On vaan kuulemma niin että E39 on tarkka siitäkin että on oikeanlaiset vanteet alla. Kuulin kaverilta että tunti tyypin joka oli pistäny tuhansia palikoihin alustaan ym. kun auto ravistaa ja ei herkeä. Oli kehaissut koittamaan auton omia vanteita niin kas ravistaminen loppui.
On vaan kuulemma niin että E39 on tarkka siitäkin että on oikeanlaiset vanteet alla. Kuulin kaverilta että tunti tyypin joka oli pistäny tuhansia palikoihin alustaan ym. kun auto ravistaa ja ei herkeä. Oli kehaissut koittamaan auton omia vanteita niin kas ravistaminen loppui.
Eiköhän ne kaikki autot ole "tarkkoja" jos vanteet ovat autoon väärät
Väärä keskireikä, mahdollisesti huonosti sorvattu keskireikä tai vaikka huonot/väärät sovitteet voi aiheuttaa ravistusta.
Ei oo spacereita, ongelma on ihan sama kesä ja talvivanteilla. 15" ja 17". toiset on suorasovitteiset, toiset ei.... ei nyt jaksa uskoa että vika olisi vanteissa...
On vaan kuulemma niin että E39 on tarkka siitäkin että on oikeanlaiset vanteet alla. Kuulin kaverilta että tunti tyypin joka oli pistäny tuhansia palikoihin alustaan ym. kun auto ravistaa ja ei herkeä. Oli kehaissut koittamaan auton omia vanteita niin kas ravistaminen loppui.
Kyllähän sielä yks iskari on vähän öljyä tihuttanut jo. Eli siis iskari yks paskana. Voiskohan se täristys johtua kuitenkin siitä. Jos tuota pidempään pitäisin niin korjata nuo täytyy kuitenkin, mutta joo.
Nuo iskaritestit ei kerro totuutta, minullakin meni auto (talvirenkailla) läpi katsastuksesta, vaikka iskarit olivat ilmeisesti jo silloin täysin kypsyneet.
Totta.
Katsastin oman E39 ja iskaritestissä tuli lukemat 70-80% väliltä. Seuraavana päivänä vaihdoin etuiskarit ja niistä valui mehut pihalle, kun ne käänsi ylösalaisin. Heiluttamalla kuului pelkkää kolinaa.
(Renkaat silloin 205/65/15)
Sori mut en jaksanu lukea koko stooria läpi, mutta minkälaiset vanteet sulla on alla? Onko ihan omat E39:n vanteet. Ei mitään spacereita tai näinpäin poispäin?
Ei oo spacereita, ongelma on ihan sama kesä ja talvivanteilla. 15" ja 17". toiset on suorasovitteiset, toiset ei.... ei nyt jaksa uskoa että vika olisi vanteissa...
Sori mut en jaksanu lukea koko stooria läpi, mutta minkälaiset vanteet sulla on alla? Onko ihan omat E39:n vanteet. Ei mitään spacereita tai näinpäin poispäin?
Iskareita ei oo tutkittu sen pahemmin, varmasti tekisi hyvää uusia ne. Just meni leimasta läpi totesi iskarit on OK. Prosentit oli kyl jotain 50% luokkaa. Entiiä. ahdistaa. vituttaa. Ei osaa muillakaan autoilla enää ajaa :(
Kokeile nyt ainakin, että ne yläpään mutterit on kiinni ja myös se keskimutteri. Mutta luultavasti noista kuuluisi kolinaa yms. jos ne olisi löysällä.
Nuo iskaritestit ei kerro totuutta, minullakin meni auto (talvirenkailla) läpi katsastuksesta, vaikka iskarit olivat ilmeisesti jo silloin täysin kypsyneet.
Minulla kuului iskareista suhinaa kun keulaa painoi alaspäin, uusilla iskareilla tuota ei kuulu. Ääni johtui kai siitä, ettei iskareissa ollut sisällä enää muuta kuin ilmaa...
Mutta tuskin tärinät iskareista johtuu, ellei sitten toinen iskari ole rikki ja toinen ehjä, se ehkä voisi tehdä jonkun tuollaisen ongelman. Mutta luulisi sen nyt muutenkin ilmenevän ja näkyvän erona katsastuksessa.
Itselläni ainakin auttoi nava vaihto E46een, eipä tärrää pätkääkään enää. ..eipä sulla nyt hirveesti enää ole vaihtoehtoja
Ne navatki on jo kerran todettu ehjiksi (joo tiedän nää ammattitaidottomat korjausliikkeet ei kyllä pakosti tiedä mistään mitään) .... On todella mielenkiinnotonta alkaa vaihtamaan taas summissa osia.
Minulla oli etuiskarit täysin loppu eikä ollut minkäänlaisia ongelmia tärinän suhteen. Mitenkähän iskarien yläpään laakerit vaikuttaa...? Onko niiden välys tutkittu? Entä yläpään ja iskarin kiinnitysmutterit?
Iskareita ei oo tutkittu sen pahemmin, varmasti tekisi hyvää uusia ne. Just meni leimasta läpi totesi iskarit on OK. Prosentit oli kyl jotain 50% luokkaa. Entiiä. ahdistaa. vituttaa. Ei osaa muillakaan autoilla enää ajaa :(
Minulla oli etuiskarit täysin loppu eikä ollut minkäänlaisia ongelmia tärinän suhteen. Mitenkähän iskarien yläpään laakerit vaikuttaa...? Onko niiden välys tutkittu? Entä yläpään ja iskarin kiinnitysmutterit?
Autoon on nyt vaihdettu raidetangon päät sekä reaktiotangot. Ja kasvain: EDELEEN TÄRISTÄÄ AIVAN VITUSTI. Voi vittu mitä paska. Ei saataa, ei näin romuja autoja voi olla olemassakaan
Eli nyt on vaihdettu etupäähän: Jarrulevyt satakertaa, herkistetty satulat ja todettu ehjiksi, todettu levyt ehjiksi, todettu navat ehjiksi, vaihdettu alatukivarret, vaihdettu reaktiotangot, vaihdettu raidetangonpäät. LOLLOPILLU MIKÄ ROMU. Ei voi muuta sanoa.
Nyt on viimeinen hetki antaa vielä jotain EDUKASTA korjattavaa. Mitään kallista en tuosta korjaa enää ikinä. Pahinta tässä on se että kun eräs autoliikkeen paljon uudempi e39 täristi jarrutuksissa, kaverin e39 täristi jnejne niin tässä alkaa tulemaan jo oikeasti sellanen fiilis että oli eka ja vika E39. Taidan vaihtaa Audiin..
Leave a comment: