memebuy23buy

E39 M5 ostamassa

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jumbo
    Bimmer Enthusiast
    • Jun 2005
    • 6603
    • Lappeenranta

    Mitä tuo Evolven setti lyhyesti pitää sisällään? Ja mihin hintaan suunnilleen?
    M550d

    Comment

    • mailman
      BTCF Member
      • Jul 2003
      • 8004
      • Vantaa

      Suora copy/paste Salilta (Evolven jäbä);

      lphaN Mapping
      Air Mass Sensors no longer required. No engine management lights. No diagnostic fault codes. No negative effects on fuel economy.
      In isolation this upgrade will give sharper throttle response and a more connecting feeling to the engine. Outside of this, you will never know the MAF's are missing once operating temperature has been reached.
      Car will revert back to standard if MAF sensors are re-connected for those countries that have the strictest of emission controls.
      MAF sensors can be left in place but air temp sensor must be left connected through plug. Alternatively, an air temperature relocation kit is required.

      Power Mapping
      Currently we offer upto 10hp and 10lb.ft torque which is mainly achieved at the higher RPM's. Most of the work is done by fully opening the throttle plates and altering the cam timing (both inlet and exhaust). All power mapping also includes small changes to the throttle maps for improved smoothness but no sudden throttle openings to give the impression of a fake increase in power unless requested.
      A genuine increase in part throttle power is also achieved without any negative effects to fuel economy.
      More development work is currently being carried out for a higher power increase and mapping for cars with headers and upgraded camshafts.

      Sport Memory Button Function
      Sport button stays in the same position even if engine is switched off.

      Speed Limiter Removal

      RPM Limiter Increase
      Available on request

      Secondary Air Pump Delete
      This one needs to no introduction! Lots of members are experiencing the problem and we now offer this service in isolation or as part of a package

      Post 02 CAT Delete
      For those are experiencing CAT efficiency problems, malfunctioning sensors or high flow cats which consequently bring up a fault code and/or engine management light.


      Pricing Structure:

      Package 1 £525 | $799
      AlphaN
      Power (Optional)*
      Speed Delimit
      Sport Memory
      Post 02 CAT Delete (Optional)*

      *no extra charge

      Package 2 £350 | $525
      Power
      Speed Delimit
      Sport Memory
      Post 02 CAT Delete (Optional)*

      *no extra charge


      Isolated Upgrades

      Secondary Air Pump Delete only - £170 | $269
      Post 02 CAT Switch Off only - £170 | $269
      Speed Delimit only - £170 | $269

      Ja itsellä siis heppu tiedossa, kuka noita suomessa asentaa/myy
      G01 ///M40i '19
      F48 xDrive20i ///M-Sport '18
      E39 ///M5 '00

      Comment

      • jumbo
        Bimmer Enthusiast
        • Jun 2005
        • 6603
        • Lappeenranta

        Hinnat ei ole pahoja kyllä, mutta onko ero vakioon sitten millainen? Todellista tehoahan tuossa ei paljoa tule lisää. Ja normiputkistolla lambdojen poisto ei ilmeisesti hyödytä:think Ja vielä kun ainakin itsellä om aivan uudet Maffit ja lambdat niin ennemmin sijoitan rahat putkistoon

        Ja Raikkuko noita asentaa suomessa?
        M550d

        Comment

        • Exorcist
          Wax on - Wax off
          • Dec 2004
          • 1805
          • Riihimäki

          Originally posted by jumbo View Post
          Hinnat ei ole pahoja kyllä, mutta onko ero vakioon sitten millainen? Todellista tehoahan tuossa ei paljoa tule lisää. Ja normiputkistolla lambdojen poisto ei ilmeisesti hyödytä:think Ja vielä kun ainakin itsellä om aivan uudet Maffit ja lambdat niin ennemmin sijoitan rahat putkistoon

          Ja Raikkuko noita asentaa suomessa?
          Eroa vakioon on niin että sen kyllä huomaa. Vaikken itsekään ole puoleen vuoteen istunut M5 ratin takana niin apukuskin penkiltäkin pystyy suoraan huomaamaan muutokset. Selvästi terävämpi koko auto. Raikkuhan noita asentaa ja epäilen että myös kokeilu omassa autossa on mahdollista.

          Comment

          • mailman
            BTCF Member
            • Jul 2003
            • 8004
            • Vantaa

            Exoltapa sitä tulikin jo
            Eron siis tosiaan kyllä huomaa, ihan normiajossakin. Vaikea kuvailla, mutta vetoa on alhaalta asti HUOMATTAVASTI enemmän.

            Originally posted by jumbo View Post
            Hinnat ei ole pahoja kyllä, mutta onko ero vakioon sitten millainen? Todellista tehoahan tuossa ei paljoa tule lisää. Ja normiputkistolla lambdojen poisto ei ilmeisesti hyödytä:think Ja vielä kun ainakin itsellä om aivan uudet Maffit ja lambdat niin ennemmin sijoitan rahat putkistoon

            Ja Raikkuko noita asentaa suomessa?
            Sijoita pakosarjoihin eka, sitten loppuputki
            MAFfit voi aina myydä pois, ja tosiaan Raikku noita asentelee suomessa Evolven puolesta.
            Ja antavat kyllä rahat takaisin-takuun. Eli jos ei kelpaa, niin lyödään vakiosofta takaisin.
            G01 ///M40i '19
            F48 xDrive20i ///M-Sport '18
            E39 ///M5 '00

            Comment

            • M_Power
              Moderator
              • Jul 2003
              • 2772
              • Espoo, HML

              Originally posted by Envolve lainaus
              lphaN Mapping
              Air Mass Sensors no longer required. No engine management lights. No diagnostic fault codes. No negative effects on fuel economy.
              In isolation this upgrade will give sharper throttle response and a more connecting feeling to the engine. Outside of this, you will never know the MAF's are missing once operating temperature has been reached.
              Car will revert back to standard if MAF sensors are re-connected for those countries that have the strictest of emission controls.
              MAF sensors can be left in place but air temp sensor must be left connected through plug. Alternatively, an air temperature relocation kit is required.

              Power Mapping
              Currently we offer upto 10hp and 10lb.ft torque which is mainly achieved at the higher RPM's. Most of the work is done by fully opening the throttle plates and altering the cam timing (both inlet and exhaust). All power mapping also includes small changes to the throttle maps for improved smoothness but no sudden throttle openings to give the impression of a fake increase in power unless requested.
              A genuine increase in part throttle power is also achieved without any negative effects to fuel economy.
              More development work is currently being carried out for a higher power increase and mapping for cars with headers and upgraded camshafts.

              Sport Memory Button Function
              Sport button stays in the same position even if engine is switched off.

              Speed Limiter Removal

              RPM Limiter Increase
              Available on request

              Secondary Air Pump Delete
              This one needs to no introduction! Lots of members are experiencing the problem and we now offer this service in isolation or as part of a package

              Post 02 CAT Delete
              For those are experiencing CAT efficiency problems, malfunctioning sensors or high flow cats which consequently bring up a fault code and/or engine management light.
              Mitään en säätämisestä ymmärrä, mutta M5Boardin kirjoitusten mukaan arvaus osui oikeaan.
              Käsittääkseni tuo on ns. valmis pakettiohjelma eikä sitä säädetä autokohtaisesti penkissä tai kadulla.

              Envolve
              - MAF kokonaan pois pelistä ja ohjataan karttoja sekä nokkien ajoituksia kaasuläppien asennon (engine load arvo) ja rpm mukaan
              käytännössä siis oletusarvoilla.
              - Vikakoodeja ei tule eli vikarajat vedetty ohjelmassa reilusti yli alkup. arvojen, jotta ne eivät toteudu.
              - MAF palautus saatetaan vaatia katsastusta varten, eli kartat eivät varsinkaan alakierroksilla ole kohdallaan.
              - Huippunopeuden rajoitin pois. Tämä ok, käytännössä toteutettu muuttamalla ohjelmasta arvo tarpeeksi suureksi.
              - Lämpötila-anturi pois käytöstä, toivottavasti ei myös EGT-puolella ja ohjelmassa on myös lisärikastus tarvittaessa.
              - Kapeakaistalambdat ovat käytössä ohjelmassa, hyvä juttu (näitäkin on nähty pahimmillaan poistettavan). edit 2. näköjään myös Envolve on tätä harrastanut ainakin osittain esim. E46 M3 ohjelmassa.

              Ainakaan allekirjoittaneen autoon ei yllä mainittua lastua vielä lyhyen tutustumisen jälkeen kiinni tulisi.
              Toivottavasti olen väärässä ja ohjelmassa on kaikki asiat huomioitu. Tehonlisäyslupaus varmaan ok.

              Kannattaa ainakin ajaa alkuu laajakaistalambda kiinni ja tarkastaa eculta nokkien ajoitukset. Annetut AFR arvot näyttivät olevan ok, jos pitävät paikkansa.
              Lisäksi olisi kiva tietää miten auto toimii vikatilanteessa, jos esim. rpm-anturilta tulee väärä signaali.

              Yksi esimerkki saman tyyppisellä moottorinohjausjärjestelmällä varustetun auton ohjelmasta
              - Laitettu pohjaksi standardi aloitusohjelma säätöä varten, josta muokattu kadulla 8h aikana kartat kohdalleen jatkuvasti säätäen
              - MAF mukana alkuvaiheessa, mutta tiputetaan pois yläkierroksella mittausrajojen lähestyessä
              - Myös kaikki muut alkuperäiset anturit pelissä / mukana säädössä ja esim. lisärikastus EGT:n noustessa yli 980 asteen
              - Kaikki hälyrajat säilytetty, ainoastaan paineeseen viittaavaa maksimiarvoa korjattu ylemmäs
              - Sytytysennakot varmistettu kyseselle autolle min. 5-7 asteeseen läpi karttojen
              - Seokset katsottu kyseselle autolle läpi karttojen täyskaasulla lambda 0.8-0.85.
              - Huippunopeuden rajoitin nostettu ohjelmassa 250 -> 350
              - Vasemman jalan jarrutus aktivoitu (ei katkaise polttoaineensyöttöä)
              edit 1. lisätään vielä sen verran, että päästöt läpi heittämällä 100cel kisakateilla ja esikatit poistettuna
              Last edited by M_Power; 04-05-2010, 23:29.
              BMW G12 740Le xDrive -18, since -20 iPerformance M Sport Individual
              BMW E30 M3 -88, since -01 BMW Motorsport GmbH

              Leistung Kosten Geld, wie schnell möchten Sie gehen?
              Team oldschoolautos, ///M Abteilung.
              Team vier Zylinder!

              Comment

              • vantaam5
                Bimmer Rookie
                • Dec 2009
                • 37
                • Finland

                Special offer until sunday:

                E39 M5 and E46 M3:

                Alpha-N plus power remap by Evolve 500€ incl VAT.

                Includes(if wished):

                - top speed delimit
                - rpm limiter change
                -sport memory button function
                -post cat O2 delete

                Secondary air pump delete(recommended for cold air intake system M5)
                230€ incl VAT.

                PM for details

                Am friday and saturday in Jurva,also possible to remap car there.


                Raikku
                Last edited by vantaam5; 05-05-2010, 13:02.
                2003 M5 "The Matte Black Money Pit"
                ALPHA-N by EVOLVE-ECU Evolve Power remapped-Willans 4-point harness-lighter flywheel-Sachs performance clutch-Drexler differential-electric fan-545i SSK-Bilstein PSS9-CF bonnet with vents-20mm wider fenders-AP BBK kit 6piston calipers front-CF strut bar front-differential oil cooler-gulf engine oil cooler-Hamann HM2 10x19" wheels front and rear-modified heads-Schrick cams-modified throttle bodies-EVOLVE headers
                some other minor mods..
                2002 M5 "The Breaker"


                Comment

                • makebm5
                  Bimmer Enthusiast
                  • May 2009
                  • 1307
                  • Kainuu

                  Originally posted by vantaam5 View Post
                  Special offer until sunday:

                  E39 M5 and E46 M3:

                  Alpha-N plus power remap by Evolve 500€ incl VAT.

                  Includes(if wished):

                  - top speed delimit
                  - rpm limiter change
                  -sport memory button function
                  -post cat O2 delete

                  Secondary air pump delete(recommended for cold air intake system M5)
                  230€ incl VAT.

                  PM for details


                  Raikku
                  Missä päin näitä asennellaan?
                  BMW i5 M60, BMW E89 35is
                  Ex E39 M5,335i E92, F10 535i, F01 730d, M550d, F01 750d, F13 650i, G11 730xD, E93 335i, G30 530e, i4 M50

                  Comment

                  • bimmerfanatic
                    Bimmer Fanatic
                    • Jan 2006
                    • 402
                    • somero

                    Originally posted by makebm5 View Post
                    Missä päin näitä asennellaan?


                    helsingin liepeillä.

                    Comment

                    • mailman
                      BTCF Member
                      • Jul 2003
                      • 8004
                      • Vantaa

                      Originally posted by makebm5 View Post
                      Missä päin näitä asennellaan?
                      Apinakehällä asennukset.
                      Ja pläniä on ollut, että myös Partyillä voisi onnistua... Mut ei tämä ei ole vielä varmaa.
                      G01 ///M40i '19
                      F48 xDrive20i ///M-Sport '18
                      E39 ///M5 '00

                      Comment

                      • sipi
                        Bimmer Fanatic
                        • Nov 2005
                        • 320
                        • Helsinki

                        Originally posted by M_Power View Post
                        Mitään en säätämisestä ymmärrä, mutta M5Boardin kirjoitusten mukaan arvaus osui oikeaan.
                        Käsittääkseni tuo on ns. valmis pakettiohjelma eikä sitä säädetä autokohtaisesti penkissä tai kadulla.

                        Envolve
                        - MAF kokonaan pois pelistä ja ohjataan karttoja sekä nokkien ajoituksia kaasuläppien asennon (engine load arvo) ja rpm mukaan
                        käytännössä siis oletusarvoilla.
                        - Vikakoodeja ei tule eli vikarajat vedetty ohjelmassa reilusti yli alkup. arvojen, jotta ne eivät toteudu.
                        - MAF palautus saatetaan vaatia katsastusta varten, eli kartat eivät varsinkaan alakierroksilla ole kohdallaan.
                        - Huippunopeuden rajoitin pois. Tämä ok, käytännössä toteutettu muuttamalla ohjelmasta arvo tarpeeksi suureksi.
                        - Lämpötila-anturi pois käytöstä, toivottavasti ei myös EGT-puolella ja ohjelmassa on myös lisärikastus tarvittaessa.
                        - Kapeakaistalambdat ovat käytössä ohjelmassa, hyvä juttu (näitäkin on nähty pahimmillaan poistettavan). edit 2. näköjään myös Envolve on tätä harrastanut ainakin osittain esim. E46 M3 ohjelmassa.
                        Sen enempää myöskään noista ecun ohjelmoinnista tietämättä, mutta kyllä siellä imu-ilman lämpötila-anturi on edelleen pelissä jos sitä meinasit. Se siis sijoitetaan eri paikkaan. Maffien palautuksia ei pitäisi tarvita katsastuksessakaan, UK:ssa mennyt testeissä normien sisälle helposti. Jenkkeihin on lähinnä suunnattu tuo, kun californian suunnalla on sitten huomattavasti tiukemmat rajat.

                        Luultavasti tästä threadista löytyy Kaikkiin kysymyksiin vastaukset http://www.m5board.com/vbulletin/e39...pressions.html tai vaihtoehtosesti Raikku (VantaaM5) voi vastailla, mutta sillon tarttee vaihtaa lontooks kieli

                        Itsellä on tuo nyt ollut ajossa useamman viikon, oisko 1kk, kylmästartteja 0 asteessa ja kovempaa ajoa ilman ongelmia. Pelkkä AlphaN teki jo ison eron ajettavuuteen. Kaikki perus "nykiminen" sporttimodella poistui, vaihdot toimii paremmin (ei mieti sitä 0.2sek). Tosi hankala kuvata, eron huomaa kun ajaa maffillisella ja maffittomalla. Powermappaus toi sitten myös vielä lisäeroa sillon kun lappu lattiassa.

                        Ilman pakosarjoja ja muita ei hirveesti softalla saa mutta eron huomaa jokatapauksessa. Sieltä on myös tulossa pakosarjoille optimoitu softa jossain välissä ja luultavasti suht järkihinnalla myyntiin.

                        Tuota softaa on siis testattu ja rakennettu useammalla eri m5:lla dynossa ja ajettu useita satoja kilsoja normiajossa, ennekuin tuo tuli myyntiin. Mitään chippiä ei siis vaihdeta vaan OBD portin kautta luetaan auton OMA softa ja sitä muokataan, jonka jälkeen sama softa ajetaan takaisin.


                        ps. Jurvassa on tulevana PE ja LA- mahdollisuus saada tuo softa myös.
                        e39 M5 Carbonschwarz '2001
                        ex: e36/7 Z3M Roadster '1998 - "Hamann"
                        ex: e36 328i Coupe '1995 - Powered by Dr. Shrick (232hp)

                        Comment

                        • M_Power
                          Moderator
                          • Jul 2003
                          • 2772
                          • Espoo, HML

                          Ei tosiaan ole kokemusta tuon E39 M5 Siemens MSS52 moottorinohjauksesta. Todennäköisesti puhutaan samanlaisista asioista, kuin esim. Bosch ME7 kanssa.
                          Ei näissä tosiaan lastuja asenneta, vaan muutetaan alkuperäisen ECUn ohjelmaa esim. CMD/Frieling SPI/Katana -työkaluilla.
                          Ohjelman voi säätää suppeasti tai kattavasti. Säädettäviä parametrejä on reilusti ja osaavia kavereita vähemmän kuin tekijöitä.
                          Suomesta löytyy kai pari henkilöä, jotka hommaa osaavasti tekevät.

                          Yleensä nämä ECUt perustuvat ns. vääntömallinnukseen eli laskevat suhteellista sylinteritäytöstä (Füllung/load-arvoa).
                          Tälle on ohjelmassa maksimiarvo, jos ECU ymmärtää vain 8bit 255*0.75 on todellinen maksimiarvo 191.25%.
                          Kyseinen load lasketaan normaalisti etupäässä MAF-signaalin perusteella.
                          Isolla MAF päästään tarpeeksi ylös niin, että optimoitia hakiessa säätäminen ylärajan ylittävien arvojen osalta onnistuu.
                          MAF voidaan myös jättää ohjelmasta kokonaan pois (kaikki läpän rajoitustoiminnot pois) ja homma toimii kuin vaijerikaasulla.
                          Samoin vääntömallinnuksen pystyy ottamaan kokonaan pois pelistä. Kun MAF-arvot on pois voidaan mennä oletuksilla ja mahdollisella MAP-tiedolla.
                          Olennaisinta ei ole ilmamäärän mittaus, vaan oikea laskennallinen kuormitusarvo. Vaatii aina softan säätämisen, ei pelkästään karttojen muutosta.

                          Säätökartat ovat noissa uudemmissa ECUissa epälineaarisia ja esim. erilaisia suuttimien aukioloaikakorjauksia löytyy noin kymmenen.
                          Lambdat on hyvä jättää ECUn avuksi korjaamaan.
                          Nyt jos ohjelman tekijä ei ole osaava ja säätä vain esim. bensaa ja sytytysennakkoja ei vääntöohjattu ohjainlaite toimi oikein.
                          Lisäksi misfire-diagnostiikka kannattaa pitää käytössä (tarkkailee käytännössä moottorin pyörintänopeuden muutosta kierroksittain).
                          Tälle on moottorissa raja-arvot, kuinka tasaisesti pitää käydä ettei tulkita misfireksi.
                          EGT-mittauksen tai mallinnuksen mukaan tulee laskea tarvittavat lisärikastukset.
                          Pakoputkiston vastapaineen mallintamisen lisäksi lasketaan imuputkiston virtauksia, jota käytetään laskemaan todellista kuormitusta (mitä imuventtiilille menee).
                          Tarvittaessa saadaan muutettua kaikenlaisia kivoja asioita, esim. vaihteistokohtaiset vääntörajat pystyy säätämään.

                          Pitäisi tosiaan tietää lisää tuosta ohjelmasta. Kyseisenen ohjelman autossa omistavana / harkintaa harkitsevana kyselisin vähän tarkemmin, mitä siellä tapahtuu.
                          Kannattaa myös muistaa, että ongelmat esim. ilmavuotojen yhteydessä eivät tule helposti ilmi ilman MAF, jos käytössä ei ole laajakaistalambdaa.

                          Ei muuta kuin kovaa ajoa. Täytyy tulla kesällä tutustumaan, miten nuo toimivat käytännössä.
                          BMW G12 740Le xDrive -18, since -20 iPerformance M Sport Individual
                          BMW E30 M3 -88, since -01 BMW Motorsport GmbH

                          Leistung Kosten Geld, wie schnell möchten Sie gehen?
                          Team oldschoolautos, ///M Abteilung.
                          Team vier Zylinder!

                          Comment

                          • vantaam5
                            Bimmer Rookie
                            • Dec 2009
                            • 37
                            • Finland

                            Basically all questions concerning the Alpha-N are answered in the M5board thread.

                            Compensations work proper and fully and are done by air temperature, O2 sensor and barometric pressure inputs.

                            Which maps are how changed to make it work will not be answered as this took alot of research and development(countless dyno sessions and thousands of mile road driving) from Evolve.

                            All diagnostic and error and failsafe functions are the same as on the stock ECU.
                            2003 M5 "The Matte Black Money Pit"
                            ALPHA-N by EVOLVE-ECU Evolve Power remapped-Willans 4-point harness-lighter flywheel-Sachs performance clutch-Drexler differential-electric fan-545i SSK-Bilstein PSS9-CF bonnet with vents-20mm wider fenders-AP BBK kit 6piston calipers front-CF strut bar front-differential oil cooler-gulf engine oil cooler-Hamann HM2 10x19" wheels front and rear-modified heads-Schrick cams-modified throttle bodies-EVOLVE headers
                            some other minor mods..
                            2002 M5 "The Breaker"


                            Comment

                            • Juhis
                              BTCF Honorary Member
                              • Jul 2002
                              • 19180
                              • -

                              Originally posted by Exorcist View Post
                              Eroa vakioon on niin että sen kyllä huomaa. Vaikken itsekään ole puoleen vuoteen istunut M5 ratin takana niin apukuskin penkiltäkin pystyy suoraan huomaamaan muutokset. Selvästi terävämpi koko auto.
                              Osaatko yhtään verrata, millainen tuolla Evolven setillä ohjelmoitu E39 M5 on verrattuna sinun vanhaan E39 M5:n? Siinähän oli jo Saksasta tulessa ECU ohjelmoitu uudelleen ja kaikenlaisia muutoksia tehtynä. Sen verran mitä muistan sen sinun vanhan M5:n ominaisuuksia, niin kyllä se kovasti erilaiselta vaikutti normaaliin M5:n verrattuna. :think
                              All good things come to those who wait.

                              Käy katsomassa -> Lowrider.fi Facebook group

                              Sound Factory Bar & Nightclub

                              Autojen tuonti Saksasta yli 20 vuoden kokemuksella sekä paljon muuta. -> Blauweiss Import. Myös Cerwin-Vega! tuotteet ja DJ-palvelut edullisesti kauttani.

                              Comment

                              • Exorcist
                                Wax on - Wax off
                                • Dec 2004
                                • 1805
                                • Riihimäki

                                Originally posted by Juhis View Post
                                Osaatko yhtään verrata, millainen tuolla Evolven setillä ohjelmoitu E39 M5 on verrattuna sinun vanhaan E39 M5:n? Siinähän oli jo Saksasta tulessa ECU ohjelmoitu uudelleen ja kaikenlaisia muutoksia tehtynä. Sen verran mitä muistan sen sinun vanhan M5:n ominaisuuksia, niin kyllä se kovasti erilaiselta vaikutti normaaliin M5:n verrattuna. :think
                                Sanotaan näin että se missä se ero tuntuu on tuo Alpha-N modi. Isoin muutos on luonne, ei niinkään teho. Auto tuntuu kuin se olisi vaijerikaasulla eli vaste kaasuun on välitön, vaihdon jälkeen täyskaasukiihdytyksissä auto on välittömästi menossa vaihdoin jälkeen eikä mieti yhtään. Auto vaan tuntuu jotenkin terävämmälle, vähän niinkun sportti napin taakse sportti nappi

                                Itse en ole pelkässä evolven powermapatussa (ilman alpha-n) istunut niin mahdoton sanoa pelkästään sen vaikutusta. Oletan sen olevan hyvin samanlainen kun kerran puhe noissakin on väännön rajoitinten poistosta alhaalla jne.

                                Kun puhutaan Alpha-N+Evolve ohjelmoinnista niin omaan käteen havaittavasti parempi kuin oma vanha yhdistelmä. Lähinnä juuri tuon Alpha-N tuomasta tunnokkuudesta johtuen.
                                Last edited by Exorcist; 09-05-2010, 14:25.

                                Comment

                                Working...
                                X