Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • kaikkone
    Bimmer Fanatic
    • Feb 2010
    • 933
    • Villähde

    Öyyy, Edelleen ihmettelen omasta mielestäni omituista ääntä joka lähtee tuosta miun M52:sta, kuulostaa tulevan jostain imusarjan luota, kuulostaa suht korkealta, sellaselta kuin jokin metallinen juttu toimisi mutta ilman rasvausta, sellanen jännä korkea ääni.

    Ääni tuli silti vaikka otti massamittarit veks ja haitarit jne. eli siihen läppään asti kaikki muovinen imu pois.

    Onko vielä sielä sen jälkeen jotain tiivisteitä joka saattaisi vuotaa jonka voisi vaihtaakin :P.

    Comment

    • OneAndOnly
      Bimmer Fanatic
      • Jul 2009
      • 441
      • Nurmes

      Originally posted by OneAndOnly View Post
      Sit vielä sellainen että saako e39:n etututkien antureita vaihdettua muuten kun puskurin irroittamalla?
      itse vastaten ainakin nurkka-anturit saa vaihdettua ilman puskurin irroitusta.
      Ainut pieni ropleema oli että ei ollut tutka ihan samanlainen mitä entinen niin joutu hieman soveltamaan...

      Kysästääs sitten mitä mieltä olette tästä ilmoituksesta että onko tuo bensa vai diesel autoon käypänen pumppu kun minun pitäis omaan biimeriin hommata se siirtopumppu.
      onko niitä nyt kaksi, toinen tankissa ja toinen kuskin penkin alla? minulla on vissiin se kuskinpenkin alla oleva sökähtämässä kun ilmoittaa vikaa esipaineesta.

      ilmoituksen pumppu tekstinmukaan olisi vissiin bensa mut samalla siellä on mainintaa alempana dieselistä,otappa siitä selvää...

      http://cgi.ebay.de/Kraftstoffpumpe-B...item1e5920bfb3
      Last edited by OneAndOnly; 23-07-2010, 21:33.
      näillä mennään:
      Bmw e46 320d
      Suzuki Hayabusa 1300R

      Ex:
      Volvo XC70 D5 AWD -10
      Volvo V70 D5 -02
      Volvo V70 T5 -98
      VW Taro 2.4D -90 about 80hv
      BMW E39 530dat -02 Powered by Rica 225hv/530Nm
      -----------------------------

      Comment

      • jukkae
        Bimmer Enthusiast
        • Apr 2006
        • 3506
        • 70800

        Missä helkutissa on tupakinsytyttimen sulake e39:ssä? Koitin sanakirjasta katella että mitä se vois olla saksaks mutta ei osu mikään autossa oleva saksalainen nimi lähellekkään sitä

        Comment

        • Clavurion
          BTCF Member
          • Feb 2005
          • 9158
          • Oulu

          Originally posted by jukkae View Post
          Missä helkutissa on tupakinsytyttimen sulake e39:ssä? Koitin sanakirjasta katella että mitä se vois olla saksaks mutta ei osu mikään autossa oleva saksalainen nimi lähellekkään sitä
          -> 9/00, F52 takakontissa
          9/00 ->, F7 hanskalokerossa
          E39 530dA -02 M-Sport
          E53 X5 3.0dA -06 Sport
          * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
          Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

          Comment

          • jukkae
            Bimmer Enthusiast
            • Apr 2006
            • 3506
            • 70800

            Originally posted by Clavurion View Post
            -> 9/00, F52 takakontissa
            9/00 ->, F7 hanskalokerossa
            Kiitos monasti!

            Comment

            • Jh5xx
              Bimmer Fanatic
              • Jan 2010
              • 495
              • Kiuruvesi

              Vikakoodeja

              Eli vikakoodit luvussa ja ilmoitti seuraavaa 523 vm:-00!
              saisko viisaammilta suomennosta koodeihin?

              dme/dde diagnosis 125 lambda probe before cat (eli varmaan lambaadan anturi ennen kattia???)

              abs/asc 112 not defined????

              airco 1 temperature control wheel,right???

              egs 17 solenoid valve 2????
              16 turbine speed sensor. or solenoid valve 1

              verify the cable between the egs control unit pin 16 and 44 and the turbine speed sensor.verify also the speed signal.
              gear box program:mechanical emergensy program

              lcm/ccm 23 wiring dim potentiometer
              40 termical oil lever sensor
              Last edited by Jh5xx; 25-07-2010, 22:10.
              E70 X5 LCI
              - P-Sawo Connection -
              - Aja sinä mennessä niin minä otan tullessa -
              -vikakoodin lukua ja nollausta inpalla/bmw scannerilla sekä live datan lukua-

              Suoritan Tukkivannesahausta/Hirrensorvausta

              Ex: E91 318d
              Ex: E61 525d toukka
              Ex: E46 330d sedan
              Ex: E46 328 Coupe
              Ex: E39 530d Sedan

              Ex: E39 525i Sedan
              Ex: E39 523i Toukka
              + Useita ex kikottimia

              Comment

              • OneAndOnly
                Bimmer Fanatic
                • Jul 2009
                • 441
                • Nurmes

                Originally posted by Jph523 View Post
                dme/dde diagnosis 125 lambda probe before cat (eli varmaan lambaadan anturi katin jälkeen???)
                Muista en niin tiedä, mut suora suomennos tuosta on:
                lambdajuttu (before= ennen ) kattia
                näillä mennään:
                Bmw e46 320d
                Suzuki Hayabusa 1300R

                Ex:
                Volvo XC70 D5 AWD -10
                Volvo V70 D5 -02
                Volvo V70 T5 -98
                VW Taro 2.4D -90 about 80hv
                BMW E39 530dat -02 Powered by Rica 225hv/530Nm
                -----------------------------

                Comment

                • Hunni
                  Bimmer Fanatic
                  • Aug 2004
                  • 621
                  • Toijala

                  Menee varmaan nokka-akselin asentotunnistin vaihtoon kun antoi vikakoodiksi jotakin "Nokka-akselin signaali, tulo" tms? 528iA -99 tuplavanoksella. Onko mitään maagisia kikkoja mitä tarvis tietää? Helvetin ahtaalta ainakin silmämunalla katsottuna näyttäis.
                  BMW 330e Touring -21
                  Ex: BMW 530d Touring -08 - BMW 320d Touring -08 - BMW 320i Touring -04 - BMW 328i Cabriolet -96 - BMW 320i Touring -01 - BMW 528iA Touring -99 - BMW 520i -87 - BMW 318i -88 - BMW 518i -86 - BMW 320i Coupe -94

                  Comment

                  • Mikaeli
                    Bimmer Rookie
                    • Oct 2008
                    • 109
                    • Vaasa

                    Nelosvaihteen ei enää synkronoidu sekä laatikossa on ilmeisesti palasia, kun helisee. Mitä kaikkea lähdetään vaihtamaan ja kannattaako käytetyn laatikon ostaminen vai synkrorenkaiden uusiminen? Minkä hintaisia kokemuksia on korjauksesta? Mistä tiedän minkä merkkinen/mallinen vaihteisto on? Auto on -99 523i ja tekniikkapäivityksen kokenut valmistuserä.
                    Last edited by Mikaeli; 26-07-2010, 20:51.

                    Comment

                    • rizzo
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jun 2007
                      • 5418
                      • Oulu

                      Originally posted by Hunni View Post
                      Menee varmaan nokka-akselin asentotunnistin vaihtoon kun antoi vikakoodiksi jotakin "Nokka-akselin signaali, tulo" tms? 528iA -99 tuplavanoksella. Onko mitään maagisia kikkoja mitä tarvis tietää? Helvetin ahtaalta ainakin silmämunalla katsottuna näyttäis.
                      Ei kokemusta tuplavanos-koneesta, mutta vierestä kattelin kun mulle vaihdettiin tuohon vanhempaan vastaavaan. Saa kyllä tosiaan vähän kiinalaisen kädet olla, mutta kyllä se vartissa sinne sujahti Jotain siitä edestä joutui ottamaan irti, arvaa vaan muistanko sen nimeä (tästä onkin paljo apua )

                      Comment

                      • peltone
                        BTCF Member
                        • Jan 2005
                        • 8092
                        • Willähde

                        Originally posted by rizzo View Post
                        Ei kokemusta tuplavanos-koneesta, mutta vierestä kattelin kun mulle vaihdettiin tuohon vanhempaan vastaavaan. Saa kyllä tosiaan vähän kiinalaisen kädet olla, mutta kyllä se vartissa sinne sujahti Jotain siitä edestä joutui ottamaan irti, arvaa vaan muistanko sen nimeä (tästä onkin paljo apua )
                        Öljynsuodattimen kotelon kansi? Itel ainaki mahtu käsi. Vittumainen paikka kyllä.

                        Ton letkun otin myös irti.
                        E30 316 -87
                        E91 325i -06
                        E61 530d -06
                        F10 520d -14
                        ex. E30x9, E34x2, E39x2, E36x2 E46x3

                        Comment

                        • Hunni
                          Bimmer Fanatic
                          • Aug 2004
                          • 621
                          • Toijala

                          Originally posted by rizzo View Post
                          Ei kokemusta tuplavanos-koneesta, mutta vierestä kattelin kun mulle vaihdettiin tuohon vanhempaan vastaavaan. Saa kyllä tosiaan vähän kiinalaisen kädet olla, mutta kyllä se vartissa sinne sujahti Jotain siitä edestä joutui ottamaan irti, arvaa vaan muistanko sen nimeä (tästä onkin paljo apua )

                          Originally posted by peltone View Post

                          Juu tuohon vanhempaan koneeseen on tullut vaihdettua ja tilaa ei siinäkään kyllä ylimääräsiä ollu. Toi uudempi vaan näyttää vielä ahtaammalta. Mutta kai se sinne vaihdettavissa on. Hääviähän se ei varmasti tuu oleen.
                          BMW 330e Touring -21
                          Ex: BMW 530d Touring -08 - BMW 320d Touring -08 - BMW 320i Touring -04 - BMW 328i Cabriolet -96 - BMW 320i Touring -01 - BMW 528iA Touring -99 - BMW 520i -87 - BMW 318i -88 - BMW 518i -86 - BMW 320i Coupe -94

                          Comment

                          • peltone
                            BTCF Member
                            • Jan 2005
                            • 8092
                            • Willähde

                            Originally posted by Hunni View Post
                            Juu tuohon vanhempaan koneeseen on tullut vaihdettua ja tilaa ei siinäkään kyllä ylimääräsiä ollu. Toi uudempi vaan näyttää vielä ahtaammalta. Mutta kai se sinne vaihdettavissa on. Hääviähän se ei varmasti tuu oleen.
                            Joo kyl siin oli hyvät skraidut käsivarressa ku kätilöi koko kätensä laiskana sinne imusarjan alle..
                            E30 316 -87
                            E91 325i -06
                            E61 530d -06
                            F10 520d -14
                            ex. E30x9, E34x2, E39x2, E36x2 E46x3

                            Comment

                            • Bertram
                              Bimmer Rookie
                              • Jan 2010
                              • 122
                              • Tuusula

                              e39 530d downpipe (katin poisto)

                              Auto on siis e39 530d touring 5/02. Pakoputken joustokappaleissa (ks .osa 1) on alkavaa vuotoa.



                              Eri vaihtoehtoja on useita, tälläkin foorumilla on selvitetty havainnollisesti pelkän joustokappaleen vaihto-operaatio. Olen kuitenkin alkanut kiinnostua seuraavasta osasta, joka siis poistaisi etummaiset pre-katit kokonaan:

                              Welcome to Ecotune, home of Scotland's leading Automotive Software Engineering Centre. We specialise in performance software and hardware upgrades for cars and commercial vehicles.


                              Kv-foorumeilla tätä on kehuttu ja sen avulla saavutettaisiin (toivottavasti) parannusta moottorin kierrosherkkyyteen. Manuaaliaskin takia turboviiveen edes osittainen väheneminen olisikin plussaa.

                              Asia, joka kattavasta hausta huolimatta on jäänyt epäselväksi, on kyseisen putken vaikutus katsastukseen. Käsitykseni mukaan seuraavat asiat ovat tosia (ellei toisin todisteta):

                              1. Katsastuksessa mitattavan k-arvon ylityksestä ei tarvitse kantaa huolta, M57 pitäisi selvittää testi miten päin vaan (jos kone muuten ok).
                              2. Originaalissa takaputkessa on toinen pari katteja (ks. osa 2), jotka osaltaan siis jäisivät edelleen toimintaan.

                              Onko siis kenelläkään kokemusta / faktatietoa meneekö tuo putki katsastuksessa 100% läpi? Savutusarvoista ei voi jäädä kiinni, mutta linkittyykö pre-kattien olemassaolo jotenkin ajoneuvon tyyppihyväksyntään tms. ja joiden poistaminen siis johtaisi muutoskatsastusvaatimukseen?

                              //Bertram
                              == e61 530d aut. Touring 05 ==
                              == e61 525i man. Touring 06 ==
                              == Ex: e39 530d man. Touring 5/02 Sondermodell ==

                              Comment

                              • Madfexx
                                Bimmer Enthusiast
                                • Jun 2005
                                • 3646
                                • Lempäälä

                                Pari vuotta sitten Motonetistä ostettujen etuiskareiden (ilmeisesti jotain Gabriel-paskaa?) huomattiin vuotavan katsastusta edeltävässä huollossa, joten tilalle pitäisi nyt saada hommattua uudet. Mitä iskareita porukka on käyttänyt laitteissaan? Suosituksia noin alle 100e/kpl hintaluokassa? Auto on 523i touring ja mahdollisesti eteen tulee jossain vaihessa -40mm madallusjouset.

                                Olen lähinnä saksasta katsellut noita iskarivaihtoehtoja ja silmään on erityisesti pistänyt pari eri vaihtoehtoa. Meylen iskaripari olisi vain 98 euroa, mutta mikä mahtaa olla noiden laatu? Ainakin hyviä alustanosia tekevät. Toisena vaihtoehtona olen katsellut Bilstein B4:sia, jotka lähtisivät 205e pari. Bilsteinit ovat varmasti hyvät, mutta onko jollakulla Meylen iskareista kokemuksia?
                                Harraste: TYE e28 518i 11/84 Alpinweiß 146, e28 520i 10/84 Platanengruen, e85 Z4 3.0si Nachtblau metallic
                                Käyttis: e61 530xd 11/07, Volvo V70 1,6d -11

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎