Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • tmth
    Bimmer Enthusiast
    • Jun 2004
    • 2194
    • Kangasala

    Varmaankaan ei tämä E36:sta lähtöisin oleva ratti sovi -96 E39:iin?

    F10 & R55
    ex:
    E91 320i, R55 Mini Cooper Clubman, E39 523i, E61 520d, E39 525i touring, E46 320i, F10 520d, E91 320d, E39 M5, E60 520i, E46 330Ci, E39 525i, E36 325iA coupe, E36 320i Cabrio, E39 523i, E39 523iA, E36 318iS coupe M-Technic, E32 735i Kailine, E34 530i M-Technic touring, E34 540i, E30 316i, E30 325iA cabrio, E34 525tds touring, E34 535i M-Technic, E36 318iS coupe, E34 520iA, E30 318i, E30 316i, E30 316

    Comment

    • Dunky
      Bimmer Enthusiast
      • Feb 2003
      • 4927
      • Kotka

      Originally posted by tmth View Post
      Varmaankaan ei tämä E36:sta lähtöisin oleva ratti sovi -96 E39:iin?
      Juu ei sovi.
      Vikakoodien lukua. Pikselien korjailua ja UUSIA mittariston neulojen moottoreita

      Myös vaativampaa koodausta, sekä "avaimia" katiskoille, Retrofitit NBT yms yms.

      Comment

      • tmth
        Bimmer Enthusiast
        • Jun 2004
        • 2194
        • Kangasala

        Originally posted by Dunky View Post
        Juu ei sovi.
        Niinpä arvelinkin

        F10 & R55
        ex:
        E91 320i, R55 Mini Cooper Clubman, E39 523i, E61 520d, E39 525i touring, E46 320i, F10 520d, E91 320d, E39 M5, E60 520i, E46 330Ci, E39 525i, E36 325iA coupe, E36 320i Cabrio, E39 523i, E39 523iA, E36 318iS coupe M-Technic, E32 735i Kailine, E34 530i M-Technic touring, E34 540i, E30 316i, E30 325iA cabrio, E34 525tds touring, E34 535i M-Technic, E36 318iS coupe, E34 520iA, E30 318i, E30 316i, E30 316

        Comment

        • kaikkone
          Bimmer Fanatic
          • Feb 2010
          • 933
          • Villähde

          Originally posted by Clavurion View Post
          Näissä bensakoneissa kannattaa kuitenkin ensin tarkistaa tulppien kireys ennen kuin lähtee pakosarjaa ihmettelemään säksätyksen aiheuttajana.
          Kuinkakoha kireelle noi käsin T-tulppavaimella uskaltaa kääntää. pelkään kovasti että korkkaisin kierteet. kokemuksia on jo venakopan pulteista ja lohkon asennuksesta. ei haluis varsinkaa minkää tulpan kierteitä pilata :I
          kiristysmomenttiha on 30Nm

          Comment

          • heze530
            Newbiemmer
            • Oct 2010
            • 6
            • lahti

            Alkaa pikkuhiljaa vituttamaan ku aina palaa tosta 530:tä -00 joku polttimo takavaloista. Edellisessä autossa 523 -96 oli sama homma! Olen katellut jos vaihtaisi ledi valot taakse niin jos sillä pääsisi tästä polttimoiden vaihdosta! mites muilla palaa polttimoita ja pinna siinä samalla
            e39 530da -00

            Comment

            • Supa
              Bimmer Enthusiast
              • Oct 2005
              • 7597
              • Järvenpää

              Originally posted by kaikkone View Post
              Kuinkakoha kireelle noi käsin T-tulppavaimella uskaltaa kääntää. pelkään kovasti että korkkaisin kierteet. kokemuksia on jo venakopan pulteista ja lohkon asennuksesta. ei haluis varsinkaa minkää tulpan kierteitä pilata :I
              kiristysmomenttiha on 30Nm
              Jos kerran tiedät kiristysmomentin niin mikset sitten käytä momenttiavainta?
              - E90 320i LCI M-sport -09
              - Porsche Boxster 987 2.7 -07

              Comment

              • rikul
                Bimmer Rookie
                • Nov 2003
                • 76
                • Vaasa

                Originally posted by heze530 View Post
                Alkaa pikkuhiljaa vituttamaan ku aina palaa tosta 530:tä -00 joku polttimo takavaloista. Edellisessä autossa 523 -96 oli sama homma! Olen katellut jos vaihtaisi ledi valot taakse niin jos sillä pääsisi tästä polttimoiden vaihdosta! mites muilla palaa polttimoita ja pinna siinä samalla
                Oon kans ihmetelly ku niitä menee ku leipää.
                R 90 S Old boxers never die

                Comment

                • kaikkone
                  Bimmer Fanatic
                  • Feb 2010
                  • 933
                  • Villähde

                  Originally posted by Supa View Post
                  Jos kerran tiedät kiristysmomentin niin mikset sitten käytä momenttiavainta?
                  Eikös nuo kunnolliset momenttiavaimet joihin uskaltaa luottaa niin maksa +100eur?

                  Tosin eilen kahtelin jotai vertailuja halppismomenttiavaimista niin ihan ok tuloksia antoivat. olis vaan hyvä sitten päästä se oma malli jossain testaamaan että paljonko heittää ja paljon pitäs säätää aina plus tai miinus et oltais kohillaan.

                  Comment

                  • Supa
                    Bimmer Enthusiast
                    • Oct 2005
                    • 7597
                    • Järvenpää

                    Originally posted by kaikkone View Post
                    Eikös nuo kunnolliset momenttiavaimet joihin uskaltaa luottaa niin maksa +100eur?

                    Tosin eilen kahtelin jotai vertailuja halppismomenttiavaimista niin ihan ok tuloksia antoivat. olis vaan hyvä sitten päästä se oma malli jossain testaamaan että paljonko heittää ja paljon pitäs säätää aina plus tai miinus et oltais kohillaan.
                    No varmaan joku hiukan alta satkun avain on tarpeeksi tarkka harrastelijakäyttöön kunhan vääntää oikein.
                    Noita on hyvä olla kyllä muutamakin eri kokoa jos autohommia tekee.
                    - E90 320i LCI M-sport -09
                    - Porsche Boxster 987 2.7 -07

                    Comment

                    • jsr85
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jan 2007
                      • 1372
                      • Oulainen

                      Ei se hinta ole aina tae tarkkuudelle. Tuo bilteman avain maksaa ~50€
                      ..pää kumarassa kohti uusia vastoinkäymisiä...

                      Comment

                      • Supa
                        Bimmer Enthusiast
                        • Oct 2005
                        • 7597
                        • Järvenpää

                        Originally posted by jsr85 View Post
                        Ei se hinta ole aina tae tarkkuudelle. Tuo bilteman avain maksaa ~50€
                        Joo ei, itellä käytössä juurikin bilteman avain tossa 1/2" koossa, sitte eri avaimet olis hyvä olla 3/8" ja 1/4" sekä vielä yks isompi missä asteikko riittä johki 450Nm laakereiden yms kuningaspulttien kiristykseen, noissa avaimissa kyllä kelpaa yleensä kiinanmallitkin kun toleranssit ei juuri tunnu.
                        - E90 320i LCI M-sport -09
                        - Porsche Boxster 987 2.7 -07

                        Comment

                        • Rocla
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jul 2002
                          • 7692
                          • Kajaani

                          Mistähän tämmöinen oire johtuu?

                          Kun käynnistää auton, niin palaneen polttimon varoitusvalo näyttää että takaa jommaltakummalta puolen on polttimo piemä, puoli vuorottelee.

                          Valot toimivat kyllä sytyttämisen jälkeen ja polttimot olen uusinut ja puhdistanut kannat.

                          Kun kytkee valot, niin varoitus saattaa hävitä tai sitten se häviää kun on ajanut vähän matkaa.

                          Potilas on 1999 530d, valomuistia ei ole.
                          Olli.

                          Comment

                          • J-M
                            Bimmer Rookie
                            • Jan 2010
                            • 36
                            • Oulu

                            Onko e39 tosiaan näin tarkka.

                            Talvirenkaat edessä 225/45/17 ja takana 225/50/17. ASC luulee moottorijarrutuksessa, että takarenkaat luistaa eikä anna yli 60kmh nopeuksissa täyttä moottorijarrutusta vaan antaa hieman kaasua (kulutusmittari näyttää noin 2l/100). Jos ASC ottaa pois niin jarrutus toimii normaalisti. Kesärenkailla tätä ei ilmene (oikea koko). Viime keväänä luulin et johtu imuvuodosta kun haitariputkessa oli reikä ja vaihdoin kesärenkaat samoihin aikoihin niin loppu oireilu. Voiko esim inpalla tms säätää renkaiden kokoa kohdilleen? Edellisen omistajan jäljiltä nämä erikokoset nakit (edessä Nokia WR ja takana Miche X-ice). Tämä talvi oli vielä tarkoitus noilla mennä.
                            Last edited by J-M; 18-10-2010, 12:51.
                            E91 LCI 320D M-Sport
                            /irc - Sulx

                            Comment

                            • jumbo
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jun 2005
                              • 6603
                              • Lappeenranta

                              Jos yli sentti on eroa halkaisijassa niin ei se nyt kovin pientä ole.
                              M550d

                              Comment

                              • kaikkone
                                Bimmer Fanatic
                                • Feb 2010
                                • 933
                                • Villähde

                                Noni voi venäjä sentäs. alkaa kyllä kohta syömään miestä noi päästöt. Ei talttunu vaikka anto monoa. 40min lämmittely 3000-4000 kierrokset lähes kokoajan. pari pysähystä. tasasesti 0.50% korotetuil kierroksil CO. ja tyhjäkäynnil HC korkea.
                                En enää keksi mitä tehä. Tulpat on uusittu, imusarjan tiivisteet, haitariputki ja imuletku tyhjäkäyntimoottorille. Katalysaattorissa näky se tiheä verkko kun katsoi takaata.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎