E39 M5 ostamassa

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Heguli
    Bimmer Fanatic
    • Nov 2003
    • 815
    • www.e30m3.fi

    Itse laitoin M5:seen EBC:n yellow stuffit ja hyvin on toiminut. Kestävät ihan hyvin myös radalla. Tilasin aikoinaan ne jostain brittipuljusta => hinta 100000% edullisempi kuin suomesta hankittuna, taisi olla jopa niin että joka kulmaan uudet palat oli halvempi kuin suomesta hankittuna edes yhdelle akselille
    Die beste fahrt mit hosen an, BMW

    Comment

    • sipi
      Bimmer Fanatic
      • Nov 2005
      • 320
      • Helsinki

      Mulla odottaa allelaittoa Stoptechin street performancet, eli samat palat mitä ne käyttää bbk:ssa. Kattelin eri vaihtoehtoja jonkun aikaa ja näihin tuli päädyttyä. Hinnan ja laadun pitäs kohdata aika hyvin.

      e39 M5 Carbonschwarz '2001
      ex: e36/7 Z3M Roadster '1998 - "Hamann"
      ex: e36 328i Coupe '1995 - Powered by Dr. Shrick (232hp)

      Comment

      • jumbo
        Bimmer Enthusiast
        • Jun 2005
        • 6603
        • Lappeenranta

        Schmiedmannin sivuilla ei ainakaan ollut kuin Orkkista vastaavat tarvikepalat n.40e/akseli. Mistä sipi tilasit nuo palat? Tai mistä Heguli tilas yellowit?

        E: Rockautosta saa vaikka minkälaisia mutta mitkäköhän oiskaan sitten hyvät http://www.rockauto.com/catalog/x,ca...,parttype,1684
        Last edited by jumbo; 23-05-2010, 18:29.
        M550d

        Comment

        • sipi
          Bimmer Fanatic
          • Nov 2005
          • 320
          • Helsinki

          Tilasin suoraan tuolta Zeckhausenilta, tulliin kautta siis tuli.

          e39 M5 Carbonschwarz '2001
          ex: e36/7 Z3M Roadster '1998 - "Hamann"
          ex: e36 328i Coupe '1995 - Powered by Dr. Shrick (232hp)

          Comment

          • jumbo
            Bimmer Enthusiast
            • Jun 2005
            • 6603
            • Lappeenranta

            Originally posted by sipi View Post
            Tilasin suoraan tuolta Zeckhausenilta, tulliin kautta siis tuli.

            http://www.zeckhausen.com/BMW/E39_M5.htm
            Joo tuolta kattelinkin juuri, 196$ + 50$ postit + tietty tullit antureiden kanssa eteen ja taakse:think Onko tuo nyt halpa vai kallis sitten.
            M550d

            Comment

            • Heguli
              Bimmer Fanatic
              • Nov 2003
              • 815
              • www.e30m3.fi

              Muistaakseni tuolta: http://www.ebc-brakes-uk.co.uk/produ...lts.php?id=906 hinnat toki hieman nousseet parissa vuodessa.

              Joka tapauksessa alle 200 euroa koko setti kotiin toimitettuna

              Sporttiautosta etupalat 225,30+rahti, muahhahahaaaa se ei ole tyhmä joka pyytää vaan se joka maksaa
              Die beste fahrt mit hosen an, BMW

              Comment

              • jumbo
                Bimmer Enthusiast
                • Jun 2005
                • 6603
                • Lappeenranta

                Originally posted by sipi View Post
                Tilasin suoraan tuolta Zeckhausenilta, tulliin kautta siis tuli.

                http://www.zeckhausen.com/BMW/E39_M5.htm
                Originally posted by Heguli View Post
                Muistaakseni tuolta: http://www.ebc-brakes-uk.co.uk/produ...lts.php?id=906 hinnat toki hieman nousseet parissa vuodessa.

                Joka tapauksessa alle 200 euroa koko setti kotiin toimitettuna

                Sporttiautosta etupalat 225,30+rahti, muahhahahaaaa se ei ole tyhmä joka pyytää vaan se joka maksaa
                No 200 puntaa maksaa nyt nuo palat tuolta kuluineen, eli aika paljon hinnat noussu. Haövemmaksi tulee tilata nuo sipin mainitsemat vaikka tullista joutuukin hakemaan. Mutta onko nuo sitten merkittävästä paremmat kuin Schmiedmannin "orkkikset"? Ne kun saa alle satasella

                Edit. 148e Maksaa nuo "orkkis" palat ja kulutustunnistin eteen kun taakse ei saanut, onpa hankalaa päättää näinkin helppo asia
                Last edited by jumbo; 23-05-2010, 18:58.
                M550d

                Comment

                • sipi
                  Bimmer Fanatic
                  • Nov 2005
                  • 320
                  • Helsinki

                  Mun mielestä ainaki femman heikoin lenkki on just nimenomaan jarrut ja kaikki parannus niihin on plussaa. Kyllähän orkkiksilla pärjää radallakin mutta sehän on ihan siitä kiinni mitä haluaa. Vielä ei tosiaan kokemusta ko. paloista ole mutta odotukset korkealla.
                  e39 M5 Carbonschwarz '2001
                  ex: e36/7 Z3M Roadster '1998 - "Hamann"
                  ex: e36 328i Coupe '1995 - Powered by Dr. Shrick (232hp)

                  Comment

                  • jumbo
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jun 2005
                    • 6603
                    • Lappeenranta

                    Originally posted by sipi View Post
                    Mun mielestä ainaki femman heikoin lenkki on just nimenomaan jarrut ja kaikki parannus niihin on plussaa. Kyllähän orkkiksilla pärjää radallakin mutta sehän on ihan siitä kiinni mitä haluaa. Vielä ei tosiaan kokemusta ko. paloista ole mutta odotukset korkealla.
                    No niinhän se taitaa ollan joku 40e noista varmaan tulee tullimaksua vielä päälle. Ja onhan se ärsyttävää jos nuo "orkkikset" onkin kovat ja lasittuu nopeasti ja alkaa vinkumaan
                    M550d

                    Comment

                    • Heguli
                      Bimmer Fanatic
                      • Nov 2003
                      • 815
                      • www.e30m3.fi

                      Nooh, jos ajelee M5:lla tuskin kannattaa ihan halvinta osaa siihen hankkia. OEM palat pölyää aivan tajuttomasti ja vanteet on heti mustassa pölyssä kun vähänkin enemmän jarruttelee.

                      Toki kukin taplaa tyylillään ja tosiasia on kuitenkin se että OEM paloilla pärjää jopa ratapäivilläkin vallan mainiosti vaikka jarrua polkee sen kuin ehtii. Toki vannepyykkiä kyllä tulee.

                      Ei ole kokemusta Sipin suosittelemista paloista mutta Yellow stuffeihin olen ollut hyvinkin tyytyväinen, puree kiinni paremmin kuin orggispalat ja kestävät todella hyvin käyttöä, lisäbonuksena tulee murto-osa OEM jarrupölyn määrästä.

                      Voihan sitä M5:seen hankkia Big Brake Kitin, brembot tms mutta veikkaan ettei niillä kovin dramaattisia eroja ratakierroksiin saada hintaansa nähden, M5:sen heikkoudet radalla kun piilevät monissa muissakin tekijöissä vaikka ruttua on reippaasti käytössä.

                      E30 M3:selta tulee pattiin radalla niin että paukkuu kun ollaan vähänkin mutkaisemalla radalla
                      Die beste fahrt mit hosen an, BMW

                      Comment

                      • Juhis
                        BTCF Honorary Member
                        • Jul 2002
                        • 19180
                        • -

                        Originally posted by Heguli View Post
                        E30 M3:selta tulee pattiin radalla niin että paukkuu kun ollaan vähänkin mutkaisemalla radalla
                        Suomessa nyt ei paljoa muita olekaan, kuin mikroautoratoja, joille E30 M3 on varmasti ihan omiaan. :think
                        All good things come to those who wait.

                        Käy katsomassa -> Lowrider.fi Facebook group

                        Sound Factory Bar & Nightclub

                        Autojen tuonti Saksasta yli 20 vuoden kokemuksella sekä paljon muuta. -> Blauweiss Import. Myös Cerwin-Vega! tuotteet ja DJ-palvelut edullisesti kauttani.

                        Comment

                        • Heguli
                          Bimmer Fanatic
                          • Nov 2003
                          • 815
                          • www.e30m3.fi

                          Niinpä.
                          Die beste fahrt mit hosen an, BMW

                          Comment

                          • jumbo
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jun 2005
                            • 6603
                            • Lappeenranta

                            Jeps, nuo Stoptechin street performancet laitoin tilaukseen. Kerron sitten kokemuksia kunhan saadaan alle Jarrupölyn jos tosiaan edes saisi aisoihin niin olisi iso boonus noihin orkkiksiin verrattuna.
                            M550d

                            Comment

                            • Exorcist
                              Wax on - Wax off
                              • Dec 2004
                              • 1805
                              • Riihimäki

                              Originally posted by Heguli View Post
                              Voihan sitä M5:seen hankkia Big Brake Kitin, brembot tms mutta veikkaan ettei niillä kovin dramaattisia eroja ratakierroksiin saada hintaansa nähden, M5:sen heikkoudet radalla kun piilevät monissa muissakin tekijöissä vaikka ruttua on reippaasti käytössä.
                              Uskallan väittää muuta. Ei sillä että M5 olisi muutenkaan mikään ideaali rata-autoksi mutta kyllä nuo E39 M5:n jarrut on kadullakin heikot isommista nopeuksista. Mitä tuohon Brembon BBK pakettiin tulee niin aika ison siivun sillä saa lohkaistua jo yksinkertaisesti sillä että niihin luottaa paremmin kun vakiojarruihin. Sen lisäksi tietysti että niillä kyllä oikeasti myös pysähtyy.

                              On siis todella hyvät ja eroa paremmalla palalla olevaan oem laikkaan on melkoisesti. Isoin asia tietysti noissa se hinta.

                              Comment

                              • Esko
                                Bimmer Enthusiast
                                • Sep 2002
                                • 11737
                                • Kouvola

                                Lisää kysymyksiä..

                                Pitäisi uusi kytkin hommata tässä. Tutkailin noita markkinoita ja ainakin kolme vaihtoehtoa tulee vastaan samassa hintaluokassa. Eli OEM, Sachs tai LUK. Noi kaikki saisi noin 300€:lla, mutta mitä mihin noista sitten kannattaa panostaa ja kenen valmistajan toi alkuperäinen levy on?

                                Comment

                                Working...
                                X