memebuy23buy

E39 kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • OneAndOnly
    Bimmer Fanatic
    • Jul 2009
    • 441
    • Nurmes

    Mitä moottoriöljyjä porukka on käyttäny e39 530d -02 autossa?
    Meneekö Mobilin 0W/40 New Life tai super 3000 5w/40 vai pitääkö olla Long Lifea? Vaihtovälinä pidän kuitenkin max. 15 tkm

    Mikäs olisi perään sopiva öljy?

    Entäs mielipiteitä automaattilootan suodattimesta onko sama ostaa motonetiltä vai onko aihetta ottaa alkuperäinen? Ja sitten mikä olisi lootaan käypä öljy?
    näillä mennään:
    Bmw e46 320d
    Suzuki Hayabusa 1300R

    Ex:
    Volvo XC70 D5 AWD -10
    Volvo V70 D5 -02
    Volvo V70 T5 -98
    VW Taro 2.4D -90 about 80hv
    BMW E39 530dat -02 Powered by Rica 225hv/530Nm
    -----------------------------

    Comment

    • Nenone
      Bimmer Fanatic
      • Aug 2007
      • 266
      • Ruovesi

      Originally posted by OneAndOnly View Post
      Mitä moottoriöljyjä porukka on käyttäny e39 530d -02 autossa?
      Meneekö Mobilin 0W/40 New Life tai super 3000 5w/40 vai pitääkö olla Long Lifea? Vaihtovälinä pidän kuitenkin max. 15 tkm

      Mikäs olisi perään sopiva öljy?

      Entäs mielipiteitä automaattilootan suodattimesta onko sama ostaa motonetiltä vai onko aihetta ottaa alkuperäinen? Ja sitten mikä olisi lootaan käypä öljy?
      Ite ainakin moottorissa käyttäny Castrollin slx formulaa 0w-30:stä..
      ...huoltokirjakin suosittelee Castrollin 0w-30:stä.

      Peräöljyjäistä en sano mitään kun en ole vielä vaihtanut.. Keväällä olis suunnitelmissa.. Joitakin sivuja taaksepäin oli jotain juttua peräöljyistä..

      EDIT: Automaatin öljyistäkin oli juttua aiemmin, allekirjoittaneella käsihämmenteinen malli..
      kertoo huomenna ilmestyvä huvudstadsbladet.

      Comment

      • haapsmi
        Newbiemmer
        • Sep 2009
        • 17
        • Joutseno

        Webasto, peilinlämmitys...

        Huomenta!

        Eilen asennutin kaaraani (e39 525d -02) webaston kellon ja se toimii mainiosti. Tänä aamuna kun menin autoon huomasin, että peilinlämmitin on päällä ja ilmeisesti pissapojan suuttimien lämmitin. Löysin jotain kirjoituksia ko. aiheesta, mutta en löytänyt yksiselitteistä vastausta, voiko noita lämmityksiä kytkeä pois päältä? Vielä lähti hyvin käyntiin, pakkasta oli -2 astetta, mutta miten käy kun on -30. :think

        Comment

        • C2.0
          Newbiemmer
          • Jul 2005
          • 11

          Moottori vaihto edessä ja pari kysymystä(E39 523+aut.-96):

          -vaihdelaatikon(moottoriin kiinnitys)+turbiinin+vetolevyn kiristysarvot?
          -mitä öljyä automaattiin atf?
          -mitä öljyä ohjaustehostajaan?

          Comment

          • de_lortto
            Newbiemmer
            • Jul 2007
            • 7

            Kulutusmittari sekoilee

            Mikähän on vikana kun kulutusmittari näyttää liikaa (20-30l/100km)? ja ajotietokoneessa range näyttää aivan liian vähän. Auto siis on 528ia -97. Kulutus mitattu tankkaamalla ja se ei oo niin suuri kun tuo mittari näyttää.

            Comment

            • Dase
              Bimmer Rookie
              • Nov 2008
              • 123
              • Helsinki

              Nyt on luettu aribagin vikakoodit ja herjas turvavyön kiristyspanoksesta, elikkä se minimi virta oli liian vähän.
              Mistä tuo turvavyön kiristyspanoksen liitin löytyy, ilmeisesti melko harvinaista, että vika olisi itse panoksessa?

              Comment

              • Risto113
                Bimmer Enthusiast
                • Feb 2005
                • 1203
                • GrassLake

                Originally posted by Dase View Post
                Nyt on luettu aribagin vikakoodit ja herjas turvavyön kiristyspanoksesta, elikkä se minimi virta oli liian vähän.
                Mistä tuo turvavyön kiristyspanoksen liitin löytyy, ilmeisesti melko harvinaista, että vika olisi itse panoksessa?
                Ei panoksessa, eikä yleensä edes sen liittimessä, vaan vika on lähes aina penkin alla kiristyspanoksen johtojen välissä olevassa liittimessä!

                Tehtaan korjausohjeessakin se ohitetaan, johdot tinataan yhteen ja kutistesukka päälle.

                Comment

                • Kentsu
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jul 2004
                  • 1397
                  • Tuusula

                  Originally posted by haapsmi View Post
                  Huomenta!

                  Eilen asennutin kaaraani (e39 525d -02) webaston kellon ja se toimii mainiosti. Tänä aamuna kun menin autoon huomasin, että peilinlämmitin on päällä ja ilmeisesti pissapojan suuttimien lämmitin. Löysin jotain kirjoituksia ko. aiheesta, mutta en löytänyt yksiselitteistä vastausta, voiko noita lämmityksiä kytkeä pois päältä? Vielä lähti hyvin käyntiin, pakkasta oli -2 astetta, mutta miten käy kun on -30. :think
                  Eiköhän tuossa Weban asennuksessa ole jotain perseellään jos ilman virtoja lämpenee peilit ja suuttimet. Nuo siis lämpenee automaattisesti ulkolämpötilan mukaan virrat päällä tai ainakin kone käynnissä. Ei voi kytkeä mistään napista pois päältä (eikä tartte).
                  Ex: 523iA '97, 520iA '89
                  /// "24 tölkkiä keississä, 24 tuntia vuorokaudessa. Yhteensattumako?"

                  Comment

                  • Risto113
                    Bimmer Enthusiast
                    • Feb 2005
                    • 1203
                    • GrassLake

                    Originally posted by Kentsu View Post
                    Eiköhän tuossa Weban asennuksessa ole jotain perseellään jos ilman virtoja lämpenee peilit ja suuttimet. Nuo siis lämpenee automaattisesti ulkolämpötilan mukaan virrat päällä tai ainakin kone käynnissä. Ei voi kytkeä mistään napista pois päältä (eikä tartte).
                    Eipäs ole perseellään, orkkis-ohjatulla webastolla lämpiää "valmiiksi" peilit ja suuttimet!

                    Eipä tuosta kai haittaa ole, tuskin noin pienet lämmittimet paljoa virtaa vie?
                    Tuskin tuota olisi noin suunniteltu muuten...

                    Comment

                    • Kentsu
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jul 2004
                      • 1397
                      • Tuusula

                      Originally posted by Risto113 View Post
                      Eipäs ole perseellään, orkkis-ohjatulla webastolla lämpiää "valmiiksi" peilit ja suuttimet!

                      Eipä tuosta kai haittaa ole, tuskin noin pienet lämmittimet paljoa virtaa vie?
                      Tuskin tuota olisi noin suunniteltu muuten...
                      Jaah? No kyllä ne sen verran nopeasti lämpenee käynnistettäessä että ois voinu tuon jättää kenties poiskin. Kuvittelisin että useampi 10 W jos ei yli 100 tuohon menee.
                      Voi olla hyvinkin noin, ei ole Webaa joten en tiedä. Oli uus juttu tää.
                      Ex: 523iA '97, 520iA '89
                      /// "24 tölkkiä keississä, 24 tuntia vuorokaudessa. Yhteensattumako?"

                      Comment

                      • Dase
                        Bimmer Rookie
                        • Nov 2008
                        • 123
                        • Helsinki

                        Originally posted by Risto113 View Post
                        Ei panoksessa, eikä yleensä edes sen liittimessä, vaan vika on lähes aina penkin alla kiristyspanoksen johtojen välissä olevassa liittimessä!

                        Tehtaan korjausohjeessakin se ohitetaan, johdot tinataan yhteen ja kutistesukka päälle.
                        Kannattaako akku ottaa irti, kun johdot tinailee yhteen?
                        Miten tuo etupenkin irroitus tapahtuu?
                        Tapahtuuko tuo tinaus periaatteella samanväriset johdot yhteen vai onko siinä jotain erikoista?

                        Comment

                        • JonasG
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jun 2006
                          • 2160
                          • Porvoo/Helsinki

                          Originally posted by Dase View Post
                          Kannattaako akku ottaa irti, kun johdot tinailee yhteen?
                          Miten tuo etupenkin irroitus tapahtuu?
                          Tapahtuuko tuo tinaus periaatteella samanväriset johdot yhteen vai onko siinä jotain erikoista?
                          Penkin kiskoissa on 2 pulttia/mutteria edessä ja 2 takana, ne auki ja sitten töpseli irti penkin alta ja nostat penkin pois autosta. Saman väriset johdot tinaat toisiinsa kiinni (muistaakseni molemmat johdot on mustia) joten ei niin väliä. Tämä kannattaa tehdä esim tallissa pöydällä niin helpottaa hommaa kummasti.

                          Comment

                          • Haju69
                            Administrator
                            • Nov 2005
                            • 16444
                            • Leppävirta

                            Xenon polttimoista

                            ei virallisesti niinkään E39 kysymys mutta kun se nyt tässä tapauksessa ilmeni E39:iin niin kysytään täällä, kun ei ole kokemusta aiemmin.

                            Onko xenon polttimoissa eroja? jos niin millaiset kannattaa ostaa, kannattaako molemmat uusia samalla kun toinen pimenee.

                            Tänään toinen antautui ja pitäisi näin ollen uusia tuikkuja.
                            LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
                            E32 Diamantscwharz 750iL '94

                            E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
                            B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10

                            Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
                            Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
                            Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.

                            Comment

                            • JonasG
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jun 2006
                              • 2160
                              • Porvoo/Helsinki

                              Originally posted by Haju69 View Post
                              ei virallisesti niinkään E39 kysymys mutta kun se nyt tässä tapauksessa ilmeni E39:iin niin kysytään täällä, kun ei ole kokemusta aiemmin.

                              Onko xenon polttimoissa eroja? jos niin millaiset kannattaa ostaa, kannattaako molemmat uusia samalla kun toinen pimenee.

                              Tänään toinen antautui ja pitäisi näin ollen uusia tuikkuja.
                              Kannattaa molemmat vaihtaa samalla ettei tule sävyeroa. D2S polttimot 4300K on orkkikset, muistaakseni Mpower myy niitä täällä foorumilla.

                              Comment

                              • sno pro
                                Newbiemmer
                                • Nov 2009
                                • 11
                                • suomi

                                Onko e39:n vakio soittimessa rca lähtöjä, että siihen saisi liitettyä subbari vahvistimen?
                                Miten johdot saisi vedettyä takakonttiin?
                                Onko kukaan laittanut subbaria sedan malliin, että soiko mitenkään, kun takapenkit eivät kaadu ja siinä on umpi seinä?

                                Comment

                                Working...
                                X