Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Nenone
    Bimmer Fanatic
    • Aug 2007
    • 266
    • Ruovesi

    Originally posted by LS1Fmont View Post
    tehdasasenteinen webasto, pitäskö sitä pystyä ns. suorakäyttämään, ilman ajastusta? Entäs ajastus, laitetaanko se lämmityksen alkuun vai hetkeen jolloin auton halutaan olevan lämmin?
    Pystyy laittamaan webaston päälle ilman ajastusta..



    Kellon kuvalla varustettua nappia kun painaa kaks kertaa, niin tohon audio tekstin kohdalle tulee HEAT.. Siitä sit vaan päälle..

    ...ja ajastus laitetaan päälle siihen hetkeen kun halutaan ajastuksen lähtevän päälle!
    kertoo huomenna ilmestyvä huvudstadsbladet.

    Comment

    • JCi
      Bimmer Rookie
      • Oct 2009
      • 67
      • -

      Asiantuntijoilta kaivattaisiin taas apua tuohon ABS-ongelmaan. Eli alusta asti: ABS/ASC-valot paloivat jatkuvasti. Vikakoodinluku näytti oikeaa taka ABS-anturia. Vaihdoin alkuperäisen anturin, ei vaikutusta. "Diagnoosi" siis että yhteys boksille poikki, eli boksivika. Tänään boksi oli ko. ongelmiin erikoistuneessa firmassa korjattavana, ja valot sammuivatkin ja kaikki toimi täydellisesti. Muutaman km ajelun ja starttauksen jälkeen auton oltua hetken parkissa menin starttaamaan, ja ABS/ASC-valot jäivät taas palamaan. Nyt kuitenkin vakionopeudensäädin toimi, kun aiemmin sekin oli pimeänä. Nyt illan ajeltuani pidemmän ajon jälkeen valot kuitenkin taas sammuivat ja kaikki pelasi normaalisti muutaman käynnistyksen ajan. Luistonesto/ABS toimii tällöin normaalisti. Tämä toistui, eli vika ajoittain päällä, ajoittain taas pois. Tuntuu että pitkän ajon jälkeen toimii.

      Tuota oikeaa taka-anturia oli ennenkin vaihdeltu ja tuntui että tuolla laakerin puolella olisi likaa ym. joten itse sijottaisin ongelman tuohon anturiin/laakerikehään ja sen paskaisuuteen. Jollain ajatusta tästä?
      Last edited by JCi; 07-09-2010, 23:13.

      Comment

      • Lakeson
        Bimmer Fanatic
        • Jul 2004
        • 649
        • Jyväskylä

        Originally posted by Lakeson View Post
        523i -96 imusarjassa on kuvan ympyröidyssä kohdassa M6:n kierteellä pultin reikä, jossa ei ole mitään. Äkkiseltään ei tuntunut imevän reiän kautta.

        Mikä tuon kierrereiän funktio on?

        Kellään intoa kurkata omastaan ja todeta onko tuo reikä vapaana vai nou?
        Attached Files
        Ei mopolla mahottomia..

        Comment

        • pete-
          Bimmer Fanatic
          • Sep 2005
          • 389
          • Helsinki

          Originally posted by Lakeson View Post
          Kellään intoa kurkata omastaan ja todeta onko tuo reikä vapaana vai nou?
          Vapaana on.
          F31 330d -13
          ex:
          F31 320d -13
          E91 320d -08
          E39 528i -96
          E34 535i -90
          E34 535i -89
          E36 325i -91
          E30 316i -89

          Comment

          • Bimer
            Bimmer Fanatic
            • Mar 2007
            • 359
            • Hkää

            Omassa E39:ssä kytkin temppuillut nyt jonkun aikaa, tietyillä kierroksilla ja tietyllä tavalla kytkintä nostaessa nykii todella pahasti poljinta vasten. Muutenkin kytkin tuntuu olevan jo aikansa elänyt. Mietinkin vaan että voisiko olla myös vauhtipyörässä vikaa? Mitään ääniä ei tyhjäkäynnillä kuulu mutta ainakin kytkin ääntelee nostettaessa usein (kolinan/naputuksen kuuloinen ääni, korostuu kun lähtee esim. parkista renkaat "linkussa").

            Ei taida olla oikein mitään hyvää keinoa selvittää onko vauhtipyörä ehjä ennen kuin kytkinpaketin vaihtaa?
            Talvella: Ford Sierra iS
            Kesällä: E92 335d

            Comment

            • Samppae39
              Bimmer Enthusiast
              • Feb 2009
              • 1640
              • Vähäkyrö

              Jos 530d vaihtaa linkin mukaisen imm, niin tarviikohan sitä ohjelmoida mitenkään, vai onko ihan vaan plug in?

              Comment

              • rizzo
                Bimmer Enthusiast
                • Jun 2007
                • 5418
                • Oulu

                Nyt taas retard question of the month: Alusta-asennuksen jälkeen RATTI alkoi vinkua joskus käännettäessä Siis ei kuulu mistään tehostimesta tai mistään, ihanku ois vaan rasvauksen tarpeessa ihan siitä ratin juuresta kabiinin puolelta... Voiko tuonne ruikkia jonnekin esim CRC:tä vai voiko tuo olla joku merkki alkavasta viasta?

                Comment

                • Cell
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jun 2004
                  • 7037
                  • Uusikaupunki

                  Originally posted by Samppae39 View Post
                  Jos 530d vaihtaa linkin mukaisen imm, niin tarviikohan sitä ohjelmoida mitenkään, vai onko ihan vaan plug in?

                  http://www.maf-shop.com/product_info...018f329576fbfa
                  Se ei sitten oo sama kuin orkkisanturi, että voi toimia tai olla toimimatta ohjelmoi tai ei.
                  325i -08
                  i3 REx -17
                  M5 -98 Imolarot
                  535i -90 N/A project (maatumassa)

                  Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

                  Comment

                  • OneAndOnly
                    Bimmer Fanatic
                    • Jul 2009
                    • 441
                    • Nurmes

                    530d:tä ei ollu ainakaan linkissä mainittu mut onko sit 730d ja x5 sama motti niin niiden imm kävisi...:think
                    näillä mennään:
                    Bmw e46 320d
                    Suzuki Hayabusa 1300R

                    Ex:
                    Volvo XC70 D5 AWD -10
                    Volvo V70 D5 -02
                    Volvo V70 T5 -98
                    VW Taro 2.4D -90 about 80hv
                    BMW E39 530dat -02 Powered by Rica 225hv/530Nm
                    -----------------------------

                    Comment

                    • LS1Fmont
                      Bimmer Rookie
                      • May 2010
                      • 52
                      • Forssa

                      Originally posted by Nenone View Post
                      Pystyy laittamaan webaston päälle ilman ajastusta..



                      Kellon kuvalla varustettua nappia kun painaa kaks kertaa, niin tohon audio tekstin kohdalle tulee HEAT.. Siitä sit vaan päälle..

                      ...ja ajastus laitetaan päälle siihen hetkeen kun halutaan ajastuksen lähtevän päälle!
                      Jassoo, no sit on joku pielessä kun ei tule kelloa painamalla mitään "heat" tai "heiz" -tekstiä mihinkään... Tossa yks aamu kun oli joku 4 astettä vaan lämpöö, niin lähti lämmitin itekseen päälle, että se webasto kyllä itessään toimii. Entinen auto oli V70 jossa piti ajastaa aika jolloin auton pitää olla lämmin, siksi kysyin tätä. Kiitti kuitenkin!
                      Japanese Dailydriver
                      Fairmont stw -78 Street/Strip Project!
                      Mustang notch -88 Project??? :think

                      Comment

                      • Clavurion
                        BTCF Member
                        • Feb 2005
                        • 9158
                        • Oulu

                        Originally posted by LS1Fmont View Post
                        Jassoo, no sit on joku pielessä kun ei tule kelloa painamalla mitään "heat" tai "heiz" -tekstiä mihinkään... Tossa yks aamu kun oli joku 4 astettä vaan lämpöö, niin lähti lämmitin itekseen päälle, että se webasto kyllä itessään toimii. Entinen auto oli V70 jossa piti ajastaa aika jolloin auton pitää olla lämmin, siksi kysyin tätä. Kiitti kuitenkin!
                        Ei siinä mitään vikaa ole. Sitä esilämmitysominaisuutta ei vain sinulla ole ohjelmoitu. Piuhan päässä onnistuu.
                        E39 530dA -02 M-Sport
                        E53 X5 3.0dA -06 Sport
                        * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                        Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                        Comment

                        • Samppae39
                          Bimmer Enthusiast
                          • Feb 2009
                          • 1640
                          • Vähäkyrö

                          Originally posted by Cell View Post
                          Se ei sitten oo sama kuin orkkisanturi, että voi toimia tai olla toimimatta ohjelmoi tai ei.
                          530d:tä ei ollu ainakaan linkissä mainittu mut onko sit 730d ja x5 sama motti niin niiden imm kävisi...:think
                          Ainakin sama bmw numero oli ilmotettu anturin tiedoissa, kuin mikä autossanikin varmasti on. Se vanhempi, jonka valmistus on jo lopetettu.

                          Meinaatko siis, että tarvikeosaa ei käy laittaa?

                          Comment

                          • Aslakki
                            Bimmer Fanatic
                            • Mar 2008
                            • 359
                            • Kuusamo

                            Originally posted by Samppae39 View Post
                            Ainakin sama bmw numero oli ilmotettu anturin tiedoissa, kuin mikä autossanikin varmasti on. Se vanhempi, jonka valmistus on jo lopetettu.

                            Meinaatko siis, että tarvikeosaa ei käy laittaa?
                            Joo jos tuon tarvikemaffin laitat niin ilmeisesti menee plug and play, mut se on sitten tarvikeosa ja ongelmia nuitten kans on ollu kuulemma.

                            Uuden boschilaisen tunnus on 0 928 400 527 joka korvaa ton 0 928 400 314. Toi 527 vaatii sitten sen softapäivityksen.
                            E39 525iA - 01, Toyota Avensis 2005 2.0d, Toyota Corolla 2007 1.6, Ex. E30 318i cabrio 3/1992, Ex.E39 530i M-Sport 11/2001, Ex.E39 525iA-01, Ex.E36 325i coupe 4/1994, Ex.Toyota Avensis 2006 2.0d, Ex.Nissan Primera 2.0i 1999, Ex. E39 530da touring 2/2000, Ex. Opel Vectra 2.0 -97, Ex. Toyota Corolla 1.6 -88

                            Se mikä ei tapa, se vit... ketuttaa

                            Comment

                            • kaikkone
                              Bimmer Fanatic
                              • Feb 2010
                              • 933
                              • Villähde

                              NONIIN, tyhmä kyselee tyhmiä, alko häiritsee tuo homma et minkä takia xenoneita varten pitää olla tietynlaiset CE merkinnällä hyväksytyt umpiot ja pesurit.
                              Ymmärrän että nykymaailmassa kaiken pitää olla CE merkittyjä ja vtt:llä ja kaikkialla mahollisessa hyväksyttyjä ja lisensoituja. Mutta tuota että pesuritkin pitää olla? mikäs idea siinä on, kun kumminkin on autoissa valoja ollut ikuisuuksia ilman pesuria.

                              Ja mikä ero käytännössä on jos on se semmonen kuvioimaton tasanen pinta siellä lasissa verrattuna koko lasin heijastuskuviointiin?
                              Eli miksi tuossa kuvioimattomassa voi olla molempia H7:aa ja xenonia. Voiko siis tommoses vanhanmallises kokolasin heijastuskuvioidussa olla xenoneita? :P

                              Comment

                              • Supa
                                Bimmer Enthusiast
                                • Oct 2005
                                • 7597
                                • Järvenpää

                                Originally posted by kaikkone View Post
                                NONIIN, tyhmä kyselee tyhmiä, alko häiritsee tuo homma et minkä takia xenoneita varten pitää olla tietynlaiset CE merkinnällä hyväksytyt umpiot ja pesurit.
                                Ymmärrän että nykymaailmassa kaiken pitää olla CE merkittyjä ja vtt:llä ja kaikkialla mahollisessa hyväksyttyjä ja lisensoituja. Mutta tuota että pesuritkin pitää olla? mikäs idea siinä on, kun kumminkin on autoissa valoja ollut ikuisuuksia ilman pesuria.

                                Ja mikä ero käytännössä on jos on se semmonen kuvioimaton tasanen pinta siellä lasissa verrattuna koko lasin heijastuskuviointiin?
                                Eli miksi tuossa kuvioimattomassa voi olla molempia H7:aa ja xenonia. Voiko siis tommoses vanhanmallises kokolasin heijastuskuvioidussa olla xenoneita? :P
                                En nyt muihin ota kantaa mutta vituttaa kyllä ajaa tiellä kun kaikenmaailman taaviot on laittaneet xenoneita heijastinumpioihinsa.
                                Häikäsee niin perkeleesti.
                                Kyllä siinä pitää olla linssiumpio jotta saadaan kunnon tarkka rajaus aikaan.
                                Kyllähän tietysti noilla heijastimilla missä on sitten rihlaus lasissa nyt jotain rajaa saa, mutta suuri osa valotehosta lähtee kuitenkin ihan muualle kun mihin on suunnattu...
                                - E90 320i LCI M-sport -09
                                - Porsche Boxster 987 2.7 -07

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎