Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • DriveFast
    BTCF Member
    • Apr 2010
    • 165
    • Turku

    Tuli itsekin vaihdettua koiranluut eteen ja tasapainoitettua vanteet.. Oli melkoisesti heittoa.. Nyt ei tärise sitten yhtään..

    Mutta itse asiaan..Vitonen tarttis uudet jarrut eteen.. Onkos tuo levykoko sellainen kuin 296X22? Menopeli on siis 530D 12/99. Zimmermannin levyjä olen harkinnut, ovat ilmeisesti hyvänlaatuiset?
    BMW 535d M-sport: Aiiivan vakio, vielä..
    Exät:
    BMW e46 330i: 231hp/300Nm
    BMW 530dA e61 LCI -08: 270hp/600Nm
    Audi UrS6 -96: 320hp / 450Nm
    Audi UrS6 avant -96: 280hp / 400Nm

    Comment

    • Nenone
      Bimmer Fanatic
      • Aug 2007
      • 266
      • Ruovesi

      Nonniii.. Kytkin alkaa sit olemaan ehtoopuolella.. Täyskaasukiihdytyksissä ei tahdo pitoja enää löytyä..

      Ennen kytkimen luistamista allekirjoittaneella oli probleemaa vauhtipyörän kanssa. Ohjelmoituna 232hv/525Nm, kiihdytettäessä alakierroksilla vauhtipyörä piti semmosen jurinan, eli ei ilmeisesti kestänyt vääntöjä?

      Jos sinne nyt kytkinrempan yhteydessä vaihtaa myös vauhtipyörän, niin pitäisikö sen kestää nuo väännöt vai onko porukka laitetellu jotain jämäkämpiä himmeleitä tilalle?

      Sisältääkö tuo KL:n "kytkinpaketti" myös vauhtipyörän, kun yläkategoria on kytkin ja vauhtipyörä?
      kertoo huomenna ilmestyvä huvudstadsbladet.

      Comment

      • Nenone
        Bimmer Fanatic
        • Aug 2007
        • 266
        • Ruovesi

        Originally posted by Nenone View Post
        Nonniii.. Kytkin alkaa sit olemaan ehtoopuolella.. Täyskaasukiihdytyksissä ei tahdo pitoja enää löytyä..

        Ennen kytkimen luistamista allekirjoittaneella oli probleemaa vauhtipyörän kanssa. Ohjelmoituna 232hv/525Nm, kiihdytettäessä alakierroksilla vauhtipyörä piti semmosen jurinan, eli ei ilmeisesti kestänyt vääntöjä?

        Jos sinne nyt kytkinrempan yhteydessä vaihtaa myös vauhtipyörän, niin pitäisikö sen kestää nuo väännöt vai onko porukka laitetellu jotain jämäkämpiä himmeleitä tilalle?

        Sisältääkö tuo KL:n "kytkinpaketti" myös vauhtipyörän, kun yläkategoria on kytkin ja vauhtipyörä?
        http://www.kl-varaosat.fi/verkkokaup...ient_index/608
        Eipä sisältänyt kun KL:ään soittelin :F
        Touhutonnilla sais vauhtipyörän ja kytkimen..
        kertoo huomenna ilmestyvä huvudstadsbladet.

        Comment

        • Tomppa80
          Bimmer Enthusiast
          • Dec 2006
          • 2088
          • Raahe

          ta

          Noniin... Kävin jatketta näyttämässä korjaamolla. Katsottiin vikakoodit ja odotusten mukaisesti se näytti kampiakselin asentotunnistinta (vikakoodi 83). Asentaja sanoi jo ennen koodien lukemista, että se voi näyttää kampiakselin anturia, vaikka nokka-akselin anturi on sökö. Perusteli tämän sillä, että auto ei käy jos kampiakselin tunnistin on sökö. No molemmat laitettiin tilaukseen ja samalla tehdään öljyhuolto ja kaikki suotimet. Pakoputkeakin kahteltiin, niin se on yhtä JORMAA, sarjoilta takavaimentimeen?. Emme löytäneet kotöstyksiä omista hitseistä! miten tämä on mahdollista?
          Mercedes Benz E -07
          BMW 523i -96
          Volvo v70t5 -99
          Harley Davidson Electra Glide -00
          Solifer SM -75

          Comment

          • Supa
            Bimmer Enthusiast
            • Oct 2005
            • 7597
            • Järvenpää

            Originally posted by Tomppa80 View Post
            Pakoputkeakin kahteltiin, niin se on yhtä JORMAA, sarjoilta takavaimentimeen?. Emme löytäneet kotöstyksiä omista hitseistä! miten tämä on mahdollista?
            Jep, näin se on monesti että tehtaalla laitetaan yhtenä pötkönä.
            Sitten kun esim. takavaimenninta pitää uusia niin merkkiliikkeestä saa kyllä pelkän takavaimentimen. Tällöin putki katkaistaan ja takapönttö liitetään settiin kuuluvalla kiristimellä.
            - E90 320i LCI M-sport -09
            - Porsche Boxster 987 2.7 -07

            Comment

            • Tomppa80
              Bimmer Enthusiast
              • Dec 2006
              • 2088
              • Raahe

              Originally posted by Supa View Post
              Jep, näin se on monesti että tehtaalla laitetaan yhtenä pötkönä.
              Sitten kun esim. takavaimenninta pitää uusia niin merkkiliikkeestä saa kyllä pelkän takavaimentimen. Tällöin putki katkaistaan ja takapönttö liitetään settiin kuuluvalla kiristimellä.
              No hyvä, että pakoputkiasiaan tuli selvyys! Eli vanhaa poikki vaan sopivasta kohdasta kun uusitaan putkea.
              Mercedes Benz E -07
              BMW 523i -96
              Volvo v70t5 -99
              Harley Davidson Electra Glide -00
              Solifer SM -75

              Comment

              • DriveFast
                BTCF Member
                • Apr 2010
                • 165
                • Turku

                Nyt on sitten kardaani kunnostettu, jarruletkut vaihdettu, kaikki nesteet vaihdettu uusiin ja laitettu uudet jarrulevyt tilaukseen..

                Ajattelin jo, että nyt alkaisi olla kaikki mun tietämät ongelmat korjattu..
                Niinkuin ne periaatteessa ovatkin
                Eilen tuolle vaan sattui tulemaan joku ihmeen "puhdittomuushetki:"
                Lähdin motarille kiihdyttämään ja annoin sen verran höökiä mitä tuosta nyt lähtee.. Siitä sit seuraavasta risteyksestä lähtiessäni ei meinannut turbo herätä sitten millään..
                Normaalisti tulee mukaan siinä 2000-2100rpm, mutta nyt alkoi vetoa tuntua vasta siellä lähempänä 3000rpm.. Ajelin tommoset 15min hissukseen ja tän jälkeen toimi taas ihan normaalisti..
                Tuon jälkeen on vedetty 200km ja auto on toiminut niinkuin pitääkin.. Mistäköhän tuo hetkellinen puhdittomuus mahtoi johtua?
                BMW 535d M-sport: Aiiivan vakio, vielä..
                Exät:
                BMW e46 330i: 231hp/300Nm
                BMW 530dA e61 LCI -08: 270hp/600Nm
                Audi UrS6 -96: 320hp / 450Nm
                Audi UrS6 avant -96: 280hp / 400Nm

                Comment

                • Nenone
                  Bimmer Fanatic
                  • Aug 2007
                  • 266
                  • Ruovesi

                  Onkos kukaan vaihdellu kytkintä ja vauhtipyörää E39:iin?

                  Tarviiko jotain erikoistyökaluja?
                  Onko jotain hox hox huomioitavaa?
                  kertoo huomenna ilmestyvä huvudstadsbladet.

                  Comment

                  • Peltsii
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jul 2007
                    • 7061
                    • Turenki

                    Originally posted by Nenone View Post
                    Onko jotain hox hox huomioitavaa?
                    Alumiinilohkoon vaihdelaatikon kiristys, ehdottomasti oikeisiin momentteihin ja järjestyksessä!
                    DUCATI 1098 RACING EVO

                    Comment

                    • Zmuli
                      BTCF Member
                      • Apr 2008
                      • 1048
                      • Pori

                      Onko noi touringis ainaki olevat antennivahvistimet jotenki "säädettäviä"? Eli suomeks, saisko sieltä väännettyä lisää volaa toosaan? Suoraansanottuna helvetin huonosti kuuluu asemat, pari suurinta kanavaa kuuluu suht selvästi mutta liikkeessä nekin rätisee helposti. Suunnattoman ärsyttävä pieni juttu näin by the way. Välistä on ihan mukava vain radiotakin kuunnella..

                      Tuskin lasissa oleva kalvo sitä signaalia "häiritsee" vai voisiko se edesauttaa onnetonta signaalia? Vai kenties joku korin palikka, sieltä takaluukusta on kuitenkin suhteellisen pitkä matka siihen mankan perälle. Mene ja tiedä, jos jollain on parempaa tietoa niin inffoa kiitos nam.
                      Ei viittis tiskiltä mennä kysyyn. Siel maksaa sekin varmaa jo jotain
                      -Pori Connection-

                      Comment

                      • Nenone
                        Bimmer Fanatic
                        • Aug 2007
                        • 266
                        • Ruovesi

                        Originally posted by Peltsii View Post
                        Alumiinilohkoon vaihdelaatikon kiristys, ehdottomasti oikeisiin momentteihin ja järjestyksessä!
                        Missäs järjestyksessä ne sit kiristellään ja mihin momenttiin?
                        kertoo huomenna ilmestyvä huvudstadsbladet.

                        Comment

                        • -JMV-
                          BTCF Member
                          • Feb 2005
                          • 840
                          • Etelä-Pirkanmaa

                          Kysytääs täältäkin..

                          Auto e39 540 touring ja ongelmat takana tuntuu kaikki pienemmätkin asfaltin halkeamat todella terävinä ja perä jää hetkeksi tutisemaan, voisko tuon aiheuttaa nuo takakelkan helat vaiko iskarit?

                          Pitäisi ennen lomian alkua saada alusta kuntoon, niin heittäkääpä ehdotuksia.
                          F82 harraste

                          Comment

                          • jarkko87
                            Newbiemmer
                            • Jun 2010
                            • 1
                            • Hämeenlinna

                            E39 523 vm.97

                            Olisiko vikana vesipumppu kun lämmöt nousivat punaselle yhtäkkiä ja sitten nousikin jo höyryä ja jälkeenpäin moottorin jäähdyttyä kokeilin niin kesti n.5min ja sama homma! Kokeilin myös ilman jäähdyttäjän korkkia käyttää mutta lämmöt nousi myös joten vika tuskin korkissa? Sisälle ei lämmintä ilmaa tullut joten ajattelin vesipumppua, (toivon ettei kannentiiviste)! Onko tietoa, onko 523 koneissa heikkouksia kansissa?

                            Comment

                            • Supa
                              Bimmer Enthusiast
                              • Oct 2005
                              • 7597
                              • Järvenpää

                              Originally posted by jarkko87 View Post
                              Olisiko vikana vesipumppu kun lämmöt nousivat punaselle yhtäkkiä ja sitten nousikin jo höyryä ja jälkeenpäin moottorin jäähdyttyä kokeilin niin kesti n.5min ja sama homma! Kokeilin myös ilman jäähdyttäjän korkkia käyttää mutta lämmöt nousi myös joten vika tuskin korkissa? Sisälle ei lämmintä ilmaa tullut joten ajattelin vesipumppua, (toivon ettei kannentiiviste)! Onko tietoa, onko 523 koneissa heikkouksia kansissa?
                              Kyllä se kansipahvin meneminen on seuraus, harvemmin syy. Vesipumppu todennäköisesti sanonut sopimuksen kokonaan irti ja siipipyörä irronnut akselista.
                              Kannattaa ekana se purkaa pois ja valmistautua kuitenkin henkisesti siihen että kansipahvin saattaa joutuu vähintäänkin uusimaan jos kerran jo 2 kertaa keittänyt.
                              Last edited by Supa; 10-06-2010, 14:28.
                              - E90 320i LCI M-sport -09
                              - Porsche Boxster 987 2.7 -07

                              Comment

                              • Hemi
                                Bimmer Enthusiast
                                • Apr 2004
                                • 18880
                                • Pirkanmaa

                                Originally posted by jarkko87 View Post
                                Olisiko vikana vesipumppu kun lämmöt nousivat punaselle yhtäkkiä ja sitten nousikin jo höyryä ja jälkeenpäin moottorin jäähdyttyä kokeilin niin kesti n.5min ja sama homma! Kokeilin myös ilman jäähdyttäjän korkkia käyttää mutta lämmöt nousi myös joten vika tuskin korkissa? Sisälle ei lämmintä ilmaa tullut joten ajattelin vesipumppua, (toivon ettei kannentiiviste)! Onko tietoa, onko 523 koneissa heikkouksia kansissa?
                                Vesipumppuhan se sieltä.
                                Uutta ostaessasi hae Motonetista Topranin alumiinisiipinen tarvike, joka on lähes ikuinen, eikä enään käy näin:

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎