Ei se DSC aivan turha ole. Sellaisia tilanteita tulee vastaan missä pitää pysähtyä todella liukkaaseen ylämäkeen. Ilman DSC:tä alkaa sutimaan tyhjäkäynnillä heti kun nostan jalan jarrulta (automaatti). DSC:llä auto lähteekin tyhjäkäynnillä nytkyttelemään ylöspäin. Näitä tilanteita vihasin E34:llä ajellessani ja koitinkin aina ryömiä mahd pitkään valoissa risteyksissä. Onhan sekin rentouttavaa kun ei tarvitse ajaa maantielläkään pääkallokelillä kieli keskellä suuta, siinä mielessä olen varsin tyytyväinen DSC:hen. On se kerran pelastanutkin kun auto lähti mutkassa 90km/h vauhdissa aivan yllättäen ja varoittamatta lapasesta. Karkasi niin nopeasti, ettei DSC:kään ehtinyt estää auton poikittain menemistä, mutta korjasi kyllä nopeasti tilanteen.
Jos taas vertaa etenemistä kaupunkiliikenteessä esim uusiin etuvetovolkkareihin niin siinä DSC tuntuu kyllä paljon nihkeämmältä. Auto puskee varsin herkästi ja DSC rajoittaa tehoa välillä vähän liikaakin, siinä missä volkkarin ESP antaa pyörien sutia suhteellisen paljon. Volkkarit tuntuvat kiihtyvän paljon paremmin paksussa loskassa. Tosin on tuolla E39:llä massaakin, eikä renkaatkaan enää ole aivan uudet.
Jos taas vertaa etenemistä kaupunkiliikenteessä esim uusiin etuvetovolkkareihin niin siinä DSC tuntuu kyllä paljon nihkeämmältä. Auto puskee varsin herkästi ja DSC rajoittaa tehoa välillä vähän liikaakin, siinä missä volkkarin ESP antaa pyörien sutia suhteellisen paljon. Volkkarit tuntuvat kiihtyvän paljon paremmin paksussa loskassa. Tosin on tuolla E39:llä massaakin, eikä renkaatkaan enää ole aivan uudet.
Comment