Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • väiski525
    Bimmer Enthusiast
    • Jun 2010
    • 2572
    • Vantaa

    Originally posted by rizzo View Post
    Ekaan en nuubiona sano mitään mutta toiseen sen verran että schmiedmannilta tulee edullisesti laatukamaa, ainakin mun mielestä Vahvistettu vesipumppukin vain muutaman hassun kympin Samat tuli syksyllä vaihdatettua.


    tuohon termariin kuuluu ilmeisesti kotelo mukaan kun ei erikseen löydy m54:een koteloa ja tuossa kuvassa ainakin kotelo näkyy, ja hinta puolet kalliimpi ku ylempi kuva jossa 52:n termari :think

    Originally posted by kaikkone View Post
    http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=53415
    Suosittelen metallista pumppua, taino muut on suositellu niin paljon että puheiden perusteella minäkin
    Tuo ohje on M52 koneelle, mutta sulla on ilmeisesti M54, eikai eroa niin hirveästi

    Muistat vaan ilmata jäähnesteet _hyvin_ ennenkuin lähet ajamaan pidemmälle.

    Omat neuvot:
    viskon flekti + tuulitunneli veks <-- saat tilaa työskennellä
    Sen jälkeen itse löysäisin vähäse niitä vesipumpun hihnapyörän ruuveja, ja tän jälkeen hihna veks.
    tänkjuu, metallisiipinen on kyllä tulossa, kokemuksella muistakin automerkeistä
    Last edited by väiski525; 16-11-2010, 21:53.
    - F20 Lci 118d B47 -16 & Z900 Kawasaki -22

    - MB s205 220cdi -15
    - Volvo s80 2.5t -07
    - mb s211 280cdi -08
    - e46 320i -03
    - e36 323i M-Sport tori-coupe -97
    - e46 320d Individual "m-sport" -04
    - e39 525i -01

    Comment

    • TKGL
      Bimmer Fanatic
      • Feb 2009
      • 260
      • Tampere

      Originally posted by väiski525 View Post
      http://suomi.schmiedmann.com/5_sarja.../sivu1.htm#830

      tuohon termariin kuuluu ilmeisesti kotelo mukaan kun ei erikseen löydy m54:een koteloa ja tuossa kuvassa ainakin kotelo näkyy, ja hinta puolet kalliimpi ku ylempi kuva jossa 52:n termari :think



      tänkjuu, metallisiipinen on kyllä tulossa, kokemuksella muistakin automerkeistä
      Mites noitten M54 termareitten kanssa oikei on? Ostin alkusyksystä Motonetistä termarin, joka tohon M54B30 mottiin piti sopia. En kuitenkaan vaihtanut termaria, koska Motonetin termarissa ei ollut sähköliitintä, joka paikalla olevassa (orkkis?) termarissa oli. Muuten näytti kyllä samanlaisilta nuo termarit.

      Mikä virka tuolla sähköliittimellä on? Onko se lämpötila-anturi vai mikä? Voiko tollasen tilalle laittaa termarin ilman sitä liitintä?

      Comment

      • Risto113
        Bimmer Enthusiast
        • Feb 2005
        • 1204
        • GrassLake

        Originally posted by TKGL View Post
        Mites noitten M54 termareitten kanssa oikei on? Ostin alkusyksystä Motonetistä termarin, joka tohon M54B30 mottiin piti sopia. En kuitenkaan vaihtanut termaria, koska Motonetin termarissa ei ollut sähköliitintä, joka paikalla olevassa (orkkis?) termarissa oli. Muuten näytti kyllä samanlaisilta nuo termarit.

        Mikä virka tuolla sähköliittimellä on? Onko se lämpötila-anturi vai mikä? Voiko tollasen tilalle laittaa termarin ilman sitä liitintä?
        Termarin kyljessä on lämpövastus, jonka avulla moottorinohjaus pystyy säätelemään jäähdytysnesteen lämpötilaa.

        Esim. näin:
        Kova kuormitus, vaikka rata-ajoa => ruisku tahtoo viilentää konetta ja vastus lämpiää => termari aukeaa enemmän => systeemi jäähtyy paremmin.

        Pintakaasulla taas pidetään kovempia lämpöjä => pienempi kulutus.

        Kyllä sen vastuksen kuuluu siellä siis olla, liekkö termari edes oikealla asteluvulla kun toi puuttuu. Varmaankin joku kompromissi sitten?

        Jättäisin kauppaan...

        Comment

        • Clavurion
          BTCF Member
          • Feb 2005
          • 9158
          • Oulu

          Originally posted by Risto113 View Post
          Termarin kyljessä on lämpövastus, jonka avulla moottorinohjaus pystyy säätelemään jäähdytysnesteen lämpötilaa.

          Esim. näin:
          Kova kuormitus, vaikka rata-ajoa => ruisku tahtoo viilentää konetta ja vastus lämpiää => termari aukeaa enemmän => systeemi jäähtyy paremmin.

          Pintakaasulla taas pidetään kovempia lämpöjä => pienempi kulutus.

          Kyllä sen vastuksen kuuluu siellä siis olla, liekkö termari edes oikealla asteluvulla kun toi puuttuu. Varmaankin joku kompromissi sitten?

          Jättäisin kauppaan...
          Juuri näin. Lisäksi ilman vastusta DME:ltä tulee vikakoodi ja katsastus jää kiinni OBD-testissä (2001->).
          E39 530dA -02 M-Sport
          E53 X5 3.0dA -06 Sport
          * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
          Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

          Comment

          • Supa
            Bimmer Enthusiast
            • Oct 2005
            • 7597
            • Järvenpää

            Originally posted by TKGL View Post
            Mites noitten M54 termareitten kanssa oikei on? Ostin alkusyksystä Motonetistä termarin, joka tohon M54B30 mottiin piti sopia. En kuitenkaan vaihtanut termaria, koska Motonetin termarissa ei ollut sähköliitintä, joka paikalla olevassa (orkkis?) termarissa oli. Muuten näytti kyllä samanlaisilta nuo termarit.
            Pari viikkoa sitten kyllä sain motonetista alkuperäisen Behrin termarin missä sähköohjaus eikä ollut pahan hintanenkaan.
            Katoitkohan oikeaa osanumeroa? Kyseessä oli mulla tosin e46 mutta sama M54B30 kone ja samalla osanumerolla näkyy kulkevan realoemin mukaan. Ehkä motonet on listannut sen väärin e39 alla?
            Last edited by Supa; 17-11-2010, 12:32.
            - E90 320i LCI M-sport -09
            - Porsche Boxster 987 2.7 -07

            Comment

            • pope
              Bimmer Fanatic
              • May 2007
              • 687
              • Harjavalta

              e39 alpinan perä

              Kysytäänpä täällä kun asia kiinnostaa vaikka ei varsinaisia ostoaikeita ko. peliin olekaan. Onko e39 alpinaa saanut lukkoperällä?
              e34 m60b40 tuplaturbo 912hv

              Comment

              • TKGL
                Bimmer Fanatic
                • Feb 2009
                • 260
                • Tampere

                Originally posted by Supa View Post
                Pari viikkoa sitten kyllä sain motonetista alkuperäisen Behrin termarin missä sähköohjaus eikä ollut pahan hintanenkaan.
                Katoitkohan oikeaa osanumeroa? Kyseessä oli mulla tosin e46 mutta sama M54B30 kone ja samalla osanumerolla näkyy kulkevan realoemin mukaan. Ehkä motonet on listannut sen väärin e39 alla?
                Tollanen se oli:



                Sanoin kyllä tiskillä kun palautin, että väärää tarjositte. Olis varmaan kannattanu pyytää tuomaan toista ja kattonu siinä paikanpäällä, että on oikea osa.

                Termari on vieläkin vaihtamatta. Tein silloin muutakin remppaa, niin olis ollu kiva vaihtaa samalla. Nyt todennäköisesti hajoo ennen kuin jaksan vaihtaa.

                Comment

                • mijuko
                  Bimmer Fanatic
                  • Jul 2010
                  • 951
                  • ۩□□۩

                  Originally posted by AnttiR View Post
                  Minkalaiset sisälokarit on semmosessa tavallisella etupuskurilla varustetussa E39:ssä? Nuo M-sport puskurin kanssa mitkä on niin tulee hölmösti sen puskurin alareunan alapuolelle, niitä on nyt sit särkyny useempia ku on just sen verran madallettu että se sisälokari raapasee aina tohon kotiparkkiksen kanttariin.
                  Ajattelin että meniskö sinne tilalle ne tavismallin sisälokarit?
                  Ja aika kalliita nuo M-keulan sisäloksut. Mulla oli se etupala poikki niin kertyy rapaa sinne puskurin sisään ja sumari oli aika tohnässä, ni jos sitä tavis-mallia jatkas muovilevyllä että suojais sen alaosan... tai nurkkakepit puskuriin

                  Comment

                  • Konda112
                    Bimmer Rookie
                    • Oct 2008
                    • 92
                    • Pudasjärvi/Oulu

                    Originally posted by Konda112 View Post
                    Heittäkääs E39 528i vm-96 kytkin remontista jotain vinkkejä?? koska varmaan viikon päästä alkaa homma.. auton saan nosturille.. mutta jotain viisauksia kiitoksia
                    Näin tuli kytkin vaihettua suht nätti hommahan tuo oli.. Yksi vaihdelaatinkon pulteista meinasi vastustaa koska oli tarttunut niin lujaan kiinni..

                    Samalla tuli sitten vesipumppukin vaihdettua...

                    Comment

                    • Supa
                      Bimmer Enthusiast
                      • Oct 2005
                      • 7597
                      • Järvenpää

                      Originally posted by TKGL View Post
                      Tollanen se oli:



                      Sanoin kyllä tiskillä kun palautin, että väärää tarjositte. Olis varmaan kannattanu pyytää tuomaan toista ja kattonu siinä paikanpäällä, että on oikea osa.

                      Termari on vieläkin vaihtamatta. Tein silloin muutakin remppaa, niin olis ollu kiva vaihtaa samalla. Nyt todennäköisesti hajoo ennen kuin jaksan vaihtaa.
                      Kyllä tuo on näköjään täysin samalla osanumerolla kuin millä omani sain Lohjan motonetista. Paikallisessa putiikissa käynyt siis joku kämmi siellä ilmeisesti.
                      - E90 320i LCI M-sport -09
                      - Porsche Boxster 987 2.7 -07

                      Comment

                      • _nixu_
                        Bimmer Enthusiast
                        • Feb 2006
                        • 8972
                        • Kellokoski

                        Originally posted by pope_ View Post
                        Kysytäänpä täällä kun asia kiinnostaa vaikka ei varsinaisia ostoaikeita ko. peliin olekaan. Onko e39 alpinaa saanut lukkoperällä?
                        Ei ainakaan ALPINAn varaosalistojen mukaan :think
                        E39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport

                        Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja

                        Comment

                        • markok
                          Bimmer Enthusiast
                          • Oct 2002
                          • 3018
                          • Kuopio

                          Pitäisi e39:stä löytää sisätilasta paikka jossa olisi jatkuvasti 12 volttia eikä jännite tipu vaikka auto menisi "nukkumis" tilaan. Mistä tällaisen löytäisi helpoiten? Mikä rele laittaa auton "nukkumaan" ja missä se sijaitsee?

                          Lisäksi pitäisi konehuoneen puolelta löytää paikka josta saisi 12 volttia aina kun auto on käynnissä ja jännitteen syöttö katkeaa kun sammuttaa auton. Onkohan tällaista missään vai onko johto vedettävä sisätilaan?
                          BMW 530iA Touring -05

                          Comment

                          • Petri.Kekkonen
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jan 2006
                            • 7439
                            • Oulu

                            Originally posted by markok View Post
                            Pitäisi e39:stä löytää sisätilasta paikka jossa olisi jatkuvasti 12 volttia eikä jännite tipu vaikka auto menisi "nukkumis" tilaan. Mistä tällaisen löytäisi helpoiten? Mikä rele laittaa auton "nukkumaan" ja missä se sijaitsee?
                            Threadin http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=101910 viesin #12 mukaan tupakansytyttäjälle (/-sytyttäjille) tulee aina virta. Rakensin tuon peräkontin virtapistokkeen siis tyhjänä olleen takapenkin tupakansytyttäjän sulakepaikan kautta saatavalle virralle. Imageshackin kautta linkitetyistä kuvista näyttää puolet hävinneen johonkin.
                            E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
                            E39 523i M Sport '00, Titansilber

                            Comment

                            • AnttiR
                              Bimmer Fanatic
                              • Jan 2006
                              • 819
                              • Jyväskylä

                              Originally posted by mijuko View Post
                              Ja aika kalliita nuo M-keulan sisäloksut. Mulla oli se etupala poikki niin kertyy rapaa sinne puskurin sisään ja sumari oli aika tohnässä, ni jos sitä tavis-mallia jatkas muovilevyllä että suojais sen alaosan... tai nurkkakepit puskuriin
                              Mulla on kans hävinny toiselta puolelta taas se etuosa sisälokarista, samalla meni tietysti ulkolämpömittarin anturiki.... Jos ei kerta se tavismallinkaan etuosa käy sinne kunnolla niin oon tässä sulatellu pikkuhiljaa ajatusta jos lasikuidusta rakentas sinne uudet:think
                              E61 535d -04

                              Comment

                              • Will_E39
                                BTCF Member
                                • Jan 2007
                                • 920
                                • Seinäjoki

                                sigun e39:stä halkes paisuntasäiliö ilmeisesti vanhuuttaan,hain marmorilta uuden ja vuotaa kuin seula paisarin alta ei vissiin jää muita vaihtoehtoja kun uusia koko saatanan jäähdytin? ei ollu marmorilla edes kallis,ainoastaan 450e
                                e39 520ia-96

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎