Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Juhiis
    Bimmer Rookie
    • Feb 2010
    • 86
    • Seinäjoki

    Originally posted by kaol View Post
    Liekkivahdista antaa koodia. Ei liity imusarjan liittimen vikaan, mutta dieselin vuotamiseen saattaa liittyä. Liekkivahdilta tulee vikakoodi, jos palaminen loppuu, vaikka kaikki laitteiston edellytykset sille olisi (polttoainepumppu, paloilmapuhallin, hehku, yms.)
    Palaminen saattaa siis loppua liian pienestä polttoainemäärästä, jos linja vuotaa.
    Polttoaine vuoto paikannettu.

    http://realoem.com/bmw/diagrams/x/x/48.png

    Vuotaa kuvan 3. osasta pumpun päästä liitos ?
    Tuota nyt ei oikein meinaa saada vain kiristeltyä kun on niin ahdasta ja tuolla pakkasessa motivaatio vähän vähissä.
    Kannattaako tuo koko kyseinen letku vaihtaa heti suosista vai kuinka ?
    BMW F15 X5 m50D -14

    Comment

    • heikoin
      Newbiemmer
      • Oct 2010
      • 29
      • Suomi

      Yritin hakua, mut ei taaskaan toiminut...?

      Tuli bemmiin pien ongelma plussa kelien ja seuraavan päivän pakkasten takia. Eli oven sai repiä VOIMALLA auki ja sitten kiinni vedettäessä oven salpa ei loksahtanut kiinni. Sai ajaa 5-10min kunnes auto lämpeni ja sitten ovi suostui menemään kiinni.

      Tänään sitten lähdin ajamaan ja ovi ei mennyt taaskaan aluksi kiinni. Vedin oven kiinni ja painoin oven lukko napin pohjaan. Näin ovi siis ei ole kokonaan kiinni, mutta riittävästi että lukko nappia painamalla lukko estää oven aukeamisen mutkissa. Ajon aikana repäsin sitten ovesta kunnolla ja se meni kiinni. Mutta ei enää aukea.

      Keskuslukitus nostaa kyllä lukko napit joka ovesta ylös ja alas. Mutta kuskin ovi ei aukea. Tuntuu kuin lukko olisi jäänyt päälle. Kuskin oven kahva on täysin veltto, niin kuin normaalistikkin kun ovet on lukossa. Auto on -96 sedan.

      ELI: Miten saan oven auki ? Tai onko se edes mahdollista ilman osien rikkomista? Ei oo kiva kiivetä repsikan puolelta kyytiin.

      Laitoin aseöljyä muihin lukkoihin ja tiivisteisiin pitää keksiä jotain vahamaista ainetta estämään niiden kiinnijäätymistä.
      Last edited by heikoin; 10-02-2011, 21:12.

      Comment

      • kaol
        Bimmer Enthusiast
        • Oct 2003
        • 5007
        • Ilmajoki

        Originally posted by Juhiis View Post
        Polttoaine vuoto paikannettu.

        http://realoem.com/bmw/diagrams/x/x/48.png

        Vuotaa kuvan 3. osasta pumpun päästä liitos ?
        Tuota nyt ei oikein meinaa saada vain kiristeltyä kun on niin ahdasta ja tuolla pakkasessa motivaatio vähän vähissä.
        Kannattaako tuo koko kyseinen letku vaihtaa heti suosista vai kuinka ?
        Ei ole pakko vaihtaa, mutta samalla työllä se tulee vaihdettuakin. Jos letkussa on varaa lyhentää, niin sekin saattaa riittää. Näillä keleillä on vaan paha rasti saada letku nousemaan liitoksen päälle.
        Kokeilemalla se selviää...

        Comment

        • Baaske
          Newbiemmer
          • Oct 2009
          • 29
          • Joensuu

          Originally posted by kaol View Post
          Ei ole pakko vaihtaa, mutta samalla työllä se tulee vaihdettuakin. Jos letkussa on varaa lyhentää, niin sekin saattaa riittää. Näillä keleillä on vaan paha rasti saada letku nousemaan liitoksen päälle.

          Itse selvisin lemmarin kiristyksellä samaisesta ongelmasta. Ahdasta on, mutta kun irroittaa dieselin paluujäähdyttimelle tulevan ilmakanavan pois edestä niin se juuri ja juuri onnistuu

          Comment

          • Nikke89
            Bimmer Rookie
            • Jan 2010
            • 34
            • Tampere

            Itselläni olisi tälläinen ongelma. Apuja kaipaisi!

            Yhtenä iltana viime viikolla autosta(e39 528 -96) lakkasi toimimasta nopeusmittari, abs ja luistonesto, kahden viimeksimainitun varoitusvalot syttyivät myös.

            Nyt sain auton huollosta, vasemman takapyörän abs-anturi vaihdettiin ja kaikki toimii muuten, mutta kun käännän autoon virrat, kaikki muut varoitusvalot syttyvät normaalisti, mutta abs ja luistonesto eivät syty, kun käynnistän auton niin molemmat vilkahtavat ja sammuvat todella nopeasti. Abs ja luistonesto kuitenkin toimivat nyt moitteetta.

            Olisi tarkoituksena katsastaa auto ja luulisi että katsurilta tulee itkua kun abs ja Acr(?) valo ei syty normaalisti vaan vilkahtavat käynnistäessä.

            Comment

            • Juhiis
              Bimmer Rookie
              • Feb 2010
              • 86
              • Seinäjoki

              Originally posted by kaol View Post
              Ei ole pakko vaihtaa, mutta samalla työllä se tulee vaihdettuakin. Jos letkussa on varaa lyhentää, niin sekin saattaa riittää. Näillä keleillä on vaan paha rasti saada letku nousemaan liitoksen päälle.
              Nyt ei ainakaan toistaiseksi naftaa tiputtele enää
              Vaihdoin siihen "normaalin" klemmarin tilalle että sai kiristettyä kunnolla. Olipa kyllä ahtaassa paikassa mitään purkamatta.
              BMW F15 X5 m50D -14

              Comment

              • 205/65-15H
                BTCF Member
                • Mar 2008
                • 1422

                Originally posted by Martti View Post
                Kyllä mua ainakin henk koht vituttaa muuten kohtuullisen mukavan moottorin ja hienon auton "ominaisuus", että täytyy tyyliin öljypänikkä peräkontissa ajella..
                Et ole varmaan käynyt viime aikoina VAG-lasipalatseissa? Uusien 70k€ audien vakiovaruste kun kurkkaa tavaratilan maton alla

                Olen jo tämän aikaisemminkin tuonut julki mutta oman M54b22 öljynkulutus pysyy max. 1l/10tkm kun sisässä on Castrolin LL. Saksan "BMW-original" öljyillä kulutus oli luokkaa 1l/5tm alle 100tkm ajetussa koneessa. Paikallisajossa en pidä edes öljypänikkää mukana, koska autolla pystyy ajamaan satoja kilometrejä sen jälkeen kun keltainen kannun kuva syttyy mittaristoon. Lomaressulla pänikka mukaan niin ei mene aikaa oikean öljyn etsimiseen vieraalla paikkakunnalla.
                e39 520i-01 M54B22 manual, 95-184 tkm äidillä ajossa
                e61 530Xi-08 N53B30 manual, 72-183 tkm talvi-nelikko myydään (ei esittelyä vielä missään)
                Ioniq5 AWD -22
                Leaf 40kwh -18

                Comment

                • Mixuh
                  Bimmer Rookie
                  • Oct 2006
                  • 24
                  • Kouvola

                  Paljonhan öljyä menee e39 525i:en mottiin ?

                  Comment

                  • Will_E39
                    BTCF Member
                    • Jan 2007
                    • 920
                    • Seinäjoki

                    Originally posted by Mixuh View Post
                    Paljonhan öljyä menee e39 525i:en mottiin ?
                    meniskö ~ 6,5 litraa
                    e39 520ia-96

                    Comment

                    • Nikke89
                      Bimmer Rookie
                      • Jan 2010
                      • 34
                      • Tampere

                      Originally posted by Nikke89 View Post
                      Itselläni olisi tälläinen ongelma. Apuja kaipaisi!

                      Yhtenä iltana viime viikolla autosta(e39 528 -96) lakkasi toimimasta nopeusmittari, abs ja luistonesto, kahden viimeksimainitun varoitusvalot syttyivät myös.

                      Nyt sain auton huollosta, vasemman takapyörän abs-anturi vaihdettiin ja kaikki toimii muuten, mutta kun käännän autoon virrat, kaikki muut varoitusvalot syttyvät normaalisti, mutta abs ja luistonesto eivät syty, kun käynnistän auton niin molemmat vilkahtavat ja sammuvat todella nopeasti. Abs ja luistonesto kuitenkin toimivat nyt moitteetta.

                      Olisi tarkoituksena katsastaa auto ja luulisi että katsurilta tulee itkua kun abs ja Acr(?) valo ei syty normaalisti vaan vilkahtavat käynnistäessä.
                      ?????

                      Comment

                      • Rahu
                        Bimmer Enthusiast
                        • Aug 2002
                        • 6464
                        • Tuusula

                        Originally posted by Nikke89 View Post
                        Itselläni olisi tälläinen ongelma. Apuja kaipaisi!

                        Yhtenä iltana viime viikolla autosta(e39 528 -96) lakkasi toimimasta nopeusmittari, abs ja luistonesto, kahden viimeksimainitun varoitusvalot syttyivät myös.

                        Nyt sain auton huollosta, vasemman takapyörän abs-anturi vaihdettiin ja kaikki toimii muuten, mutta kun käännän autoon virrat, kaikki muut varoitusvalot syttyvät normaalisti, mutta abs ja luistonesto eivät syty, kun käynnistän auton niin molemmat vilkahtavat ja sammuvat todella nopeasti. Abs ja luistonesto kuitenkin toimivat nyt moitteetta.

                        Olisi tarkoituksena katsastaa auto ja luulisi että katsurilta tulee itkua kun abs ja Acr(?) valo ei syty normaalisti vaan vilkahtavat käynnistäessä.
                        Kyllähän se kuitenkin huomaa että abs toimii joten ei pitäisi olla syytä valittaa.

                        "Vilkahduksesta" en osaa sanoa että mistä johtuu.
                        BMW Service
                        P.o4oo925441
                        [email protected]
                        Onko autossasi läpät imusarjassa? ->tarkista tästä
                        Ohjelmoinnit, päivitykset, Mittaristojen/MID:n pikselikorjaus, imusarjan läppien poisto, hehkujen vaihto, diagnoosit, yms.. Myös alkuperäiset varaosat

                        Comment

                        • Henkka90
                          Bimmer Fanatic
                          • Feb 2009
                          • 450
                          • Tornio

                          e39:llä meinaa olla vähän hidas lämpenemään ja -25c pakkasella tyhjäkäynnillä ei meinaa jaksaa pitää lämpöjä puhallin säädettynä 32c..eli taitaa olla jompi kumpi termari entinen ja/tai "kylmän mallinen". joten kummassakohan mahdollisesti lienee vika, "pää"termarissa vai egr-termarissa? varmaan tästäki löytyy tuhat postausta mutta minkäs teet kun ei löydä....
                          e39 530d M-sport, e39 530da touring, e30 m50turbo ex; e36 318tds, e39 530d touring, e34 M5, e36 325iA coupe, e34 520i, e36 328i touring, e34 520i

                          Comment

                          • rizzo
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jun 2007
                            • 5418
                            • Oulu

                            Aamulla ei lähtenyt M52B28 tulille, eikä lähde nyt edes kaapeleilla. Startti pyörittää ja yrittää mutta ei vaan käynnisty. Mikä vikana? Sisällä pelaa hallintalaitteet/sähköt ihan normaalisti, kuten myöskin keskuslukitus (laiskasti).

                            EDIT: Akkulaturi tulossa, kokeillaan sitä ensin.
                            Last edited by rizzo; 14-02-2011, 16:34.

                            Comment

                            • BeamR
                              BTCF Member
                              • Jul 2007
                              • 13363
                              • Espoon takametsät

                              Originally posted by rizzo View Post
                              Aamulla ei lähtenyt M52B28 tulille, eikä lähde nyt edes kaapeleilla. Startti pyörittää ja yrittää mutta ei vaan käynnisty. Mikä vikana? Sisällä pelaa hallintalaitteet/sähköt ihan normaalisti, kuten myöskin keskuslukitus (laiskasti).

                              EDIT: Akkulaturi tulossa, kokeillaan sitä ensin.
                              Mulla oli viime talvena sama juttu M54B25:n kanssa, kun pakkanen oli kiristynyt, ei edes luvannut kunnolla kun jäi sahaamaan. Lopputulos: jostain jumalan syystä auto oli kastellut tulpat startissa, eikä suostunut käynnistymään ennen kun tulpat oli kuivattu.
                              Ei oel varmaa tietoa, että miksi se teki niin, mutta siihen liittyi sellainen asia, että sähkörasia, joka on autokatoksen seinässä on elektronisella ajastimella, ja se oli jostain syystä jatkuvalla virralla. Eli suomeksi: lohkolämmitin oli ollut 10 tuntia päällä yhtä soittoa. Sen jälkeen auto on ollut vain max kahden tunnin lämmityksellä ja on aina lähtenyt laakista käymään.

                              Eli ota huvikses tulpat irti, vähän kuivausta ja sitten taas nippuun. Tod näk lähtee.
                              F46 Gran Tourer -20
                              Boxster 2.5 -97

                              Comment

                              • rizzo
                                Bimmer Enthusiast
                                • Jun 2007
                                • 5418
                                • Oulu

                                Originally posted by BeamR View Post
                                Mulla oli viime talvena sama juttu M54B25:n kanssa, kun pakkanen oli kiristynyt, ei edes luvannut kunnolla kun jäi sahaamaan. Lopputulos: jostain jumalan syystä auto oli kastellut tulpat startissa, eikä suostunut käynnistymään ennen kun tulpat oli kuivattu.
                                Ei oel varmaa tietoa, että miksi se teki niin, mutta siihen liittyi sellainen asia, että sähkörasia, joka on autokatoksen seinässä on elektronisella ajastimella, ja se oli jostain syystä jatkuvalla virralla. Eli suomeksi: lohkolämmitin oli ollut 10 tuntia päällä yhtä soittoa. Sen jälkeen auto on ollut vain max kahden tunnin lämmityksellä ja on aina lähtenyt laakista käymään.

                                Eli ota huvikses tulpat irti, vähän kuivausta ja sitten taas nippuun. Tod näk lähtee.
                                Kiitos vinkistä. Jos ei nyt lähde tuolla akkulaturin avustuksella niin käyn huomenna ostamassa uudet tulpat kokonaan, olihan noikin ostoslistalla. Vittumaista kun tähän mennessä aina lähtenyt kuin kaktuksen alta.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎