memebuy23buy

E39 kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • mailman
    BTCF Member
    • Jul 2003
    • 8004
    • Vantaa

    Originally posted by riuska View Post
    onko 2000vm ainoa vuosi milloin e39 on kokenut faceliftin??
    Originally posted by _nixu_ View Post
    Siis ulkoinen facelift tuli 2000. Tekniikkaa päivitettiin jo aikaisemmin.
    Sähköjen "facelift" mahtoi tulla 9/99 ja ulkoinen (eli käytännössä valot + jotain pientä) muistaakseni 9/00 :think
    M5:iin tuli tekniikkaan vähän muutoksia 03/00.
    G01 ///M40i '19
    F48 xDrive20i ///M-Sport '18
    E39 ///M5 '00

    Comment

    • josh
      Bimmer Rookie
      • Oct 2009
      • 100
      • Eura

      Onko tuo kojelaudan alapuolinen "trimpaneeli" kaikissa kolmeyseissä sama riippuen onko navia vai ei?? Eli se osa joka ulottuu kuskin puolelta soittimen/lämmönsäätimien välistä hantin puolelle..

      Comment

      • Steppi530
        Newbiemmer
        • Aug 2007
        • 14

        Originally posted by Tomppa_11 View Post
        Meitsillä meni radio/cd täysin mykäksi ja auto on e39 530d -00. Ollu jonku aikaa sellasta että välillä toimii ja taas menee vähäks aikaa mykäksi ja yhtäkkiä lähteeki päälle ku painaa namiskasta mut nyt ei oo muutamaan viikkoon toiminu ollenkaan. Midistä pystyy kyllä BC:tä selaamaan mutta radion säätöjä ei saa näkymään. Akun kenkää pitää irti ja laittaa takas nii radio soi about 10 sekuntia ja menee mykäksi eli radio on jääny päälle...tällöinkään ei näytössä näy mitään eikä namiskoista pysty säätään.
        Auttakaa ku ei ymmärrä hirveesti näistä sähköhommista! Jos ei muuta nii voin kyllä tuoda jollekki nohevalle korjattavaksi? Haiskahtaa kyllä joltain oikosululta tms. mut mistä näistä tietää En oikeen searchilla ihan tollasta ongelmaa löytäny. Kiitos!
        Takakontin radiosta se vika löytyy... ainakin omani kanssa vähän aikaa paininut ja asiaa tutkinut on tullut siihen tulokseen. Jos äänet hävii niin radiosta virta pois ja nyrkillä pamaus tai pari radion kohdalle ja taas toimii 10 min- 5 tuntia tuurista riippuen, autossa pitää olla virrat päällä kun pamautat. Saksassa muistaakseni on liike nimeltään Mick´s garage joka myy kunnostettuja sekä uusia radioyksiköitä.

        Comment

        • peltone
          BTCF Member
          • Jan 2005
          • 8094
          • Willähde

          Originally posted by josh View Post
          Onko tuo kojelaudan alapuolinen "trimpaneeli" kaikissa kolmeyseissä sama riippuen onko navia vai ei?? Eli se osa joka ulottuu kuskin puolelta soittimen/lämmönsäätimien välistä hantin puolelle..


          Näyttäs olevan ku antaa osanumeron ja noin paljon konevaihtoehtoja, esim M5.
          E30 316 -87
          E91 325i -06
          E61 530d -06
          F10 520d -14
          ex. E30x9, E34x2, E39x2, E36x2 E46x3

          Comment

          • aripaa
            Bimmer Fanatic
            • Jun 2006
            • 520
            • Kuhmo

            Originally posted by Steppi530 View Post
            Takakontin radiosta se vika löytyy... ainakin omani kanssa vähän aikaa paininut ja asiaa tutkinut on tullut siihen tulokseen. Jos äänet hävii niin radiosta virta pois ja nyrkillä pamaus tai pari radion kohdalle ja taas toimii 10 min- 5 tuntia tuurista riippuen, autossa pitää olla virrat päällä kun pamautat. Saksassa muistaakseni on liike nimeltään Mick´s garage joka myy kunnostettuja sekä uusia radioyksiköitä.
            Tai sitten siinä radion moninapa liittimessä, minulla oli samoja ongelmia, otin liittimen irti ja litistelin vähän niitä liittimiä ja taas rupesi kuulumaan pätkimättä.
            Pätki yleensä pienistä tärähdyksistä ( jäykkä alusta ).
            Ext. bmw:t
            e28 518i -87
            e34 518i -92
            e39 540ia sedan 7/98
            e39 540ia sedan 9/98
            e39 540ia tour. 12/98
            E34 525i Touring 7/92

            Vikakoodien lukua/nollausta.

            e39 540 ia sedan 7/96

            Comment

            • Hemi
              Bimmer Enthusiast
              • Apr 2004
              • 18880
              • Pirkanmaa

              Originally posted by ApriliaMan View Post
              Joo, eipä sillä tosiaan mitään väliä ole. Bensalla kulkee...ihmettelin vaan kun ovat aivan erillaiset pakosarjat noissa kahdessa eri moottorissa (ainakin ulkonäön perusteella).
              Sinulla nyt on koko konehuone 99% täynnä aivan eri tekniikkaa muutenkin kuin ennen 9/98-valmistetuissa.

              Comment

              • Steppi530
                Newbiemmer
                • Aug 2007
                • 14

                e39 530 d -99 135 vai 142 kw ?

                Käsittääkseni pitäisi olla 135kw, mutta ASAP antoi auton tiedoissa tehoksi (power 142kw) ? valmistus pvm. 27.10.1999. Asiasta perillä olevat valaiskaa....

                Comment

                • peltone
                  BTCF Member
                  • Jan 2005
                  • 8094
                  • Willähde

                  Originally posted by Steppi530 View Post
                  Käsittääkseni pitäisi olla 135kw, mutta ASAP antoi auton tiedoissa tehoksi (power 142kw) ? valmistus pvm. 27.10.1999. Asiasta perillä olevat valaiskaa....
                  Eikös loppuvuoden 99 mallit ole 2000 malliset eli 142kw.
                  E30 316 -87
                  E91 325i -06
                  E61 530d -06
                  F10 520d -14
                  ex. E30x9, E34x2, E39x2, E36x2 E46x3

                  Comment

                  • markok
                    Bimmer Enthusiast
                    • Oct 2002
                    • 3018
                    • Kuopio

                    Ilmastoinnin flektistä on paljon juttua foorumilla ja siitä, että aiheuttaa ilmastoinnin toimimattomuutta, mutta kuuluuko ilmastoinnin flektin toimia myös lisätuulettimena tarvittaessa vaikka ilmastointi ei olisikaan päällä? Tuleeko ohjaus moottorin lämpötila-anturilta ja missähän lämmöissä tuon kuuluisi toimia?
                    BMW 530iA Touring -05

                    Comment

                    • Petri.Kekkonen
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jan 2006
                      • 7468
                      • Oulu

                      Originally posted by markok View Post
                      ... kuuluuko ilmastoinnin flektin toimia myös lisätuulettimena tarvittaessa vaikka ilmastointi ei olisikaan päällä? Tuleeko ohjaus moottorin lämpötila-anturilta ja missähän lämmöissä tuon kuuluisi toimia?
                      Siltähän tuo vaikuttaa että näin se toimii: http://ww.btcf.fi/forum/showpost.php...&postcount=138
                      E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
                      E39 523i M Sport '00, Titansilber

                      Comment

                      • Nisti
                        Bimmer Fanatic
                        • Aug 2007
                        • 705
                        • På Gränsen

                        Mikähän on, kun 530d tuntus kulkevan kuin liisterissä. Kulutus ihan normaali lukemissa, mutta meno on jotenkin niin tahmean oloista

                        Ja mikä vaivaa ajovaloja. Facelift umpiot automaattisella korkeudensäädöllä. Käytin umpioita irti keulalta, johdot pidin kiinni, ja nyt ei valot enää tee sitä alas-ylös alkutestiäkään.
                        edit: vastaus itselle: Ensikerralla otat silmän käteen ja tarkistat toisen kerran, että olikos siellä jokin johto ehkä irti!!!!
                        Last edited by Nisti; 03-08-2010, 17:40.
                        "MURPHY'S LAW"
                        "Whatever can go wrong will go wrong,
                        and at the worst possible time,
                        in the worst possible way"

                        Comment

                        • Zeero
                          Newbiemmer
                          • Sep 2009
                          • 25
                          • Kokkola

                          Originally posted by peltone View Post
                          Eikös loppuvuoden 99 mallit ole 2000 malliset eli 142kw.

                          Tuskin on koska itsellä 03/2000 ja ei ole ku 135kw vakiona. Muutos tais tulla 2000 loppupuolella.

                          Comment

                          • Nisti
                            Bimmer Fanatic
                            • Aug 2007
                            • 705
                            • På Gränsen

                            Originally posted by Zeero View Post
                            Tuskin on koska itsellä 03/2000 ja ei ole ku 135kw vakiona. Muutos tais tulla 2000 loppupuolella.
                            142kw tuli faceliftin yhteydessä, eli 9/00 ->
                            "MURPHY'S LAW"
                            "Whatever can go wrong will go wrong,
                            and at the worst possible time,
                            in the worst possible way"

                            Comment

                            • qazzu
                              Newbiemmer
                              • Jun 2010
                              • 24
                              • lahti

                              Sigun kärry alkanut viime aikoina ilmoittelemaan mittaristossa sammutuksen jälkeen seuraavaa: CHECK ENGINE OIL LEV.

                              Ja tokihan olen sitten öljyt tsekannut (moottorin ollessa lämmin ja muutaman kerran myös kylmänä) ja tuntuisi siellä öljyä olevan, kun mittatikkujen viivojen välissä öljyn pinta. Jonkin verran lisännyt öljyä muutama kertana, kun tämä 3.0 pannu taitaa jonkin verran öljyä kuluttaa.

                              Tosiaan tulee vain sammutuksen jälkeen, mutta ei joka kerralla! Yleensä kun on ajanut hieman pitemmän matkan. Kerran on tainnut tulla ajon aikana, ja heti sitten pihaan päästyäni öljyä lisäsin.

                              Mistähän päin "vikaa" lähtisi paikallistamaan?
                              F30 320iA //M-Sport
                              ex. E39 530i //M-Sport

                              Comment

                              • aripaa
                                Bimmer Fanatic
                                • Jun 2006
                                • 520
                                • Kuhmo

                                Originally posted by qazzu View Post
                                Sigun kärry alkanut viime aikoina ilmoittelemaan mittaristossa sammutuksen jälkeen seuraavaa: CHECK ENGINE OIL LEV.

                                Ja tokihan olen sitten öljyt tsekannut (moottorin ollessa lämmin ja muutaman kerran myös kylmänä) ja tuntuisi siellä öljyä olevan, kun mittatikkujen viivojen välissä öljyn pinta. Jonkin verran lisännyt öljyä muutama kertana, kun tämä 3.0 pannu taitaa jonkin verran öljyä kuluttaa.

                                Tosiaan tulee vain sammutuksen jälkeen, mutta ei joka kerralla! Yleensä kun on ajanut hieman pitemmän matkan. Kerran on tainnut tulla ajon aikana, ja heti sitten pihaan päästyäni öljyä lisäsin.

                                Mistähän päin "vikaa" lähtisi paikallistamaan?

                                Öljytason anturi?
                                Ext. bmw:t
                                e28 518i -87
                                e34 518i -92
                                e39 540ia sedan 7/98
                                e39 540ia sedan 9/98
                                e39 540ia tour. 12/98
                                E34 525i Touring 7/92

                                Vikakoodien lukua/nollausta.

                                e39 540 ia sedan 7/96

                                Comment

                                Working...
                                X