tuo PIN homma kuulostais äkkiseltään vähän tältä:
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E39 kysymyksiä ja vastauksia
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Originally posted by Gize View PostOnko oma auto vai naapurin jossa jäänyt avaimet lukkoon
Sori ot, kuitenkaan en nyt usko että itsestä apua on e39:n tapauksessa, mutta käsittääkseni e39:n kohdalla eikös tuo ole vain soittimen/navin "turvakoodi"? Kysyy siksi kun on virrat ollu pois. Sitä en sitten tiedä mikä on default koodi tai miksi se sitä nyt rupeaisi kysymään.
Kannattaa nyt kuitenkin ainakin aluksi mennä vielä tappelemaan, e36 ei ainakaan tykännyt millään ottaa apuvirtaa vastaan, jännitettä kun katseli ajotietokoneesta niin kauan sai tapella että sai sen ylös. Tuo numerolla toimiva ajonesto ei ainakaan tosiaan tuossa vanhemmassa kolmossarjassa itsekseen aktivoitunut, eikä ollut default koodia. Jospa se onkin vain kiinni siitä että virta ei edelleenkään riitä startin pyörittämiseen, tai että virtaa ei ole tarpeeksi niin ajonesto on päällä. Tiedä sitten, kerrohan miten kävi! Pakko oli kommentoida kun oli kuullut kuinka porukalta viety autoja joissa avaimet suullaja yritin sillä käynnistää. Appiukko tulee kohta antamaan apuvirtaa suoraan Subarusta. Josko sitten lähtisi käymään.
Aamulla oli kanssa akku tyhjä. Naapuri anto apuvirtaa. Ajelin siinä ympäri kaupunkia akkua ladatessa. Ei näköjään ottanut yhtään varausta vastaan. Tästä sitten suoraan motonettiin ostamaan Bosch S6. Vai onko parempia ehdotuksia uudelle akulle?
Comment
-
-
Originally posted by mixxis View Posttuo PIN homma kuulostais äkkiseltään vähän tältä:
http://www.btcf.fi/forum/showthread....ight=pin-koodi
Comment
-
-
Originally posted by TKGL View PostKysymys on todennäköisesti liian alhaisesta apuvirran määrästä. Pelästyin vaan, kun ei ole ennen kooida kysellyt. Löysin toimistolta tommosen jumpstarten raihnan, josta todennäköisesti akku loppuja yritin sillä käynnistää. Appiukko tulee kohta antamaan apuvirtaa suoraan Subarusta. Josko sitten lähtisi käymään.
Aamulla oli kanssa akku tyhjä. Naapuri anto apuvirtaa. Ajelin siinä ympäri kaupunkia akkua ladatessa. Ei näköjään ottanut yhtään varausta vastaan. Tästä sitten suoraan motonettiin ostamaan Bosch S6. Vai onko parempia ehdotuksia uudelle akulle?
Tottakai jos akku on uusintakunnossa, niin osta uusi, mutta itsellä tapahtui kerran niin, että silloin tällöin latasi, yleensä ei, alussa tietysti kaikki toimi ok, monesti meni monta päivää kun kaikki kunnossa. Tyhmänä päästin tilanteen niin pitkälle, että virran puutteesta johtuen meinasi auto sammua hämeenkadun ja hatanpään valtatien risteykseenKaikki virta katosi (mittarit nollille, kaikki valot pois jne.), ja kone alkoi rykiä kun ei jaksanut enää edes bensapumppua pyörittää. Olisi hävettänyt niin paljon että polkasin koneeseen hetkeksi kierroksia, ja sen jälkeen ~10 sec. taas kaikki ok. Loppujen lopuksi syynä oli laturin hiilet / jännitteensäädin (paketti), josta toinen hiili oli ilmeisemmin katkennut. Osa taisi olla 20-35 euroa, ja kaikki ongelmat taas tiessään.
Onneksi en sentään siihen jäänyt auton kanssa. Olisin varmaan noussut autosta, kävellyt kauemmas ja ruvennut vain osoittelemaan: "hahaa, bemari jäänyt tien päälle"Kulkineet:
BMW 730dA -03
BMW 520D -01 |158,5 PS | 363,4 Nm |
BMW 323i -95
Honda CBR600Fighter
EX: BMW 520dA -08 Alpinweiss 3, BMW 530dA -02, BMW 530dA -99 Touring
3kpl 20tn Hitachi telakonetta, 2kpl 38tn Volvo EC, pyöräkuormaajat 3kpl 10-30tn, dumpperi, kuorma-auto ja liian iso kasa muita leluja
Comment
-
-
Originally posted by Gize View PostOnkohan se nyt varmasti kiinni siitä, että akku ei ota latausta vastaan, vai olisiko syynä se, että laturi ei lataa?
Tottakai jos akku on uusintakunnossa, niin osta uusi, mutta itsellä tapahtui kerran niin, että silloin tällöin latasi, yleensä ei, alussa tietysti kaikki toimi ok, monesti meni monta päivää kun kaikki kunnossa. Tyhmänä päästin tilanteen niin pitkälle, että virran puutteesta johtuen meinasi auto sammua hämeenkadun ja hatanpään valtatien risteykseenKaikki virta katosi (mittarit nollille, kaikki valot pois jne.), ja kone alkoi rykiä kun ei jaksanut enää edes bensapumppua pyörittää. Olisi hävettänyt niin paljon että polkasin koneeseen hetkeksi kierroksia, ja sen jälkeen ~10 sec. taas kaikki ok. Loppujen lopuksi syynä oli laturin hiilet / jännitteensäädin (paketti), josta toinen hiili oli ilmeisemmin katkennut. Osa taisi olla 20-35 euroa, ja kaikki ongelmat taas tiessään.
Onneksi en sentään siihen jäänyt auton kanssa. Olisin varmaan noussut autosta, kävellyt kauemmas ja ruvennut vain osoittelemaan: "hahaa, bemari jäänyt tien päälle"
Tuo vanha akku oli alkuperäinen tehdasasenteinen, joten oli jo aikakin vaihtaa 8v palvellut mötikkä. Laturivikaan en usko. Kaikki sähköt on kuitenkin pelannu 100% heti moottorin hörähdettyä käyntiin. Toi vanha akku sai eilen kovilla pakkasilla melkoista kyytiä. Käynnistin auton varmaan 5-6 kertaa kilometrin ajoa vartenSiihen se varmaan kuoli. Muutenkin tulee ajettua 90% raastavaa pätkäajoa kaupungissa.
Tuo koodi homma meni seuraavasti:
- Apuvirta moottoritilaan
- Hälyttimet samoin tein päälle
- Hälyttimet pois avaimesta
- Virtalukko II-asentoon
- Navi kysy taas koodia ja siinä oli laskuri joka laski 10 minuutista nollaan
- Laskurin saavutettua nollan koodiruutu hävis ja auto käynnisty normaalisti
Siitä sitte suoraan Motonettiin ja pimeessä vaihdoin akun pihalla. Oli muuten aika piukkaa tuon Bosch S6:sen kanssa.
Tuo koodijuttu on kait ihan normaalia kun virrat on pidempään kokonaan pois?
Comment
-
-
540i:n rattilukko lakkasi noin viikko sitten (kovilla pakkasilla?) pelaamasta, eikä tunnu pelaavan nyt lämpimälläkään kelillä. Minkälainen systeemi tuo E39:ssä on? Jos purkaisi sen ja suihkuttelisi vähän aseöljyä väliin? Ratti auki ja sieltä löytyy joku tappi/kynsi tms?e61 535dAT -08
ex: e39 530dAT -03, e39 540iA -99
Comment
-
-
Pääseekö salavalikkoon, jos ei ole mittaristossa oikeanpuoleista nappia ollenkaan?
Printtasin eilen ohjeet salavalikon aukaisemisesta autoon mukaan. Istuin autoon, turvavyö kiinni ja auto käyntiin. Ohjeessa käskettiin pitää oikeanpuolesta mittariston nappia pohjassa niiin kauann, että blah blah blah. Haroin muutaman sekunnin tyhjää, ryttäsin ohjepaperin ja lähdin ajamaan.
T: sellanenki harvinaisuus, että on pieni ajotietokone, vaikka auto muuten hyvin varusteltuLast edited by Ha2; 17-12-2010, 13:01.E61 525d LCI
Comment
-
-
Originally posted by Ha2 View PostPääseekö salavalikkoon, jos ei ole mittaristossa oikeanpuoleista nappia ollenkaan?E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
E39 523i M Sport '00, Titansilber
Comment
-
-
Originally posted by Ha2 View PostT: sellanenki harvinaisuus, että on pieni ajotietokone, vaikka auto muuten hyvin varusteltuBMW Service
P.o4oo925441
[email protected]
Onko autossasi läpät imusarjassa? ->tarkista tästä
Ohjelmoinnit, päivitykset, Mittaristojen/MID:n pikselikorjaus, imusarjan läppien poisto, hehkujen vaihto, diagnoosit, yms.. Myös alkuperäiset varaosat
Comment
-
-
Originally posted by Ha2 View PostPääseekö salavalikkoon, jos ei ole mittaristossa oikeanpuoleista nappia ollenkaan?
Printtasin eilen ohjeet salavalikon aukaisemisesta autoon mukaan. Istuin autoon, turvavyö kiinni ja auto käyntiin. Ohjeessa käskettiin pitää oikeanpuolesta mittariston nappia pohjassa niiin kauann, että blah blah blah. Haroin muutaman sekunnin tyhjää, ryttäsin ohjepaperin ja lähdin ajamaan.
T: sellanenki harvinaisuus, että on pieni ajotietokone, vaikka auto muuten hyvin varusteltu
Täällä sama tilanne... Ei löydy mittaristosta kuin yksi ainoa nappula(tripin resetti) !! Kuinkahan salavalikot saa esiin??G30 530e xDrive A M-Sport -20
ex-Bimmerit:
F10 525dA xDrive M-Sport -13
E21 316 -80
E91 330xdA M-Sport -06
E53 X5 3.0iA Sport -04
E91 335xiA M-Sport -08
E60 530iA M-Sport -06
E36 320i Cabriolet M-Sport -96
E91 320d -06
E39 530iAT M-Sport -01
E36 328iA -96
E39 528iA -96
E36 325i -92
Comment
-
-
Originally posted by nappe74 View PostTäällä sama tilanne... Ei löydy mittaristosta kuin yksi ainoa nappula(tripin resetti) !! Kuinkahan salavalikot saa esiin??
Auttaisko tuo http://munkotisivut.net/mybmw528/obc.html
Comment
-
-
Originally posted by Ha2 View PostPääseekö salavalikkoon, jos ei ole mittaristossa oikeanpuoleista nappia ollenkaan?
Printtasin eilen ohjeet salavalikon aukaisemisesta autoon mukaan. Istuin autoon, turvavyö kiinni ja auto käyntiin. Ohjeessa käskettiin pitää oikeanpuolesta mittariston nappia pohjassa niiin kauann, että blah blah blah. Haroin muutaman sekunnin tyhjää, ryttäsin ohjepaperin ja lähdin ajamaan.
T: sellanenki harvinaisuus, että on pieni ajotietokone, vaikka auto muuten hyvin varusteltuBMW 530iA Touring -05
Comment
-
Comment