E39 M5 ostamassa

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Robi
    Bimmer Enthusiast
    • Nov 2002
    • 7606
    • Vantaa

    Originally posted by Marko.K View Post
    Robi, offtopic...mut jos vaimoke ajaa M5:sella nii millä sä sitte ajat?
    Omalla luottopelillä.. -96 523i jota ei kannata vaihtaa mihinkään kun ei siitä mitään saa..ja tollakin vaan duunimatkat ja muuten liikusekllaan M5:llä..vaimoke ei kuulemma edes suostu tulemaan enää mun auton kyytiin.
    Kaarien mankelointia yli kymmenen vuoden kokemuksella.
    Tiedustelut priva tai 0452210069

    Current
    E61 530d
    E39 530d
    E39 520iA
    E46 330xd
    E28 528i

    Comment

    • Esko
      Bimmer Enthusiast
      • Sep 2002
      • 11737
      • Kouvola

      Tosiaan itelläkin riippuu paljolti ajotavasta, että paljonko syö öljyä. Rauhallisemmassa ajossa (mitä tulee aika harvaseltaan harrastettua) saa ei vie paljon mitään, mutta polkemalla toi kyllä syö kevyesti 1l/2000tkm. Autolla ajettu nyt 65tkm. Muistaakseni 4l olen ostanu öljyä tässä koko omistuksen aikana ja nyt on tullu 10tkm ajeltua jo.

      Comment

      • Spud
        BTCF Member
        • Mar 2003
        • 815
        • Helsinki

        Onkohan tuo oma rikki vai missähän mättää kun ei oo tarvinnu öljyä lisäillä..?? Kilsoja on tullut kolmena edellisenä kesänä 9000-11000. Tämän vuoden ajelut näyttää aika samalta. Öljyt vaihdan joka kevät ja täytän ylämerkkiin. Syksyllä pukeille nostaessa öljyä on vielä karvan yli alarajan. Paljon mittatikun ylä ja alarajan väli on öljyn määrässä? Ts. paljonhan tuo vie kympillä? Ajotyyli ei tosiaankaan ole mistään kevyimmästä päästä ja ihan päivittäisessä työmatka-ajossa tuo enimmäkseen on. Liemenä TSW 10w-60 ja mittarissa 183000.
        Bad whiskey is better than wine
        ---------------------

        Comment

        • jumbo
          Bimmer Enthusiast
          • Jun 2005
          • 6603
          • Lappeenranta

          Ei kyllä se vaan on niin että teillä kenellä ei öljyä kulu, on sattunut ehtaan spesiaalimalli kohdalle. Tehoja on enemmän ja vikoja vähemmän
          M550d

          Comment

          • Esko
            Bimmer Enthusiast
            • Sep 2002
            • 11737
            • Kouvola

            Originally posted by Spud View Post
            Onkohan tuo oma rikki vai missähän mättää kun ei oo tarvinnu öljyä lisäillä..?? Kilsoja on tullut kolmena edellisenä kesänä 9000-11000. Tämän vuoden ajelut näyttää aika samalta. Öljyt vaihdan joka kevät ja täytän ylämerkkiin. Syksyllä pukeille nostaessa öljyä on vielä karvan yli alarajan. Paljon mittatikun ylä ja alarajan väli on öljyn määrässä? Ts. paljonhan tuo vie kympillä? Ajotyyli ei tosiaankaan ole mistään kevyimmästä päästä ja ihan päivittäisessä työmatka-ajossa tuo enimmäkseen on. Liemenä TSW 10w-60 ja mittarissa 183000.
            Sullahan oli facelift-malli toi, niin siinä on muutettu männänrenkaita yms. ja öljynkulutus on saatu lähes olemattomaksi. Mitä tulee noihin öljynvaihtoon, niin itse vaihtaisin mielummin uudet öljyt ajokauden päätteeksi ja sitte seisomaan.

            Comment

            • jumbo
              Bimmer Enthusiast
              • Jun 2005
              • 6603
              • Lappeenranta

              Originally posted by Esko View Post
              Mitä tulee noihin öljynvaihtoon, niin itse vaihtaisin mielummin uudet öljyt ajokauden päätteeksi ja sitte seisomaan.
              Mikä tämän idea on, useammassa keskustelussa tullut ilmi.

              Edit. Tottakai koneessa on vähemmän likaa pintoja vasten silloin, mutta osa sitten keväällä vaihtaa nuo syksyllä ennen seisontaa laitetut öljyt taas uusiin ennen köyttöönottoa.
              Last edited by jumbo; 19-08-2010, 22:22. Reason: Täydennys
              M550d

              Comment

              • _nixu_
                Bimmer Enthusiast
                • Feb 2006
                • 8974
                • Kellokoski

                Originally posted by jumbo View Post
                Mikä tämän idea on, useammassa keskustelussa tullut ilmi.

                Edit. Tottakai koneessa on vähemmän likaa pintoja vasten silloin, mutta osa sitten keväällä vaihtaa nuo syksyllä ennen seisontaa laitetut öljyt taas uusiin ennen köyttöönottoa.
                Kai sunki mopomiehenä pitäis tietää?
                Kaikki epäpuhtaudet yms mitä öljyyn kertyy jää muhimaan koneeseen talveksi jne. Ei tee hyvää :think
                E39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport

                Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja

                Comment

                • jumbo
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jun 2005
                  • 6603
                  • Lappeenranta

                  Joo editoinkin tuohon edelliseen postaukseen, sen ymmärrän jos keväällä on öljyt vaihtanut ja koko kesän niillä ajaa(10 000km) niin paskaa on koneessa varmasti reilusti. Mutta jos öljyillä on ajettu vaikka muutama tuhat km, niin en näe tarpeelliseksi vaihtaa puhtaisiin säilytyksen ajaksi. Mutta eihän öljyjen vaihdosta koskaan haittaa ole
                  M550d

                  Comment

                  • Spud
                    BTCF Member
                    • Mar 2003
                    • 815
                    • Helsinki

                    Ai se pienempi öljyn kulutus on faceliftin "ominaisuus". Harmi ettei tuo näy bensassa eikä renkaissa

                    Omassa isossa päässä mietin aikanaan öljynvaihtoasiaa siltä kantilta että kylmässä tallissa seisottaessa ja ulkolämpötilan vaihdellessa öljyn sekaan kondensoituu vettä. Sekään ei oo varmasti hyväksi. On sit taatusti pätevät liemet koneessa kun riemu taas alkaa. Ja toisaalta öljypohjassahan nuo liemet enimmäkseen lilluu satunnaisia nollakelin nokkien ym. voitelukäynnistyksiä lukuunottamatta. Emt. Pitää katella taas syksyllä mitkä on kilsat.. Tohon tuplavaihtoon ei jaksa lähteä
                    Bad whiskey is better than wine
                    ---------------------

                    Comment

                    • EPDM
                      Bimmer Enthusiast
                      • Nov 2005
                      • 4624
                      • Lahti.

                      Oma exä, eli vm 99 prefacelift ei kyllä syönnyt öljyä myöskään normi ajossa. On kuulema aika tärkeä ajaa näitä koneita sisään kunolla, ts "rauhalisesti". Ja se oli kai tapahtunut mun exän kanssa kun ensimmäinen omistaja oli ollut noin 80v...
                      Viviendo en Lahiti
                      BMW 2007 e91 335d pre lci Biturbo
                      Bmw 2008 x3 e83 lci 3.0sd biturbo
                      Vw Corrado vr6

                      Comment

                      • jumbo
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jun 2005
                        • 6603
                        • Lappeenranta

                        Originally posted by EPDM View Post
                        Oma exä, eli vm 99 prefacelift ei kyllä syönnyt öljyä myöskään normi ajossa. On kuulema aika tärkeä ajaa näitä koneita sisään kunolla, ts "rauhalisesti". Ja se oli kai tapahtunut mun exän kanssa kun ensimmäinen omistaja oli ollut noin 80v...
                        Aika Normaali ominaisuus näissä tuo öljynkulutus kuitenkin. Ja juuri oli jossain topikissa puhetta(olikohan k2ri:n showroom?) miksi tehokkaammat autot laitetaan saksassa aina vanhojen ihmisten nimiin, käyttäjästä riippumatta. Eli aika varauksella suhtautuisin tuohon tietoon että on jollain 80v papalla ollut ämmä autona:think
                        M550d

                        Comment

                        • Juhis
                          BTCF Honorary Member
                          • Jul 2002
                          • 19180
                          • -

                          Käykää ajamassa Saksassa Autobaanalla 1000km reissu koko ajan niin lujaa kuin pystytte eli 250-300km/h nopeuksia ja puhukaa sen jälkeen uudestaan öljyn kulutuksesta. Ei kai ehjä kone nyt Suomen nopeuksilla syökään erityisemmin öljyä, kun pyörii suurimman osan ajasta tyhjäkäynnin tietämillä. Vai luuletteko, että teidän E39 M5 on suunniteltu 80 - 120 km/h nopeusrajoituksilla ajoon?
                          All good things come to those who wait.

                          Käy katsomassa -> Lowrider.fi Facebook group

                          Sound Factory Bar & Nightclub

                          Autojen tuonti Saksasta yli 20 vuoden kokemuksella sekä paljon muuta. -> Blauweiss Import. Myös Cerwin-Vega! tuotteet ja DJ-palvelut edullisesti kauttani.

                          Comment

                          • HC91
                            Bimmer Fanatic
                            • Mar 2007
                            • 999
                            • 29100/310053

                            Originally posted by Juhis View Post
                            Vai luuletteko, että teidän E39 M5 on suunniteltu 80 - 120 km/h nopeusrajoituksilla ajoon?
                            tiedä sitten mihin on suunniteltu, mutta väittäisin että nurkka-ajossa syöpi öljyä kun pata ei lämpene tarpeeksi/tiiviiksi, puhaltaa bensiiniä öljyn joukkoon mikä luo illuusion että eipäs menekään öljyä. Sitten kun ajaa pitempään reippaammin tulee normikulutuksen päälle höyrystyneen bensan tilavuushävikki ja 300km jälkeen "sensor oelstand"

                            Eräille BCF:n jäsenille öljykauppias oli saksanmaalla sanonut että "öljy on onnellinen kun ajetaan baanalla yli 200km/h - lämpöä riittää, painetta riittää, ei kerry epäpuhtauksia"
                            92' ///M5 3.8 individual
                            09' 320d xDrive
                            16' NIU N1 Sport
                            19' NIU U+ Sport

                            Comment

                            • jumbo
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jun 2005
                              • 6603
                              • Lappeenranta

                              Originally posted by Juhis View Post
                              Käykää ajamassa Saksassa Autobaanalla 1000km reissu koko ajan niin lujaa kuin pystytte eli 250-300km/h nopeuksia ja puhukaa sen jälkeen uudestaan öljyn kulutuksesta. Ei kai ehjä kone nyt Suomen nopeuksilla syökään erityisemmin öljyä, kun pyörii suurimman osan ajasta tyhjäkäynnin tietämillä. Vai luuletteko, että teidän E39 M5 on suunniteltu 80 - 120 km/h nopeusrajoituksilla ajoon?
                              Kaverilla meni euroopanreissussa varmaan litra/1000km kun reippaammin ajeli.
                              M550d

                              Comment

                              • EPDM
                                Bimmer Enthusiast
                                • Nov 2005
                                • 4624
                                • Lahti.

                                Originally posted by jumbo View Post
                                Aika Normaali ominaisuus näissä tuo öljynkulutus kuitenkin. Ja juuri oli jossain topikissa puhetta(olikohan k2ri:n showroom?) miksi tehokkaammat autot laitetaan saksassa aina vanhojen ihmisten nimiin, käyttäjästä riippumatta. Eli aika varauksella suhtautuisin tuohon tietoon että on jollain 80v papalla ollut ämmä autona:think
                                no hyvä että tiedät mun autoista enemmän kun itse...kerropas miksi mun nykyisessä alpinassa kattoluukku avautuu omia aikoja niin olet kyllä nero.
                                Viviendo en Lahiti
                                BMW 2007 e91 335d pre lci Biturbo
                                Bmw 2008 x3 e83 lci 3.0sd biturbo
                                Vw Corrado vr6

                                Comment

                                Working...
                                X