memebuy23buy

E39 jarrut täristää taas?! | KORJAAMO KEIKKA TEHTY

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Alfredson
    replied
    Originally posted by _nixu_ View Post
    Nuo samat hilut saisi laatuosina(meyle/lemföder) saksasta lähes samaan hintaan kuin motonetin mitkälie osat..
    Esimerkiksi tuolta: http://www.autoteilemann.de/start.html
    Tilasin KL-varaosilta noi varret niin 20e enemmän kuin motonetistä, saksassa 84e (vs 110e) mutta ei selvinnyt sisältääkö helaa. Kuitenki KL varaosilta sai juurikin Lemförderin palikkaa. Nyt vain alle ja sitten tutkitaan että pääseekö itku vai hymy. Jompi kumpi nimittäin pääsee.

    Leave a comment:


  • Dani
    replied
    Yhdet levyt tuhosin itse kun asensin ne väljiin pyörännapoihin.
    Tärräyksellä alkoi ja vatkaukseen loppui kunnes asennettiin uudet levyt taas huonoille/väljille navoilla ja mitattiin heittokellolla niin että levyssä kaikki pultit kiristetty kiinni = tasainen puristut -> 0.4mm heitto joka tarkoittaa 140kmh jarrutuksessa sitä että kynnet irtoaa sormista

    Uudet levyt irti, vanhat takas, seuraavana päivänä ostin uudet navat ja takaisin pajalle jossa uudet levyt ym. romppeet kiinni ja nyt ei tärrää sitten nimeksikään.

    Leave a comment:


  • Cell
    replied
    Originally posted by kaol View Post
    Pultit kiristetty auton ollessa maassa? Nivelet herkistetty ja jopa lisätty rasvaa asennusvaiheessa? Väärin asennetut osat saa helposti rikki.
    On ne herkistelty ja kiristetty auton ollessa maassa, mutta ainakaan meikäläisen motivaatio ei riitä repimään suojakumeja pois ja sitten vänkäämään niitä takaisin. Joka tapauksessa ainoastaan yksi pallo on mennyt ja muista on yksinkertaisesti pusla revennyt.

    Leave a comment:


  • kaol
    replied
    Originally posted by Cell View Post
    Yleensä puslat repeää, tällä kertaa meni pallonivelkin.
    Pultit kiristetty auton ollessa maassa? Nivelet herkistetty ja jopa lisätty rasvaa asennusvaiheessa? Väärin asennetut osat saa helposti rikki.

    Originally posted by Alfredson View Post
    Täsmennätkö vielä että raidetangot (siis ei reaktio) siis oli ihan ehjän näköiset jne? Tarvii varmaa varoiksi vaihtaa sekin...
    Master tarkoittaa juuri noita raidetankoja ja ehjän "näköiset" on olleet. Raidetangon kummassakin päässä on nivel, kun taas reaktiotangossa vain toisessa.

    Leave a comment:


  • Alfredson
    replied
    Originally posted by Bmw Master View Post
    Kyllä. Viimeiset tärinät hävisi raidetankojen vaihdolla.
    Täsmennätkö vielä että raidetangot (siis ei reaktio) siis oli ihan ehjän näköiset jne? Tarvii varmaa varoiksi vaihtaa sekin...

    Leave a comment:


  • Bmw Master
    replied
    Originally posted by Alfredson View Post
    Ennyt jaksa uutta threadia aloittaa, eli hieman offtopic mutta kysyisin edelleen että onko joku havainnut muutosta parempaan (jo "ehjästä") jos vaihtanut näennäisesti ehjät raidetangot?
    Kyllä. Viimeiset tärinät hävisi raidetankojen vaihdolla.

    Leave a comment:


  • Nisti
    replied
    Originally posted by Alfredson View Post
    Hei mistä noita uretaanipuslia sai? Voiko tilata netistä kätevästi?
    Esim. www.futurez.fi

    Leave a comment:


  • Alfredson
    replied
    Originally posted by Harzzza View Post
    Periaatteessa ei pitäs vaikuttaa, mutta sittenhän huomaat lähteekö vaelteleen itekseen jonnekkin vai ei... Mutta kans sitä mieltä että laita nyt ihmeessä uretaanipuslat jos kerta auki otetaan... Noi motonetin reaktiotankojen puslat kesti omassa E34 : ssä alle puol vuotta ja ihan sohlot taas. Nykyään on powerflexit, kasaaminenkin niillä todella iisiä.
    Hei mistä noita uretaanipuslia sai? Voiko tilata netistä kätevästi?

    Leave a comment:


  • Alfredson
    replied
    Ennyt jaksa uutta threadia aloittaa, eli hieman offtopic mutta kysyisin edelleen että onko joku havainnut muutosta parempaan (jo "ehjästä") jos vaihtanut näennäisesti ehjät raidetangot?

    Ainoa oire joka itsellä on tällä hetkellä maantiellä on että autoa saa ihan vähän paimentaa, ennen tuo meni (tosin eri renkailla, 1cm kapeammilla) TODELLA suoraan (tai sitten nyt olen jo tottunut) kun taas nyt hieman välillä huomaa tekevänsä pieniä korjausliikkeitä kädellä tuon tuosta. reaktiotangothan on nyt sökö joten saattaa johtua siitäkin?

    Leave a comment:


  • Cell
    replied
    Niin ja reaktiotangon puslan reikä ei ole tiukka pulttiin samoin kun auton pään reiät eivät ole tiukat. Kiristämällä jompaan kumpaan ääripäähän reaktiotangon ja tukivarren puslat saa paikkailtua casteria ja camberia vaikkei niille virallista säätöä olekkaan.

    Racink: Mielestäni ainakaan kaikki eivät ole olleet tuollaista, joku saattoi olla tai sitten ei. Hajosivat kuitenkin kaikki, viimeisimmästä satsista meni pallonivel, aikaisemmista repesi kaikista pusla joten jotain muutosta lienee tapahtunut?

    Leave a comment:


  • Clavurion
    replied
    Originally posted by Alfredson View Post
    Tässä alkaa jo pää sekoamaan raide ja reaktiotankoihin. Siis tarkoitin että meneekö ohjauskulmat vaihtoon jos REAKTIOTANGOT vaihtaa jadijadijaa.
    Iskaria pitää nostaa irti navasta reaktiotangon nivelpäätä irrottaessa, eikä välttämättä osu täsmälleen alkuperäiseen asemointiin (kannattaa merkata tarkasti ennen irrotusta). Kyllä ne kulmat kannattaa projektin jälkeen tarkistuttaa.

    Leave a comment:


  • Racink
    replied
    Originally posted by Cell View Post
    Ne motonetin haistapaska osat on sitten vähän väliä vaihdossa, eikä reaktiotankojen puslat kestä kauheasti orkkiksenakaan. Murtuvat ja vaimennusneste vuotaa ulos. Viimeisen kerran tuli dieseliin (530D) motonetin osaa, neljä sarjaa tukivarsia mennyt ja kesto jokaisella 15-20tkm. Yleensä puslat repeää, tällä kertaa meni pallonivelkin.
    Oliko motonetin tukivarret merkiltään tätä kiinalaista Ossca:a? Tai sitä ne ainakin nykyään myyvät, ja reaktiotankoihin Delphin puslia. Mielessä kävi että kokeilisin, mutta taisi olla onni että jäi väliin se kokeilu..

    Leave a comment:


  • Harzzza
    replied
    Originally posted by Alfredson View Post
    Tässä alkaa jo pää sekoamaan raide ja reaktiotankoihin. Siis tarkoitin että meneekö ohjauskulmat vaihtoon jos REAKTIOTANGOT vaihtaa jadijadijaa.
    Periaatteessa ei pitäs vaikuttaa, mutta sittenhän huomaat lähteekö vaelteleen itekseen jonnekkin vai ei... Mutta kans sitä mieltä että laita nyt ihmeessä uretaanipuslat jos kerta auki otetaan... Noi motonetin reaktiotankojen puslat kesti omassa E34 : ssä alle puol vuotta ja ihan sohlot taas. Nykyään on powerflexit, kasaaminenkin niillä todella iisiä.

    Leave a comment:


  • Alfredson
    replied
    Originally posted by Alfredson View Post
    Noniin nyt alkaa paketti aukeamaan. Levy oli täysin suora. Olivat jopa löytäneet reaktiotangon puslasta häikkää! eli nyt menee tangot vaihtoon, pitää tutkia vielä mitä sen raidetangon pään kanssa tekee. Meneekö ohjauskulmat vaihtoon jos raidetangot vaihtaa motonet osilla? Onko toleranssit suuremmat :-D
    Tässä alkaa jo pää sekoamaan raide ja reaktiotankoihin. Siis tarkoitin että meneekö ohjauskulmat vaihtoon jos REAKTIOTANGOT vaihtaa jadijadijaa.

    Leave a comment:


  • Cell
    replied
    Originally posted by Alfredson View Post
    Noniin nyt alkaa paketti aukeamaan. Levy oli täysin suora. Olivat jopa löytäneet reaktiotangon puslasta häikkää! eli nyt menee tangot vaihtoon, pitää tutkia vielä mitä sen raidetangon pään kanssa tekee. Meneekö ohjauskulmat vaihtoon jos raidetangot vaihtaa motonet osilla? Onko toleranssit suuremmat :-D
    Menee säätöön vaikka mitä laittaisit, pulteissa on aina löysää!

    Ne motonetin haistapaska osat on sitten vähän väliä vaihdossa, eikä reaktiotankojen puslat kestä kauheasti orkkiksenakaan. Murtuvat ja vaimennusneste vuotaa ulos. Viimeisen kerran tuli dieseliin (530D) motonetin osaa, neljä sarjaa tukivarsia mennyt ja kesto jokaisella 15-20tkm. Yleensä puslat repeää, tällä kertaa meni pallonivelkin. Reaktiotangot on alkuperäiset ja kohta 200tkm ajetut mutta puslat vaihdettu powerflexeihin eikä niiden kanssa ole ollut mitään ongelmia tuon puslaoperaation jälkeen.

    Leave a comment:

Working...
X