E39 M5 ostamassa

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Purni
    BTCF Member
    • May 2007
    • 915
    • Vantaa

    Originally posted by IIIolut View Post
    Mun mielestä te vaihdoitte Raikun kanssa mulle viime syksynä kk-laakerit. Kävin sit heittää teidät sun kämpän lähelle, kun lähdin sieltä pois.
    Hyvinkin mahdollista
    Kesämiina: E39 M5 S/C
    Talvimiina: E70 X5 530sd

    Comment

    • IIIolut
      Bimmer Fanatic
      • Apr 2005
      • 382
      • Mikkeli

      Mites Purni tuon ahtimen kanssa katsastuskonttorilla käy? Remmihän ei tietty ole kiinni kuin radalla. Raikku kovasti suositteli, että ahtimella saisi E60 M5 kuumeen lopullisesti ohi
      E61 ///M5 -07
      F15 X5 40e ///M-Sport -16

      Ex. E39 ///M5 -01
      -Custom clutch stop, E60 short shifter, Alpha-N with Power mapping by Evolve, AP coilovers, HEL brake lines.

      Comment

      • Purni
        BTCF Member
        • May 2007
        • 915
        • Vantaa

        Siis mikä ahdin? Se joka pultataan kiinni vain radalla ollessaan

        Edit: E60 on hidas
        Kesämiina: E39 M5 S/C
        Talvimiina: E70 X5 530sd

        Comment

        • veku
          Bimmer Enthusiast
          • May 2005
          • 6327
          • P-Pohjanmaa

          Originally posted by Purni View Post
          Siis mikä ahdin? Se joka pultataan kiinni vain radalla ollessaan

          Edit: E60 on hidas
          Kyllä tuollanen v10 mosakin liikkuu kun turbo on..sissus mikä peli ja äänet

          F11 M550D
          E39 M5
          F26 3.0 Da M-Sport
          E61 535D M-Sport

          Comment

          • JiiP
            Bimmer Enthusiast
            • Aug 2002
            • 1734
            • Tampere

            Originally posted by Ju11i View Post
            Joo, itellä tosiaan toiset renkaat seisotusta varten ja lämmin halli, onko niillä öljyillä nyt väliä vaihtaako ennen vai jälkeen?
            Vaihtaisin ennen seisontaa. Ajetut öljyt on täynnä "kuraa" ja kun kone seisoo niin kuluttaa moottoria. Joku voi korjata jos olen väärässä.
            Official member of BTCF-Sauna Team
            E46 316i -03
            Ex:
            E39 530iAT -01, E39 530dAT -02, ALPINA B10 BiTurbo -92, E34 540iT -94, E36 328iT -95, E32 740iA -92, E34 535i -90, E30 325iT M-tech2 -91, E34 M5T -94, E30 325i Cabriolet -88, E30 "320i" -85

            Comment

            • Reeperbahn
              BTCF Member
              • May 2012
              • 603
              • EFOU

              Originally posted by veku View Post
              Onkos porukalla mitään putkistoa tai mitään muuta modia tehtynä,vai ajaako kaikki vakio kalustolla ?
              Kiinnostas jotain suunnitella talven aikana.
              Autooni on entinen omistaja laittanut Hartgen peltipakosarjat, Supersprintin putkiston, x-pipen ja metallikennokatit. Näillä muutoksilla tuli 398 hv=>417 hv. Tämän jälkeen on vielä laitettu Alpha N -softa ja power mapping.
              Last edited by Reeperbahn; 15-09-2012, 10:56.
              -BMW M3 -09
              -MB E320 Coupe -94
              -MB E250 CGI -10
              -Husqvarna R320 -14

              Comment

              • veku
                Bimmer Enthusiast
                • May 2005
                • 6327
                • P-Pohjanmaa

                Originally posted by Purni View Post
                Siis mikä ahdin? Se joka pultataan kiinni vain radalla ollessaan

                Edit: E60 on hidas
                valaise vähän lisää.remmi kai se on joka helpottaa voiman puutetta parhaiten
                F11 M550D
                E39 M5
                F26 3.0 Da M-Sport
                E61 535D M-Sport

                Comment

                • jakeluvesimies
                  Bimmer Enthusiast
                  • Oct 2010
                  • 2726
                  • On the road @ Laplandia

                  Originally posted by IIIolut View Post
                  Pitää ihan kysyä, että miksi ette aja M5:lla talvella? Aika moni tuntuu laittavan auton säilöön talveksi...
                  Kyllä se mielenrauhan tuo kun ei tarvi pelätä touuhtonniensa puolesta 5-6kk aikana... Saa nukuttua paremmin. Huomenna olisi paikallislehdessä ilmoitus, jotta halutaan vuokrata halli- / tallipaikka


                  Showroom maskua: http://www.btcf.fi/forum/showthread....08#post2816608

                  Ps. e39 talvirenkaat jouten
                  Last edited by jakeluvesimies; 23-09-2012, 22:05.

                  Comment

                  • jumbo
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jun 2005
                    • 6603
                    • Lappeenranta

                    Onko noita 2-vaiheisia facelift ratteja saatavilla kahta erilaista paksuutta tai eri halkaisijalla olevaa?
                    M550d

                    Comment

                    • EPDM
                      Bimmer Enthusiast
                      • Nov 2005
                      • 4624
                      • Lahti.

                      Originally posted by jumbo View Post
                      Onko noita 2-vaiheisia facelift ratteja saatavilla kahta erilaista paksuutta tai eri halkaisijalla olevaa?
                      Ei ole, vaan aikaisemissa tietääkseni.
                      Viviendo en Lahiti
                      BMW 2007 e91 335d pre lci Biturbo
                      Bmw 2008 x3 e83 lci 3.0sd biturbo
                      Vw Corrado vr6

                      Comment

                      • jumbo
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jun 2005
                        • 6603
                        • Lappeenranta

                        Originally posted by EPDM View Post
                        Ei ole, vaan aikaisemissa tietääkseni.
                        ainakin osassa on erilainen nahkaverhoilu, joissain on "katkokset" ylhäällä ja alhaalla kun taas osassa vain alhaalla:think


                        Esim. tämä näyttää paksummalta kuin pari muuta myynnissä olevaa.
                        M550d

                        Comment

                        • jumbo
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jun 2005
                          • 6603
                          • Lappeenranta

                          Näyttäisi kaikissa myynnissä olevissa M5:ssa olevan tuollainen kahden "katkoksen" ratti.,
                          M550d

                          Comment

                          • Heguli 31
                            BTCF Member
                            • Oct 2004
                            • 10112
                            • KVLA

                            Originally posted by Marko.K View Post
                            Noniin poijaat!!! Tänään vaihtu perään ja laatikkoon öljyt ja samalla niihin myös RVS:ät. Ei ihmekkään kun vaihteet on tuntunu hieman tökkivän jo reilun kuukauden verran kun vaihatin sillon lootaan MTF-LT-2:set, siis tämä Syntrans B 75W. Eli vinkkinä nyt kaikille että ei kannata sokeesti luottaa siihen että sitä MTF-LT-2:sta sinne on laitettava, kun castrolin sivuilla lukee näin:

                            Käsivaihteistoyksiköt, joissa on keltainen tarra merkinnällä 'MTF-LT-1': Transmax Z, yksiköt, joissa on keltainen tarra merkinnällä 'MTF-LT-2': Syntrans B 75W; yksiköt, joissa ei ole tarraa: Syntrans Transaxle 75W-90 / Manual EP 80W. Tarrat sijaitsevat öljyntäyttötulpan vieressä

                            Eli minulla sieltä löytyi tuo keltainen tarra merkinnällä MTF-LT-1 eli laatikkoon sitten laitettiin tuota Transmax Z:taa, ja nyt vaihteet menee silmään TODELLA nätisti. Tai sitten vaan tuo RVS on oikeasti hyvää kamaa lisäaineena. Jokatapauksessa, suosittelen.
                            Täällä sama homma vaihteiden kanssa.Kesällä toimi vielä hienosti Syntrans Transaxle 75W-90,mutta kun ilmat meni talvisiksi,niin tahmeus alkoi.Etenkin 1-2 vaihdot.Eilen vaihdettiin laatikkoon tuo Transmax Z öly,niin johan rupesi pelaamaan.Niin kylmänä,kuin lämpimänäkin.Ja ilman mitään lisäaineistuksia.

                            Comment

                            • Hiddenemarc
                              Bimmer Fanatic
                              • Jul 2011
                              • 426
                              • Rovaniemi

                              Herää kysymys koska tuolla kipolla on nyt ajettu noin 200tkm. Mitä kaikkea kannattaisi vaihtaa nyt samalla kun ottaa kk-laakerit käsittelyyn? Jako ketju olisi ainakin tarkoitus ottaa samaan jumppaan sekä kaikki laahaimet. Tuleeko salilla nyt mieleen muita osia kun nyt kerta otetaan noin massiiviseen koneremonttiin.
                              S4 B5
                              Urs4 4.2
                              A8 D3 4.2 Lang

                              ex. M5 e39 -99
                              ex. 330 xDA e46 -03
                              ex. 523 e39 -96

                              Comment

                              • IIIolut
                                Bimmer Fanatic
                                • Apr 2005
                                • 382
                                • Mikkeli

                                Originally posted by Hiddenemarc View Post
                                Herää kysymys koska tuolla kipolla on nyt ajettu noin 200tkm. Mitä kaikkea kannattaisi vaihtaa nyt samalla kun ottaa kk-laakerit käsittelyyn? Jako ketju olisi ainakin tarkoitus ottaa samaan jumppaan sekä kaikki laahaimet. Tuleeko salilla nyt mieleen muita osia kun nyt kerta otetaan noin massiiviseen koneremonttiin.
                                Vaihda myös kiristimet jakoketjulle. Sitten vanokset ja solenoidit voisi huoltaa ja tarkistaa, että jako on kohdallaan. Samalla kun on plenumi irti, niin tarkistaa kaikki imupuolen letkut. Varmaan löytyy hapristumaa, jos ovat alkuperäiset. Varmaan sitten vesipumppu vielä samaan syssyyn?
                                E61 ///M5 -07
                                F15 X5 40e ///M-Sport -16

                                Ex. E39 ///M5 -01
                                -Custom clutch stop, E60 short shifter, Alpha-N with Power mapping by Evolve, AP coilovers, HEL brake lines.

                                Comment

                                Working...
                                X