Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Petri.Kekkonen
    Bimmer Enthusiast
    • Jan 2006
    • 7439
    • Oulu

    Originally posted by full View Post
    Kone syö bensaa liikaa ja kerran autoa jo käytettiin päästömittauksessa ammattikoululla. Tulokset oli erittäin huonot ja lisäksi kone on erittäin laiska varsinkin alakierroksilla(ennen ei ollut näin).
    Vikakoodit luettu? Mulla nokan asentoanturi teki tuon laiskuuden, mutta en muista oliko näissä vanhemmissa myös kampuran asentoanturi tavallisesti rikkoutuva osa.
    E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
    E39 523i M Sport '00, Titansilber

    Comment

    • Kentsu
      Bimmer Enthusiast
      • Jul 2004
      • 1397
      • Tuusula

      Originally posted by Korpraali View Post
      Tuttava osti omaan e39:iin tuollaisen "m-sport" puskurin taakse, mutta siinä puskurissa on kaikki listat sun muut kiinteitä? Miten sen asennus onnistuu, koska eikö puskurin irroitus pultit ole siellä listojen takana? Nyt tuossa uudessa on kiinteät listat. Miten asennus onnistuu? Ja sen auto on sedan. Kiitos. :think
      Puskuri pitää irroittaa runkoineen tavaratilan puolelta ja tais pyöräkoteloiden puolellakin olla kiinnikkeet. Listan jos repii irti niin paljastuu pultti jonka irroitus ei sitä kautta onnistu. Nimim. kokemusta on.
      Ex: 523iA '97, 520iA '89
      /// "24 tölkkiä keississä, 24 tuntia vuorokaudessa. Yhteensattumako?"

      Comment

      • Jaska.T
        Bimmer Enthusiast
        • Jan 2004
        • 1525
        • TaNpere

        Potilas 530d e39 2003. Miten tuon webaston saa irti autosta? Kaikki näkyvät ruuvit irroitettu ja tuntuu jostain keskeltä vielä ahdistavan niin paljon ettei muljahda pois pesästään.

        Nimim. Korttia vaihtamassa

        Edit. lähti irti kun painoi moottoria kohti
        Last edited by Jaska.T; 05-11-2010, 16:07.

        G30 530e Msport
        -------------------------------------------------
        F30 330e Msport
        E60 525d Msport LCI
        E39 530d Touring
        Ex E46 320i coupé
        Ex AC Schnitzer S5 3.0d
        Ex ALPINA B6
        Ex E34 525i Touring
        Ex E36 328i Coupe
        Ex E38 740iA INDIVIDUAL x2
        Ex E39 530d Touring, 530d Sedan, 530d Msport
        Ex E21 315, 315 "ämmäläinen"
        Ex E30 Cabrio, E30 316i, E30 325i, 318i Touring jne...
        Never Drive Faster Than
        Your GuardianAngel Can Fly

        Comment

        • OneAndOnly
          Bimmer Fanatic
          • Jul 2009
          • 441
          • Nurmes

          Weban takana on sellainen kumityyny jossa on reijät keskellä, vastaavasti webassa on takana sellaiset rautatapit jotka menee niihin kumin reikiin. Eli ronskisti vaan kitkuttelee webapakettia ja samalla (kehno kun en nyt varmaksi muista) työntää webaa autoon päin tai autosta poispäin niin että se tappi luiskahtaa sieltä kumityynyn sisästä pois. Vähä samanlainen systeemi mitä pakoputken kumikannattimet.

          edit: hidas...
          näillä mennään:
          Bmw e46 320d
          Suzuki Hayabusa 1300R

          Ex:
          Volvo XC70 D5 AWD -10
          Volvo V70 D5 -02
          Volvo V70 T5 -98
          VW Taro 2.4D -90 about 80hv
          BMW E39 530dat -02 Powered by Rica 225hv/530Nm
          -----------------------------

          Comment

          • Clavurion
            BTCF Member
            • Feb 2005
            • 9158
            • Oulu

            Originally posted by Jaska.T View Post
            Potilas 530d e39 2003. Miten tuon webaston saa irti autosta? Kaikki näkyvät ruuvit irroitettu ja tuntuu jostain keskeltä vielä ahdistavan niin paljon ettei muljahda pois pesästään.

            Nimim. Korttia vaihtamassa

            Edit. lähti irti kun painoi moottoria kohti
            Ja asentaessa laita niihin kumitutteihin vaikka silikonirasvaa. Irrota Weban johtonippu lokarin yläkiinnikkeestä, jotta saat sille hieman enemmän liikkumatilaa, ohjaa johtonippu Weban kannessa olevaan kouruun. Näin se luiskahtaa kivuttomasti paikalleen.
            E39 530dA -02 M-Sport
            E53 X5 3.0dA -06 Sport
            * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
            Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

            Comment

            • Jürgen_
              Bimmer Enthusiast
              • May 2008
              • 2707
              • Mylsä

              Originally posted by Samppae39 View Post
              Ei kai se auta, mun käsi ei kyllä mahu tehostimen alle, mut jos päivänvalossa löytys, vaikkei sinne alle kyllä näekkään.
              Kokeile jollain tikulla sorkkia, se reikä kyllä näkyy siellä tehostimen alla jos ei mitään kauheaa kompostia sinne ole kertynyt.
              ...kai se nyt kaikissa malleissa on se pyöreä reikä :think omassa -98:ssa ainakin on.
              Ei riemulla rajaa kun Bemulla ajaa...

              Comment

              • Zmuli
                BTCF Member
                • Apr 2008
                • 1048
                • Pori

                Minkä hintane operaatio mahtaa olla käydä merkkiliikkeen kautta tutkituttamassa, onko kenties heenonien poksit tai johdot ottaneet itseensä? Vetää välillä pimeäksi apparin puolen valo. Ekan kerran kun teki niin avasin ja kun laitoin johdot yms takaisin kiinni, niin molemmat valot paloivat. Eilen pimeni taas apparin puoli. Ideoita diy toimintaan, vai ajanko suoraan huoltoon ja ns, pesen käteni tästä
                -Pori Connection-

                Comment

                • peto2
                  BTCF Member
                  • Jan 2007
                  • 8264
                  • Järvikylä (Nakkila)

                  paskanjauhannan puolelta ei löytynyt vastausta joten koitetaan täällä..
                  minkä kokoiset ulostulot tässä ämmässä on ja ovatko alkuperäiset? http://www.m5board.com/vbulletin/att...-exhaust-2.jpg
                  F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
                  ex:
                  E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
                  Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
                  Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
                  Nakkaa privaa jos tarvetta.

                  Comment

                  • KingOnTheRoad
                    Bimmer Fanatic
                    • Oct 2005
                    • 573
                    • Kemijärvi

                    Originally posted by peto2 View Post
                    minkä kokoiset ulostulot tässä ämmässä on ja ovatko alkuperäiset? http://www.m5board.com/vbulletin/att...-exhaust-2.jpg
                    On alkuperäiset ja 2,75" ulostulo..
                    E21 315 m10b20 TIC 420hp/500Nm @1.9bar
                    E36 328i coupe -95 "UXI"
                    Polaris RMK 800 Nordic edition-15
                    Yamaha yz250 -02

                    Comment

                    • -JMV-
                      BTCF Member
                      • Feb 2005
                      • 840
                      • Etelä-Pirkanmaa

                      Onko tuo cd vaihtajan takana radiomoduli vai pelkkä vahvistin? jos ei ole tuo radiomoduli, niin mistä sen löytää farkusta?
                      Last edited by -JMV-; 12-05-2022, 12:22.
                      F82 harraste

                      Comment

                      • superb
                        Bimmer Enthusiast
                        • Aug 2005
                        • 2827

                        Toi on vahvari.
                        Radiomoduli löytyy "lattian" alta. 2-3 10mm:stä muovimutteria auki, vasemmanpuoleisten muovien alla. Videomoduli ja gps-antenni on sen toisen "lattian" alla, eli heti takaselkänojien takana.

                        Comment

                        • sonikk
                          Bimmer Enthusiast
                          • Nov 2010
                          • 1664
                          • Kerava

                          Pari päivää vanhana Bemukuskina kysytään seuraavaa. Auto siis E39 525i manuaali '02.

                          Huomasin että kylmällä laatikolla kun vaihtaa 2->3:lle niin vaihde menee vitoselle ellei sitä itse ohjaa oikeaan rakoon. Ilmenee vain jos on käytetty vitosta silmässä. Keppi siis vapaalla jää liian oikealle. Korjaantuu muutaman kilsan ajon jälkeen mutta missä vika? Laatikkoöljyt vaihdettu hiljattain.

                          Comment

                          • _nixu_
                            Bimmer Enthusiast
                            • Feb 2006
                            • 8972
                            • Kellokoski

                            Originally posted by sonikk View Post
                            Pari päivää vanhana Bemukuskina kysytään seuraavaa. Auto siis E39 525i manuaali '02.

                            Huomasin että kylmällä laatikolla kun vaihtaa 2->3:lle niin vaihde menee vitoselle ellei sitä itse ohjaa oikeaan rakoon. Ilmenee vain jos on käytetty vitosta silmässä. Keppi siis vapaalla jää liian oikealle. Korjaantuu muutaman kilsan ajon jälkeen mutta missä vika? Laatikkoöljyt vaihdettu hiljattain.
                            Vaihteensiirrossa väljää? Tuossa tarvittavat osat:
                            E39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport

                            Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja

                            Comment

                            • Clavurion
                              BTCF Member
                              • Feb 2005
                              • 9158
                              • Oulu

                              Originally posted by sonikk View Post
                              Pari päivää vanhana Bemukuskina kysytään seuraavaa. Auto siis E39 525i manuaali '02.

                              Huomasin että kylmällä laatikolla kun vaihtaa 2->3:lle niin vaihde menee vitoselle ellei sitä itse ohjaa oikeaan rakoon. Ilmenee vain jos on käytetty vitosta silmässä. Keppi siis vapaalla jää liian oikealle. Korjaantuu muutaman kilsan ajon jälkeen mutta missä vika? Laatikkoöljyt vaihdettu hiljattain.
                              Tyyppivika, josta löytyy TIS:stä bulletin. Korjaantuu vaihtamalla muutaman euron laakeriholkit laatikon vaihteensiirrossa. Itse vaihtotyö on pikku juttu, mutta vaatii laatikon irrotuksen. Eli jos tuota lähtee korjaamaan, kannattaa samalla harkita kytkimen uusimista.
                              E39 530dA -02 M-Sport
                              E53 X5 3.0dA -06 Sport
                              * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                              Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                              Comment

                              • sonikk
                                Bimmer Enthusiast
                                • Nov 2010
                                • 1664
                                • Kerava

                                Ok kiitos näistä. Pitänee jossain välissä laittaa kuntoon ja vaihtaa tosiaan kytkin samalla.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎