Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
This topic is closed.
X
X
Collapse
+ More Options
Posts
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Supa
    Bimmer Enthusiast
    • Oct 2005
    • 7597
    • Järvenpää

    Mitenkä vanhemman m-sport ratin rattinapulat lähtee irti?
    Ratti on kädessä ilman bägiä. Mitään ruuveja noissa ei näy vaan pitää johonkin suuntaan kiskoa muttei viitsi kokeilla ettei ole ihan säpäleinä, kokemuksia?

    EDIT: TISsistä löytyikin ohje, eli ei mitään enään. Mutta muille tiedoksi niin lähtee kampeemalla ylöspäin, kannattaa vaikka ruuvarilla varovasti kammeta.
    Last edited by Supa; 21-01-2010, 17:13.
    - E90 320i LCI M-sport -09
    - Porsche Boxster 987 2.7 -07

    Comment

    • jumbo
      Bimmer Enthusiast
      • Jun 2005
      • 6603
      • Lappeenranta

      Marmoriltako ostit uudet nappulat? Paljonko kustansi, ei jaksa realoem:stä kaivaa
      M550d

      Comment

      • Späne
        Bimmer Rookie
        • Jun 2004
        • 129
        • Kajaani

        Morjesta.
        Pystyykö webaston ohjainkorttia irroittamaan ilman että irroittaa koko webastoa?
        Autona siis 530d -00 ja orggis webasto
        E61 520d - 08
        Ex bemarit=E38 740ia, E39 530da touring, E39 530da sedan, E36 325tds touring, E39 528i touring, E36 320i, E39 530d Touring, E34 530i, E34 535i, E30 325i touring, E23 728

        Comment

        • Clavurion
          BTCF Member
          • Feb 2005
          • 9158
          • Oulu

          Originally posted by Haaveilija View Post
          Morjesta.
          Pystyykö webaston ohjainkorttia irroittamaan ilman että irroittaa koko webastoa?
          Autona siis 530d -00 ja orggis webasto
          Ei. Toki letkut paikallaan sen voi irrottaa, kun on ensin laitos irrotettu auton kiinnityspisteistä. Ne suojakuoren ruuvit jumittaa usein niin mukavasti (katkeaa), että parempi irrottaa laitos pöydälle ja antaa rungolle lämpöä ennen ruuvien irrotusta. Jäähdytysnesteitä tulee vähemmän ulos, kun kuskin raitisilmakotelon alta puristaa Webastolle menevät letkut tukkoon. Autolla voi ajaa ilman Webastoa, jos tilapäisesti vesipumpulla tai putken pätkällä yhdistää tulo- ja paluuletkun.
          E39 530dA -02 M-Sport
          E53 X5 3.0dA -06 Sport
          * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
          Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

          Comment

          • Späne
            Bimmer Rookie
            • Jun 2004
            • 129
            • Kajaani

            Entäs sen kortin irroitus? Onko se ihan ruuveilla kiinni ja ihan tunnistettava osa?

            Originally posted by Clavurion View Post
            Ei. Toki letkut paikallaan sen voi irrottaa, kun on ensin laitos irrotettu auton kiinnityspisteistä. Ne suojakuoren ruuvit jumittaa usein niin mukavasti (katkeaa), että parempi irrottaa laitos pöydälle ja antaa rungolle lämpöä ennen ruuvien irrotusta. Jäähdytysnesteitä tulee vähemmän ulos, kun kuskin raitisilmakotelon alta puristaa Webastolle menevät letkut tukkoon. Autolla voi ajaa ilman Webastoa, jos tilapäisesti vesipumpulla tai putken pätkällä yhdistää tulo- ja paluuletkun.
            E61 520d - 08
            Ex bemarit=E38 740ia, E39 530da touring, E39 530da sedan, E36 325tds touring, E39 528i touring, E36 320i, E39 530d Touring, E34 530i, E34 535i, E30 325i touring, E23 728

            Comment

            • Clavurion
              BTCF Member
              • Feb 2005
              • 9158
              • Oulu

              Originally posted by Haaveilija View Post
              Entäs sen kortin irroitus? Onko se ihan ruuveilla kiinni ja ihan tunnistettava osa?
              Sen on tuon aiemmin mainitun suojamuovin alla. Kyllä sen puusilmäkin tunnistaa.
              E39 530dA -02 M-Sport
              E53 X5 3.0dA -06 Sport
              * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
              Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

              Comment

              • Späne
                Bimmer Rookie
                • Jun 2004
                • 129
                • Kajaani

                Originally posted by Clavurion View Post
                Sen on tuon aiemmin mainitun suojamuovin alla. Kyllä sen puusilmäkin tunnistaa.
                No sitten varmaan jopa minä tunnistan sen...

                Kiitoksia nopeista vastauksista!!

                Toivottavasti tuo alakaa toiminaan ku kortin korjauttaa. Varmaan kannattaa palopesä samalla putsata kun kerran pömpeli on pöydällä, olisko muuta mitä kannattaa tehä samalla?
                E61 520d - 08
                Ex bemarit=E38 740ia, E39 530da touring, E39 530da sedan, E36 325tds touring, E39 528i touring, E36 320i, E39 530d Touring, E34 530i, E34 535i, E30 325i touring, E23 728

                Comment

                • Clavurion
                  BTCF Member
                  • Feb 2005
                  • 9158
                  • Oulu

                  Originally posted by Haaveilija View Post
                  Toivottavasti tuo alakaa toiminaan ku kortin korjauttaa. Varmaan kannattaa palopesä samalla putsata kun kerran pömpeli on pöydällä, olisko muuta mitä kannattaa tehä samalla?
                  Palopesä kannattaa toki samalla putsata ja se varsinainen verkko-osa esim. kaasuttimen puhdistusaineella. Jos sinulla ei ole tiedossa tarkkaan, mikä siinä on vikana, suosittelen lähettämään koko laitoksen korjaajalle. Näin myös hehku tulee testattua ko. ohjainkortin kanssa. Siinä liekkivahtiominaisuudessa vastustoleranssit on niin pieniä, että välttämättä erikseen ehjäksi todettu hehku ja kortti eivät sitten yhdessä toimikaan, jos niiden arvot sattuvat sopivasti samansuuntaisesti pieleen.
                  E39 530dA -02 M-Sport
                  E53 X5 3.0dA -06 Sport
                  * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                  Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                  Comment

                  • Späne
                    Bimmer Rookie
                    • Jun 2004
                    • 129
                    • Kajaani

                    Originally posted by Clavurion View Post
                    Palopesä kannattaa toki samalla putsata ja se varsinainen verkko-osa esim. kaasuttimen puhdistusaineella. Jos sinulla ei ole tiedossa tarkkaan, mikä siinä on vikana, suosittelen lähettämään koko laitoksen korjaajalle. Näin myös hehku tulee testattua ko. ohjainkortin kanssa. Siinä liekkivahtiominaisuudessa vastustoleranssit on niin pieniä, että välttämättä erikseen ehjäksi todettu hehku ja kortti eivät sitten yhdessä toimikaan, jos niiden arvot sattuvat sopivasti samansuuntaisesti pieleen.
                    Auto kävi vikakoodin luvussa ja siinä oli että "hehkun mittauspiiri ohjainkortti" ja oireet viittaa myös kortti vikaan, puhaltaa muttei syty ja myöskään löpöpumppu ei napsaa.
                    Pitää nyt korjauttaa tuo kortti ja jos ei sitten toimi niin vien webastohuoltoon koko laitteen...
                    E61 520d - 08
                    Ex bemarit=E38 740ia, E39 530da touring, E39 530da sedan, E36 325tds touring, E39 528i touring, E36 320i, E39 530d Touring, E34 530i, E34 535i, E30 325i touring, E23 728

                    Comment

                    • jania78
                      Bimmer Rookie
                      • Jul 2009
                      • 93
                      • Rovaniemi

                      Missä olis vikaa kun e39 530d:ssä jää hehkutuksen merkkivalo palaan kun auto on käynnissä :think Olisko joku hehku menossa tai jo rikki? Vikakoodit kannattais titenki lukea eka,mutta ajattelin nyt kummiski täältä tiedustella jos vaikka jollain muullaki olis ollu samanlaista vikaa
                      Ex: e61 530xd Touring
                      Ex: e39 520i Touring
                      Ex: e46 330d Touring
                      Ex: e46 320d Touring
                      Ex: e39 525 tds Touring
                      Ex: e39 530dA Touring
                      Ex: e36 323i Touring

                      Comment

                      • ÖÖ.
                        Bimmer Rookie
                        • Jun 2009
                        • 61
                        • Turku

                        Vastaan kysymykseen jota kukaan ei ole kysynyt:

                        Lähtötilanne:


                        2 h tolpassa:


                        Öljypohja:


                        Konehuone:



                        Säteily- ja kabiini-lämmittimellä.
                        E39 528i -99

                        Comment

                        • Petri.Kekkonen
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jan 2006
                          • 7439
                          • Oulu

                          Originally posted by ÖÖ. View Post
                          Vastaan kysymykseen jota kukaan ei ole kysynyt:
                          Huh, loistava dokumentti varsinkin tuo moottorikuva. Öljypohjan muoto ei ole oikein tuttu niin ei osaa hahmottaa kuvasta paljoakaan.
                          E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
                          E39 523i M Sport '00, Titansilber

                          Comment

                          • mole84
                            Newbiemmer
                            • Oct 2009
                            • 12
                            • mikkeli

                            no niin tyhmä kysymys olen xenoneita tilaamassa ja ulkona pakkasta ni en kehtaa käydä kattomassa..oliko lyhvissä valoissa hb3vai4 poltin ja pitkät olis sit kans hb3vai4?? mistä porukka on tilannu noita?? ja onko 6000 hyvä väri lt??

                            Auton vm on 2000
                            Last edited by mole84; 26-01-2010, 16:54. Reason: lisäys

                            Comment

                            • Cell
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jun 2004
                              • 7037
                              • Uusikaupunki

                              Originally posted by Petri.Kekkonen View Post
                              Huh, loistava dokumentti varsinkin tuo moottorikuva. Öljypohjan muoto ei ole oikein tuttu niin ei osaa hahmottaa kuvasta paljoakaan.
                              Lämmin osa öljypohjaa, sitten tulee etuakselipalkki ja sen takaa pilkistää vielä hiukan lohkoa/öljypohjan takaosa.

                              edit: eipä olekkaan, äh.
                              Last edited by Cell; 26-01-2010, 17:05.
                              325i -08
                              i3 REx -17
                              M5 -98 Imolarot
                              535i -90 N/A project (maatumassa)

                              Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

                              Comment

                              • ÖÖ.
                                Bimmer Rookie
                                • Jun 2009
                                • 61
                                • Turku

                                Originally posted by Cell View Post
                                Lämmin osa öljypohjaa, sitten tulee etuakselipalkki ja sen takaa pilkistää vielä hiukan lohkoa/öljypohjan takaosa.

                                edit: eipä olekkaan, äh.
                                En oikeen itekkään osaa hahmottaa mitä kaikkea siinä näkyy. Oli senverran pimeää ettei silmillä nähnyt mitään.
                                E39 528i -99

                                Comment

                                Working...
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎