M5 E39 piristäminen

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Esko
    Bimmer Enthusiast
    • Sep 2002
    • 11738
    • Kouvola

    #136
    Originally posted by petrolhead View Post
    Huudellaan nyt taas takarivistä: Melko helppoa on saada tietoa moottorin mekaanisesta kunnosta perusmittauksilla ja -tarkastuksilla. Jos omaan katiskaan haaveilisin lisäheposista niin lähtisin noista perusasioiden kattomisesta liikkeelle.
    Tahtoo noissa E39 M5:ssa perusasiat tarkoittaa sitä, että kytketään tietokone kiinni autoon ja ihmetellään mitä antureita on pimeänä. MAF:t, CPS:t ja lambdat on ihan kulutustavaraa ja jos noi kaikki on kunnossa, niin vakiotehot todennäköisesti irtoaa ellei kilometrejä ole älyttömästi. Monelle sekin on jo palkitseva hetki, kun autoon tulee +50hv lisää tehoa siihen 350hv päälle

    Comment

    • petrolhead
      Moderator
      • Feb 2004
      • 13793
      • Hyvinkää

      #137
      Meinasin puristuspaineen/ohivuotojen tarkastamista , ajoituksen kohdallaan oloa jne jne basic juttuja.
      2015 VW Crafter
      1984 BMW 316
      2009 Kawasaki Ninja 250RRR
      petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
      "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

      Comment

      • Juhis
        BTCF Honorary Member
        • Jul 2002
        • 19180
        • -

        #138
        Komeat tehokäyrät! Mutta noin 5% lisätehoa ja noin 10% lisävääntöä ei vielä ole ihan älyttömän paljonsuhteessa siihen, että ei tainneet olla ihan halvat palikat mitä tuli autoosi kiinni? Tosin jos rahaa löytyy harrastuksiin, niin halpoja hevosiahan nuo on siinä tapauksessa - paljon halvempia kuin aidot kauraa syövät yksilöt..
        All good things come to those who wait.

        Käy katsomassa -> Lowrider.fi Facebook group

        Sound Factory Bar & Nightclub

        Autojen tuonti Saksasta yli 20 vuoden kokemuksella sekä paljon muuta. -> Blauweiss Import. Myös Cerwin-Vega! tuotteet ja DJ-palvelut edullisesti kauttani.

        Comment

        • Cell
          Bimmer Enthusiast
          • Jun 2004
          • 7035
          • Uusikaupunki

          #139
          Originally posted by petrolhead View Post
          Huudellaan nyt taas takarivistä: Melko helppoa on saada tietoa moottorin mekaanisesta kunnosta perusmittauksilla ja -tarkastuksilla. Jos omaan katiskaan haaveilisin lisäheposista niin lähtisin noista perusasioiden kattomisesta liikkeelle.
          Eipä nämä bemun koneet kummemmin kulu järkevillä kilsoilla. Purkamiset ja suuremmat tarkistukset tulee kyseeseen vasta sitten, kun on käyntiongelmia tai öljynsyöntiä. Ohivuodot kasvaa käytännössä vasta moottorivaurion tai todella suurten kilometrimäärien yhteydessä, mutteivat silloinkaan empiiristen kokemusten perusteella vaikuta moottoritehoon juurikaan. 400tkm paikkeilla on tuollainen moderni nicasil-pinnoitettu/alusil lohkolla oleva yksilö vielä ihan tikissä, jos vain öljyt on muistettu vaihtaa. Männänrenkaiden matsku on hyvää, lämpötilat on hallittuja ja sylinterin pinta on kova. Ensimmäisenä se rupeaa öljyä syömään, mutta sitä tuo kone tahtoo rakenteensa takia tehdä muutenkin hieman, eikä aiheuta toimenpiteitä. Ketjukin on ämmässä kaksirivinen lohkojen välillä, joka ei mene oikein miksikään.

          Siksi ne tehopuutteet löytyykin sieltä apulaitepuolelta. Se on vähän sellainen oravanpyörä, kun vaikkapa vanoksen asento riippuu ilmamassasta joka taas riippuu vanoksen asennosta jne jne. Äkkiä tulee -50hp jos sytkäennakko sukeltaa tai vanos on väärässä asennossa.
          325i -08
          i3 REx -17
          M5 -98 Imolarot
          535i -90 N/A project (maatumassa)

          Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

          Comment

          • Tylyttäjä
            Bimmer Enthusiast
            • Sep 2007
            • 1412

            #140
            Originally posted by Juhis View Post
            Komeat tehokäyrät! Mutta noin 5% lisätehoa ja noin 10% lisävääntöä ei vielä ole ihan älyttömän paljonsuhteessa siihen, että ei tainneet olla ihan halvat palikat mitä tuli autoosi kiinni? Tosin jos rahaa löytyy harrastuksiin, niin halpoja hevosiahan nuo on siinä tapauksessa - paljon halvempia kuin aidot kauraa syövät yksilöt..
            Pakkohan tuo oli kokeilla, kun niin monessa paikassa väitettiin, että jopa 40hp tulee pakosarjoilla + putkistolla.. Eipä ainakaan tuolla tullut, en usko että millään putkistolla /säädöllä saa ihan sellaisia lukemia. Ehkä 30hp lisää jollain ihan optimimitoituksella..? Tuo nyt oli aika lähelle sitä mitä itse veikkasin, ajattelin että ihan max 30hp tulee.. Vääntöä tuli ehkä vähän enemmän kuin ajattelin. Vähän päälle 6,4% lisää tehoa ja 5,7% vääntöä (joillekin alueille tosin enemmän), mutta numeroarvoina lisäys oli suht hyvä.

            Kaikkien kannattaisi kyllä käyttää vakiovehkeetkin säädettävänä, kaippa sieltä voi ainakin sellaisen +10hp saada pelkällä säädölläkin, vakioputkilla. Ihmeen paljon mielestäni. Tosin eihän se prosentuaalisesti enää sitten olekaan niin ihmeellistä..

            Kävin tuossa vähän yli 200km päässä yo-juhlissa, näytti maantieajossa olevan keskikulutus 11,1L, eli näyttäis menevän ehkä pienemmällä kuin vakiona, ei ainakaan enempää. Aikaisemmin mulla on ollut normiajossa keskikulutus sellanen 14-15L, eiköhän tuo siihen samaan mene nytkin tai vähän alle. Tosin meneehän se helposti päälle 20L jos vähän useemmin huvittaa polkea
            Current: Modified Subaru WRX Sti '05

            EX: BMW E39 M5
            Performance Mods: Hartge headers/Supersprint exhaust :: ALPHA-N by EVOLVE-ECU Evolve Power remapped
            Performance: 417hp/542Nm :: 0-100km/h 4,7s :: 1/4 mile 13.005s @ 181km/h
            (Currently fastest N/A M5 E39 in Finland @ 1/4 mile. Values without ALPHA-N + Power remap)

            Suzuki GSX-R 1070 K5
            Performance Mods: Lot
            Performance: 200mph/322kph@1mile
            (First N/A, no NOS, under 1100cc bike in Finland to reach 200mph @ 1 mile)

            Comment

            • Stone
              BTCF Member
              • Jan 2005
              • 4074
              • Helsinki

              #141
              Originally posted by Tylyttäjä View Post
              Juu, kyllä sitä konetta joutu nostamaan. Tais mennä kahdelta jätkältä n. 20h sarjojen ja putkiston vaihtoon..
              Sillä tavalla...

              Hienoa, että sarja toimii kuten pitääkin!!
              E92 M330XD Klik (vaimon kauppakassiPROJEKTI)
              VW Pornstarter (työjuhta)
              Dodge RAM Cummins (venejuhta)
              Finnmaster T8







              Autojen kolarikorjaukset, korimuutokset, faceliftaukset, maalaukset ja muovikorjaukset ym laatutakuulla! KLIK nyt myös facebookissa KLIK Tai suoraan Whats App 041591103

              Comment

              • Juhis
                BTCF Honorary Member
                • Jul 2002
                • 19180
                • -

                #142
                Originally posted by Tylyttäjä View Post
                Kävin tuossa vähän yli 200km päässä yo-juhlissa, näytti maantieajossa olevan keskikulutus 11,1L, eli näyttäis menevän ehkä pienemmällä kuin vakiona, ei ainakaan enempää. Aikaisemmin mulla on ollut normiajossa keskikulutus sellanen 14-15L, eiköhän tuo siihen samaan mene nytkin tai vähän alle. Tosin meneehän se helposti päälle 20L jos vähän useemmin huvittaa polkea
                Itselläni on E39 M5 vm 2001 keskikulutus 13,6 litraa viimeisen 2000km ajalta. Mukana Saksassa ajelua kaasu pohjassa n. 295km/h mittarinopeuksilla ja Suomessa enimmäkseen kaupunkiajoa. Ei paha 400hv tehoiseksi malmikasaksi!
                All good things come to those who wait.

                Käy katsomassa -> Lowrider.fi Facebook group

                Sound Factory Bar & Nightclub

                Autojen tuonti Saksasta yli 20 vuoden kokemuksella sekä paljon muuta. -> Blauweiss Import. Myös Cerwin-Vega! tuotteet ja DJ-palvelut edullisesti kauttani.

                Comment

                • *makke*
                  Bimmer Fanatic
                  • Mar 2007
                  • 885
                  • Klaukkala

                  #143
                  Niin mitä se säätö makso? Jos vähän m3:sta kävis näyttämässä

                  Comment

                  • Tylyttäjä
                    Bimmer Enthusiast
                    • Sep 2007
                    • 1412

                    #144
                    Originally posted by *makke* View Post
                    Niin mitä se säätö makso? Jos vähän m3:sta kävis näyttämässä
                    Kandee kysellä tarjousta vähän sen mukaan mitä haluat, mutta samaa luokkaa se on tuolla kuin Harisella..
                    Current: Modified Subaru WRX Sti '05

                    EX: BMW E39 M5
                    Performance Mods: Hartge headers/Supersprint exhaust :: ALPHA-N by EVOLVE-ECU Evolve Power remapped
                    Performance: 417hp/542Nm :: 0-100km/h 4,7s :: 1/4 mile 13.005s @ 181km/h
                    (Currently fastest N/A M5 E39 in Finland @ 1/4 mile. Values without ALPHA-N + Power remap)

                    Suzuki GSX-R 1070 K5
                    Performance Mods: Lot
                    Performance: 200mph/322kph@1mile
                    (First N/A, no NOS, under 1100cc bike in Finland to reach 200mph @ 1 mile)

                    Comment

                    • Tylyttäjä
                      Bimmer Enthusiast
                      • Sep 2007
                      • 1412

                      #145
                      Originally posted by Tylyttäjä View Post
                      Nyt olis sitten V-Max -palikka huudettu, 164e jouduin köyhtymään.. Putketkin laitettu nyt kiinni, lähden kohta hakemaan autoa
                      Ettei prkl vaan ollut vedätys.. Ei ole näkynyt modulia, eikä jätkä vastaa maileihin! Eikös näissä Ebayn kautta ostetuissa kamoissa pitäis olla aika hyvä turva huijauksia vastaan?

                      Elikäs tämä:


                      Tosin en tuota tarvitse, koska Debilissä saivatkin ohitettua rajoittimen.. Mutta olishan se hauska saada, laitan sitten vaikka tänne myyntiin samaan hintaan kuin mitä maksoin siitä.

                      edit: Jaahas, nyt vastaskin, että on ollut kuulemma sairaalassa, ja sen takia kestänyt.. Jotenkin vähän epäilyttää, mutta katotaan nyt tuleeko joskus perille..
                      Last edited by Tylyttäjä; 07-06-2010, 11:17.
                      Current: Modified Subaru WRX Sti '05

                      EX: BMW E39 M5
                      Performance Mods: Hartge headers/Supersprint exhaust :: ALPHA-N by EVOLVE-ECU Evolve Power remapped
                      Performance: 417hp/542Nm :: 0-100km/h 4,7s :: 1/4 mile 13.005s @ 181km/h
                      (Currently fastest N/A M5 E39 in Finland @ 1/4 mile. Values without ALPHA-N + Power remap)

                      Suzuki GSX-R 1070 K5
                      Performance Mods: Lot
                      Performance: 200mph/322kph@1mile
                      (First N/A, no NOS, under 1100cc bike in Finland to reach 200mph @ 1 mile)

                      Comment

                      • K2Ri
                        BTCF Member
                        • Oct 2007
                        • 1829
                        • London, UK & Germany

                        #146
                        Originally posted by Tylyttäjä View Post
                        Ettei prkl vaan ollut vedätys.. Ei ole näkynyt modulia, eikä jätkä vastaa maileihin! Eikös näissä Ebayn kautta ostetuissa kamoissa pitäis olla aika hyvä turva huijauksia vastaan?

                        Elikäs tämä:


                        Tosin en tuota tarvitse, koska Debilissä saivatkin ohitettua rajoittimen.. Mutta olishan se hauska saada, laitan sitten vaikka tänne myyntiin samaan hintaan kuin mitä maksoin siitä.
                        Mitä kautta maksoit tuon myyjälle ja paljon maksoit postituksesta?

                        Ite kun olen lähettänyt paketteja Saksasta Suomeen niin 9 päivää on mennyt postituksessa. Ja myyjä kun ei ole tuossa sinunkaan tapauksessa laittanut tavaraa postiin ennen ennekuin rahasi näkyvät hänen tilillään (tiiä sitten miten kauan tuossakin menee?).
                        sigpic
                        BMW: F31 320DA xDrive ///M-Sport '15 | E46 ///M3 Cabrio '01 | Cruise Bike

                        Comment

                        • Esko
                          Bimmer Enthusiast
                          • Sep 2002
                          • 11738
                          • Kouvola

                          #147
                          Originally posted by Tylyttäjä View Post
                          Ettei prkl vaan ollut vedätys.. Ei ole näkynyt modulia, eikä jätkä vastaa maileihin! Eikös näissä Ebayn kautta ostetuissa kamoissa pitäis olla aika hyvä turva huijauksia vastaan?

                          Elikäs tämä:


                          Tosin en tuota tarvitse, koska Debilissä saivatkin ohitettua rajoittimen.. Mutta olishan se hauska saada, laitan sitten vaikka tänne myyntiin samaan hintaan kuin mitä maksoin siitä.

                          edit: Jaahas, nyt vastaskin, että on ollut kuulemma sairaalassa, ja sen takia kestänyt.. Jotenkin vähän epäilyttää, mutta katotaan nyt tuleeko joskus perille..
                          Eipä tuossa kai mitään ihmeellisiä, kun kaverilla ollut tunnukset jo vuodesta -02 asti ja positiivisia palautteita ihan mukavasti, niin ei tarvinne leimata heti kusetukseksi. Ei tuo eBay sinällään mitään ihmeellistä turvaa luo. Paypallin kautta maksamalla on jopa toivoa saada rahoja takaisin.

                          Comment

                          • Tylyttäjä
                            Bimmer Enthusiast
                            • Sep 2007
                            • 1412

                            #148
                            Originally posted by Esko View Post
                            Eipä tuossa kai mitään ihmeellisiä, kun kaverilla ollut tunnukset jo vuodesta -02 asti ja positiivisia palautteita ihan mukavasti, niin ei tarvinne leimata heti kusetukseksi. Ei tuo eBay sinällään mitään ihmeellistä turvaa luo. Paypallin kautta maksamalla on jopa toivoa saada rahoja takaisin.
                            Joo, samaa kattelin itsekin, että hyvää palautetta on ko. myyjä saanut ja pitkältä ajalta. Oon vaan tullu väkisin aika skeptiseksi, kun tossa muutama vuos sitten jenkkipelle vedätti 3500e.. Tilasin remmisatsin pyörään, jota ei koskaan tullut.. Eikä saanu millään rahoja takaisin, vaikka oli kaikki dokumentit ja poliisi mukana jne.. Kyseisen kaverin piti olla kova tekijä ja luotettava, omalla pärställään oli lehdessäkkin esittelemässä remmiahdinsarjojaan jne..
                            Current: Modified Subaru WRX Sti '05

                            EX: BMW E39 M5
                            Performance Mods: Hartge headers/Supersprint exhaust :: ALPHA-N by EVOLVE-ECU Evolve Power remapped
                            Performance: 417hp/542Nm :: 0-100km/h 4,7s :: 1/4 mile 13.005s @ 181km/h
                            (Currently fastest N/A M5 E39 in Finland @ 1/4 mile. Values without ALPHA-N + Power remap)

                            Suzuki GSX-R 1070 K5
                            Performance Mods: Lot
                            Performance: 200mph/322kph@1mile
                            (First N/A, no NOS, under 1100cc bike in Finland to reach 200mph @ 1 mile)

                            Comment

                            • Tylyttäjä
                              Bimmer Enthusiast
                              • Sep 2007
                              • 1412

                              #149
                              Originally posted by Tylyttäjä View Post
                              Joo, samaa kattelin itsekin, että hyvää palautetta on ko. myyjä saanut ja pitkältä ajalta. Oon vaan tullu väkisin aika skeptiseksi, kun tossa muutama vuos sitten jenkkipelle vedätti 3500e.. Tilasin remmisatsin pyörään, jota ei koskaan tullut.. Eikä saanu millään rahoja takaisin, vaikka oli kaikki dokumentit ja poliisi mukana jne.. Kyseisen kaverin piti olla kova tekijä ja luotettava, omalla pärställään oli lehdessäkkin esittelemässä remmiahdinsarjojaan jne..
                              **ttu kun tulikin tämä homma taas mieleen.. Aloinpa siis kaivelemaan vanhoja maileja aiheesta, yritän vielä kerran saada ameriikanpoliisin hommiin ja saada jätkän nalkkiin.. Tuossa hauskaa iltalukemista jollekin, jos kiinnostaa miten tyhmää vedätetään:



                              Ei joku olis menossa Californiaan käymään, jos samalla noukkisi mukaan maksetun remmiahdinsarjan? Tai jotain muuta "korvaavaa tuotetta"
                              Current: Modified Subaru WRX Sti '05

                              EX: BMW E39 M5
                              Performance Mods: Hartge headers/Supersprint exhaust :: ALPHA-N by EVOLVE-ECU Evolve Power remapped
                              Performance: 417hp/542Nm :: 0-100km/h 4,7s :: 1/4 mile 13.005s @ 181km/h
                              (Currently fastest N/A M5 E39 in Finland @ 1/4 mile. Values without ALPHA-N + Power remap)

                              Suzuki GSX-R 1070 K5
                              Performance Mods: Lot
                              Performance: 200mph/322kph@1mile
                              (First N/A, no NOS, under 1100cc bike in Finland to reach 200mph @ 1 mile)

                              Comment

                              • Tylyttäjä
                                Bimmer Enthusiast
                                • Sep 2007
                                • 1412

                                #150
                                Originally posted by Tylyttäjä View Post
                                Ettei prkl vaan ollut vedätys.. Ei ole näkynyt modulia, eikä jätkä vastaa maileihin! Eikös näissä Ebayn kautta ostetuissa kamoissa pitäis olla aika hyvä turva huijauksia vastaan?

                                Elikäs tämä:


                                Tosin en tuota tarvitse, koska Debilissä saivatkin ohitettua rajoittimen.. Mutta olishan se hauska saada, laitan sitten vaikka tänne myyntiin samaan hintaan kuin mitä maksoin siitä.

                                edit: Jaahas, nyt vastaskin, että on ollut kuulemma sairaalassa, ja sen takia kestänyt.. Jotenkin vähän epäilyttää, mutta katotaan nyt tuleeko joskus perille..
                                Kyllähän se moduli sieltä tuli, mutta en enää tarvitse sitä.. Eli nyt olisi kaupan omakustannehintaan Kelleners Sport EX 310 V-Max moduli.

                                Eli mitäs noista postikuluineen tuli yhteensä: 195€. Tossa vielä myynti-ilmo:
                                Current: Modified Subaru WRX Sti '05

                                EX: BMW E39 M5
                                Performance Mods: Hartge headers/Supersprint exhaust :: ALPHA-N by EVOLVE-ECU Evolve Power remapped
                                Performance: 417hp/542Nm :: 0-100km/h 4,7s :: 1/4 mile 13.005s @ 181km/h
                                (Currently fastest N/A M5 E39 in Finland @ 1/4 mile. Values without ALPHA-N + Power remap)

                                Suzuki GSX-R 1070 K5
                                Performance Mods: Lot
                                Performance: 200mph/322kph@1mile
                                (First N/A, no NOS, under 1100cc bike in Finland to reach 200mph @ 1 mile)

                                Comment

                                Working...
                                X