Originally posted by Bmw Master
View Post
E39 kysymyksiä ja vastauksia II
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Kakkosautoa olisi hakusessa ja mahdollisesti ensimmäinen bemari. Lähinnä kiinnostaa tuo ajettavuus suhteessa japanian helmiin mitä aikaisemmin on ollut. Mitä sudenkuoppia tuollaisessa -97 520i e39 260tkm ajetussa touring bemarissa on? Moottori siis M52B20. Näin vanhat autot ovat tietysti yksilöitä mutta nyt kiinnostaa ne tyyppiviat ja onko tuommoisesta edes ns. luotettavaksi autoksi (20tkm vuodessa) jota Toyota on ollut?
Comment
-
Etupenkkien välissä suurinpiirtein selkänojien kohdillaOriginally posted by Sampsaa View PostKenelläkään tietoa missä airbagin boksi sijaitsee?
Kattobägin vaihtaminen ei auttanut joten täytyy sieltä lähteä vikaa etsimään. :think
Vikakoodien lukua. Pikselien korjailua ja UUSIA mittariston neulojen moottoreita
Myös vaativampaa koodausta, sekä "avaimia" katiskoille, Retrofitit NBT yms yms.
Comment
-
-
Sarkasmi on vaikea laji internetissä, mutta taidat puhua tosissasi? Jos haluaa siis "nautiskella" bemarista niin suosiolla ostettava se kalliimpi ja ykkösautoksi?Originally posted by Bmw Master View PostEi ole. Joudut heti oston jälkee laittamaan repullisen osia: vesipumppu, termari, huohotin, venakopantiiviste...
Comment
-
Ihan oikeasti e39:sin ikäisessä bemarissa on kokoajan jotain pientä, enemmän ja vähemmän vakavaa. Mutta jos osaa itse tehdä ja löytää osat sopuhintaan, niin paljon on iloakin (tosin 520 ei ihmeitä tarjoa). Lue huolella tämä topic läpi ja e39 ostamassa topic. Saat käsityksen yleisimmistä vika kohteista ja kustannuksista.Originally posted by mixout View PostSarkasmi on vaikea laji internetissä, mutta taidat puhua tosissasi? Jos haluaa siis "nautiskella" bemarista niin suosiolla ostettava se kalliimpi ja ykkösautoksi?
Comment
-
Keskikonsolin takaosasta ritilän kun ottaa pois, se näkyy jo. Irroitus sitten mahdollisesti vaatisi keskikosolin nostamista edestä pois.Originally posted by Sampsaa View PostSaisiko vähän tarkempaa tietoa miten pääsee käsiksi jne?
Riittääkö akunkengän pois otto jos boksin ottaa pois?Vikaluku/koodaus/ohjelmointi/Uusimmat navikartat
Laitekorjaus ja -asennus -> MK3, MK4, BM24, BM54, MID, LOGIC 7 sekä CIC/NBT, navinäytöt ja vahvistimet.
SISUSTAT modaukset
Comment
-
Ota vaan tosissaan ja varaa kolmasosa ostohinnasta korjauskuluihin (1-2v) maksoi se auto sitten 5-15t€Originally posted by mixout View PostSarkasmi on vaikea laji internetissä, mutta taidat puhua tosissasi? Jos haluaa siis "nautiskella" bemarista niin suosiolla ostettava se kalliimpi ja ykkösautoksi?
Tyyppivikoja jännityksellä odottamaan jos ei ole jo korjattu... niin se tulee takuulla
Comment
-
Moro,
uuden akun aika.. Auto on siis 535iA vm99 ja pitäisi saada uusi akku tuohon. Nyt siellä on joku 80Ah akku, joka hyytyy joka käynnistyksessä. Mittariston valot himmenee jne ja jos käynnistää lyhyen ajon jälkeen, niin ei sano todellakaan mitään enää.. Tähän liittyen kysymys.. Kumpi merkitsee enemmän käynnistysvirta vai ampeeritunnit?
Meillä tulee siis paljon pätkäajoa autolla, esim. joka aamu muksu pväkotiin ~300m matkan päähän, tai kauppaan pari kilsaa, joten ei paljoa ehdi tuolla matkalla latailla.. Webastoja tai muuta ei pyöritellä, mutta tosiaan tommosia pieniä rykäsyjä tulee paljon. Auto on siis käyttis ja kuskataan muksuja ja muuta, joten välille jääminen pakkasella tuon takia ei tule kysymykseen.
BMW:n orggis akku on tuossa ilmeisesti 90Ah / 720A, eli jos ostaa esim. 85Ah / 800A tms, niin eikös tuo olisi optimaalisempi? Olen käsittänyt, että mitä pienempi ampeerituntimäärä, niin sitä nopeammin myös latautuu ja isommalla käynnistysvirralla lähtis jouhevammin? Toisaalta eikös pienemmällä ampeerituntimäärällä varustettu akku myös hyytyisi startissa nopeammin?
Nyt on harkinnassa siis Boschin 85Ah 800A, tai sitten 90Ah 720A. Onko noilla juurikaan käytännön eroa?
PS. Päiväkoti on tosiaan työmatkan varrella siis, eli ei huvikseen ajella tommosia muutaman sadan metrin pätkiä autolla meillä.
EDIT: Päädyin Bosch S5:een 85Ah ja 800A tuon S3 90Ah ja 720A sijaan.Last edited by kmn; 27-12-2011, 13:28.
Käyttis: G08 iX3 M-Sport -22
Avokin kesälelu: E93 M3 -09 Alpineweiss
--
Ex: E90 LCI M3 -11, F31 330d M-Sport -13, F15 X5 35i M-Sport -15, F31 330d M-Sport -12, F30 330d M-Sport -12, E93 325i -09, E91 335d M-Sport -07, F31 330d M-Sport, E46 M3 -02, E91 330d M-Sport -06, E87 118d -06, E46 320dA -04, E46 328i -99, E36 328i -92 M-Sport, E91 320d -06, E36 328i -96 M-Sport, E36 325i -93, E39 528iA -97, E39 535iA -98, E36 320i -95
Comment
-
Itse en tätä allekirjota. Omassa kolmeysissä ei ole ollut mitään vikoja 4vuoden aikana ja autolla tullu reilut 80tkm ajettua.. Kuluvaa osaa tottakai vaihdettu, mutta mitään isoa ei ole vielä pettänyt.. :thinkOriginally posted by mijuko View PostOta vaan tosissaan ja varaa kolmasosa ostohinnasta korjauskuluihin (1-2v) maksoi se auto sitten 5-15t€
Tyyppivikoja jännityksellä odottamaan jos ei ole jo korjattu... niin se tulee takuulla
Bmw f11 530d -14 m-sport
Bmw e39 M5 -00
VW T-1 "Adolf" -71
Ex. Bmw e39 540i
Bmw e60 525i -04
Ex.Bmw e34 525i -92
Ex. BMW 528i m5-looker "Raf" -96

Comment
-
...koputa jo puutaOriginally posted by Jyle View PostItse en tätä allekirjota. Omassa kolmeysissä ei ole ollut mitään vikoja 4vuoden aikana ja autolla tullu reilut 80tkm ajettua.. Kuluvaa osaa tottakai vaihdettu, mutta mitään isoa ei ole vielä pettänyt.. :think
No toki onhan niitä yksilöitä ja omistajia joka lähtöön
Ei tuo omakaan ole tielle jättänyt, mutta kaikennäköistä "ongelmaa" aina...
Comment
-
laita ctekki ja lataa akku täyteen välillä.. jos ajo on noin lyhyttä niin mikään akku ei kovin kauaa pysy latingissaOriginally posted by kmn View PostMoro,
uuden akun aika.. Auto on siis 535iA vm99 ja pitäisi saada uusi akku tuohon. Nyt siellä on joku 80Ah akku, joka hyytyy joka käynnistyksessä. Mittariston valot himmenee jne ja jos käynnistää lyhyen ajon jälkeen, niin ei sano todellakaan mitään enää.. Tähän liittyen kysymys.. Kumpi merkitsee enemmän käynnistysvirta vai ampeeritunnit?
Meillä tulee siis paljon pätkäajoa autolla, esim. joka aamu muksu pväkotiin ~300m matkan päähän, tai kauppaan pari kilsaa, joten ei paljoa ehdi tuolla matkalla latailla.. Webastoja tai muuta ei pyöritellä, mutta tosiaan tommosia pieniä rykäsyjä tulee paljon. Auto on siis käyttis ja kuskataan muksuja ja muuta, joten välille jääminen pakkasella tuon takia ei tule kysymykseen.
BMW:n orggis akku on tuossa ilmeisesti 90Ah / 720A, eli jos ostaa esim. 85Ah / 800A tms, niin eikös tuo olisi optimaalisempi? Olen käsittänyt, että mitä pienempi ampeerituntimäärä, niin sitä nopeammin myös latautuu ja isommalla käynnistysvirralla lähtis jouhevammin? Toisaalta eikös pienemmällä ampeerituntimäärällä varustettu akku myös hyytyisi startissa nopeammin?
Nyt on harkinnassa siis Boschin 85Ah 800A, tai sitten 90Ah 720A. Onko noilla juurikaan käytännön eroa?
PS. Päiväkoti on tosiaan työmatkan varrella siis, eli ei huvikseen ajella tommosia muutaman sadan metrin pätkiä autolla meillä.
EDIT: Päädyin Bosch S5:een 85Ah ja 800A tuon S3 90Ah ja 720A sijaan.
F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
ex: E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
Nakkaa privaa jos tarvetta.
Comment
Comment