Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Henkka90
    Bimmer Fanatic
    • Feb 2009
    • 450
    • Tornio

    Originally posted by tigu View Post
    Sätelijä asennussarjalla ja sisäpistokkeella n.280e..näin siis m57 mottiin.
    ok, mitä tuo asennussarja pitää sisällään? defan piuhat haaroittimella sisätilaan saakka nyt löytys jo valmiiks..

    Originally posted by Arnolds View Post
    Tiedä kummalla navalla P/E tuo 324tdic2d asuu mutta Kainuun pakkasissa pärjänny hyvin säteilijällä.
    En ymmärrä miten ei muka moottori ole lämmennyt?? Vaikuttaa asennus virheeltä tai jotain.
    Jokainen tekee kuitenkin porkkanan mieleisekseen mutta kuten sanoin niin hyvin on pärjännyt säteilijällä. Lämmitysaika vaan kovilla pakkasilla on jonkin verran pitempi kuin ns perinteisellä lohkolämppärillä.

    EDIT Kemi, Oulu, Vaala ja jos tuolla alueella ei säteilijä riitä niin ihmetelen.
    no eikait se sitten auta ku kokeilla tota säteilijää
    e39 530d M-sport, e39 530da touring, e30 m50turbo ex; e36 318tds, e39 530d touring, e34 M5, e36 325iA coupe, e34 520i, e36 328i touring, e34 520i

    Comment

    • sonikk
      Bimmer Enthusiast
      • Nov 2010
      • 1664
      • Kerava

      Itsellä myös säteilijän hankinta edessä, onko tuolla joku valmis reikä mistä sisähaara kannattaa vetää?

      Comment

      • Haju69
        Administrator
        • Nov 2005
        • 16364
        • Leppävirta

        Originally posted by sonikk View Post
        Itsellä myös säteilijän hankinta edessä, onko tuolla joku valmis reikä mistä sisähaara kannattaa vetää?
        Apparin puolen raitisilmasuodattimen alapuolella olevan kotelon kautta sen saa nätisti vedettyä.
        LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
        E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
        B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10

        Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
        Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
        Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.

        Comment

        • sonikk
          Bimmer Enthusiast
          • Nov 2010
          • 1664
          • Kerava

          Kiitän!

          Comment

          • SamiKeranen
            Newbiemmer
            • May 2010
            • 13
            • Oulu

            Nyt ois baijerilaiseen osa numero 14 vaihto edessä. http://bmwfans.info/parts/catalog/E3...el_suspension/

            Onkohan tuo isokin urakka ja tarviiko purkaa puoli autoa että pystyy vaihtamaan? :think. Ensimmäistä kertaa alan vaihtaan osia tuohon autoon nii hyvät neuvot olisi kalliit että ei tuu mitään isompia haavereita
            e39 528i

            Comment

            • Risto113
              Bimmer Enthusiast
              • Feb 2005
              • 1204
              • GrassLake

              Originally posted by SamiKeranen View Post
              Nyt ois baijerilaiseen osa numero 14 vaihto edessä. http://bmwfans.info/parts/catalog/E3...el_suspension/

              Onkohan tuo isokin urakka ja tarviiko purkaa puoli autoa että pystyy vaihtamaan? :think. Ensimmäistä kertaa alan vaihtaan osia tuohon autoon nii hyvät neuvot olisi kalliit että ei tuu mitään isompia haavereita
              Itse vaihto on tyyliin vanha pois ja uusi tilalle, mutta huomioi että kiinnityspultti on epäkesko, jolla säädetään pyöränkulmia.

              ...eli 4-pyöräsuuntaukseen ehdottomasti vaihdon jälkeen, ja laita nyt kaikki väljät kerralla kuntoon!
              Tulee kalliiksi käydä suuntauksessa kuukauden välein.

              Comment

              • SamiKeranen
                Newbiemmer
                • May 2010
                • 13
                • Oulu

                Originally posted by Risto113 View Post
                Itse vaihto on tyyliin vanha pois ja uusi tilalle, mutta huomioi että kiinnityspultti on epäkesko, jolla säädetään pyöränkulmia.

                ...eli 4-pyöräsuuntaukseen ehdottomasti vaihdon jälkeen, ja laita nyt kaikki väljät kerralla kuntoon!
                Tulee kalliiksi käydä suuntauksessa kuukauden välein.
                Joo kyllä vaihtoon menee kummaltaki puolen nuo. Helpotus kuulla että ei ole mikkää isompi homma ku kuiten pittää tuolla ulkona lumessa vaihto tehä ku ei hallipaikkaa tähä hätään löytyny Ens viikolla sitte suuntautukseen ja eiköhän tuo sitte taas kulje ku kiskoilla, meinaa olla vähä levoton ajettava tällähetkellä
                e39 528i

                Comment

                • jonde___
                  Bimmer Rookie
                  • Jul 2005
                  • 94

                  e39 530d -99 nokka-akselin asentotunnistin

                  auto sammu kesken ajon pitäisi saada tietää mikä on nokka-akselin asentotunnistimen arvot et sais tietää toimiiko anturi vai eikö?

                  Comment

                  • Arnolds
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jun 2005
                    • 3310
                    • Kajjjaani

                    Originally posted by jonde___ View Post
                    auto sammu kesken ajon pitäisi saada tietää mikä on nokka-akselin asentotunnistimen arvot et sais tietää toimiiko anturi vai eikö?
                    Se kuuluisa paikkakunta näkyviin!!!!!! Muuten kukaan jolla mahdollista tuo katsoa ei pysty apuaan tarjoamaan.
                    F26 xDrive20d TwinPower

                    EX:E60 535DA -06 ///M-Sport "-Individual: Moonstone metalllic+MerinoPlatinum+PianoBlack-"

                    Automaattivaihteisto remontit ammattitaidolla www.siekkinen.net

                    Comment

                    • _Rontti
                      BTCF Member
                      • Sep 2008
                      • 1192
                      • Raahe

                      no prkl.

                      se ois sitte narinahelojen vaihto edessä! oisko porukalla neuvoja/ vinkkejä? vaikka söörtsillä ettii nii ei mittää nopeeta/järkevää vastausta löytyny pikasella kattelulla. ja huomena ois helojen vaihto eessä.

                      eteen myös alatukivarsi pitäs vaihella.
                      -Raahe connection-
                      E39 LeMans BlueM5
                      E60 530da M-spört mod. Black sapphire metallic
                      E39 523i Montrealblau
                      E34 DiamantSchwartz 535i
                      Vikakoodin lukua ja remontteja raahen seudulla

                      Comment

                      • Blindi
                        Bimmer Fanatic
                        • Dec 2005
                        • 524
                        • Järvenpää

                        Originally posted by väiski525 View Post
                        mites olisi vetokoukun osto ja asennus tulossa eteen jossain vaiheessa, niin mistäs noita hyviä hinta-laatu-suhde koukkuja sais ja sopuhintaan?
                        mielellään mallia irroitettava tai kääntyvä, tai sit joku pieni ja huomaamaton
                        ja sit itse asennukseen, millainen homma se on itse tehdä ja tarviiko sitä nykyään käyttää konttorilla asennuksen jälkeen? sähköhommat jätän sellaiselle joka niistä jotain tietää ettei koko auto ole ihan sekaisin ku ite yrittäisin
                        ja sit sitä tarvii vissii koodailla? nixuuu
                        käytettynäkin voin ostaa jos jollain on tarjota :think
                        Aikoinaan hankin E36:een irrotettavan koukun asennettuna täältä. Merkki oli muistaakseni Kovil, ja heikkoa maalipintaa lukuunottamatta (lähti jo ensimmäisen talven jälkeen osat ruostumaan) ei ollut moittimista. Kuitit meni auton mukana ja tuosta on jo sen verran aikaa että en voi olla varma hinnasta, mutta muistaakseni oli asennuksineen luokkaa 400€. Alkuperäisestä hinnasta (~500€) tosin tippui satanen pois, kun autosta löytyikin johtosarja valmiina.

                        Ei tarvinnut käyttää konttorilla, eikä seuraavassa katsastuksessakaan sanottu asiasta mitään.

                        Comment

                        • Dunky
                          Bimmer Enthusiast
                          • Feb 2003
                          • 4929
                          • Kotka

                          Originally posted by _Rontti View Post
                          no prkl.

                          se ois sitte narinahelojen vaihto edessä! oisko porukalla neuvoja/ vinkkejä? vaikka söörtsillä ettii nii ei mittää nopeeta/järkevää vastausta löytyny pikasella kattelulla. ja huomena ois helojen vaihto eessä.

                          eteen myös alatukivarsi pitäs vaihella.
                          Pikainen haku tuotti tällaisen tuloksen:

                          Vikakoodien lukua. Pikselien korjailua ja UUSIA mittariston neulojen moottoreita

                          Myös vaativampaa koodausta, sekä "avaimia" katiskoille, Retrofitit NBT yms yms.

                          Comment

                          • kaol
                            Bimmer Enthusiast
                            • Oct 2003
                            • 5007
                            • Ilmajoki

                            Originally posted by jonde___ View Post
                            auto sammu kesken ajon pitäisi saada tietää mikä on nokka-akselin asentotunnistimen arvot et sais tietää toimiiko anturi vai eikö?
                            Nokka-akselin tunnistimen ei pitäisi sammuttaa moottoria, mutta kampiakselin tunnistimen kylläkin...
                            Asentotunnistimen pystyy luotettavasti mittaamaan vain oskilloskoopilla, eli jos omistat vain yleismittarin, niin et oikeastaan tee tunnistimen arvoilla mitään.
                            Kokeilemalla se selviää...

                            Comment

                            • kaikkone
                              Bimmer Fanatic
                              • Feb 2010
                              • 933
                              • Villähde

                              Mitäs lambda antureita väki suosittelee?, kestääkö tuommoinen siemensin schmiedmanin sivuilta? M52 moottoriin siis.
                              kaks kipaletta tarvis.
                              Vai kannattaako hakea jostai joku tarvike bosch? vai alkuperänen?.

                              Comment

                              • Supa
                                Bimmer Enthusiast
                                • Oct 2005
                                • 7597
                                • Järvenpää

                                Originally posted by kaikkone View Post
                                Mitäs lambda antureita väki suosittelee?, kestääkö tuommoinen siemensin schmiedmanin sivuilta? M52 moottoriin siis.
                                kaks kipaletta tarvis.
                                Vai kannattaako hakea jostai joku tarvike bosch? vai alkuperänen?.
                                M52 koneissa on NTK:n valmistamat anturit ja kannattaa laittaa samanlaiset.
                                Vaikka laittaisi yleismalliset Boschit niin niissä pitää tehdä jatkoliitokset jotka tuppaavat kuitenkin pätkimään. Tokihan Boschiltakin saa suoraan liittimellä sopivat anturit mutta hinta voi olla mielenkiintonen, varsinkin suomessa. Halvimmillaan tuota NTK:n anturia oon löytänyt englannista, äkkiseltään nyt en sitä halvinta kauppiasta löytänyt mistä ite oisin ostanut mutta tässä esimerkki: http://cgi.ebay.co.uk/ws/eBayISAPI.d...m=150470593291
                                - E90 320i LCI M-sport -09
                                - Porsche Boxster 987 2.7 -07

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎