E39 kysymyksiä ja vastauksia II

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Uffa
    Bimmer Rookie
    • May 2011
    • 126
    • Replot

    Originally posted by Bmw Master View Post
    Mites sisälämppäri niitä kuivattaisi? Ilmakanavat on kiinni kun auto sammuksissa.
    En sen tarkemmin osaa perustella mutta näin "isot pojat" puhuvat.
    Vikakoodinlukua Vaasassa

    Comment

    • Sampsaa
      Bimmer Rookie
      • Aug 2010
      • 105
      • Seinäjoki

      Kenelläkään tietoa missä airbagin boksi sijaitsee?

      Kattobägin vaihtaminen ei auttanut joten täytyy sieltä lähteä vikaa etsimään. :think
      3 x e39
      3 x e46
      E61 530d LCi

      Comment

      • mixout
        Bimmer Fanatic
        • Dec 2011
        • 454
        • Keski-Suomi

        Kakkosautoa olisi hakusessa ja mahdollisesti ensimmäinen bemari. Lähinnä kiinnostaa tuo ajettavuus suhteessa japanian helmiin mitä aikaisemmin on ollut. Mitä sudenkuoppia tuollaisessa -97 520i e39 260tkm ajetussa touring bemarissa on? Moottori siis M52B20. Näin vanhat autot ovat tietysti yksilöitä mutta nyt kiinnostaa ne tyyppiviat ja onko tuommoisesta edes ns. luotettavaksi autoksi (20tkm vuodessa) jota Toyota on ollut?
        Mikko Huusko Photography | mikkohuusko.com | Facebook | StuntFreaksTeam

        Comment

        • Dunky
          Bimmer Enthusiast
          • Feb 2003
          • 4927
          • Kotka

          Originally posted by Sampsaa View Post
          Kenelläkään tietoa missä airbagin boksi sijaitsee?

          Kattobägin vaihtaminen ei auttanut joten täytyy sieltä lähteä vikaa etsimään. :think
          Etupenkkien välissä suurinpiirtein selkänojien kohdilla
          Vikakoodien lukua. Pikselien korjailua ja UUSIA mittariston neulojen moottoreita

          Myös vaativampaa koodausta, sekä "avaimia" katiskoille, Retrofitit NBT yms yms.

          Comment

          • Bmw Master
            Bimmer Enthusiast
            • Jan 2004
            • 13155
            • Kokomo

            Originally posted by mixout View Post
            onko tuommoisesta edes ns. luotettavaksi autoksi (20tkm vuodessa) jota Toyota on ollut?
            Ei ole. Joudut heti oston jälkee laittamaan repullisen osia: vesipumppu, termari, huohotin, venakopantiiviste...

            Comment

            • mixout
              Bimmer Fanatic
              • Dec 2011
              • 454
              • Keski-Suomi

              Originally posted by Bmw Master View Post
              Ei ole. Joudut heti oston jälkee laittamaan repullisen osia: vesipumppu, termari, huohotin, venakopantiiviste...
              Sarkasmi on vaikea laji internetissä, mutta taidat puhua tosissasi? Jos haluaa siis "nautiskella" bemarista niin suosiolla ostettava se kalliimpi ja ykkösautoksi?
              Mikko Huusko Photography | mikkohuusko.com | Facebook | StuntFreaksTeam

              Comment

              • Bmw Master
                Bimmer Enthusiast
                • Jan 2004
                • 13155
                • Kokomo

                Originally posted by mixout View Post
                Sarkasmi on vaikea laji internetissä, mutta taidat puhua tosissasi? Jos haluaa siis "nautiskella" bemarista niin suosiolla ostettava se kalliimpi ja ykkösautoksi?
                Ihan oikeasti e39:sin ikäisessä bemarissa on kokoajan jotain pientä, enemmän ja vähemmän vakavaa. Mutta jos osaa itse tehdä ja löytää osat sopuhintaan, niin paljon on iloakin (tosin 520 ei ihmeitä tarjoa). Lue huolella tämä topic läpi ja e39 ostamassa topic. Saat käsityksen yleisimmistä vika kohteista ja kustannuksista.

                Comment

                • Sampsaa
                  Bimmer Rookie
                  • Aug 2010
                  • 105
                  • Seinäjoki

                  Originally posted by Dunky View Post
                  Etupenkkien välissä suurinpiirtein selkänojien kohdilla
                  Saisiko vähän tarkempaa tietoa miten pääsee käsiksi jne? Riittääkö akunkengän pois otto jos boksin ottaa pois?
                  3 x e39
                  3 x e46
                  E61 530d LCi

                  Comment

                  • buksin-1
                    Bimmer Enthusiast
                    • Dec 2003
                    • 4592
                    • Keski-Pohjanmaa

                    Originally posted by Sampsaa View Post
                    Saisiko vähän tarkempaa tietoa miten pääsee käsiksi jne? Riittääkö akunkengän pois otto jos boksin ottaa pois?
                    Keskikonsolin takaosasta ritilän kun ottaa pois, se näkyy jo. Irroitus sitten mahdollisesti vaatisi keskikosolin nostamista edestä pois.
                    Vikaluku/koodaus/ohjelmointi/Uusimmat navikartat
                    Laitekorjaus ja -asennus -> MK3, MK4, BM24, BM54, MID, LOGIC 7 sekä CIC/NBT, navinäytöt ja vahvistimet.
                    SISUSTAT modaukset

                    Comment

                    • mijuko
                      Bimmer Fanatic
                      • Jul 2010
                      • 951
                      • ۩□□۩

                      Originally posted by mixout View Post
                      Sarkasmi on vaikea laji internetissä, mutta taidat puhua tosissasi? Jos haluaa siis "nautiskella" bemarista niin suosiolla ostettava se kalliimpi ja ykkösautoksi?
                      Ota vaan tosissaan ja varaa kolmasosa ostohinnasta korjauskuluihin (1-2v) maksoi se auto sitten 5-15t€
                      Tyyppivikoja jännityksellä odottamaan jos ei ole jo korjattu... niin se tulee takuulla

                      Comment

                      • Daylight
                        Bimmer Fanatic
                        • Feb 2010
                        • 673
                        • Helsinki

                        Hommasin konttiin 15 tuumaisen boofferin ja nyt resonoi hattuhyllyn suunnilta. En ole löytänyt kohtaa itse vielä, koska tulee varmaankin hattuhyllyn alta? Onkos siis näissä kolmeyseissä jotain yleisiä resonointiherkkiä kohtia?
                        ///M3

                        Comment

                        • kmn
                          Moderator
                          • May 2009
                          • 6023
                          • Sipoo

                          Moro,

                          uuden akun aika.. Auto on siis 535iA vm99 ja pitäisi saada uusi akku tuohon. Nyt siellä on joku 80Ah akku, joka hyytyy joka käynnistyksessä. Mittariston valot himmenee jne ja jos käynnistää lyhyen ajon jälkeen, niin ei sano todellakaan mitään enää.. Tähän liittyen kysymys.. Kumpi merkitsee enemmän käynnistysvirta vai ampeeritunnit?

                          Meillä tulee siis paljon pätkäajoa autolla, esim. joka aamu muksu pväkotiin ~300m matkan päähän, tai kauppaan pari kilsaa, joten ei paljoa ehdi tuolla matkalla latailla.. Webastoja tai muuta ei pyöritellä, mutta tosiaan tommosia pieniä rykäsyjä tulee paljon. Auto on siis käyttis ja kuskataan muksuja ja muuta, joten välille jääminen pakkasella tuon takia ei tule kysymykseen.

                          BMW:n orggis akku on tuossa ilmeisesti 90Ah / 720A, eli jos ostaa esim. 85Ah / 800A tms, niin eikös tuo olisi optimaalisempi? Olen käsittänyt, että mitä pienempi ampeerituntimäärä, niin sitä nopeammin myös latautuu ja isommalla käynnistysvirralla lähtis jouhevammin? Toisaalta eikös pienemmällä ampeerituntimäärällä varustettu akku myös hyytyisi startissa nopeammin?

                          Nyt on harkinnassa siis Boschin 85Ah 800A, tai sitten 90Ah 720A. Onko noilla juurikaan käytännön eroa?

                          PS. Päiväkoti on tosiaan työmatkan varrella siis, eli ei huvikseen ajella tommosia muutaman sadan metrin pätkiä autolla meillä.

                          EDIT: Päädyin Bosch S5:een 85Ah ja 800A tuon S3 90Ah ja 720A sijaan.
                          Last edited by kmn; 27-12-2011, 12:28.

                          Käyttis: G08 iX3 M-Sport -22
                          Avokin kesälelu: E93 M3 -09 Alpineweiss
                          --
                          Ex: E90 LCI M3 -11, F31 330d M-Sport -13, F15 X5 35i M-Sport -15, F31 330d M-Sport -12, F30 330d M-Sport -12, E93 325i -09, E91 335d M-Sport -07, F31 330d M-Sport, E46 M3 -02, E91 330d M-Sport -06, E87 118d -06, E46 320dA -04, E46 328i -99, E36 328i -92 M-Sport, E91 320d -06, E36 328i -96 M-Sport, E36 325i -93, E39 528iA -97, E39 535iA -98, E36 320i -95

                          Comment

                          • Jyle
                            BTCF Member
                            • Feb 2007
                            • 1847
                            • Espoo

                            Originally posted by mijuko View Post
                            Ota vaan tosissaan ja varaa kolmasosa ostohinnasta korjauskuluihin (1-2v) maksoi se auto sitten 5-15t€
                            Tyyppivikoja jännityksellä odottamaan jos ei ole jo korjattu... niin se tulee takuulla
                            Itse en tätä allekirjota. Omassa kolmeysissä ei ole ollut mitään vikoja 4vuoden aikana ja autolla tullu reilut 80tkm ajettua.. Kuluvaa osaa tottakai vaihdettu, mutta mitään isoa ei ole vielä pettänyt.. :think
                            Bmw f11 530d -14 m-sport
                            Bmw e39 M5 -00
                            VW T-1 "Adolf" -71
                            Ex. Bmw e39 540i
                            Bmw e60 525i -04
                            Ex.Bmw e34 525i -92
                            Ex. BMW 528i m5-looker "Raf" -96

                            Comment

                            • mijuko
                              Bimmer Fanatic
                              • Jul 2010
                              • 951
                              • ۩□□۩

                              Originally posted by Jyle View Post
                              Itse en tätä allekirjota. Omassa kolmeysissä ei ole ollut mitään vikoja 4vuoden aikana ja autolla tullu reilut 80tkm ajettua.. Kuluvaa osaa tottakai vaihdettu, mutta mitään isoa ei ole vielä pettänyt.. :think
                              ...koputa jo puuta No toki onhan niitä yksilöitä ja omistajia joka lähtöön
                              Ei tuo omakaan ole tielle jättänyt, mutta kaikennäköistä "ongelmaa" aina...

                              Comment

                              • peto2
                                BTCF Member
                                • Jan 2007
                                • 8279
                                • Järvikylä (Nakkila)

                                Originally posted by kmn View Post
                                Moro,

                                uuden akun aika.. Auto on siis 535iA vm99 ja pitäisi saada uusi akku tuohon. Nyt siellä on joku 80Ah akku, joka hyytyy joka käynnistyksessä. Mittariston valot himmenee jne ja jos käynnistää lyhyen ajon jälkeen, niin ei sano todellakaan mitään enää.. Tähän liittyen kysymys.. Kumpi merkitsee enemmän käynnistysvirta vai ampeeritunnit?

                                Meillä tulee siis paljon pätkäajoa autolla, esim. joka aamu muksu pväkotiin ~300m matkan päähän, tai kauppaan pari kilsaa, joten ei paljoa ehdi tuolla matkalla latailla.. Webastoja tai muuta ei pyöritellä, mutta tosiaan tommosia pieniä rykäsyjä tulee paljon. Auto on siis käyttis ja kuskataan muksuja ja muuta, joten välille jääminen pakkasella tuon takia ei tule kysymykseen.

                                BMW:n orggis akku on tuossa ilmeisesti 90Ah / 720A, eli jos ostaa esim. 85Ah / 800A tms, niin eikös tuo olisi optimaalisempi? Olen käsittänyt, että mitä pienempi ampeerituntimäärä, niin sitä nopeammin myös latautuu ja isommalla käynnistysvirralla lähtis jouhevammin? Toisaalta eikös pienemmällä ampeerituntimäärällä varustettu akku myös hyytyisi startissa nopeammin?

                                Nyt on harkinnassa siis Boschin 85Ah 800A, tai sitten 90Ah 720A. Onko noilla juurikaan käytännön eroa?

                                PS. Päiväkoti on tosiaan työmatkan varrella siis, eli ei huvikseen ajella tommosia muutaman sadan metrin pätkiä autolla meillä.

                                EDIT: Päädyin Bosch S5:een 85Ah ja 800A tuon S3 90Ah ja 720A sijaan.
                                laita ctekki ja lataa akku täyteen välillä.. jos ajo on noin lyhyttä niin mikään akku ei kovin kauaa pysy latingissa
                                F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
                                ex:
                                E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
                                Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
                                Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
                                Nakkaa privaa jos tarvetta.

                                Comment

                                Working...
                                X