E39 kysymyksiä ja vastauksia II

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Bmw Master
    Bimmer Enthusiast
    • Jan 2004
    • 13155
    • Kokomo

    #2461
    Originally posted by Muurahainen View Post
    Ei kannata jos luistonesto löytyy.

    Quaifen lukon voi laittaa mutta kitkalukko ei käy.
    Ei mitään Quaifea, vaan Wavetrac.

    Comment

    • TJJ
      Bimmer Enthusiast
      • Jun 2003
      • 7591
      • Jyväskylä

      #2462
      Originally posted by Nicer Back View Post
      On tuo vaan melkoisen hölmö versio, tulee vauriot paneelin/aukon reunoihin. Oikea tapa on työntää paneelin pystyreunan ja kehyksen väliin joku ohut muovisuikale ja vetää paneeli irti. Esim. vanhasta luottokortista saa leikkaamalla juuri sopivan ja kestävän suikaleen, yksi suikale riittää.
      E39 528iA

      Comment

      • Kiwes
        BTCF Member
        • Nov 2010
        • 707
        • JKL

        #2463
        Huomenta.

        Nyt se sitten antautu saksanlahja prkl...

        Ajelin just töihin ja pelitti ihan normaalisti. Parkkeerasin työpaikan pihaan ja huomasin että savua tulee pellin alta --> pelti auki ja kappas vaan öljyä siellä täällä ja öljyvana renkaan jälkien välissä.

        Pikkusen meinas säikäyttää et nytkö palaa koko vehe.

        Mitä tuossa hämärässä näin, niin ainakin motin etuossa roiskeita ja apparin puolen kylki öljyssä... Tarttee hetken päästä (kun vähän jäähtyy) käydä lampun kanssa ihmettelemässä ja kattoo onko koneessa enää öljyä ollenkaa ja vuotaako toisellekkin puolelle. Öljykorkin kun aukasin (melkein heti sammutuksen jälkeen), niin paineet oli vielä koneessa normaaliako ???

        Sit vois melkein ottaa veikkauksia mitä mahtaa olla edessä?? Ei oo aikasemmin ollu öljyvuotoja koneessa.

        Iltapäivällä ajelen (työnnän) auton halliin ja puran muovit pois koneen päältä nii näkee vähän paremmin.

        E39 520i -99 (98) about 290tkm mittarissa.
        Last edited by Kiwes; 09-02-2012, 07:42. Reason: täydennystä
        Vikakoodien luku ja nollaus, myös pienet koodaukset onnistuu.
        INPA, BMW Scanner 1.4.0

        Nykynen:E39 530dA tourinki -02
        EX: 316i e46 -02 Touring, 520i e39 -99 + 7 vieraan tallin kikotinta

        Comment

        • McBeast
          Bimmer Enthusiast
          • Dec 2007
          • 3001
          • Tallinn

          #2464
          Originally posted by Kiwes View Post
          Huomenta.

          Nyt se sitten antautu saksanlahja prkl...

          Ajelin just töihin ja pelitti ihan normaalisti. Parkkeerasin työpaikan pihaan ja huomasin että savua tulee pellin alta --> pelti auki ja kappas vaan öljyä siellä täällä ja öljyvana renkaan jälkien välissä.

          Pikkusen meinas säikäyttää et nytkö palaa koko vehe.

          Mitä tuossa hämärässä näin, niin ainakin motin etuossa roiskeita ja apparin puolen kylki öljyssä... Tarttee hetken päästä (kun vähän jäähtyy) käydä lampun kanssa ihmettelemässä ja kattoo onko koneessa enää öljyä ollenkaa ja vuotaako toisellekkin puolelle. Öljykorkin kun aukasin (melkein heti sammutuksen jälkeen), niin paineet oli vielä koneessa normaaliako ???

          Sit vois melkein ottaa veikkauksia mitä mahtaa olla edessä?? Ei oo aikasemmin ollu öljyvuotoja koneessa.

          Iltapäivällä ajelen (työnnän) auton halliin ja puran muovit pois koneen päältä nii näkee vähän paremmin.

          E39 520i -99 (98) about 290tkm mittarissa.
          Kevyt arvaus olisi täältäpäin.

          Olisko huohotin mennyt tukkoon/jäihin?
          Ex: BMW 530d X-Drive F11, BMW 335i E93, BMW 325i E92, BMW 740iL E38, BMW 330Ci E46, BMW 740iA E38

          Comment

          • PP440
            Bimmer Enthusiast
            • Apr 2007
            • 1263
            • Mikkeli

            #2465
            jaahas nyt on sitten vissiin touringin takaluukun saranat väsähtäneet lopullisesti.. ei jaksa pitää luukkua ylhäällä. Mitäköhän moisten uusiminen kustantaa? :think Ei laskeudu sähköisesti, mutta lukittuu kyllä -> ei tarvii paiskata.
            Last edited by PP440; 09-02-2012, 08:11.

            Comment

            • Kiwes
              BTCF Member
              • Nov 2010
              • 707
              • JKL

              #2466
              Originally posted by McBeast View Post
              Kevyt arvaus olisi täältäpäin.

              Olisko huohotin mennyt tukkoon/jäihin?
              paljon mahdollista... olisko heittää lonkalta, että mistä mahtaa löytyä ?
              Vikakoodien luku ja nollaus, myös pienet koodaukset onnistuu.
              INPA, BMW Scanner 1.4.0

              Nykynen:E39 530dA tourinki -02
              EX: 316i e46 -02 Touring, 520i e39 -99 + 7 vieraan tallin kikotinta

              Comment

              • mijuko
                Bimmer Fanatic
                • Jul 2010
                • 951
                • ۩□□۩

                #2467
                Originally posted by Kiwes View Post
                paljon mahdollista... olisko heittää lonkalta, että mistä mahtaa löytyä ?
                Ootko lukenu? http://www.btcf.fi/forum/showthread....19#post2606619

                Comment

                • Matula
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jul 2007
                  • 1706

                  #2468
                  Originally posted by PP440 View Post
                  jaahas nyt on sitten vissiin touringin takaluukun saranat väsähtäneet lopullisesti.. ei jaksa pitää luukkua ylhäällä. Mitäköhän moisten uusiminen kustantaa? :think Ei laskeudu sähköisesti, mutta lukittuu kyllä -> ei tarvii paiskata.
                  Olisiko ongelmana ne kaasupumput? Maksanee noin 150€ koko nippu eli omat pumput lasille ja luukulle. Ohjeet vaihtoon löytyy TISsistä ja muistaakseni täällä foorumillakin mokomat on.

                  Comment

                  • Kiwes
                    BTCF Member
                    • Nov 2010
                    • 707
                    • JKL

                    #2469
                    Originally posted by mijuko View Post
                    Kiitokset tästä, tarvitsee tarkastaa.

                    Majoneesia ei ainakaan öljykorkkiin tule, mutta voi toki olla tuolla putkessa...

                    Jatkan iltasella tutkimista.
                    Vikakoodien luku ja nollaus, myös pienet koodaukset onnistuu.
                    INPA, BMW Scanner 1.4.0

                    Nykynen:E39 530dA tourinki -02
                    EX: 316i e46 -02 Touring, 520i e39 -99 + 7 vieraan tallin kikotinta

                    Comment

                    • Jube
                      Bimmer Enthusiast
                      • May 2005
                      • 9636
                      • ...

                      #2470
                      Huohotinhan sielä on tukossa (jäässä), 98% varma juttu!
                      Ei varmaan ole viimisen viikon aikana jäätynyt kuin kaikista M52/54 koneista
                      Näillä mennään:
                      Toyota Corolla hybrid sport touring -21"After 20 years daily repair"
                      BMW e30 320i cabriolet -90 "Back to the old school"
                      BMW e34 525i -90 ”Museointia vaille”
                      BMW e39 528ia M-sport -99 ”Käyttöharraste”
                      MB c124 230CE -90 "Badboy"
                      MB s204 220cdi -08 "Seutuauto"

                      Comment

                      • Bmw Dreamer
                        Bimmer Enthusiast
                        • Aug 2004
                        • 2762
                        • Kouvola

                        #2471
                        Originally posted by zener View Post
                        Jep, sivuttais säätö oliki jo rikki tuosta umpiosta ku sain nuo auton matkassa. Eilen oli -34c ni rupes yhtäkkiä näyttään tuo umpio sihen metrin päähän ni rapsahti tuo korkeudensäätöki.
                        Tosiaan pihdeillä kääntämällä irtoaa tuo moottorin puoli säädöistä.
                        Ja muovit on todellakin rapeaa tavaraa. Käsittämättömän rapeaa.
                        BMW 520d Touring '06 314tkm
                        BMW 530D Touring '99 552tkm
                        BMW 320da Touring '02 427tkm
                        Volvo V70 D5 '02
                        Mercedes-Benz Sprinter 208D '96
                        Mercedes-Benz Sprinter 310D '97
                        Mazda 323 1,5 '89 ja läjä Mitsuja

                        Case IH 5140 Maxxum

                        Comment

                        • Peltsii
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jul 2007
                          • 7060
                          • Turenki

                          #2472
                          Originally posted by Jube View Post
                          Huohotinhan sielä on tukossa (jäässä), 98% varma juttu!
                          Ei varmaan ole viimisen viikon aikana jäätynyt kuin kaikista M52/54 koneista

                          Itelläkin oli tuo jäässä/tukossa, mutta onneksi oli separaattorilta öljytikulle menevä putki katkennut, niin roiskinut sieltä koneen kylkeen öljyä, litra meni 500km aikana Mutta onneksi se putki oli rikki, niin ei sen suurempaa sotkua/vauriota sattunut itselleni..
                          DUCATI 1098 RACING EVO

                          Comment

                          • mijuko
                            Bimmer Fanatic
                            • Jul 2010
                            • 951
                            • ۩□□۩

                            #2473
                            Originally posted by Kiwes View Post
                            Kiitokset tästä, tarvitsee tarkastaa.

                            Majoneesia ei ainakaan öljykorkkiin tule, mutta voi toki olla tuolla putkessa...

                            Jatkan iltasella tutkimista.
                            Tuolla kuvineen http://www.bimmerfest.com/forums/sho...d.php?t=354754

                            Comment

                            • Jonski|
                              Bimmer Rookie
                              • Jun 2010
                              • 129
                              • Savonlinna

                              #2474
                              Mistäs tuon huohottimen näkee, että se on se talviversio? Tuli haettua tänään 530ia m-sport -02. Mistähän sen varustelistan sais? Peilinlasithan tuohon pitäis uusia, kun ovat ihan piloille menneet.

                              Comment

                              • mijuko
                                Bimmer Fanatic
                                • Jul 2010
                                • 951
                                • ۩□□۩

                                #2475
                                Originally posted by Jonski| View Post
                                Mistäs tuon huohottimen näkee, että se on se talviversio? Tuli haettua tänään 530ia m-sport -02. Mistähän sen varustelistan sais? Peilinlasithan tuohon pitäis uusia, kun ovat ihan piloille menneet.
                                Se venttiilikoppaan tuleva putki (pitkä putki 90-kulma) on näkyvin osa, eli jos se on eristetty niin oletettavasti siihen on vaihdettu "cold country" huohotin:think
                                Varustelista >> http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=231905
                                Last edited by mijuko; 09-02-2012, 17:23.

                                Comment

                                Working...
                                X