Kulutushan on täysin omasta ajotyylistä riippuva. Toki V8:lla on potentiaalia kuluttaa enemmän kuin kuutosella mutta aktiivisella ajotyylillä luulen eron olevan yllättävän pieni. Kellään omakohtaisia kokemuksia aiheesta?
Meikäläisellä 540iA -98 vei keskimäärin 14,5-15 litraa sataselle ja nyt
530iA -01 vie samassa ajossa 13-13,5 litraa. Ei suuren suurta eroa. 99-> 540 vanoksella voi viedä sen 0,5 vähemmän kuin vanhempi malli.
Autojen tuonti Saksasta yli 20 vuoden kokemuksella sekä paljon muuta. -> Blauweiss Import. Myös Cerwin-Vega! tuotteet ja DJ-palvelut edullisesti kauttani.
Mulla oli kans Oulussa 530iA:n tietsikan ilmoittama kulutus siellä 13l tienoilla.
herranpieksut, miten sillä oikein on ajettu keppilaatikollinen hiace syö sen vajaa 10 seka-ajossa aktiivisella ajotyylillä, ennakoivalla ja rajoituksia myötäilevällä tyylillä litran jopa kaksi vähemmän tuplavanoksen tiivisteremppa pienensi kulutuslukemia kun vääntökäppyrä palautui suunnitelluksi...
herranpieksut, miten sillä oikein on ajettu keppilaatikollinen hiace syö sen vajaa 10 seka-ajossa aktiivisella ajotyylillä, ennakoivalla ja rajoituksia myötäilevällä tyylillä litran jopa kaksi vähemmän tuplavanoksen tiivisteremppa pienensi kulutuslukemia kun vääntökäppyrä palautui suunnitelluksi...
Ihan normaalisti on ajettu. En normiajossa edes erityisesti kengitä autoa.
Sen se auto vie, ja sanoohan sen nyt järkikin, ettei tommonen raskas 3-litranen nuhanen automaatti-vapari kulje pienellä kulutuksella kaupunkiliikenteessä.
Ajo on ollut tuota normaalia oulun "moottoritie" ajoa ja kaupunki/lähiö seka-ajoa.
Ihan normaalisti on ajettu. En normiajossa edes erityisesti kengitä autoa.
Sen se auto vie, ja sanoohan sen nyt järkikin, ettei tommonen raskas 3-litranen nuhanen automaatti-vapari kulje pienellä kulutuksella kaupunkiliikenteessä.
Ajo on ollut tuota normaalia oulun "moottoritie" ajoa ja kaupunki/lähiö seka-ajoa.
Tero
Vaikuttaakohan tuon ikäisissä E39:ssä jo joka osan kunto(vanokset jne.) noin paljon. Minulla oli 530iA:n keskikulutus 11l. Ajo Espoossa/Helsinki-alueella moottoritietä ja enimmäkseen kaupunki- ja taajamanyhjäystä. Ja kyllä sille sandaalia näytettiin myös ihan säännöllisesti.
E92 335iA -08
---
ex E34 540iA -93
ex E90 325iA -05
ex E39 530iA -00
ex Toyota Avensis
ex 4x Toyota Corolla (-83 -> -03)
Paljon teillä on keskinopeus ajotietokoneen mukaan? Sehän vaikuttaa selvästi tuohon mitä ajotietokone kertoo keskikulutukseksi ja muutos näyttää menevän aika jyrkillä portailla kun mennään tietyn keskinopeuden alle.
Paljon teillä on keskinopeus ajotietokoneen mukaan?
Mulla taitaa pyöriä keskinopeus tässä normiajossa 37 km/h tuntumassa. Ja kulutus silloin manuaali-523i:llä hiukka yli 10 l/100 km. Tarttisko tuo nyt sitten jotain vanos-tiivistelyä että veis vähemmän....
Mulla taitaa pyöriä keskinopeus tässä normiajossa 37 km/h tuntumassa. Ja kulutus silloin manuaali-523i:llä hiukka yli 10 l/100 km. Tarttisko tuo nyt sitten jotain vanos-tiivistelyä että veis vähemmän....
Minulla Vanos-remontti ei vaikuttanut mitään kulutukseen, eikä siihen vaikuttanut huohotinputkiston uusiminen eikä laatikon öljyjen vaihto. Keskinopeus 38-39km/h ja kulutus 12,7l.
Ei oo enää E39:siä niin en pääse asiaa tarkastamaan :/ Mutta muistelisin että se pyöri jossain karvan verran alle 40. Tosin asiaan voi vaikuttaa että ajan aika vähän ja puolet kilometreistä tulee pidemmmiltä reissuilta.
No kun näistä kovakulutuksisista V8 automaateista puhutaan niin rumasti,niin pitihän se käydä tietokonetta kurkistamassa.13,2l/47km/h oli lukemat.Nyt on kyllä menty saksankitkoilla hieman varovaisemmalla kaasulla taas liukkailla.Joten taajama kulutus on ollut normaalia pienempää.Ja sigun autostahan on kyse.
Comment