memebuy23buy

E39 jarrut täristää taas?! | KORJAAMO KEIKKA TEHTY

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Alfredson
    Bimmer Fanatic
    • Nov 2007
    • 463
    • Uusimaa

    Originally posted by Dani View Post
    Itselläni ainakin auttoi nava vaihto E46een, eipä tärrää pätkääkään enää. ..eipä sulla nyt hirveesti enää ole vaihtoehtoja
    Ne navatki on jo kerran todettu ehjiksi (joo tiedän nää ammattitaidottomat korjausliikkeet ei kyllä pakosti tiedä mistään mitään) .... On todella mielenkiinnotonta alkaa vaihtamaan taas summissa osia.
    Toistaiseksi totaalinen luopuminen BMW kannasta!

    Comment

    • TJJ
      Bimmer Enthusiast
      • Jun 2003
      • 7591
      • Jyväskylä

      Originally posted by Alfredson View Post
      Iskareita ei oo tutkittu sen pahemmin, varmasti tekisi hyvää uusia ne. Just meni leimasta läpi totesi iskarit on OK. Prosentit oli kyl jotain 50% luokkaa. Entiiä. ahdistaa. vituttaa. Ei osaa muillakaan autoilla enää ajaa :(
      Kokeile nyt ainakin, että ne yläpään mutterit on kiinni ja myös se keskimutteri. Mutta luultavasti noista kuuluisi kolinaa yms. jos ne olisi löysällä.

      Nuo iskaritestit ei kerro totuutta, minullakin meni auto (talvirenkailla) läpi katsastuksesta, vaikka iskarit olivat ilmeisesti jo silloin täysin kypsyneet.
      Minulla kuului iskareista suhinaa kun keulaa painoi alaspäin, uusilla iskareilla tuota ei kuulu. Ääni johtui kai siitä, ettei iskareissa ollut sisällä enää muuta kuin ilmaa...

      Mutta tuskin tärinät iskareista johtuu, ellei sitten toinen iskari ole rikki ja toinen ehjä, se ehkä voisi tehdä jonkun tuollaisen ongelman. Mutta luulisi sen nyt muutenkin ilmenevän ja näkyvän erona katsastuksessa.
      E39 528iA

      Comment

      • Haju69
        Administrator
        • Nov 2005
        • 16448
        • Leppävirta

        Sori mut en jaksanu lukea koko stooria läpi, mutta minkälaiset vanteet sulla on alla? Onko ihan omat E39:n vanteet. Ei mitään spacereita tai näinpäin poispäin?
        LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
        E32 Diamantscwharz 750iL '94

        E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
        B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10

        Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
        Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
        Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.

        Comment

        • Alfredson
          Bimmer Fanatic
          • Nov 2007
          • 463
          • Uusimaa

          Originally posted by Haju69 View Post
          Sori mut en jaksanu lukea koko stooria läpi, mutta minkälaiset vanteet sulla on alla? Onko ihan omat E39:n vanteet. Ei mitään spacereita tai näinpäin poispäin?
          Ei oo spacereita, ongelma on ihan sama kesä ja talvivanteilla. 15" ja 17". toiset on suorasovitteiset, toiset ei.... ei nyt jaksa uskoa että vika olisi vanteissa...
          Toistaiseksi totaalinen luopuminen BMW kannasta!

          Comment

          • kaol
            Bimmer Enthusiast
            • Oct 2003
            • 5007
            • Ilmajoki

            Originally posted by TJJ View Post
            Nuo iskaritestit ei kerro totuutta, minullakin meni auto (talvirenkailla) läpi katsastuksesta, vaikka iskarit olivat ilmeisesti jo silloin täysin kypsyneet.
            Totta.
            Katsastin oman E39 ja iskaritestissä tuli lukemat 70-80% väliltä. Seuraavana päivänä vaihdoin etuiskarit ja niistä valui mehut pihalle, kun ne käänsi ylösalaisin. Heiluttamalla kuului pelkkää kolinaa.
            (Renkaat silloin 205/65/15)
            Kokeilemalla se selviää...

            Comment

            • Alfredson
              Bimmer Fanatic
              • Nov 2007
              • 463
              • Uusimaa

              Kyllähän sielä yks iskari on vähän öljyä tihuttanut jo. Eli siis iskari yks paskana. Voiskohan se täristys johtua kuitenkin siitä. Jos tuota pidempään pitäisin niin korjata nuo täytyy kuitenkin, mutta joo.
              Toistaiseksi totaalinen luopuminen BMW kannasta!

              Comment

              • Haju69
                Administrator
                • Nov 2005
                • 16448
                • Leppävirta

                Originally posted by Alfredson View Post
                Ei oo spacereita, ongelma on ihan sama kesä ja talvivanteilla. 15" ja 17". toiset on suorasovitteiset, toiset ei.... ei nyt jaksa uskoa että vika olisi vanteissa...
                On vaan kuulemma niin että E39 on tarkka siitäkin että on oikeanlaiset vanteet alla. Kuulin kaverilta että tunti tyypin joka oli pistäny tuhansia palikoihin alustaan ym. kun auto ravistaa ja ei herkeä. Oli kehaissut koittamaan auton omia vanteita niin kas ravistaminen loppui.
                LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
                E32 Diamantscwharz 750iL '94

                E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
                B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10

                Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
                Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
                Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.

                Comment

                • peltone
                  BTCF Member
                  • Jan 2005
                  • 8094
                  • Willähde

                  Originally posted by Haju69 View Post
                  On vaan kuulemma niin että E39 on tarkka siitäkin että on oikeanlaiset vanteet alla. Kuulin kaverilta että tunti tyypin joka oli pistäny tuhansia palikoihin alustaan ym. kun auto ravistaa ja ei herkeä. Oli kehaissut koittamaan auton omia vanteita niin kas ravistaminen loppui.
                  Eiköhän ne kaikki autot ole "tarkkoja" jos vanteet ovat autoon väärät

                  Väärä keskireikä, mahdollisesti huonosti sorvattu keskireikä tai vaikka huonot/väärät sovitteet voi aiheuttaa ravistusta.
                  E30 316 -87
                  E91 325i -06
                  E61 530d -06
                  F10 520d -14
                  ex. E30x9, E34x2, E39x2, E36x2 E46x3

                  Comment

                  • Dani
                    Bimmer Enthusiast
                    • Mar 2007
                    • 3847
                    • Espoo

                    Originally posted by Haju69 View Post
                    On vaan kuulemma niin että E39 on tarkka siitäkin että on oikeanlaiset vanteet alla. Kuulin kaverilta että tunti tyypin joka oli pistäny tuhansia palikoihin alustaan ym. kun auto ravistaa ja ei herkeä. Oli kehaissut koittamaan auton omia vanteita niin kas ravistaminen loppui.
                    Mutut kunniaan
                    sigpic
                    Shöyroom: BMW E46 330i Touring M-Sport II '02 - Stahlgrau Metallic #400

                    Comment

                    • Dani
                      Bimmer Enthusiast
                      • Mar 2007
                      • 3847
                      • Espoo

                      Originally posted by peltone View Post
                      Väärä keskireikä, mahdollisesti huonosti sorvattu keskireikä tai vaikka huonot/väärät sovitteet voi aiheuttaa ravistusta.
                      Eiköhän tossa vaiheessa koko auto ravista ilman että jarrua tarvitsee näyttää.

                      Jos/kun threadin auto vissiinkin ravistaa jarruttaessa niin ensin pistäisin kyllä uudet navat autoon jonka jälkeen heittokellolla tsekkaisin että onko levyt suorat jne. että voiko niitä enää käyttää.
                      sigpic
                      Shöyroom: BMW E46 330i Touring M-Sport II '02 - Stahlgrau Metallic #400

                      Comment

                      • Alfredson
                        Bimmer Fanatic
                        • Nov 2007
                        • 463
                        • Uusimaa

                        Originally posted by Dani View Post
                        Eiköhän tossa vaiheessa koko auto ravista ilman että jarrua tarvitsee näyttää.

                        Jos/kun threadin auto vissiinkin ravistaa jarruttaessa niin ensin pistäisin kyllä uudet navat autoon jonka jälkeen heittokellolla tsekkaisin että onko levyt suorat jne. että voiko niitä enää käyttää.
                        Joo auto täristää jarruttaessa. Muuten meneek komeesti. Levyt todettiin heittokellolla pajalla suoriksi, ja samoin "navoista ei löytynyt mitään moitittavaa" .. että vähän syö motivaatiota lähteä randomilla pistämään enää yhtään rahaa tuohon.
                        Toistaiseksi totaalinen luopuminen BMW kannasta!

                        Comment

                        • Bmw Master
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jan 2004
                          • 13155
                          • Kokomo

                          Originally posted by Alfredson View Post
                          että vähän syö motivaatiota lähteä randomilla pistämään enää yhtään rahaa tuohon.
                          Kerroppas nyt, mitä olet sinne uusinut? Joko on uudet reaktiotangot puslineen? Alatukivarret? Raidetangot? Koiranluut?

                          Comment

                          • Alfredson
                            Bimmer Fanatic
                            • Nov 2007
                            • 463
                            • Uusimaa

                            Originally posted by Bmw Master View Post
                            Kerroppas nyt, mitä olet sinne uusinut? Joko on uudet reaktiotangot puslineen? Alatukivarret? Raidetangot? Koiranluut?
                            _uudet_ alatukivarret puslineen, uudet reaktiotangot puslineen (lemförder), uudet raidetangon ulkopäät. Tämän lisäksi tosiaan satulat on tutkittu ja herkistelty, navat on tutkittu ja levyt on tutkittu (ja vaihdettukkin varmaan kolmet). Koiranluihin ei ole kiinnitetty huomiota, auto ei kyllä edes pahasti kolahtele töyssyissä. Ehkä VÄHÄN mutta todella vähän. Tärinän luonne vähän muuttunut nyt kuin kohta kaikki on vaihdettu, tuntuu että tärinä tahtoo nyt enemmän "muualta ulos" ... eli ratti kyllä tärisee mutta myös koko etupää ravistaa, ainakin jos ongelma on pahimmillaan. Välillä tuntuu siis oikeastaan että koko etupää tahtoisi irti autosta. Iskaritkin on kuitenkin ihan kireällä jne...
                            Toistaiseksi totaalinen luopuminen BMW kannasta!

                            Comment

                            • _nixu_
                              Bimmer Enthusiast
                              • Feb 2006
                              • 8975
                              • Kellokoski

                              Originally posted by Alfredson View Post
                              uudet raidetangon ulkopäät.
                              Miksi ei täydellisenä? Olisi maksanut ehkä 50€ enemmän..
                              E39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport

                              Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja

                              Comment

                              • Alfredson
                                Bimmer Fanatic
                                • Nov 2007
                                • 463
                                • Uusimaa

                                Originally posted by _nixu_ View Post
                                Miksi ei täydellisenä? Olisi maksanut ehkä 50€ enemmän..
                                Olisi maksanut osat 90e enemmän ja on huomattavasti työläämpi sisäpää vaihtaa. Lisäksi kun se oli täydellisen ehjä. Vituttaa jo vähän kun ulommat piti vaihtaa ihan turhaan.
                                Toistaiseksi totaalinen luopuminen BMW kannasta!

                                Comment

                                Working...
                                X