driver22
              Bimmer Enthusiast
              • Aug 2006
              • 2098
              • *

              Joo, onhan näitä tullut selattua. Onko nuo manuualit muuten 6-vaihteisia? Entä minkä verran on ollut teillä kulutuslukemat matka-ajossa suunnilleen? Onko hiilidioksidi päästöt manuaalisedanissa 229g/km? Eli veroprosentti: 26.9%.
              Tuo m-pakettihan ei itsessään sitten nosta verotusarvoa, kun varusteet ei kerran vaikuta, eikö?
              F31 330D Xdrive M-Sport

              Comment

              • teropa
                Bimmer Enthusiast
                • Oct 2005
                • 3855
                • Oulu

                Originally posted by Driver22 View Post
                Joo, onhan näitä tullut selattua. Onko nuo manuualit muuten 6-vaihteisia? Entä minkä verran on ollut teillä kulutuslukemat matka-ajossa suunnilleen? Onko hiilidioksidi päästöt manuaalisedanissa 229g/km? Eli veroprosentti: 26.9%.
                Tuo m-pakettihan ei itsessään sitten nosta verotusarvoa, kun varusteet ei kerran vaikuta, eikö?
                Manuaali on 5-vaihteinen.

                Matkakulutus automaatilla n. vähän alle 9l (tod nopeus 110kmh).

                Vero % = 26.9 facelift manuaali sedanilla.

                M-paketti ei vaikuta verotusarvoon (ellei auton kuntoa määritellä "normaali":sta poikkeavaksi, jolloin sen arviointia ei tehtäne aina suoraan MAHTI:n kautta).

                Tero
                E60 520dA M-sport
                ---Ex
                E60 520dA, 530dA, 535dA x2, 530iA, 530xdA
                E90 330iA, 325iA, 320dA
                E39 523iA, 525iA, 530iA x3, 540iA x3, 530dA, ///M5
                E34 525iA, R.I.P. (21.01.06)

                PPL(A)

                Comment

                • DTR
                  BTCF Member
                  • Feb 2007
                  • 387
                  • Vantaa

                  Kertokaapas millaiset nuo M-Sport:n alcantarajakkarat ovat istua? Mitä materiaalia se keskiosa on, näyttää omaan silmään kuvissa hieman "halvalta".
                  Mini Cooper S JCW -06
                  Ex. E91 330i ///M -11 -bluewater metallic-
                  Ex. E87 130i ///M -06 -japanrot-
                  Ex. E39 528i ///M -00
                  Ex. E34 535i -91

                  Comment

                  • 10+
                    Bimmer Enthusiast
                    • Aug 2006
                    • 2084
                    • Nivala

                    Originally posted by DTR View Post
                    Kertokaapas millaiset nuo M-Sport:n alcantarajakkarat ovat istua? Mitä materiaalia se keskiosa on, näyttää omaan silmään kuvissa hieman "halvalta".
                    No ei nyt huonotkaan ole. Vaikea vaan vaihtaa asentoa jos nahkoihin vertaa. Ei ne nyt niin halvannäköiset ole mutta onhan ne nahat aina nahat. Se keskiosa on jotain kangasta vaan.
                    E39 M5 -00

                    Ex E60 530Da M-Sport -04
                    Ex E39 M5 -00
                    Ex E39 M5 -00 Individual
                    Ex E36 3.0 M3 Cabrio -94
                    Ex E36 3.0 M3 -93
                    Ex E36 2.5 Cabrio -94
                    Ex E36 3.2 M3 -97
                    Ex E36 2.5 Coupe -93

                    Comment

                    • teropa
                      Bimmer Enthusiast
                      • Oct 2005
                      • 3855
                      • Oulu

                      Originally posted by DTR View Post
                      Kertokaapas millaiset nuo M-Sport:n alcantarajakkarat ovat istua? Mitä materiaalia se keskiosa on, näyttää omaan silmään kuvissa hieman "halvalta".
                      Keskiosa on kangasta, joka on ihan sopivan liukasta. Asennon vaihtamista en tullut ajatelleeksikaan, mutta kyllä itse tykkäsin ex autossa noista jakkaroista kovasti. Ovat vaikutelmaltaan kyllä laatuisat, ja siis erittäin kestävät ja niistä saa lian hyvin irti alcantara erikoisaineilla.

                      Tero
                      E60 520dA M-sport
                      ---Ex
                      E60 520dA, 530dA, 535dA x2, 530iA, 530xdA
                      E90 330iA, 325iA, 320dA
                      E39 523iA, 525iA, 530iA x3, 540iA x3, 530dA, ///M5
                      E34 525iA, R.I.P. (21.01.06)

                      PPL(A)

                      Comment

                      • Driver22
                        Bimmer Enthusiast
                        • Aug 2006
                        • 2098
                        • *

                        Tässä muutama kysymys lisää:

                        Saako tuohon 530i manuaaliin lohkolämmitintä tai kahta säteilylämmitintä? Mitkä on huoltovälit ja mitä huoltoihin kuuluu?
                        Mitä tyyppiheikkouksia löytyy?
                        Entä onko tapahtunut kehitystä vuosimallien 00-01 välillä?
                        Niin ja saahan tuosta nuo ajoapujärjestelmät pois päältä, tai mitä apuja siitä oikeastaan löytyykään?

                        Mitä uutta moottoriin on tullut verrattuna edeltäjään 528i:n? Onko teknisesti paljon uutta ylipäätään tuohon edeltäjään verrattuna?
                        Last edited by Driver22; 30-05-2008, 23:32.
                        F31 330D Xdrive M-Sport

                        Comment

                        • DTR
                          BTCF Member
                          • Feb 2007
                          • 387
                          • Vantaa

                          Kyselempä minäkin vielä muutamaa asiaa:

                          Onko noiden hyväkuntoisten 528i M-Sportien hinta tuota 10++k€ luokkaa Saksassa, vai onko niissä reilut tinkivarat? Mitenkäs noiden autojen talvivarusteet, Ruotsistahan saa usein kaksilla renkailla ja lohkolämppärillä, mutta ovatko Saksan autot lähinnä osastoa "huonot saksakitkat"? Voiko siis olettaa, että talvivarusteltavaan sporttiin tulee jopa päälle 18k€ hintalappu veroineen + tuontikuluineen + varusteluineen + pikkuhuoltoineen, jos ei itse hae?
                          Mini Cooper S JCW -06
                          Ex. E91 330i ///M -11 -bluewater metallic-
                          Ex. E87 130i ///M -06 -japanrot-
                          Ex. E39 528i ///M -00
                          Ex. E34 535i -91

                          Comment

                          • teropa
                            Bimmer Enthusiast
                            • Oct 2005
                            • 3855
                            • Oulu

                            Saksan pyyntihinnoissa ei ole reiluja tinkivaroja. Siellä ei tingata tonnikaupalla hinnoista. Tyypillinen käteisalennus vientiin voi olla n. 500e. Maksimissaan arvokkaammista peleistä voi olettaa jotain 500-1000e käteisalennusta. Sen kummempia tinkivaroja ei ole. Ja silloinkin pitää usein olla joku syy tingata. Sitä ei tehdä "by default", ainakaan paria, kolmea sataa enempää. Toisin kun meillä, jossa kaupanteko aina kuvitellaan alkavan "löysien tonnien" tinkailulla, ja sitten senkin jälkeen vielä rutistetaan.

                            Saksassa ei ole talvivarusteita noiden paskojen nopean nopeusluokan kitkojen lisäksi. Jos Webasto on, niin se tietysti mutta ei muuta.

                            Tuo hintalappu on niin monesta asiasta kiinni, ettei tuohon voi suoraan vastata. "Omakustanteena" facelift 528i M-sportista joutuu sen 15-16 maksamaan (ilman tuonnin kuluja tai tuottamiskuluja).

                            9/00 on tullut viimeisin facelift E39:iin. 530:een menee perus säteilylämmitin. Heikkoudet on samat kuin E39:ssä muutenkin, niistä löytyy varmaan 20 ketjua foorumilta söörtsillä. DSC:n saa napista pois päältä, samaten kuin ASC:n. "Avut" ovat ABS+DSC/ASC+T.

                            Tero
                            E60 520dA M-sport
                            ---Ex
                            E60 520dA, 530dA, 535dA x2, 530iA, 530xdA
                            E90 330iA, 325iA, 320dA
                            E39 523iA, 525iA, 530iA x3, 540iA x3, 530dA, ///M5
                            E34 525iA, R.I.P. (21.01.06)

                            PPL(A)

                            Comment

                            • 10+
                              Bimmer Enthusiast
                              • Aug 2006
                              • 2084
                              • Nivala

                              Originally posted by teropa View Post
                              Saksan pyyntihinnoissa ei ole reiluja tinkivaroja. Siellä ei tingata tonnikaupalla hinnoista. Tyypillinen käteisalennus vientiin voi olla n. 500e. Maksimissaan arvokkaammista peleistä voi olettaa jotain 500-1000e käteisalennusta. Sen kummempia tinkivaroja ei ole. Ja silloinkin pitää usein olla joku syy tingata. Sitä ei tehdä "by default", ainakaan paria, kolmea sataa enempää. Toisin kun meillä, jossa kaupanteko aina kuvitellaan alkavan "löysien tonnien" tinkailulla, ja sitten senkin jälkeen vielä rutistetaan.
                              No sekin on vähän niin ja näin Kyllähän tuo Juhis ainaki on niin hiton näppärä että saa tingittyä monesti kivat alennukset vaikka hinnat on sovittu jo puhelimessa Se keksii aina jostain valittamista ja käytetystähän sitä aina löytyy. Nytki se tinkas 10000€ autosta 1500e pois ku 2 tuntia jakso väsyttää Jotku ei sitten anna ku jonku satasen alennusta mutta se auto on varmasti edullisimpien joukossa jos tämä ilmio tulee vastaan.

                              Tässä foorumilla saa moni sen käsityksen että halvalla ei saa hyvää autoa saksasta(turha niitä ääripään paskoja vetää tähän mukaan). Minun mielestä sielläkin on paljon hyviä ja halpoja autoja kun ne vaan osaa katsella sieltä. Se hinta ei todellakaan tarkota sitä että auto on automaattisesti hyvä. Kyllä sielläkin on ihmisiä jotka myy autoja sopivaan hintaan ja se ei tarkota sitä että ne on paskoja. Samoiten kuin täällä Suomessa.
                              Last edited by 10+; 31-05-2008, 22:28.
                              E39 M5 -00

                              Ex E60 530Da M-Sport -04
                              Ex E39 M5 -00
                              Ex E39 M5 -00 Individual
                              Ex E36 3.0 M3 Cabrio -94
                              Ex E36 3.0 M3 -93
                              Ex E36 2.5 Cabrio -94
                              Ex E36 3.2 M3 -97
                              Ex E36 2.5 Coupe -93

                              Comment

                              • teropa
                                Bimmer Enthusiast
                                • Oct 2005
                                • 3855
                                • Oulu

                                Juu tottakai sieltäkin löytyy tingattavissa olevia autoja, mutta silloin autossa tosiaan on yleensä jotain valittamista, jos alennusta saa. Ja se ero Suomeen on tosi selkeä tuossa mielessä. Suomessahan kaikki haluaa tingata tonnikaupalla aina.

                                Saksassa autot liikkuu niin nopsaan, ettei siellä tarvi myydä autoaan ilmaiseksi. Jengi kattoo markkinahinnat, ja myy sitten about niillä.

                                Kyllä minustakin Saksasta saa hyviä autoja kohtuu halvalla. Mutta kuten sanoit, se homma pitää osata . Perus-teuvo, joka lähtee hakemaan ekaa kertaa, niin todnäk ei siinä onnistu (kuin satumaisella säkällä).

                                Tero
                                E60 520dA M-sport
                                ---Ex
                                E60 520dA, 530dA, 535dA x2, 530iA, 530xdA
                                E90 330iA, 325iA, 320dA
                                E39 523iA, 525iA, 530iA x3, 540iA x3, 530dA, ///M5
                                E34 525iA, R.I.P. (21.01.06)

                                PPL(A)

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎