Announcement

Collapse
No announcement yet.

e39 webasto asiaa

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • TimAntt1
    replied
    Nonii eipä tuo weba vieläkään rokkaa kunnolla (päin vastoin)

    Viime lauantaina käyttelin webaa ja 10min käyttämisen jälkeen tuli kanavista kylmempää ilmaa kun ulkona akku autossa heikko (huomenna akku kaupoille) mutta ei siltikään vakuuta tuo toiminta auto on 99vuoden 530d ja weban rinnalle laitettu kello ja gsm ohjaus

    Autossa ei ole lämmönsäätöventtiilissä kiertovesipumppua haittaako?
    Weba käy sen täydet 30min mutta moottorilämmöt nousevat ~20-30 astetta ja sisällä kylmä(laseista ei jäät sula)
    Vikakoodejakaan ei anna järjestelmää ilmattu 1000000 kertaa

    Kiitos toivottavasti joku saa selvää

    Leave a comment:


  • Kimixxx
    replied
    Originally posted by Clavurion View Post
    Lukituksen avaus diagnostiikalla (esim. DIS tai ISTA), ei onnistu NCS:llä. Vanhemmissa (E39) lukkotila aukeaa katkaisemalla Webaston jännitesyötön (sulake irti) vähintään 10 sek. ajaksi.
    Ja tämähän tapahtuu siten, että Webaston on oltava "niin sanotusti käynnissä" toimintatilassa ja sulake irti noin 30 sekuntia. Sulake paikoilleen ja lukitus on auki.

    Leave a comment:


  • Clavurion
    replied
    Lukituksen avaus diagnostiikalla (esim. DIS tai ISTA), ei onnistu NCS:llä. Vanhemmissa (E39) lukkotila aukeaa katkaisemalla Webaston jännitesyötön (sulake irti) vähintään 10 sek. ajaksi.

    Leave a comment:


  • Heguli 31
    replied
    Originally posted by -Tepe- View Post
    Mitähän tämän lukon avaaminen käytännössä tarkoittaa?
    Omassa sigun E60:ssä viallinen/jumittunut Weban vesipumppu aiheutti ohjainkortin lukkiiintumisen.

    Uuden vesipumpun vaihdon jälkeen vikakoodit nollattiin.Sitten ohjainkortti "avattiin" merkkiliikkeen testerillä.Tämän voi kyllä tehdä kotioloissakin sopivalla ohjelmalla.

    Ja Clavurion:lta tulleen selvennyksen jälkeen editoin virheellisen "tiedon" pois.Eli E39 käskytetään kuitenkin hieman eri tavalla,kuin E60:ä.
    Last edited by Heguli 31; 01-01-2016, 15:14.

    Leave a comment:


  • -Tepe-
    replied
    Originally posted by Heguli 31 View Post
    ^ Voisiko olla ohjainkortti lukossa useata samasta vikakoodista?
    Mitähän tämän lukon avaaminen käytännössä tarkoittaa?
    Originally posted by WSE1 View Post
    Jos pumppu pyörii suoralla sähköllä, johdot ovat ehjät ja oikeinpäin niin ei jää muuta vaihtoehtoa kuin korttivika, kannattaa kuitenkin ensin kokeilla toimiiko se uusikaan pumppu...
    Taisit missata seuraavan kohdan minun viestistä?
    Originally posted by -Tepe- View Post
    ...Vikakoodiin nollaamisen jälkeen pumppu lähti pyörimään heti ( kuuluuko tehdä näin? )...
    Eli virrat päällä vesipumppu lähti pyörimään koodin nollauksen jälkeen.
    Ja mielestäni lähti pyörimään uudelleen muutaman kerran vaikka virrat sammutti hetkeksi pois.

    Kokeilen vielä lukea ja nollata koodin uudestaan kun nyt on ajettu pumpun vaihdon jälkeen pakkaskelillä ~700 km.

    Leave a comment:


  • Heguli 31
    replied
    Edit:Väärä topiikki....

    Leave a comment:


  • WSE1
    replied
    Originally posted by -Tepe- View Post
    530D touring -03

    Inpa:lla luettu vikakoodi: "3 -- Circulation pump -- Open circuit"
    Pumppu oli oikeasti mykkä ja nyt vaihdettu uuteen tarvike pumppuun (Bosch)

    Vikakoodiin nollaamisen jälkeen pumppu lähti pyörimään heti ( kuuluuko tehdä näin? )
    Yritin Inpa:lla käskyttää webastoa tulille mutta tuli hetken päästä vain virheilmoitus. Seuraavaksi kokeilin sitä polttoainepumpun ohjausta ja se toimii eli lähti nakuttamaan.

    Sulake 47 käytetty irti käynnissä ollessa sekä hallissa että myöhemmin ulkona pienessä pakkasessa.

    Koska laitetta ei ole (vielä) ohjelmoitu taukolämmittimksi yritin laittaa webaston päälle syöttämällä 1 pinniin jännitettä. Edelleenkään ei mitään henkeä webastoon.

    Vikakoodin luvulla selvisi että sama koodi tulee uudelleen, vaikka pumppu lähtee pyörimään nollauksen jälkeen.

    Korttivika vai mikähän lie?
    Jos pumppu pyörii suoralla sähköllä, johdot ovat ehjät ja oikeinpäin niin ei jää muuta vaihtoehtoa kuin korttivika, kannattaa kuitenkin ensin kokeilla toimiiko se uusikaan pumppu...

    Leave a comment:


  • Heguli 31
    replied
    ^ Voisiko olla ohjainkortti lukossa useata samasta vikakoodista?
    Last edited by Heguli 31; 27-12-2015, 11:02.

    Leave a comment:


  • -Tepe-
    replied
    530D touring -03

    Inpa:lla luettu vikakoodi: "3 -- Circulation pump -- Open circuit"
    Pumppu oli oikeasti mykkä ja nyt vaihdettu uuteen tarvike pumppuun (Bosch)

    Vikakoodiin nollaamisen jälkeen pumppu lähti pyörimään heti ( kuuluuko tehdä näin? )
    Yritin Inpa:lla käskyttää webastoa tulille mutta tuli hetken päästä vain virheilmoitus. Seuraavaksi kokeilin sitä polttoainepumpun ohjausta ja se toimii eli lähti nakuttamaan.

    Sulake 47 käytetty irti käynnissä ollessa sekä hallissa että myöhemmin ulkona pienessä pakkasessa.

    Koska laitetta ei ole (vielä) ohjelmoitu taukolämmittimksi yritin laittaa webaston päälle syöttämällä 1 pinniin jännitettä. Edelleenkään ei mitään henkeä webastoon.

    Vikakoodin luvulla selvisi että sama koodi tulee uudelleen, vaikka pumppu lähtee pyörimään nollauksen jälkeen.

    Korttivika vai mikähän lie?

    Leave a comment:


  • vkos
    replied
    Autoelektrossa kävi auto tänään ja piirikortti oli webastosta sökönä. Nyt taas pelittää oikein hyvin

    Leave a comment:


  • Dest
    replied
    Auto sammuksissa webasto lähtee käyntiin ja lämmittää letkut siihen asti mistä menee sisälle lämppärille. Paluu putki pysyy kylmänä ja auto ei puhalla juurikaan lämmintä. Onko vika webaston vesipumpussa? Ilmata olen koittanut.
    Auto on manuaali-ilmastoinnilla ja sähköistä toista pumppua en löytänyt mistään. Pystyiskö johonkin letkuun asentaa helposti jonku tarvikepumpun, jos ei jaksais alkaa webaston pumppua vaihtamaan
    EDIT: Ilmansuodattimen alle asensin 40e tarvike pumpun webaston ja vesiventtiilin välille, nyt lämpenee hyvin.
    Last edited by Dest; 23-11-2015, 21:37.

    Leave a comment:


  • Jii_Koo
    replied
    Originally posted by jeppis View Post
    Mulla on myynnissä yksi ylimääräinen käytetty kortti.
    http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=320633
    Autoelektron sivuilla hinnastossa kortin korjaus 80€. Joten käytetystä korjaamattomasta(?) 90€ on vähän suolainen...

    120€ näkyy olevan myös kotimaassa peruskorjatut kahden vuoden takuulla, ulkomailta ehkä vielä halvemmalla.

    Leave a comment:


  • jeppis
    replied
    Originally posted by vkos View Post
    Eipä toimi täälläkään webasto...
    Noin kk takaperin sain toimimaan kun vaihdoin akun ja otin sulake 47 pois ja laitoin takaisin.

    Nyt ei enää tee mitään muuta kuin puhalluksen saa päälle sekä ja webaston valo vilkkuu kun pitäis lähteä toimintaan.

    Tänään kävin Bosch liikkeessä luetuttamassa koodeja mutta webaston omalla lukijalla joka on kuitenkin tarkoitettu jälkiasennuslaitteisiin ei saanut ollenkaan yhteyttä. jollain "bosch lukijalla" näytti vikakoodiksi webaston vesipumppua?
    Mutta oliko niin että näyttää tuoon vesipumpun viaksi jos ohjelmoitu esilämmittimeksi tms?

    näytössä siis:
    timer 1
    timer 2
    lämmitys
    puhallus


    Oisko piirikortti sökönä?
    Saiko jostain vielä hommattua noita uusia/korjattuja piirikortteja?
    Mulla on myynnissä yksi ylimääräinen käytetty kortti.

    Leave a comment:


  • HTK12
    replied
    Joku foorumilainen voisi ne koodit kohtuullista korvausta vastaan lukea. Eli kannattaa kysellä oman alueen osiosta foorumilla. Profiiliin kannattaa myös laittaa paikkakunta.

    Leave a comment:


  • vkos
    replied
    Joo pitää käydä vielä varmistamassa jossain asiansa osaavassa paikassa noi koodit ja sen jälkeen vasta korjailla webasto. Ettei tuu kiireessä tehtyä mitään turhia korjauksia.

    Leave a comment:

Working...
X
😀
🥰
🤢
😎
😡
👍
👎