E39 kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • asdf1
    replied
    miten tuon kasettimankan saa irti :think

    Leave a comment:


  • KuPa
    replied
    Tänään taas totesin seuraavan..Välillä kun kohtuu reilulla kaasulla kiihdyttää (ei kickdown), niin konehuoneesta vasemmalta puolen kuuluu aika kova sellanen puhallusääni, mistäköhän moinen??

    Leave a comment:


  • _nixu_
    replied
    Originally posted by Pexi_87 View Post
    Ohjaussimpukan päällä on siis nivel, mistä ymmärtääkseni lähtee rattiakseli, ja tämä nivel on märkä, muuten ohjaussimpukka kuiva. Venttiilikansien tiivisteet vaihtuu nyt muutenkin rempan yhteydessä, katsotaan onko märkä enää tämän jälkeen.
    Eli tuo se taisi itselläkin olla märkänä ja tosiaan venttiilikopan tiivisteet huonona ja tiputti öljyä siihen niveleen :think
    Tiivisteet vaihtoon ja paikat pesuun.

    Leave a comment:


  • Ha2
    replied
    Originally posted by Pexi_87 View Post
    Toinen kysymys, ohjaustehostimen nestesäiliöstä lähtevät letkut näyttävät hikoilevan öljyä läpi, kannattaako mennä hydrauliikkaliikkeeseen teettämään uudet vai merkkiliikkeen tiskille ostamaan uudet?
    Käytä letkut irti, lyhennä niitä sentti kaks ja laita takaisin kunnon kaasuletkuklemmareilla. Samallahan ne vaihtuu tehostajan nesteetkin huuhtelumenetelmällä (ohjeet löytyy täältä foorumilta).

    Leave a comment:


  • Pexi_87
    replied
    Originally posted by _nixu_ View Post
    Kuullostaa sille että venttilikopan tiivisteet vuotaa öljyä ja tiputtaa sinne :think
    Näin ainakin oli omassa ex autossa. Jos ymmärsin oikein mitä kohtaa tarkoitit.
    Ohjaussimpukan päällä on siis nivel, mistä ymmärtääkseni lähtee rattiakseli, ja tämä nivel on märkä, muuten ohjaussimpukka kuiva. Venttiilikansien tiivisteet vaihtuu nyt muutenkin rempan yhteydessä, katsotaan onko märkä enää tämän jälkeen.

    Toinen kysymys, ohjaustehostimen nestesäiliöstä lähtevät letkut näyttävät hikoilevan öljyä läpi, kannattaako mennä hydrauliikkaliikkeeseen teettämään uudet vai merkkiliikkeen tiskille ostamaan uudet?

    Leave a comment:


  • musscle
    replied
    Kuuluuko öljykorkin kastua ajossa? Ihmettelen kun aivan kuiva aina tuo korkki. Käsitykseni mukaan ajossa korkki kastuu autossa. e39 523 -96

    Leave a comment:


  • _nixu_
    replied
    Originally posted by Pexi_87 View Post
    -00 540 autossa rattiakselin mennessä ohjaussimpukkaan viimeinen nivel on öljystä märkä. Onko siellä jonkinlainen O-rengas ja miten sen saisi vaihdettua?
    Kuullostaa sille että venttilikopan tiivisteet vuotaa öljyä ja tiputtaa sinne :think
    Näin ainakin oli omassa ex autossa. Jos ymmärsin oikein mitä kohtaa tarkoitit.

    Leave a comment:


  • Pexi_87
    replied
    -00 540 autossa rattiakselin mennessä ohjaussimpukkaan viimeinen nivel on öljystä märkä. Onko siellä jonkinlainen O-rengas ja miten sen saisi vaihdettua?

    Leave a comment:


  • Jax_KiBez
    replied
    Ok, hyvä tietää kun aina joka puolella kerrotaan, että lataus on 14,5v, alko jo pelottaa

    Leave a comment:


  • OneAndOnly
    replied
    Originally posted by Supa View Post
    Ei ole vikaa, tuo mittariston kautta saatava tieto on hieman alle mitä yleismittarilta mittaa konehuoneen puolelta. 13,7v on lähempänä oikeeta.
    Voi olla enemmänkin laturista riippuen mutta e39:ssä 13,7-14 lienee hyvä.

    Ei minullakaan salavalikko näytä kun 13,7v ajonaikana ja ei ole ongelmia virran kanssa ollut.

    Leave a comment:


  • Supa
    replied
    Originally posted by Jax_KiBez View Post
    Onko normaalia, että 530D ilmoittaa salavalikon kautta akun jännitteeksi ajon aikana tilanteesta riippumatta 13,5v, eikös latauksen pitäis olla 14,5v? Uusi akku, vanhalla näytti ihan samaa.

    Onko laturissa jotain vikaa?
    Ei ole vikaa, tuo mittariston kautta saatava tieto on hieman alle mitä yleismittarilta mittaa konehuoneen puolelta. 13,7v on lähempänä oikeeta.
    Voi olla enemmänkin laturista riippuen mutta e39:ssä 13,7-14 lienee hyvä.

    Leave a comment:


  • Jax_KiBez
    replied
    Onko normaalia, että 530D ilmoittaa salavalikon kautta akun jännitteeksi ajon aikana tilanteesta riippumatta 13,5v, eikös latauksen pitäis olla 14,5v? Uusi akku, vanhalla näytti ihan samaa.

    Onko laturissa jotain vikaa?

    Leave a comment:


  • Antsah
    replied
    Jaa että yhtäaikaa satuloista nipat auki? Vai yksikön ilmauksen jälkeen? Oliko tässä jotain eroa, että onko DSC vai ASC?

    Leave a comment:


  • mailman
    replied
    Originally posted by Antsah View Post
    Pitäsköhän tuo abs-yksikön ilmaus sitten varalta jossakin teettää
    Ehkäpä nimimerkki Clavurion voisi auttaa tuossa Oulun huudeilla
    Ei siihen tarvi kuin DISsin.

    Mutta silloin pitää tosiaan ilmata joka nurkka samalla kertaa, eli pelkkä abs-yksikön ilmaus ei taida onnistua :think

    Leave a comment:


  • Antsah
    replied
    Pitäsköhän tuo abs-yksikön ilmaus sitten varalta jossakin teettää

    Leave a comment:

Working...
X