Mites Purni tuon ahtimen kanssa katsastuskonttorilla käy? Remmihän ei tietty ole kiinni kuin radalla. Raikku kovasti suositteli, että ahtimella saisi E60 M5 kuumeen lopullisesti ohi
E61 ///M5 -07
F15 X5 40e ///M-Sport -16
Ex. E39 ///M5 -01
-Custom clutch stop, E60 short shifter, Alpha-N with Power mapping by Evolve, AP coilovers, HEL brake lines.
Onkos porukalla mitään putkistoa tai mitään muuta modia tehtynä,vai ajaako kaikki vakio kalustolla ?
Kiinnostas jotain suunnitella talven aikana.
Autooni on entinen omistaja laittanut Hartgen peltipakosarjat, Supersprintin putkiston, x-pipen ja metallikennokatit. Näillä muutoksilla tuli 398 hv=>417 hv. Tämän jälkeen on vielä laitettu Alpha N -softa ja power mapping.
Pitää ihan kysyä, että miksi ette aja M5:lla talvella? Aika moni tuntuu laittavan auton säilöön talveksi...
Kyllä se mielenrauhan tuo kun ei tarvi pelätä touuhtonniensa puolesta 5-6kk aikana... Saa nukuttua paremmin. Huomenna olisi paikallislehdessä ilmoitus, jotta halutaan vuokrata halli- / tallipaikka
Noniin poijaat!!! Tänään vaihtu perään ja laatikkoon öljyt ja samalla niihin myös RVS:ät. Ei ihmekkään kun vaihteet on tuntunu hieman tökkivän jo reilun kuukauden verran kun vaihatin sillon lootaan MTF-LT-2:set, siis tämä Syntrans B 75W. Eli vinkkinä nyt kaikille että ei kannata sokeesti luottaa siihen että sitä MTF-LT-2:sta sinne on laitettava, kun castrolin sivuilla lukee näin:
Käsivaihteistoyksiköt, joissa on keltainen tarra merkinnällä 'MTF-LT-1': Transmax Z, yksiköt, joissa on keltainen tarra merkinnällä 'MTF-LT-2': Syntrans B 75W; yksiköt, joissa ei ole tarraa: Syntrans Transaxle 75W-90 / Manual EP 80W. Tarrat sijaitsevat öljyntäyttötulpan vieressä
Eli minulla sieltä löytyi tuo keltainen tarra merkinnällä MTF-LT-1 eli laatikkoon sitten laitettiin tuota Transmax Z:taa, ja nyt vaihteet menee silmään TODELLA nätisti. Tai sitten vaan tuo RVS on oikeasti hyvää kamaa lisäaineena. Jokatapauksessa, suosittelen.
Täällä sama homma vaihteiden kanssa.Kesällä toimi vielä hienosti Syntrans Transaxle 75W-90,mutta kun ilmat meni talvisiksi,niin tahmeus alkoi.Etenkin 1-2 vaihdot.Eilen vaihdettiin laatikkoon tuo Transmax Z öly,niin johan rupesi pelaamaan.Niin kylmänä,kuin lämpimänäkin.Ja ilman mitään lisäaineistuksia.
Herää kysymys koska tuolla kipolla on nyt ajettu noin 200tkm. Mitä kaikkea kannattaisi vaihtaa nyt samalla kun ottaa kk-laakerit käsittelyyn? Jako ketju olisi ainakin tarkoitus ottaa samaan jumppaan sekä kaikki laahaimet. Tuleeko salilla nyt mieleen muita osia kun nyt kerta otetaan noin massiiviseen koneremonttiin.
Herää kysymys koska tuolla kipolla on nyt ajettu noin 200tkm. Mitä kaikkea kannattaisi vaihtaa nyt samalla kun ottaa kk-laakerit käsittelyyn? Jako ketju olisi ainakin tarkoitus ottaa samaan jumppaan sekä kaikki laahaimet. Tuleeko salilla nyt mieleen muita osia kun nyt kerta otetaan noin massiiviseen koneremonttiin.
Vaihda myös kiristimet jakoketjulle. Sitten vanokset ja solenoidit voisi huoltaa ja tarkistaa, että jako on kohdallaan. Samalla kun on plenumi irti, niin tarkistaa kaikki imupuolen letkut. Varmaan löytyy hapristumaa, jos ovat alkuperäiset. Varmaan sitten vesipumppu vielä samaan syssyyn?
E61 ///M5 -07
F15 X5 40e ///M-Sport -16
Ex. E39 ///M5 -01
-Custom clutch stop, E60 short shifter, Alpha-N with Power mapping by Evolve, AP coilovers, HEL brake lines.
Comment