Robi, offtopic...mut jos vaimoke ajaa M5:sella nii millä sä sitte ajat?
Omalla luottopelillä.. -96 523i jota ei kannata vaihtaa mihinkään kun ei siitä mitään saa..ja tollakin vaan duunimatkat ja muuten liikusekllaan M5:llä..vaimoke ei kuulemma edes suostu tulemaan enää mun auton kyytiin.
Kaarien mankelointia yli kymmenen vuoden kokemuksella.
Tiedustelut priva tai 0452210069 Current E61 530d
E39 530d
E39 520iA
E46 330xd
E28 528i
Tosiaan itelläkin riippuu paljolti ajotavasta, että paljonko syö öljyä. Rauhallisemmassa ajossa (mitä tulee aika harvaseltaan harrastettua) saa ei vie paljon mitään, mutta polkemalla toi kyllä syö kevyesti 1l/2000tkm. Autolla ajettu nyt 65tkm. Muistaakseni 4l olen ostanu öljyä tässä koko omistuksen aikana ja nyt on tullu 10tkm ajeltua jo.
Onkohan tuo oma rikki vai missähän mättää kun ei oo tarvinnu öljyä lisäillä..?? Kilsoja on tullut kolmena edellisenä kesänä 9000-11000. Tämän vuoden ajelut näyttää aika samalta. Öljyt vaihdan joka kevät ja täytän ylämerkkiin. Syksyllä pukeille nostaessa öljyä on vielä karvan yli alarajan. Paljon mittatikun ylä ja alarajan väli on öljyn määrässä? Ts. paljonhan tuo vie kympillä? Ajotyyli ei tosiaankaan ole mistään kevyimmästä päästä ja ihan päivittäisessä työmatka-ajossa tuo enimmäkseen on. Liemenä TSW 10w-60 ja mittarissa 183000.
Bad whiskey is better than wine
---------------------
Onkohan tuo oma rikki vai missähän mättää kun ei oo tarvinnu öljyä lisäillä..?? Kilsoja on tullut kolmena edellisenä kesänä 9000-11000. Tämän vuoden ajelut näyttää aika samalta. Öljyt vaihdan joka kevät ja täytän ylämerkkiin. Syksyllä pukeille nostaessa öljyä on vielä karvan yli alarajan. Paljon mittatikun ylä ja alarajan väli on öljyn määrässä? Ts. paljonhan tuo vie kympillä? Ajotyyli ei tosiaankaan ole mistään kevyimmästä päästä ja ihan päivittäisessä työmatka-ajossa tuo enimmäkseen on. Liemenä TSW 10w-60 ja mittarissa 183000.
Sullahan oli facelift-malli toi, niin siinä on muutettu männänrenkaita yms. ja öljynkulutus on saatu lähes olemattomaksi. Mitä tulee noihin öljynvaihtoon, niin itse vaihtaisin mielummin uudet öljyt ajokauden päätteeksi ja sitte seisomaan.
Mitä tulee noihin öljynvaihtoon, niin itse vaihtaisin mielummin uudet öljyt ajokauden päätteeksi ja sitte seisomaan.
Mikä tämän idea on, useammassa keskustelussa tullut ilmi.
Edit. Tottakai koneessa on vähemmän likaa pintoja vasten silloin, mutta osa sitten keväällä vaihtaa nuo syksyllä ennen seisontaa laitetut öljyt taas uusiin ennen köyttöönottoa.
Last edited by jumbo; 19-08-2010, 22:22.
Reason: Täydennys
Mikä tämän idea on, useammassa keskustelussa tullut ilmi.
Edit. Tottakai koneessa on vähemmän likaa pintoja vasten silloin, mutta osa sitten keväällä vaihtaa nuo syksyllä ennen seisontaa laitetut öljyt taas uusiin ennen köyttöönottoa.
Kai sunki mopomiehenä pitäis tietää?
Kaikki epäpuhtaudet yms mitä öljyyn kertyy jää muhimaan koneeseen talveksi jne. Ei tee hyvää :think
Joo editoinkin tuohon edelliseen postaukseen, sen ymmärrän jos keväällä on öljyt vaihtanut ja koko kesän niillä ajaa(10 000km) niin paskaa on koneessa varmasti reilusti. Mutta jos öljyillä on ajettu vaikka muutama tuhat km, niin en näe tarpeelliseksi vaihtaa puhtaisiin säilytyksen ajaksi. Mutta eihän öljyjen vaihdosta koskaan haittaa ole
Ai se pienempi öljyn kulutus on faceliftin "ominaisuus". Harmi ettei tuo näy bensassa eikä renkaissa
Omassa isossa päässä mietin aikanaan öljynvaihtoasiaa siltä kantilta että kylmässä tallissa seisottaessa ja ulkolämpötilan vaihdellessa öljyn sekaan kondensoituu vettä. Sekään ei oo varmasti hyväksi. On sit taatusti pätevät liemet koneessa kun riemu taas alkaa. Ja toisaalta öljypohjassahan nuo liemet enimmäkseen lilluu satunnaisia nollakelin nokkien ym. voitelukäynnistyksiä lukuunottamatta. Emt. Pitää katella taas syksyllä mitkä on kilsat.. Tohon tuplavaihtoon ei jaksa lähteä
Bad whiskey is better than wine
---------------------
Oma exä, eli vm 99 prefacelift ei kyllä syönnyt öljyä myöskään normi ajossa. On kuulema aika tärkeä ajaa näitä koneita sisään kunolla, ts "rauhalisesti". Ja se oli kai tapahtunut mun exän kanssa kun ensimmäinen omistaja oli ollut noin 80v...
Viviendo en Lahiti
BMW 2007 e91 335d pre lci Biturbo
Bmw 2008 x3 e83 lci 3.0sd biturbo
Vw Corrado vr6
Oma exä, eli vm 99 prefacelift ei kyllä syönnyt öljyä myöskään normi ajossa. On kuulema aika tärkeä ajaa näitä koneita sisään kunolla, ts "rauhalisesti". Ja se oli kai tapahtunut mun exän kanssa kun ensimmäinen omistaja oli ollut noin 80v...
Aika Normaali ominaisuus näissä tuo öljynkulutus kuitenkin. Ja juuri oli jossain topikissa puhetta(olikohan k2ri:n showroom?) miksi tehokkaammat autot laitetaan saksassa aina vanhojen ihmisten nimiin, käyttäjästä riippumatta. Eli aika varauksella suhtautuisin tuohon tietoon että on jollain 80v papalla ollut ämmä autona:think
Käykää ajamassa Saksassa Autobaanalla 1000km reissu koko ajan niin lujaa kuin pystytte eli 250-300km/h nopeuksia ja puhukaa sen jälkeen uudestaan öljyn kulutuksesta. Ei kai ehjä kone nyt Suomen nopeuksilla syökään erityisemmin öljyä, kun pyörii suurimman osan ajasta tyhjäkäynnin tietämillä. Vai luuletteko, että teidän E39 M5 on suunniteltu 80 - 120 km/h nopeusrajoituksilla ajoon?
Autojen tuonti Saksasta yli 20 vuoden kokemuksella sekä paljon muuta. -> Blauweiss Import. Myös Cerwin-Vega! tuotteet ja DJ-palvelut edullisesti kauttani.
Vai luuletteko, että teidän E39 M5 on suunniteltu 80 - 120 km/h nopeusrajoituksilla ajoon?
tiedä sitten mihin on suunniteltu, mutta väittäisin että nurkka-ajossa syöpi öljyä kun pata ei lämpene tarpeeksi/tiiviiksi, puhaltaa bensiiniä öljyn joukkoon mikä luo illuusion että eipäs menekään öljyä. Sitten kun ajaa pitempään reippaammin tulee normikulutuksen päälle höyrystyneen bensan tilavuushävikki ja 300km jälkeen "sensor oelstand"
Eräille BCF:n jäsenille öljykauppias oli saksanmaalla sanonut että "öljy on onnellinen kun ajetaan baanalla yli 200km/h - lämpöä riittää, painetta riittää, ei kerry epäpuhtauksia"
Käykää ajamassa Saksassa Autobaanalla 1000km reissu koko ajan niin lujaa kuin pystytte eli 250-300km/h nopeuksia ja puhukaa sen jälkeen uudestaan öljyn kulutuksesta. Ei kai ehjä kone nyt Suomen nopeuksilla syökään erityisemmin öljyä, kun pyörii suurimman osan ajasta tyhjäkäynnin tietämillä. Vai luuletteko, että teidän E39 M5 on suunniteltu 80 - 120 km/h nopeusrajoituksilla ajoon?
Kaverilla meni euroopanreissussa varmaan litra/1000km kun reippaammin ajeli.
Aika Normaali ominaisuus näissä tuo öljynkulutus kuitenkin. Ja juuri oli jossain topikissa puhetta(olikohan k2ri:n showroom?) miksi tehokkaammat autot laitetaan saksassa aina vanhojen ihmisten nimiin, käyttäjästä riippumatta. Eli aika varauksella suhtautuisin tuohon tietoon että on jollain 80v papalla ollut ämmä autona:think
no hyvä että tiedät mun autoista enemmän kun itse...kerropas miksi mun nykyisessä alpinassa kattoluukku avautuu omia aikoja niin olet kyllä nero.
Viviendo en Lahiti
BMW 2007 e91 335d pre lci Biturbo
Bmw 2008 x3 e83 lci 3.0sd biturbo
Vw Corrado vr6
Comment