Kakkosautoa olisi hakusessa ja mahdollisesti ensimmäinen bemari. Lähinnä kiinnostaa tuo ajettavuus suhteessa japanian helmiin mitä aikaisemmin on ollut. Mitä sudenkuoppia tuollaisessa -97 520i e39 260tkm ajetussa touring bemarissa on? Moottori siis M52B20. Näin vanhat autot ovat tietysti yksilöitä mutta nyt kiinnostaa ne tyyppiviat ja onko tuommoisesta edes ns. luotettavaksi autoksi (20tkm vuodessa) jota Toyota on ollut?
Ei ole. Joudut heti oston jälkee laittamaan repullisen osia: vesipumppu, termari, huohotin, venakopantiiviste...
Sarkasmi on vaikea laji internetissä, mutta taidat puhua tosissasi? Jos haluaa siis "nautiskella" bemarista niin suosiolla ostettava se kalliimpi ja ykkösautoksi?
Sarkasmi on vaikea laji internetissä, mutta taidat puhua tosissasi? Jos haluaa siis "nautiskella" bemarista niin suosiolla ostettava se kalliimpi ja ykkösautoksi?
Ihan oikeasti e39:sin ikäisessä bemarissa on kokoajan jotain pientä, enemmän ja vähemmän vakavaa. Mutta jos osaa itse tehdä ja löytää osat sopuhintaan, niin paljon on iloakin (tosin 520 ei ihmeitä tarjoa). Lue huolella tämä topic läpi ja e39 ostamassa topic. Saat käsityksen yleisimmistä vika kohteista ja kustannuksista.
Sarkasmi on vaikea laji internetissä, mutta taidat puhua tosissasi? Jos haluaa siis "nautiskella" bemarista niin suosiolla ostettava se kalliimpi ja ykkösautoksi?
Ota vaan tosissaan ja varaa kolmasosa ostohinnasta korjauskuluihin (1-2v) maksoi se auto sitten 5-15t€
Tyyppivikoja jännityksellä odottamaan jos ei ole jo korjattu... niin se tulee takuulla
Hommasin konttiin 15 tuumaisen boofferin ja nyt resonoi hattuhyllyn suunnilta. En ole löytänyt kohtaa itse vielä, koska tulee varmaankin hattuhyllyn alta? Onkos siis näissä kolmeyseissä jotain yleisiä resonointiherkkiä kohtia?
uuden akun aika.. Auto on siis 535iA vm99 ja pitäisi saada uusi akku tuohon. Nyt siellä on joku 80Ah akku, joka hyytyy joka käynnistyksessä. Mittariston valot himmenee jne ja jos käynnistää lyhyen ajon jälkeen, niin ei sano todellakaan mitään enää.. Tähän liittyen kysymys.. Kumpi merkitsee enemmän käynnistysvirta vai ampeeritunnit?
Meillä tulee siis paljon pätkäajoa autolla, esim. joka aamu muksu pväkotiin ~300m matkan päähän, tai kauppaan pari kilsaa, joten ei paljoa ehdi tuolla matkalla latailla.. Webastoja tai muuta ei pyöritellä, mutta tosiaan tommosia pieniä rykäsyjä tulee paljon. Auto on siis käyttis ja kuskataan muksuja ja muuta, joten välille jääminen pakkasella tuon takia ei tule kysymykseen.
BMW:n orggis akku on tuossa ilmeisesti 90Ah / 720A, eli jos ostaa esim. 85Ah / 800A tms, niin eikös tuo olisi optimaalisempi? Olen käsittänyt, että mitä pienempi ampeerituntimäärä, niin sitä nopeammin myös latautuu ja isommalla käynnistysvirralla lähtis jouhevammin? Toisaalta eikös pienemmällä ampeerituntimäärällä varustettu akku myös hyytyisi startissa nopeammin?
Nyt on harkinnassa siis Boschin 85Ah 800A, tai sitten 90Ah 720A. Onko noilla juurikaan käytännön eroa?
PS. Päiväkoti on tosiaan työmatkan varrella siis, eli ei huvikseen ajella tommosia muutaman sadan metrin pätkiä autolla meillä.
EDIT: Päädyin Bosch S5:een 85Ah ja 800A tuon S3 90Ah ja 720A sijaan.
Ota vaan tosissaan ja varaa kolmasosa ostohinnasta korjauskuluihin (1-2v) maksoi se auto sitten 5-15t€
Tyyppivikoja jännityksellä odottamaan jos ei ole jo korjattu... niin se tulee takuulla
Itse en tätä allekirjota. Omassa kolmeysissä ei ole ollut mitään vikoja 4vuoden aikana ja autolla tullu reilut 80tkm ajettua.. Kuluvaa osaa tottakai vaihdettu, mutta mitään isoa ei ole vielä pettänyt.. :think
Bmw f11 530d -14 m-sport Bmw e39 M5 -00 VW T-1 "Adolf" -71
Ex. Bmw e39 540i Bmw e60 525i -04 Ex.Bmw e34 525i -92 Ex. BMW 528i m5-looker "Raf" -96
Itse en tätä allekirjota. Omassa kolmeysissä ei ole ollut mitään vikoja 4vuoden aikana ja autolla tullu reilut 80tkm ajettua.. Kuluvaa osaa tottakai vaihdettu, mutta mitään isoa ei ole vielä pettänyt.. :think
...koputa jo puuta No toki onhan niitä yksilöitä ja omistajia joka lähtöön
Ei tuo omakaan ole tielle jättänyt, mutta kaikennäköistä "ongelmaa" aina...
uuden akun aika.. Auto on siis 535iA vm99 ja pitäisi saada uusi akku tuohon. Nyt siellä on joku 80Ah akku, joka hyytyy joka käynnistyksessä. Mittariston valot himmenee jne ja jos käynnistää lyhyen ajon jälkeen, niin ei sano todellakaan mitään enää.. Tähän liittyen kysymys.. Kumpi merkitsee enemmän käynnistysvirta vai ampeeritunnit?
Meillä tulee siis paljon pätkäajoa autolla, esim. joka aamu muksu pväkotiin ~300m matkan päähän, tai kauppaan pari kilsaa, joten ei paljoa ehdi tuolla matkalla latailla.. Webastoja tai muuta ei pyöritellä, mutta tosiaan tommosia pieniä rykäsyjä tulee paljon. Auto on siis käyttis ja kuskataan muksuja ja muuta, joten välille jääminen pakkasella tuon takia ei tule kysymykseen.
BMW:n orggis akku on tuossa ilmeisesti 90Ah / 720A, eli jos ostaa esim. 85Ah / 800A tms, niin eikös tuo olisi optimaalisempi? Olen käsittänyt, että mitä pienempi ampeerituntimäärä, niin sitä nopeammin myös latautuu ja isommalla käynnistysvirralla lähtis jouhevammin? Toisaalta eikös pienemmällä ampeerituntimäärällä varustettu akku myös hyytyisi startissa nopeammin?
Nyt on harkinnassa siis Boschin 85Ah 800A, tai sitten 90Ah 720A. Onko noilla juurikaan käytännön eroa?
PS. Päiväkoti on tosiaan työmatkan varrella siis, eli ei huvikseen ajella tommosia muutaman sadan metrin pätkiä autolla meillä.
EDIT: Päädyin Bosch S5:een 85Ah ja 800A tuon S3 90Ah ja 720A sijaan.
laita ctekki ja lataa akku täyteen välillä.. jos ajo on noin lyhyttä niin mikään akku ei kovin kauaa pysy latingissa
Comment