E39 kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • TJJ
    Bimmer Enthusiast
    • Jun 2003
    • 7591
    • Jyväskylä

    Originally posted by teropa View Post
    Ihanko tosi, että lukijan säätövastuksen säätö saa tuon lukemaan ämppäreitä? Eikö tuo nyt tarvisi jonkinlaista softatukea myös?

    Tero
    Joo, samalla tavallahan saa DVD-soittimet toistamaan Blu-ray levyjä...
    E39 528iA

    Comment

    • kaikkone
      Bimmer Fanatic
      • Feb 2010
      • 933
      • Villähde

      Aika velmui ootte kyl : P.
      Nyt tarttis saada tietää mitä teiän E39:t näyttää Inpalla piuhan päässä ja moottorin air intake temp
      Livedataa siis. Kylmänä ja lämpimänä olisi hyvä tietää.
      eikös tuon pitäisi olla tyyliä se lämpötila mikä on pihalla?


      Ja milläs antureilla noi autot oikein kahtoo sen että pitäs ryypyttää kun on kylmä?

      Comment

      • Supa
        Bimmer Enthusiast
        • Oct 2005
        • 7597
        • Järvenpää

        Originally posted by kaikkone View Post
        Aika velmui ootte kyl : P.
        Nyt tarttis saada tietää mitä teiän E39:t näyttää Inpalla piuhan päässä ja moottorin air intake temp
        Livedataa siis. Kylmänä ja lämpimänä olisi hyvä tietää.
        eikös tuon pitäisi olla tyyliä se lämpötila mikä on pihalla?


        Ja milläs antureilla noi autot oikein kahtoo sen että pitäs ryypyttää kun on kylmä?
        Jos auton starttaa kylmiltään niin pitäisi olla aikalailla sama kuin ulkolämpö. Koneen lämmetessä hiukan nousee koska imuilma lämpenee matkalla konehuoneessa.
        Jos auton sammuttaa kuumana ja antaa hetken seistä voi imuilman lämpölukema nousta helposti 20astettakin, riippuen hieman moottorista että missä anturi on.
        Monessa anturi on ilmamassamittariin integroituna.

        Imuilman lämpötila vaikuttaa lähinnä seoksen laskentaan. Sitten taas koneen jäähdytysnesteen lämpötilan perusteella säädetään kylmärikastukset mikäli on tarvetta.
        - E90 320i LCI M-sport -09
        - Porsche Boxster 987 2.7 -07

        Comment

        • Dunky
          Bimmer Enthusiast
          • Feb 2003
          • 4927
          • Kotka

          Originally posted by teropa View Post
          Ihanko tosi, että lukijan säätövastuksen säätö saa tuon lukemaan ämppäreitä? Eikö tuo nyt tarvisi jonkinlaista softatukea myös?

          Tero
          Nii-i, mitens decodeeri toteutetaan säätövastuksella?
          Vikakoodien lukua. Pikselien korjailua ja UUSIA mittariston neulojen moottoreita

          Myös vaativampaa koodausta, sekä "avaimia" katiskoille, Retrofitit NBT yms yms.

          Comment

          • Thuppu
            Bimmer Enthusiast
            • Aug 2007
            • 3626
            • Seinäjoki

            Originally posted by Dunky View Post
            Nii-i, mitens decodeeri toteutetaan säätövastuksella?
            Ei varmaan mikään vaikea homma kunhan oikea hemmo palkataan tehtävään.

            BMW 740iA "ALPINA"
            BMW 320d Touring e91 "M-Sport"
            Audi UrS4 2.2 20vt Twincharged @624hv/737Nm
            Audi 80q b4 2.2 20vt @488hv/620Nm

            Comment

            • kaikkone
              Bimmer Fanatic
              • Feb 2010
              • 933
              • Villähde

              Originally posted by Supa View Post
              Jos auton starttaa kylmiltään niin pitäisi olla aikalailla sama kuin ulkolämpö. Koneen lämmetessä hiukan nousee koska imuilma lämpenee matkalla konehuoneessa.
              Jos auton sammuttaa kuumana ja antaa hetken seistä voi imuilman lämpölukema nousta helposti 20astettakin, riippuen hieman moottorista että missä anturi on.
              Monessa anturi on ilmamassamittariin integroituna.

              Imuilman lämpötila vaikuttaa lähinnä seoksen laskentaan. Sitten taas koneen jäähdytysnesteen lämpötilan perusteella säädetään kylmärikastukset mikäli on tarvetta.
              Jees, ihmettelinkin tuossa ykspäivä kun tutkailin inpalla autoa ni parkissa pidemmän aikaa istuskellen tyhjäkäynnil näytti kokoajan n 20-23 lämpötilaa air intake. Jäähdytysnesteelle näytti 96.
              Kylmäkäynnistys vaan meinaa olla aika kankee tuolla autol : /, jos on ollu yön parkis ja -8 esm ni saa sahata jonku 6 sekuntia ainaski, sittenki jos päästää startin pois ni ei taho jäädä päälle. Vasta toisella yrittämällä.
              Lämpimänäkin jos antaa auton seisoa vaikka minuutin ni starttaus kestää pidempää kuin toisilla samanlaisilla autoilla : I.

              Enkai nyt ala olemaa jo vainoharhanen : P,

              Comment

              • peltone
                BTCF Member
                • Jan 2005
                • 8094
                • Willähde

                Eikös toi käynnistymisen pitempään kestäminen viittaa nokan tai kammen asentotunnistimeen..?
                Ei välttämättä anna vikakoodia vaikka olisikin vähän viallinen :think
                E30 316 -87
                E91 325i -06
                E61 530d -06
                F10 520d -14
                ex. E30x9, E34x2, E39x2, E36x2 E46x3

                Comment

                • kaikkone
                  Bimmer Fanatic
                  • Feb 2010
                  • 933
                  • Villähde

                  Originally posted by peltone View Post
                  Eikös toi käynnistymisen pitempään kestäminen viittaa nokan tai kammen asentotunnistimeen..?
                  Ei välttämättä anna vikakoodia vaikka olisikin vähän viallinen :think

                  Itteasias se asentotunnistin kyl vinkuu jotai koodia : P, samaten vinkuu välillä airflow meteristä. Kerran aikasemmin tuli myös waterpumpusta mut seki on harvinainen. Näitä erroreita ei siis ollu kun ekan kerran lueskelin ite autosta, tullu vast sen jälkeen, sitäkin ennen ihmettelin tuota käynnistyksen pituutta.
                  täshä:
                  ================================================== ===========
                  E R R O R M E M O R Y R E P O R T
                  -------------------------------------
                  Date: 03/13/10 17:49:13
                  ECU: MS410DS3
                  JobStatus: OKAY
                  Variant: MS410DS3
                  -------------------------------------------------------------
                  RESULT: 2 errors in error memory !
                  -------------------------------------------------------------
                  83 engine speed/crankshaft position sensor
                  Error frequency : 1
                  Logistic counter: 40
                  Engine speed 800.00 rpm
                  engine state 4.00 1
                  Engine temperature 50.62 degrees C
                  Battery Voltage 14.08 Volt
                  interrupt
                  emission related malfunction
                  defect code stored after filtering
                  Error present
                  Static error
                  -------------------------------------------------------------
                  8 air mass flow meter
                  Error frequency : 2
                  Logistic counter: 31
                  Engine speed 320.00 rpm
                  Throttle-valve angle 0.00 throttle degrees
                  Idle adjuster 28.90 %
                  voltage of the air mass flow meter 0.10 Volt
                  Short circuit to ground
                  emission related malfunction
                  defect code stored after filtering
                  Error not present
                  Sporadic error
                  ================================================== ===========


                  NIIJA
                  Date: 03/13/10 17:48:21
                  ECU: LCM_II
                  JobStatus: OKAY
                  Variant: LCM_II
                  -------------------------------------------------------------
                  RESULT: 1 errors in error memory !
                  -------------------------------------------------------------
                  40 thermal sensor for oillevel defect
                  Error frequency : 2
                  Error present
                  ================================================== ===========

                  Tommmottinen on pysyny nyt kokoajan.

                  Comment

                  • peltone
                    BTCF Member
                    • Jan 2005
                    • 8094
                    • Willähde

                    Noni, eli se motonetin asentoanturi oli paska. Ei olis köyhän kannattanu ostaa halpaa..
                    Eli sillä lähtisin liikkeelle
                    E30 316 -87
                    E91 325i -06
                    E61 530d -06
                    F10 520d -14
                    ex. E30x9, E34x2, E39x2, E36x2 E46x3

                    Comment

                    • kaikkone
                      Bimmer Fanatic
                      • Feb 2010
                      • 933
                      • Villähde

                      Originally posted by peltone View Post
                      Noni, eli se motonetin asentoanturi oli paska. Ei olis köyhän kannattanu ostaa halpaa..
                      Eli sillä lähtisin liikkeelle
                      mitää veikkauksia onko tuossa wepastossa omaa vesipumppua?, IHmettelen kun vaan wepaston olles päällä sisälle pukkaa lämmintä :P, et oisko auton oma pumppu sanonu ittesä jo irti, tai sen ikävimmän mukaan mitä lueskelin että joltai ois siivekkeet hajonnu O.o,
                      Eli jos samal sit ostas vesipumpun, termarin, anturin, ni ainaski ois uutta matskua, vaikka termarinhan just vaihdoit. Mut mitä lukenu ni se on saattanu hajota tyyliä 500km jälkeen :P

                      Comment

                      • Jryde
                        Bimmer Rookie
                        • Sep 2003
                        • 128
                        • Röykkä Citi

                        lämpömittari/anturi

                        Miten toimii,e39 ´97 535, jäähdytinnesteen lämpö-anturi?
                        Tekee varsinkin pakkasilla että nousee normaalisti siihen ensimmäiseen viivaa sinisen jälkeen sitte saattaa paukahtaan tappiin tippuakseen 10-40 sekunnin päästä rauhallisesti takaisin siihen viivan tuntumaan. tekee kerran tai kaksi ja asettuu normaalisti keskelle.

                        Eli oisko anturissa vikaa vai meneekö oikeasti kuumaksi esim vesi ei kiertäisi jostain syystä??

                        kysyy epätietoinen
                        E39 535iA ´97 "PanzerWagen"
                        Volvo V70 D5 -05 "miten mä tähän sotkeuduin??"-malli

                        ex- E36 328i ´91 Touring
                        ex- E34 535i ´90 "Kehäraakki",
                        ex- E39 535iA ´98
                        ex- E32 735i ´89

                        Mitäpä tässä, eipä tässä mittään, hyviä hommia...
                        ->Työ on vain sarja nälän aiheuttamia pakkoliikkeitä<-
                        "Vahingonilo on paras ilo, ei tippaakaan kateutta"

                        Comment

                        • peltone
                          BTCF Member
                          • Jan 2005
                          • 8094
                          • Willähde

                          Originally posted by kaikkone View Post
                          mitää veikkauksia onko tuossa wepastossa omaa vesipumppua?, IHmettelen kun vaan wepaston olles päällä sisälle pukkaa lämmintä :P, et oisko auton oma pumppu sanonu ittesä jo irti, tai sen ikävimmän mukaan mitä lueskelin että joltai ois siivekkeet hajonnu O.o,
                          Eli jos samal sit ostas vesipumpun, termarin, anturin, ni ainaski ois uutta matskua, vaikka termarinhan just vaihdoit. Mut mitä lukenu ni se on saattanu hajota tyyliä 500km jälkeen :P
                          Siis on oma pumppu webastolla. Aika ihme että hajonnu.. Saksalainen metallisiipinen pumppu minkä vaihoin vähä aika sit..
                          E30 316 -87
                          E91 325i -06
                          E61 530d -06
                          F10 520d -14
                          ex. E30x9, E34x2, E39x2, E36x2 E46x3

                          Comment

                          • kaikkone
                            Bimmer Fanatic
                            • Feb 2010
                            • 933
                            • Villähde

                            Originally posted by peltone View Post
                            Siis on oma pumppu webastolla. Aika ihme että hajonnu.. Saksalainen metallisiipinen pumppu minkä vaihoin vähä aika sit..
                            Näin siis oletan et jos se ois se mikä kiukuttelee, yhen kerran ainaski on tullu erroria inpalla ku lueskelin. : P, Tietty voiha se olla toi siili mikä ois. ois kiva tietää miten noita vois testaa toimiiko.
                            Noh jos sitä lähtis kahtelee liikkeiden hintoi

                            Comment

                            • peltone
                              BTCF Member
                              • Jan 2005
                              • 8094
                              • Willähde

                              Originally posted by kaikkone View Post
                              Näin siis oletan et jos se ois se mikä kiukuttelee, yhen kerran ainaski on tullu erroria inpalla ku lueskelin. : P, Tietty voiha se olla toi siili mikä ois. ois kiva tietää miten noita vois testaa toimiiko.
                              Noh jos sitä lähtis kahtelee liikkeiden hintoi
                              Muistaakseni kun kyselin sitä erroria täällä niin se viittaa siis vesiventtiilien yhteydessä olevaan pumppuun.
                              Ei itse koneessa olevaan vesipumppuun, sehän on vaan tyhmä ropelli, ei siellä ole tekniikkaa :think
                              E30 316 -87
                              E91 325i -06
                              E61 530d -06
                              F10 520d -14
                              ex. E30x9, E34x2, E39x2, E36x2 E46x3

                              Comment

                              • Cell
                                Bimmer Enthusiast
                                • Jun 2004
                                • 7037
                                • Uusikaupunki

                                kaikkone:

                                Termari ei ole sökö jos lämmöt nousee tonne. Sen sijaan visko sieltä luultavasti on sökö joka aiheuttaa lämpöjen nousua paikallaan. Oliko vaihdettu vesipumppu prässätyillä peltisiivillä, vai orkkistyylisellä valusiipipyörällä? (peltone tietää varmaan?)

                                Webastolla on oma pumppu, ja jos sen kanssa lämmintä riittää on vikana kiertovesipumppu. Varsinainen vesipumppu ei koodia anna koskaan, eikä sitä lämmintä oikein pikkukierroksilla riitä ilman tuota kiertovesipumppua.

                                Jos kampuran tunnistin on mallia motonet, ei kannata edes miettiä muita vikoja ennen sen vaihtoa.
                                325i -08
                                i3 REx -17
                                M5 -98 Imolarot
                                535i -90 N/A project (maatumassa)

                                Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

                                Comment

                                Working...
                                X