E39 kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Juvi87
    replied
    Onkohan e39:ejä valmistettu monella eri kojelauta värillä vai onko kaikki saman sävyisiä?:think

    Leave a comment:


  • peltone
    replied
    Originally posted by tigu View Post
    Tuo valo viittaa myös jarrupalojen kuluneisuusanturiin(check brake linings) jotka löytyvät takana oikealla ja edessä vasemmalla.Tarkista jarrupalat ja anturit.Tuon valon pystyy nollaamaan virrat ykkösasennossa ~30sek.
    Miiitäää. Ei varmasti. Sehän on se keltanen "ympyrä" jossa kolme viivaa kummallaki puolella..

    Leave a comment:


  • Haju69
    replied
    Originally posted by peltone View Post
    Jarrunesteen vaihto on keltanen kellon kuva.
    Voihan se olla. :think Mä mitään tiedä kun ei samaa ongelmaa ole ollut..

    Leave a comment:


  • Ivl
    replied
    Originally posted by Haju69 View Post
    Olisko joku inspection huolto odottamassa vuoroaan ja näin ollen jarrunesteiden vaihtoa vailla.
    Tuo on varsin mahdollista, mutta eikö jarrunesteiden vaihtovalo ole "kellon" näköinen joka näkyy vaan hetken startin jälkeen.

    Auto ollut meidän perheessä reilu 4 vuotta ja sinä aikana ajettu satatonnia, joten jarrunesteiden vaihtokin on ajankohtainen kyllä, jahka ilmat edes vähän lämpenee. Sytyttääkö vaihtoajan ylitys punaisen merkkivalon?( 2vuotta) Muistaakseni olen sen "kellon" kerran kuitannut aikanaan.

    Leave a comment:


  • tigu
    replied
    Originally posted by Ivl View Post
    Moro, mulla 528 touring-97, jossa palaa kokoajan jarrunesteen merkkivalo punainen (!) mittaristossa. Kuitenkin säiliö on täynnä ja auto toimii hyvin. Voiko tuon säiliön anturin testata kotikonstein? Akunkengän, kun käyttää irti valo katoaa vähäksi aikaa, mutta valo syttyy hetken kuluttua oli johto kiinni säiliössä tai ei.

    T Jukka
    Tuo valo viittaa myös jarrupalojen kuluneisuusanturiin(check brake linings) jotka löytyvät takana oikealla ja edessä vasemmalla.Tarkista jarrupalat ja anturit.Tuon valon pystyy nollaamaan virrat ykkösasennossa ~30sek.

    Leave a comment:


  • peltone
    replied
    Originally posted by Haju69 View Post
    Olisko joku inspection huolto odottamassa vuoroaan ja näin ollen jarrunesteiden vaihtoa vailla.
    Jarrunesteen vaihto on keltanen kellon kuva.

    Leave a comment:


  • Haju69
    replied
    Originally posted by Ivl View Post
    Moro, mulla 528 touring-97, jossa palaa kokoajan jarrunesteen merkkivalo punainen (!) mittaristossa. Kuitenkin säiliö on täynnä ja auto toimii hyvin. Voiko tuon säiliön anturin testata kotikonstein? Akunkengän, kun käyttää irti valo katoaa vähäksi aikaa, mutta valo syttyy hetken kuluttua oli johto kiinni säiliössä tai ei.

    T Jukka
    Olisko joku inspection huolto odottamassa vuoroaan ja näin ollen jarrunesteiden vaihtoa vailla.

    Leave a comment:


  • Ivl
    replied
    Moro, mulla 528 touring-97, jossa palaa kokoajan jarrunesteen merkkivalo punainen (!) mittaristossa. Kuitenkin säiliö on täynnä ja auto toimii hyvin. Voiko tuon säiliön anturin testata kotikonstein? Akunkengän, kun käyttää irti valo katoaa vähäksi aikaa, mutta valo syttyy hetken kuluttua oli johto kiinni säiliössä tai ei.

    T Jukka

    Leave a comment:


  • DriveFast
    replied
    Originally posted by DriveFast View Post
    Mikäköhän tuossa meikän öljypolttimessa (530d -99) tällä kertaa on.. Eli kylmänä ja joskus reippaammin kiihdytettäessä savuttaa sinistä savua, ei putken täydeltä mutta sen verran, että sen taustapeilistä jotenkin erottaa.. Tuo on ilmeisesti merkki öljyn palamisesta?
    Öljyä on nyt 9000km aikana mennyt n. 2desiä, kone käy kylmänä hieman aaltoilevaa tyhjäkäyntiä. Inpa näyttää suuttimien arvojen heittelevän
    -0,5 - 0,6 välillä, löytyy lisäksi vikakoodi pimeenä olevasta hehkutulpasta.
    Voiko tuo öljynerotin aiheuttaa tuollaista kärytystä? Vai mistä lähdetään vikaa kartoittamaan tarkemmin?
    Öljynerotin tuli vaihdettua ja kärytys jatkuu, tosin näyttää käryttävän vain kylmänä, en aamulla koneen lämmettyä sinistä käryä nähnyt vaikka miten autoa revittelin..
    Tossa nyt pidemmän aikaa haisteltuani tulin vähän semmoseen tulokseen et tuo on dieselin katkua, ei niinkään öljyn.. Sen verran äkäinen "tuoksu", ettei siitä kovin helpolla pysty erehtymään..
    Voiko huonot suuttimet aiheuttaa tollasta? Aattelin jokatapauksessa kokeilla seuraavaks tommosta fortekäsittelyä, auttaa se sitten tai ei.. Ideoita anyone?

    Leave a comment:


  • 4ndy
    replied
    Originally posted by Blindi View Post
    Kiitos vinkistä!

    Eilen illalla iski vielä sellainenkin älynväläys, että jos pyöristyneisiin pultteihin sahaisi loven talttapäälle ja vääntäisi sillä auki. Noin olen joskus aikaisemminkin saanut pultteja auki, mutta jostain syystä ei tullut eilen ropatessa mieleen...

    Imusarjan tiivsteiden uusiminen ei varmasti olisi pahitteeksi, mutta erään purkamisohjeen selattuani, ei nappaa sen irroitus pätkääkään .
    Ne pultit oli mulla ainakin todella tiukassa. 3sta korkkas kanta vaikka imusarja pöydällä niitä availin. Rälläkällä kannat pois, lukkopihdeillä pultit irti ja uudet tilalle

    Leave a comment:


  • luikas
    replied
    Originally posted by Rios View Post
    Tämmöset askarruttaa mieltä:

    Jos on automaattinen perän korkeuden säätö, voiko rengastus olla edessä esim 235/45/17 ja takana 255/265/40/17. Onko tuolla profiilin erolla vaikutusta, vai kuuluuko sen juuri balanssin vuoksi olla noin?

    Ja toisekseen tässä kun on vertailtu e39:en automaatteja. Mistä johtuu, että toiset tuntuvat "potkaisevan" 1-3 vaihteden välillä. Osassa vaihtaminen on sellainen tyrkkäisy.. Itselläkin tyrkkii joskus viileämpänä, mut lämpimänä ei juurikaan.

    Peruskyssäreitä, mut kaikki ei oo aina selvää
    En tiedä tuosta korkeudensäädöstä mutta vaihtoehtoinen rengaskoko taakse on 255/40R17 joka vastaa eturenkaan 235/45R17 kokoa. Mm. M-sporteissa on tuo 235/35 + 255/40 vakiokokona.

    Automaattilaatikosta kannattaa ehottomasti tarkistaa öljynmäärä, on aika tarkka toimivuuden suhteen siitä öljyn määrästä. Muutaman desin vaje voi jo aiheuttaa vaihtoviiveitä, nykimistä jne.

    Leave a comment:


  • Blindi
    replied
    Kiitos vinkistä!

    Eilen illalla iski vielä sellainenkin älynväläys, että jos pyöristyneisiin pultteihin sahaisi loven talttapäälle ja vääntäisi sillä auki. Noin olen joskus aikaisemminkin saanut pultteja auki, mutta jostain syystä ei tullut eilen ropatessa mieleen...

    Imusarjan tiivsteiden uusiminen ei varmasti olisi pahitteeksi, mutta erään purkamisohjeen selattuani, ei nappaa sen irroitus pätkääkään .

    Leave a comment:


  • VaihtoVirta
    replied
    Originally posted by Blindi View Post
    Olipahan oikea suunnittelun kukkanen toi M62:n huohotinventtiili / imusarjan takakansi. Vaihto oli teoriassa helppo homma, mutta siihen kun lisäsi helvetin ahtaan paikan ja torx-kantaiset jumiutuneet pultit, niin johan meni vituiksi. 7:stä pultista 5 aukes ja 2 meni pyöreeksi => venttiili on edelleen vaihtamatta, ja auto käy vielä vähän huonommin kuin aloitettaessa.

    Seuraavaksi varmaan sitten imusarja irti, että pääsee pyöristyneisiin pultteihin kunnolla käsiksi. Oisko siinä projektissa sitten jotain oleellista, mitä kannattaisi vaihtaa samalla?
    Annanpa neuvon, kun itselläni tapahtui ihan samalla tavalla viime kesänä.

    1. Irroita uudesta huohotinventtiilistä se pyöreä kansi pienellä ruuvimeisselillä, on tiukassa, mutta irtosi minulla 2:lla pienellä tasapääruuvarilla. Kannen alla on kalvo ja jousi - ne talteen.
    2. Ota iso tasapääruuvari, ja kampea vanhasta huohotinventtiilistä pyöreä kansi säpäleiksi. (pelekällä voimalla)
    3. Laita uusi kalvo + jousi paikalleen ja paina uusi kansi päälle.
    4. Kiristä jo aiemmin aukaisemasi torx-ruuvit

    Leave a comment:


  • 4ndy
    replied
    Originally posted by Blindi View Post
    Olipahan oikea suunnittelun kukkanen toi M62:n huohotinventtiili / imusarjan takakansi. Vaihto oli teoriassa helppo homma, mutta siihen kun lisäsi helvetin ahtaan paikan ja torx-kantaiset jumiutuneet pultit, niin johan meni vituiksi. 7:stä pultista 5 aukes ja 2 meni pyöreeksi => venttiili on edelleen vaihtamatta, ja auto käy vielä vähän huonommin kuin aloitettaessa.

    Seuraavaksi varmaan sitten imusarja irti, että pääsee pyöristyneisiin pultteihin kunnolla käsiksi. Oisko siinä projektissa sitten jotain oleellista, mitä kannattaisi vaihtaa samalla?
    Imusarjan tiivisteet ainakin ehdottomasti vaihtoon (molemmat päädyt + 4kpl niitä 8-muotosia), suuttimien o-renkaat vaihtaisin myös samalla. Ei maksa paljoa eikä ole iso vaiva

    e. niin ja jos venttiilikoppien tiivisteet / niiden ruuvien tiivisteet ei ole ihan uudet niin nekin vaan vaihtoon
    Last edited by 4ndy; 11-04-2011, 22:41.

    Leave a comment:


  • Blindi
    replied
    Olipahan oikea suunnittelun kukkanen toi M62:n huohotinventtiili / imusarjan takakansi. Vaihto oli teoriassa helppo homma, mutta siihen kun lisäsi helvetin ahtaan paikan ja torx-kantaiset jumiutuneet pultit, niin johan meni vituiksi. 7:stä pultista 5 aukes ja 2 meni pyöreeksi => venttiili on edelleen vaihtamatta, ja auto käy vielä vähän huonommin kuin aloitettaessa.

    Seuraavaksi varmaan sitten imusarja irti, että pääsee pyöristyneisiin pultteihin kunnolla käsiksi. Oisko siinä projektissa sitten jotain oleellista, mitä kannattaisi vaihtaa samalla?

    Leave a comment:

Working...
X