E39 M5 ostamassa

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • EPDM
    Bimmer Enthusiast
    • Nov 2005
    • 4624
    • Lahti.

    Originally posted by Juhis View Post
    Käykää ajamassa Saksassa Autobaanalla 1000km reissu koko ajan niin lujaa kuin pystytte eli 250-300km/h nopeuksia ja puhukaa sen jälkeen uudestaan öljyn kulutuksesta. Ei kai ehjä kone nyt Suomen nopeuksilla syökään erityisemmin öljyä, kun pyörii suurimman osan ajasta tyhjäkäynnin tietämillä. Vai luuletteko, että teidän E39 M5 on suunniteltu 80 - 120 km/h nopeusrajoituksilla ajoon?
    Siksi sanoinkin normaali ajossa. Reipaampi ajo näkyi heti öljytikussa. ja kyllä suomessa saa pikkuteille kierokset sen verran ylös että öljy kuluu.... eikö sekin ole paljon hauskempaa puhaa kun mittarin tujottamista autobaanilla...
    Viviendo en Lahiti
    BMW 2007 e91 335d pre lci Biturbo
    Bmw 2008 x3 e83 lci 3.0sd biturbo
    Vw Corrado vr6

    Comment

    • jumbo
      Bimmer Enthusiast
      • Jun 2005
      • 6603
      • Lappeenranta

      Originally posted by EPDM View Post
      no hyvä että tiedät mun autoista enemmän kun itse...kerropas miksi mun nykyisessä alpinassa kattoluukku avautuu omia aikoja niin olet kyllä nero.
      No en varmasti tiedä enempää kuin sie, mutta kunhan sanoin mitä mieltä itse olen noista papoille rekisteröidyistä autoista saksassa. Omakin 328 avo oli jonkun -38 syntyneen nimissä ollut 8 ensimmäistä vuotta, itse en ainakaan usko että se myös hänellä olisi käytössä ollut. Varsinkaan kun useasti näköjään on niin että auto on jonkun vanhemman ihmisen nimissä. Vakuutuksien tms. Takia ymmärtääkseni.
      M550d

      Comment

      • Juhis
        BTCF Honorary Member
        • Jul 2002
        • 19180
        • -

        Originally posted by jumbo View Post
        Varsinkaan kun useasti näköjään on niin että auto on jonkun vanhemman ihmisen nimissä. Vakuutuksien tms. Takia ymmärtääkseni.
        Tämä on täysin totta. Usein vanhemmat ottavat lastensa autot omiin nimiinsä, koska säästö vakuutusmaksuissa on helposti 400 - 500 euroa vuodessa.
        All good things come to those who wait.

        Käy katsomassa -> Lowrider.fi Facebook group

        Sound Factory Bar & Nightclub

        Autojen tuonti Saksasta yli 20 vuoden kokemuksella sekä paljon muuta. -> Blauweiss Import. Myös Cerwin-Vega! tuotteet ja DJ-palvelut edullisesti kauttani.

        Comment

        • Esko
          Bimmer Enthusiast
          • Sep 2002
          • 11737
          • Kouvola

          Mitä tulppia porukka on noissa käyttäny? Raikku jotain mutisi ettei niitä kalliita OEM long life tulppia sinne kannata laittaa (oliko Boschit?), joten mitkä sitten? NGK:n BKR6EQUP ??

          Entä mistä bensansuodatin?

          Comment

          • jumbo
            Bimmer Enthusiast
            • Jun 2005
            • 6603
            • Lappeenranta

            Originally posted by Esko View Post
            Mitä tulppia porukka on noissa käyttäny? Raikku jotain mutisi ettei niitä kalliita OEM long life tulppia sinne kannata laittaa (oliko Boschit?), joten mitkä sitten? NGK:n BKR6EQUP ??

            Entä mistä bensansuodatin?
            Jotkut aika kalliit ngk:t itse laitoin, ihan oli kuitenkin tuohon malliin tarkoitettu. Varmaan juuri nuo mitkä mainitsit, ja bensansuodattimen tilasin rockautosta samalla pre-cat lambdojen kanssa.
            M550d

            Comment

            • Stone
              BTCF Member
              • Jan 2005
              • 4074
              • Helsinki

              PA-suodatin ei montaa kymppiä maksa marmorilla joten siinä on ehkä väärä kohta säästää. OEM tulppia olen itse käyttänyt kun ei "uskalla" muita laittaa.. Ja aina orkkis öljynsuod.
              E92 M330XD Klik (vaimon kauppakassiPROJEKTI)
              VW Pornstarter (työjuhta)
              Dodge RAM Cummins (venejuhta)
              Finnmaster T8







              Autojen kolarikorjaukset, korimuutokset, faceliftaukset, maalaukset ja muovikorjaukset ym laatutakuulla! KLIK nyt myös facebookissa KLIK Tai suoraan Whats App 041591103

              Comment

              • Esko
                Bimmer Enthusiast
                • Sep 2002
                • 11737
                • Kouvola

                Originally posted by jumbo View Post
                Jotkut aika kalliit ngk:t itse laitoin, ihan oli kuitenkin tuohon malliin tarkoitettu. Varmaan juuri nuo mitkä mainitsit, ja bensansuodattimen tilasin rockautosta samalla pre-cat lambdojen kanssa.
                Noi NGK:t on joku 90€/setti posteineen Saksasta.

                Originally posted by Stone View Post
                PA-suodatin ei montaa kymppiä maksa marmorilla joten siinä on ehkä väärä kohta säästää. OEM tulppia olen itse käyttänyt kun ei "uskalla" muita laittaa.. Ja aina orkkis öljynsuod.
                Näimpä! Tarkoitus olisi nyt tähän ajokauden loppuun vaihdella öljyt, suodattimet, tulpat jne.

                Comment

                • jumbo
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jun 2005
                  • 6603
                  • Lappeenranta

                  Originally posted by Stone View Post
                  PA-suodatin ei montaa kymppiä maksa marmorilla joten siinä on ehkä väärä kohta säästää. OEM tulppia olen itse käyttänyt kun ei "uskalla" muita laittaa.. Ja aina orkkis öljynsuod.
                  Muistakseni oli yllättävänkin kallis tuo pa-suodatin marmorilta, olisko ollut yli 80e? Ja Esko: Jotain alle 100e ne miunkin tulpat juuri maksoi
                  M550d

                  Comment

                  • Cell
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jun 2004
                    • 7037
                    • Uusikaupunki

                    Noiden kalliiden tulppien ainoa funktio on tarjota pidempi vaihtoväli. Sitten kun itsetietoinen motorsport-omistaja saa hyvän mielen vielä riittävästi ylihuoltamalla, jää usein pidempi vaihtoväli täysin lunastamatta. Waste of money siis.
                    325i -08
                    i3 REx -17
                    M5 -98 Imolarot
                    535i -90 N/A project (maatumassa)

                    Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

                    Comment

                    • mailman
                      BTCF Member
                      • Jul 2003
                      • 8003
                      • Vantaa

                      Mulla tulpat on Boschin FGR7DQP. Mahtoi manuaalissa olla "listalla".
                      Ja samat romut tilasin Rockautosta kuin Jumbo, ja ihan selkeästi säästi kyllä rahaa

                      Originally posted by Stone View Post
                      Ja aina orkkis öljynsuod.
                      Onkos näissä oikeasti jotain eroa? Meikä aina kaikkiin vessoihin vaan jonkun nakannut mikä Motonetistä on käteen sattunut? :think
                      G01 ///M40i '19
                      F48 xDrive20i ///M-Sport '18
                      E39 ///M5 '00

                      Comment

                      • Tojopa
                        BTCF Member
                        • Mar 2004
                        • 1592
                        • Kuopio

                        Originally posted by mailman View Post
                        Onkos näissä oikeasti jotain eroa? Meikä aina kaikkiin vessoihin vaan jonkun nakannut mikä Motonetistä on käteen sattunut? :think
                        Suodattimia (ilma, öljy) on testattu vuosien varrella mm. TM:n toimesta, ja kyllä niissä ihan selviä eroja on ollut. Hintaerot suodattimissa on kuitenkin sen verran pienet, että kyllä laatuun kannattaa tässä(kin) kohdassa hieman satsata.

                        Comment

                        • Spud
                          BTCF Member
                          • Mar 2003
                          • 815
                          • Helsinki

                          Originally posted by jumbo View Post
                          Esko: Jotain alle 100e ne miunkin tulpat juuri maksoi
                          Originally posted by Cell View Post
                          Noiden kalliiden tulppien ainoa funktio on tarjota pidempi vaihtoväli. Sitten kun itsetietoinen motorsport-omistaja saa hyvän mielen vielä riittävästi ylihuoltamalla, jää usein pidempi vaihtoväli täysin lunastamatta. Waste of money siis.
                          Kallis = nelikärkinen = platina?? Onko 2 -kärkisestä jotain erityistä haittaa? Esim: NGK BKR6EK? Eikös tämä ole kuitenkin ihan sama tulppa kuin BKR6EQUP mutta kahdella kärjellä?
                          Bad whiskey is better than wine
                          ---------------------

                          Comment

                          • Esko
                            Bimmer Enthusiast
                            • Sep 2002
                            • 11737
                            • Kouvola

                            Originally posted by Cell View Post
                            Noiden kalliiden tulppien ainoa funktio on tarjota pidempi vaihtoväli. Sitten kun itsetietoinen motorsport-omistaja saa hyvän mielen vielä riittävästi ylihuoltamalla, jää usein pidempi vaihtoväli täysin lunastamatta. Waste of money siis.
                            Sen takia tässä ollaankin kyselylinjalla asian kanssa, että mitä sinne kannattaa laittaa. En tiedä ylihuoltamisesta, mutta tuossa omassa voi hyvinkin olla vielä alkuperäiset 11 vuotta vanhat tulpat yms. kun mitään huoltodokumentteja ei ole huoltokirjan lisäksi. Kerran kun itse vaihtaa, niin tietää jatkossa mitä siellä on. Eikä tuosta operaatiosta ole tarkoitus tehdä joka syksyistä perinnettä poislukien ehkä öljyjen vaihto.

                            Comment

                            • Cell
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jun 2004
                              • 7037
                              • Uusikaupunki

                              Joo kannattaahan ne vaihtaa jos ei tietoa ole, kuluvat kyllä aika mielenkiintoisen näköiseksi esim. 90tkm ajosuoritteella.

                              BKR6EK on aika perus ja paljon käytetty, M60 & M62 koneissahan käytettiin vielä tehtaan toimestakin molempia (siis BKR6EK ja BKR6EQUP).
                              325i -08
                              i3 REx -17
                              M5 -98 Imolarot
                              535i -90 N/A project (maatumassa)

                              Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

                              Comment

                              • jumbo
                                Bimmer Enthusiast
                                • Jun 2005
                                • 6603
                                • Lappeenranta

                                Originally posted by Spud View Post
                                Kallis = nelikärkinen = platina?? Onko 2 -kärkisestä jotain erityistä haittaa? Esim: NGK BKR6EK? Eikös tämä ole kuitenkin ihan sama tulppa kuin BKR6EQUP mutta kahdella kärjellä?
                                Mielestäni tuo EQUP ei ome platinatulppa, ja noilla neljällä kärjellä saavutetaan ilmeisesti pidempi käyttöikä. Mutta eikai noillakaan s62 moottorilla yli 60tkm ajele ilman vaihtoa:think
                                M550d

                                Comment

                                Working...
                                X