Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Zamppa-
    Newbiemmer
    • May 2009
    • 4
    • Suomi

    Originally posted by Jürgen_ View Post
    Täällä kaakkoissuomessa on satanut jo vähän enemmänkin tänä talvena :think

    No joo...onkos sulla ovet lukossa ja ikkunat auki?
    En tajunnu kattoo onko ovet lukossa kun ikkunasta laitoin avaimella luukut kiinni
    Täytyy ens kerralla kattoo jos ikkunat sattuu vielä aukeen

    Comment

    • Havis
      Bimmer Enthusiast
      • Aug 2004
      • 1838
      • Kotona/Poissa

      Originally posted by Zamppa- View Post
      Aina sillon tällöin kun oon aamulla ollu autolla kouluun lähdössä niin autosta on ikkunat ja kattoluukku ihan auki. Onkohan mahdollista että avain painaa taskussa johonkin ja aukasee ne vai onkohan sieltä jotain mahdollisesti rikki? Auto on omakotitalon pihassa ja vuosimallia 01. Aiemmin ei oo hirveämmin haitannu että ikkunat on auki mutta nyt on yöllä satanu 5cm lunta
      Tuo on ihan mahdollista jos sinun auto on niin lähellä kotiasi että ovet voi avata kotoa sisältä käsin ikkunan äärestä. Ilmeisesti säilytät avainta sellaisessa paikassa jossa avausnappi painuu joskus joksikin aikaa pohjaan. Tämä toimintohan aukaisee ovet sekä kaikki sähköikkunat ja -kattoluukun, jos auto sattuu olemaan avaimen toimintasäteen sisällä.

      Älä anna emännän/jälkikasvun/kotieläinten leikkiä auton avaimilla
      "Kyllä kunnossa oleva Bemari on hieno peli. Harmi että epäkuntoinenkin bemu on sen verran hyvä ettei aina edes tiedä että jossain on vikaa"

      E60 523iA -08

      Comment

      • Zamppa-
        Newbiemmer
        • May 2009
        • 4
        • Suomi

        Joo tossa se on ihan ikkunan alla Nyt oon alkanu pitään avaimia pöydällä enkä enää taskussa. Jos nyt pysyis ikkunat kiinni

        Comment

        • Dase
          Bimmer Rookie
          • Nov 2008
          • 123
          • Helsinki

          Mistä johtuu, että oma e39 540 juuri liikkeelle lähdön jälkeen tärisytti ratissa noin 80-100km/h nopeudessa, mutta kun ajeli vähän aikaa tärinä lähti?
          Onko reaktiotangot tms tulossa tiensä päähän?
          Auto on katsastettu marraskuussa ja ei löytynyt mistään väljää.
          Tarkennetaan hieman, että kyseessä oli siis syksy, joten mistään lumesta vanteessa ei ole kysymys.
          Tällä hetkellä auto on lämpimässä tallissa odottelemassa kevättä, joten ajattelin vaihtaa kuluneita osia talven mittaan..

          Comment

          • Havis
            Bimmer Enthusiast
            • Aug 2004
            • 1838
            • Kotona/Poissa

            Originally posted by Dase View Post
            Mistä johtuu, että oma e39 540 juuri liikkeelle lähdön jälkeen tärisytti ratissa noin 80-100km/h nopeudessa, mutta kun ajeli vähän aikaa tärinä lähti?
            Onko reaktiotangot tms tulossa tiensä päähän?
            Auto on katsastettu marraskuussa ja ei löytynyt mistään väljää.
            Tarkennetaan hieman, että kyseessä oli siis syksy, joten mistään lumesta vanteessa ei ole kysymys.
            Tällä hetkellä auto on lämpimässä tallissa odottelemassa kevättä, joten ajattelin vaihtaa kuluneita osia talven mittaan..
            Jos auto on ollut pitkään samoilla jalansijoilla, renkaat saattavat olla "painuneet lyttyyn", ja tasaantuvat pienen ajolenkin jälkeen ennalleen?
            "Kyllä kunnossa oleva Bemari on hieno peli. Harmi että epäkuntoinenkin bemu on sen verran hyvä ettei aina edes tiedä että jossain on vikaa"

            E60 523iA -08

            Comment

            • Jürgen_
              Bimmer Enthusiast
              • May 2008
              • 2707
              • Mylsä

              Sillä, että auto on katsastettu ei ole paljoakaan tekemistä niiden reaktotangon puslien ym. kunnon kanssa...
              Ei riemulla rajaa kun Bemulla ajaa...

              Comment

              • Konu
                Bimmer Rookie
                • Nov 2005
                • 140
                • HELSINKI

                Originally posted by Dase View Post
                Mistä johtuu, että oma e39 540 juuri liikkeelle lähdön jälkeen tärisytti ratissa noin 80-100km/h nopeudessa, mutta kun ajeli vähän aikaa tärinä lähti?
                Onko reaktiotangot tms tulossa tiensä päähän?
                Auto on katsastettu marraskuussa ja ei löytynyt mistään väljää.
                Tarkennetaan hieman, että kyseessä oli siis syksy, joten mistään lumesta vanteessa ei ole kysymys.
                Tällä hetkellä auto on lämpimässä tallissa odottelemassa kevättä, joten ajattelin vaihtaa kuluneita osia talven mittaan..
                Mulla samanlainen ilmiö. Autona myös e39 540iA. Hetken kun ajanut, tärinä vähenee. Täsmälleen sama vaiva oli omassa e34:kin. Siinä renkaat tuskin oli syynä, kesärenkaat uudet ja vanteet tarkastettu. Talvirenkaat vanhat paskat, mutta käyttäytyminen sama.

                Molemmissa autoissa ohjaus väljä, veteli urissa. E34:sta tuli vaihdettua 3 tukivartta eteen, iskarit ja toisen iskarin yläpään laakeri, ilman vaikutusta.
                Älä oo tommonen

                e61 525iA
                e36 320iA
                e39 540iA
                e34 518i

                Comment

                • H4ck
                  Bimmer Fanatic
                  • Mar 2008
                  • 659
                  • Helsinki/Eesti

                  Eli olen eräälle henkilölle myymässä sähkösäätöisiä nahkapenkkejä, hänella on ei sähkösäätöset kangaspenkit. Kuinka vaikeata on asentaa sähköpenkit ei-sähköpenkilliseen autoon?
                  Tarviiko vetää jotkut piuhat ym?
                  Varaosat, huolto ja maalaus.

                  -BMW käytetyt ja uudet varaosat 040 635 4450

                  Comment

                  • peto2
                    BTCF Member
                    • Jan 2007
                    • 8264
                    • Järvikylä (Nakkila)

                    Originally posted by H4ck View Post
                    Eli olen eräälle henkilölle myymässä sähkösäätöisiä nahkapenkkejä, hänella on ei sähkösäätöset kangaspenkit. Kuinka vaikeata on asentaa sähköpenkit ei-sähköpenkilliseen autoon?
                    Tarviiko vetää jotkut piuhat ym?
                    jos ei ole/tule olemaan muistitoimintoa niin penkki tarvitsee vain käyttöjännitteen.. jos nyt tulkkasin wds:ää oikein johdot saattaa olla olemassa mutta ovat lattiaverhoilun alla (jos ovat)
                    F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
                    ex:
                    E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
                    Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
                    Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
                    Nakkaa privaa jos tarvetta.

                    Comment

                    • whector
                      Bimmer Rookie
                      • Apr 2009
                      • 169
                      • N/a

                      Originally posted by H4ck View Post
                      Eli olen eräälle henkilölle myymässä sähkösäätöisiä nahkapenkkejä, hänella on ei sähkösäätöset kangaspenkit. Kuinka vaikeata on asentaa sähköpenkit ei-sähköpenkilliseen autoon?
                      Tarviiko vetää jotkut piuhat ym?
                      Helppo homma, tein saman homman omaan e39:iini.

                      Maadoitus on valmiina penkeissä, eli ei tarvitse muuta kuin pistää penkit paikalleen, avata liitinkotelo penkin alta (lukitsin sivulle ja sitten aukeaa), ja vetää esim. sulakerasiasta jostain pisteestä + virta penkeille. Itse vedin yhden piuhan sulakerasiasta matkustajan penkin alle (johdon laitoin kiinni muistaakseni sulakkeeseen, joka oli tarkoitettu aurinkoläppien meikkausvalo ominaisuutta varten ja laitoin tilalle 20A sulakkeen), kiinnitin johdon penkin punaiseen johtoon, ja siitä vedin samasta johdosta vielä toisen vedon kuskin penkille. Piuhat saa helposti piilotettua konsolien/maton alle.

                      Ei välttämättä ammattimaisin tapa tehdä tuo, mutta nopein ja varmasti toimivin (ainakin on toiminut )

                      Comment

                      • Ivl
                        Bimmer Fanatic
                        • Mar 2007
                        • 216
                        • Oulunsalo

                        Tärisevät jarrut

                        Autossani 528at-97 joka rouvan käytössä jarrut vatkaa rattiin ja pysähtyy nykien. Autoon uusittiin viime elokuussa reaktiotangot puslineen(kl-varaosat) ja alatukivarret puslineen+raidetangon ulommat päät(tarviketori Oulu) jarrulevyt+palat, suuntaus.

                        Jos satasen vauhdista jarruttaa esim motarin ramppiin vatkaus on huomattava ja nimenomaan rattiin ei polkimeen. Ja kovalla pakkasella(-28) tärinä on pienenpää.

                        Mikähän osa on autossani antautunut ja aiheuttaa moista? Jarrulevyihin en usko, koska polkimeen en tunnu pompotusta ja pakkanen vaikuttaa asiaan.

                        Jos ei jarruta auto kulkee suoraan vetelemättä ja tärinöittä.

                        Vanteet on 18" ja renkaat 245/40/18.

                        Jarrusatuloita olen herkistellyt tuossa autokatoksessa, mutta ei vaikutusta asiaan ja satulanmännät liikkuu hyvin.
                        Bmw X5 2011
                        Vw caddy 2019

                        Comment

                        • Risto113
                          Bimmer Enthusiast
                          • Feb 2005
                          • 1204
                          • GrassLake

                          Originally posted by Ivl View Post
                          Autossani 528at-97 joka rouvan käytössä jarrut vatkaa rattiin ja pysähtyy nykien. Autoon uusittiin viime elokuussa reaktiotangot puslineen(kl-varaosat) ja alatukivarret puslineen+raidetangon ulommat päät(tarviketori Oulu) jarrulevyt+palat, suuntaus.

                          Jos satasen vauhdista jarruttaa esim motarin ramppiin vatkaus on huomattava ja nimenomaan rattiin ei polkimeen. Ja kovalla pakkasella(-28) tärinä on pienenpää.

                          Mikähän osa on autossani antautunut ja aiheuttaa moista? Jarrulevyihin en usko, koska polkimeen en tunnu pompotusta ja pakkanen vaikuttaa asiaan.

                          Jos ei jarruta auto kulkee suoraan vetelemättä ja tärinöittä.

                          Vanteet on 18" ja renkaat 245/40/18.

                          Jarrusatuloita olen herkistellyt tuossa autokatoksessa, mutta ei vaikutusta asiaan ja satulanmännät liikkuu hyvin.

                          Kiristettiinkö reaktiotankojen puslien läpi menevät pultit auto maassa vai renkaat ilmassa?

                          Jos renkaat ilmassa, voi puslat olla jo rikki, tai ainakin kohta on.
                          Oireesi viittaa reaktiotankojen pusliin, tarkastaisin ne vaikka onkin vaihdettu.

                          Comment

                          • Ivl
                            Bimmer Fanatic
                            • Mar 2007
                            • 216
                            • Oulunsalo

                            Originally posted by Risto113 View Post
                            Kiristettiinkö reaktiotankojen puslien läpi menevät pultit auto maassa vai renkaat ilmassa?

                            Jos renkaat ilmassa, voi puslat olla jo rikki, tai ainakin kohta on.
                            Oireesi viittaa reaktiotankojen pusliin, tarkastaisin ne vaikka onkin vaihdettu.
                            Täytyypä tarkistaa noi, kun en tiedä missä asennossa on kiristetty. Voiko nuo vaihtaa kotioloissa ilman prässiä?
                            Bmw X5 2011
                            Vw caddy 2019

                            Comment

                            • Risto113
                              Bimmer Enthusiast
                              • Feb 2005
                              • 1204
                              • GrassLake

                              Originally posted by Ivl View Post
                              Täytyypä tarkistaa noi, kun en tiedä missä asennossa on kiristetty. Voiko nuo vaihtaa kotioloissa ilman prässiä?
                              Periaatteessa voi, vanhan saa pois puukottamalla kumiosaa ja sahaamalla ulkokehän halki.
                              Uusi kunnollisella ulosvetäjällä paikalleen, katsoo vaan että lähtee menemään suoraan.

                              Mutta tarkista nyt ainakin. Et näe kunnolla kumien kuntoa jollet irroita puslan pulttia ja tipauta puslaa esiin.

                              Comment

                              • Cell
                                Bimmer Enthusiast
                                • Jun 2004
                                • 7037
                                • Uusikaupunki

                                Jarrusatula kannattaa myös tarkistaa. Nyt on tullut vastaan jo muutaman kerran E39, josta on etusatulan pölysuoja lähtenyt paikaltaan/revennyt. Siitähän se mäntä sitten samantien ruostuu ja satula alkaa jumittaa.
                                325i -08
                                i3 REx -17
                                M5 -98 Imolarot
                                535i -90 N/A project (maatumassa)

                                Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎