Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • saulgoltz
    Bimmer Rookie
    • Aug 2010
    • 87
    • Mäntsälä



    Originally posted by peto2 View Post
    en tiedä kun en tunne ketään kuka sen olisi ostanut

    Comment

    • TJJ
      Bimmer Enthusiast
      • Jun 2003
      • 7591
      • Jyväskylä

      Originally posted by Petri.Kekkonen View Post
      Kyllä se 91-94 astetta on ollut kovillakin pakkasilla kun olen tuota joskus seuraillut. Kuten yllä HC91 kirjoitti niin mullakin yleisin on lukema 92-93, jos nousee 94 asteeseen niin ei siellä kauaa pysy.
      Tarttis kai tehdä jotain, ilmeisesti termostaatti alkaa olla vaihtokunnossa? Vai voiko tuon aiheuttaa joku muu? Seitsemän vuotta sitten termostaatti on vaihdettu, silloin tosin ongelma oli ihan selvä, siis näkyi myös mittariston viisarissa.
      E39 528iA

      Comment

      • ÖÖ.
        Bimmer Rookie
        • Jun 2009
        • 61
        • Turku

        Originally posted by Petri.Kekkonen View Post
        Kyllä se 91-94 astetta on ollut kovillakin pakkasilla kun olen tuota joskus seuraillut. Kuten yllä HC91 kirjoitti niin mullakin yleisin on lukema 92-93, jos nousee 94 asteeseen niin ei siellä kauaa pysy.
        Tuolta Forssasta kun ajelin Turkuun niin satuin kurkkaamaan valikkoon. Ilma oli -8 C ja lämpö näytti 98 C. Kovin pitkään en kyllä lämpöä seurannu.
        E39 528i -99

        Comment

        • 205/65-15H
          BTCF Member
          • Mar 2008
          • 1424

          Originally posted by TJJ View Post
          Jos tarkoitat MAX-nappia niin se on uudemmissa (facelifin jälkeisissä) kaksitoiminen, eli kyllä siitäkin löytyy rest-toiminto.
          Uusi tieto minulle. Eli jos painaa kerran, tulee maksimituuletus ja jos painaa toisen kerran (?) niin taukolämmitys (?). Vai miten menee?
          e39 M54B22 manual
          Polestar2 LRDM -21
          Ioniq5 AWD -22 (vaimon kiesi)

          Comment

          • Risto113
            Bimmer Enthusiast
            • Feb 2005
            • 1203
            • GrassLake

            Originally posted by 205/65-15H View Post
            Uusi tieto minulle. Eli jos painaa kerran, tulee maksimituuletus ja jos painaa toisen kerran (?) niin taukolämmitys (?). Vai miten menee?
            Ei, vaan jos virrat II-asennossa, eli puhallin jo päällä, tulee MAX-tuuletus (vai pitikö olla ihan kone käynnissä, en muista...)

            I-asennossa, eli näyttö pimeänä, lähtee 30min. taukotuuletus/lämmitys riippuen ulkolämpötilasta. Talvella lämmittää, kesällä tuulettaa.

            Comment

            • S.P.R
              Bimmer Enthusiast
              • Jan 2003
              • 1009
              • Oulu area

              Originally posted by TJJ View Post
              Minkälaisia lämpöjä bensakoneiset moottorit teillä näillä pakkaskeleillä (-16 - -20) näyttää mittarin salavalikon kautta katsottuna?

              Ilmeisesti m52tu-koneissa termostaatti on 92C? Siihen lämpöön en ole päässyt kuin -5 asteen pakkasilla vaikka munuaiset ovat tukossa, 82-88C paikkeilla lämmöt minulla nyt pyörii oli ajo sitten taajamaa tai moottoritietä.
              M54:nen näytti viime talvena myös tuollaisia 80-88C lämpöjä, joten vaihdatin siihen huollon yhteudessä termarin. Lämmöt nousi sitten 93-94C kuten muillakin täällä. Mitään toiminnallista eroa en kyllä huomannut autossa, edes bensan kulutus ei laskennut, vaikka niin toivoinkin Muistaaksen 75C lähtien lämpömittari näyttää jo kohtisuoraan ylöspäin.

              Motonetistä hain termarin ja sain originaalin, joka oli muistaakseni 94C.

              Comment

              • Rocla
                Bimmer Enthusiast
                • Jul 2002
                • 7692
                • Kajaani

                En ole katsonut todellisia lämpöjä, mutta onko normaalia että 99 530d ei jaksa pitää lämpömittaria "keskellä" jos autoa käytetään tyhjäkäynnillä -25C lämpötilassa?

                Pitkän ajon jälkeen pysähdyimme tauolle, auto kävi koko ajan n. 10 minuuttia ja lämpömittari oli laskenut keskiasennosta lähelle edeltävää viivaa, lisälämmitin ei ollut käynnistynyt vielä.

                Ajossa mittari pysyy keskellä, lämpeää suht joutuisaan, eikä lisälämmitin ole päällä "kokoajan".

                Termostaatti on uusittu alle vuosi aiemmin n. 20tkm , onko niitä joutunut joskus vaihtamaan tiheään?

                Onko toiminta normaali noin kovassa pakkasessa vai pitääkö rueta etsimään vikaa?
                Olli.

                Comment

                • mixxis
                  Bimmer Enthusiast
                  • Nov 2009
                  • 1877
                  • Jyväskylä / Uurainen

                  Originally posted by Risto113 View Post
                  I-asennossa, eli näyttö pimeänä, lähtee 30min. taukotuuletus/lämmitys riippuen ulkolämpötilasta. Talvella lämmittää, kesällä tuulettaa.
                  lämmittää jos lämmin moottori? ei siis käytä webastoa? :think
                  ___________________________________
                  __________________________________________________
                  At the end of the tunnel, there's always light - It just might be a train



                  [ Focus stw ]
                  [ A6 C7 3.0tdi Q ]

                  Comment

                  • AnttiR
                    Bimmer Fanatic
                    • Jan 2006
                    • 819
                    • Jyväskylä

                    Originally posted by Rocla View Post
                    En ole katsonut todellisia lämpöjä, mutta onko normaalia että 99 530d ei jaksa pitää lämpömittaria "keskellä" jos autoa käytetään tyhjäkäynnillä -25C lämpötilassa?

                    Pitkän ajon jälkeen pysähdyimme tauolle, auto kävi koko ajan n. 10 minuuttia ja lämpömittari oli laskenut keskiasennosta lähelle edeltävää viivaa, lisälämmitin ei ollut käynnistynyt vielä.

                    Ajossa mittari pysyy keskellä, lämpeää suht joutuisaan, eikä lisälämmitin ole päällä "kokoajan".

                    Termostaatti on uusittu alle vuosi aiemmin n. 20tkm , onko niitä joutunut joskus vaihtamaan tiheään?

                    Onko toiminta normaali noin kovassa pakkasessa vai pitääkö rueta etsimään vikaa?
                    Mulla on kyllä aina pysyny lämmöt siinä keskellä kovemmillakin pakkasilla:think
                    Eilen illalla laitoin auton käyntiin ja annoin sen käydä paikallaan niin kyllä se lämpeni ihan normaaliin siinäkin. Pakkasta tosin oli vain 21 astetta.
                    Last edited by AnttiR; 15-12-2010, 11:59.
                    E61 535d -04

                    Comment

                    • JoSa
                      Bimmer Rookie
                      • Sep 2008
                      • 154
                      • Pyhäjärvi

                      Originally posted by JoSa View Post
                      Ei löytyny ketjua E39 tyhmiä kysymyksiä ja vastauksia, joten kysästään täällä.

                      Tossa kävin autoa laittamassa lämmitykseen ja ajattelin katsoa salavalikosta moottorinlämpötilan ennen lämmitystä ja verrata sitten kun olen lähössä ajelemaan. Tuli sellanen mielenkiintonen asia vastaan että moottorinlämmöksi näytti -9c vaikka ulkolämpötila kuitenkin -20,5c.. Ja auto siis yönyli ollut parkissa.. Meneekö moottorinlämpötila anturi vaihtoon? Ja missäköhän se mahtaa sijaita tässä 530d:ssä? Siinäpä mahollinen syyllinen huonoon kylmäkäynnistykseen jos auto sessyt noin vuorokauden..?
                      Onko kellään ollut vastaavaa? Tosiaan yön yli kun auto seisoo ja yli -15 pakkasta niin ei puhettakaan että lähtis ekalla käyntiin.. Tänäänkin vasta kolmannella ja kun käynnistyy, kone käy heti tosi hyvin. Minkäänlaista mustaa savua ei tule kun auto hörähtää käymään.. Onko ihan normaalia?

                      Comment

                      • Rocla
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jul 2002
                        • 7692
                        • Kajaani

                        Originally posted by AnttiR View Post
                        Mulla on kyllä aina pysyny lämmöt siinä keskellä kovemmillakin pakkasilla:think
                        Eilen illalla laitoin auton käyntiin ja annoin sen käydä paikallaan niin kyllä se lämpeni ihan normaaliin siinäkin. Pakkasta tosin oli vain 21 astetta.
                        On se mullakin -20c lämpötilassa pysynyt, mutta nyt kun kävi tuo -25c niin ei pysynyt, sen jälkeen ei ole tullut kokeiltua.
                        Olli.

                        Comment

                        • JoSa
                          Bimmer Rookie
                          • Sep 2008
                          • 154
                          • Pyhäjärvi

                          Originally posted by Rocla View Post
                          On se mullakin -20c lämpötilassa pysynyt, mutta nyt kun kävi tuo -25c niin ei pysynyt, sen jälkeen ei ole tullut kokeiltua.
                          Omassa autossa ajossa pysyy lämmöt keskiviivalla, mutta kun jättää tyhjäkäynnille, niin tipahtaa lämmöt jonku verra

                          Comment

                          • TJJ
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jun 2003
                            • 7591
                            • Jyväskylä

                            Originally posted by S.P.R View Post
                            Muistaaksen 75C lähtien lämpömittari näyttää jo kohtisuoraan ylöspäin. Motonetistä hain termarin ja sain originaalin, joka oli muistaakseni 94C.
                            Lämpömittari näyttää keskikohtaa 75-113C lämpötiloissa. Minä hain termostaatin merkkiliikkeestä ja näyttää olevan 97C (saman arvon Motonetkin ilmoittaa tuoteluettelossaan).
                            E39 528iA

                            Comment

                            • Petri.Kekkonen
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jan 2006
                              • 7458
                              • Oulu

                              Originally posted by TJJ View Post
                              Minä hain termostaatin merkkiliikkeestä ja näyttää olevan 97C (saman arvon Motonetkin ilmoittaa tuoteluettelossaan).
                              Kerrot varmaan sitten kun olet sen asentanut että onko ne lämmöt sen jälkeen 97 asteen tuntumassa. Jos on niin kai omakin pitää vaihtaa paitsi jos se kuuluukin olla jotain muuta kuin 97 astetta.
                              E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
                              E39 523i M Sport '00, Titansilber

                              Comment

                              • Jucke
                                BTCF Member
                                • Mar 2006
                                • 518
                                • Keski-suomi

                                Kellään kokemusta näistä facelift valoista: http://cgi.ebay.de/BMW-E39-95-00-XEN...item4cf3d06f30
                                On kuitenkin yli puolet halvemmat kuin Hellan originaalit...
                                E34 ///M5 3.8 '93,
                                ex: E38 740i '00 E34 535i '88, E39 540ia M-sport '00, E34 535i '91, E34 520i '88

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎