Aina sillon tällöin kun oon aamulla ollu autolla kouluun lähdössä niin autosta on ikkunat ja kattoluukku ihan auki. Onkohan mahdollista että avain painaa taskussa johonkin ja aukasee ne vai onkohan sieltä jotain mahdollisesti rikki? Auto on omakotitalon pihassa ja vuosimallia 01. Aiemmin ei oo hirveämmin haitannu että ikkunat on auki mutta nyt on yöllä satanu 5cm lunta
Tuo on ihan mahdollista jos sinun auto on niin lähellä kotiasi että ovet voi avata kotoa sisältä käsin ikkunan äärestä. Ilmeisesti säilytät avainta sellaisessa paikassa jossa avausnappi painuu joskus joksikin aikaa pohjaan. Tämä toimintohan aukaisee ovet sekä kaikki sähköikkunat ja -kattoluukun, jos auto sattuu olemaan avaimen toimintasäteen sisällä.
Älä anna emännän/jälkikasvun/kotieläinten leikkiä auton avaimilla
"Kyllä kunnossa oleva Bemari on hieno peli. Harmi että epäkuntoinenkin bemu on sen verran hyvä ettei aina edes tiedä että jossain on vikaa"
Mistä johtuu, että oma e39 540 juuri liikkeelle lähdön jälkeen tärisytti ratissa noin 80-100km/h nopeudessa, mutta kun ajeli vähän aikaa tärinä lähti?
Onko reaktiotangot tms tulossa tiensä päähän?
Auto on katsastettu marraskuussa ja ei löytynyt mistään väljää.
Tarkennetaan hieman, että kyseessä oli siis syksy, joten mistään lumesta vanteessa ei ole kysymys.
Tällä hetkellä auto on lämpimässä tallissa odottelemassa kevättä, joten ajattelin vaihtaa kuluneita osia talven mittaan..
Mistä johtuu, että oma e39 540 juuri liikkeelle lähdön jälkeen tärisytti ratissa noin 80-100km/h nopeudessa, mutta kun ajeli vähän aikaa tärinä lähti?
Onko reaktiotangot tms tulossa tiensä päähän?
Auto on katsastettu marraskuussa ja ei löytynyt mistään väljää.
Tarkennetaan hieman, että kyseessä oli siis syksy, joten mistään lumesta vanteessa ei ole kysymys.
Tällä hetkellä auto on lämpimässä tallissa odottelemassa kevättä, joten ajattelin vaihtaa kuluneita osia talven mittaan..
Jos auto on ollut pitkään samoilla jalansijoilla, renkaat saattavat olla "painuneet lyttyyn", ja tasaantuvat pienen ajolenkin jälkeen ennalleen?
"Kyllä kunnossa oleva Bemari on hieno peli. Harmi että epäkuntoinenkin bemu on sen verran hyvä ettei aina edes tiedä että jossain on vikaa"
Mistä johtuu, että oma e39 540 juuri liikkeelle lähdön jälkeen tärisytti ratissa noin 80-100km/h nopeudessa, mutta kun ajeli vähän aikaa tärinä lähti?
Onko reaktiotangot tms tulossa tiensä päähän?
Auto on katsastettu marraskuussa ja ei löytynyt mistään väljää.
Tarkennetaan hieman, että kyseessä oli siis syksy, joten mistään lumesta vanteessa ei ole kysymys.
Tällä hetkellä auto on lämpimässä tallissa odottelemassa kevättä, joten ajattelin vaihtaa kuluneita osia talven mittaan..
Mulla samanlainen ilmiö. Autona myös e39 540iA. Hetken kun ajanut, tärinä vähenee. Täsmälleen sama vaiva oli omassa e34:kin. Siinä renkaat tuskin oli syynä, kesärenkaat uudet ja vanteet tarkastettu. Talvirenkaat vanhat paskat, mutta käyttäytyminen sama.
Molemmissa autoissa ohjaus väljä, veteli urissa. E34:sta tuli vaihdettua 3 tukivartta eteen, iskarit ja toisen iskarin yläpään laakeri, ilman vaikutusta.
Eli olen eräälle henkilölle myymässä sähkösäätöisiä nahkapenkkejä, hänella on ei sähkösäätöset kangaspenkit. Kuinka vaikeata on asentaa sähköpenkit ei-sähköpenkilliseen autoon?
Tarviiko vetää jotkut piuhat ym?
Eli olen eräälle henkilölle myymässä sähkösäätöisiä nahkapenkkejä, hänella on ei sähkösäätöset kangaspenkit. Kuinka vaikeata on asentaa sähköpenkit ei-sähköpenkilliseen autoon?
Tarviiko vetää jotkut piuhat ym?
jos ei ole/tule olemaan muistitoimintoa niin penkki tarvitsee vain käyttöjännitteen.. jos nyt tulkkasin wds:ää oikein johdot saattaa olla olemassa mutta ovat lattiaverhoilun alla (jos ovat)
Eli olen eräälle henkilölle myymässä sähkösäätöisiä nahkapenkkejä, hänella on ei sähkösäätöset kangaspenkit. Kuinka vaikeata on asentaa sähköpenkit ei-sähköpenkilliseen autoon?
Tarviiko vetää jotkut piuhat ym?
Helppo homma, tein saman homman omaan e39:iini.
Maadoitus on valmiina penkeissä, eli ei tarvitse muuta kuin pistää penkit paikalleen, avata liitinkotelo penkin alta (lukitsin sivulle ja sitten aukeaa), ja vetää esim. sulakerasiasta jostain pisteestä + virta penkeille. Itse vedin yhden piuhan sulakerasiasta matkustajan penkin alle (johdon laitoin kiinni muistaakseni sulakkeeseen, joka oli tarkoitettu aurinkoläppien meikkausvalo ominaisuutta varten ja laitoin tilalle 20A sulakkeen), kiinnitin johdon penkin punaiseen johtoon, ja siitä vedin samasta johdosta vielä toisen vedon kuskin penkille. Piuhat saa helposti piilotettua konsolien/maton alle.
Ei välttämättä ammattimaisin tapa tehdä tuo, mutta nopein ja varmasti toimivin (ainakin on toiminut )
Autossani 528at-97 joka rouvan käytössä jarrut vatkaa rattiin ja pysähtyy nykien. Autoon uusittiin viime elokuussa reaktiotangot puslineen(kl-varaosat) ja alatukivarret puslineen+raidetangon ulommat päät(tarviketori Oulu) jarrulevyt+palat, suuntaus.
Jos satasen vauhdista jarruttaa esim motarin ramppiin vatkaus on huomattava ja nimenomaan rattiin ei polkimeen. Ja kovalla pakkasella(-28) tärinä on pienenpää.
Mikähän osa on autossani antautunut ja aiheuttaa moista? Jarrulevyihin en usko, koska polkimeen en tunnu pompotusta ja pakkanen vaikuttaa asiaan.
Jos ei jarruta auto kulkee suoraan vetelemättä ja tärinöittä.
Vanteet on 18" ja renkaat 245/40/18.
Jarrusatuloita olen herkistellyt tuossa autokatoksessa, mutta ei vaikutusta asiaan ja satulanmännät liikkuu hyvin.
Autossani 528at-97 joka rouvan käytössä jarrut vatkaa rattiin ja pysähtyy nykien. Autoon uusittiin viime elokuussa reaktiotangot puslineen(kl-varaosat) ja alatukivarret puslineen+raidetangon ulommat päät(tarviketori Oulu) jarrulevyt+palat, suuntaus.
Jos satasen vauhdista jarruttaa esim motarin ramppiin vatkaus on huomattava ja nimenomaan rattiin ei polkimeen. Ja kovalla pakkasella(-28) tärinä on pienenpää.
Mikähän osa on autossani antautunut ja aiheuttaa moista? Jarrulevyihin en usko, koska polkimeen en tunnu pompotusta ja pakkanen vaikuttaa asiaan.
Jos ei jarruta auto kulkee suoraan vetelemättä ja tärinöittä.
Vanteet on 18" ja renkaat 245/40/18.
Jarrusatuloita olen herkistellyt tuossa autokatoksessa, mutta ei vaikutusta asiaan ja satulanmännät liikkuu hyvin.
Kiristettiinkö reaktiotankojen puslien läpi menevät pultit auto maassa vai renkaat ilmassa?
Jos renkaat ilmassa, voi puslat olla jo rikki, tai ainakin kohta on.
Oireesi viittaa reaktiotankojen pusliin, tarkastaisin ne vaikka onkin vaihdettu.
Täytyypä tarkistaa noi, kun en tiedä missä asennossa on kiristetty. Voiko nuo vaihtaa kotioloissa ilman prässiä?
Periaatteessa voi, vanhan saa pois puukottamalla kumiosaa ja sahaamalla ulkokehän halki.
Uusi kunnollisella ulosvetäjällä paikalleen, katsoo vaan että lähtee menemään suoraan.
Mutta tarkista nyt ainakin. Et näe kunnolla kumien kuntoa jollet irroita puslan pulttia ja tipauta puslaa esiin.
Jarrusatula kannattaa myös tarkistaa. Nyt on tullut vastaan jo muutaman kerran E39, josta on etusatulan pölysuoja lähtenyt paikaltaan/revennyt. Siitähän se mäntä sitten samantien ruostuu ja satula alkaa jumittaa.
Comment