E39 kysymyksiä ja vastauksia II

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • dhr
    replied
    Moi,

    Pöydällä alkuperäiset E39 Facelift bi-xenon projektorit. Autossa kiinni normixenonit jotka pitäisi ehjätä. Kahdella pinnillä voisi ottaa ohjauksen solenoidille joka kääntää varjostinta ja tekee lähivalosta pitkät.

    Kysymys: Voisin kuvitella että tässä tapauksessa vieressä on ollut aikanaan H7-lisäpitkät . Onko saatavilla orggisjohtosarjaa bixenon-projektorin ja lisäpitkien välille? Osanumero olisi poikaa. Kiitokset. Tekeehän tuon toki itsekin, mutta kaapeloinnnin pitää olla sellainen ettei valot häviä kesken ajon.

    Leave a comment:


  • Darkki
    replied
    Originally posted by Darkki View Post
    Terve vaan kaikille, tuli sitä sitten siirryttyä bemariin. Kaks viikkoa ajoa takana, imusarjastahan läpät poistin viime lauantaina homma meni hyvin mitä nyt moottorinmuovi suojus ei mennyt paikalleen ja öljykorkki ei kiristynyt oli pikkasen ihmettelemistä miksi ei tykännyt isoilla kierroksilla kone pörrätä mutta hommahan on nyt kunnossa... Mutta nyt kun ei sydämmellä ole pelkoa että läpät irtoaisivat omia aikojaan auto ei enään tahdo käynnistyä.. Koko päivän auto ollut ajossa ja tunniksi jätin parkkiin jonka jälkeen koitan käynnistää mutta pyörittelee käynnistys moottoria ja kuulosti myös moottoripyörivän mutta käyntiin ei tahdo lähteä kuitenkaan.. Autohan on Bmw 530 01 ja kilometrejä on 224tkm ideoita ja kokemuksia otetaan vastaan mieluusti kun ei tällä mokkulalla itse pysty nettiä selaamaan...

    lisäyksenä vielä Automaatti ja diesel kone

    Ja lisätietoa oireista... Tänään kävin kokeilemassa onneani kun kone oli jäähtynyt ja käyntiinhän se jyrähti ilman mitään ihmettelemistä.. No ongelma ei kuitenkaan ole hävinnyt nimittäin edelleen tekee samaa mutta pienen testaamisen jälkeen ratin liikuttaminen tuntui vaikuttavan tuohon ongelmaan positiiviisella ja negatiivisella tavalla.. ja koneen lämpötila ei vaikuta tuohon

    Leave a comment:


  • Fastpiksu
    replied
    Originally posted by _nixu_ View Post
    No jos sulla on uusi osa mallina niin siitä kyllä näkee toimintaperiaatteen. Joku varttikierros sitä piti kääntää ja sitten nousee kepin mukana ylös. Ja se pusla tosiaan kannattaa uusia samalla..
    Ostin siis tarvike-mallisen vaihdevälinlyhentäjän (ei Z3 keppi), ja uusi näyttäisi kiinnittyvän sokilla. Kiitoksia kuitenkin.

    Edit: myötäpäivään puslaa kääntämällä keppi irtosi!
    Last edited by Fastpiksu; 11-09-2012, 22:11.

    Leave a comment:


  • _nixu_
    replied
    No jos sulla on uusi osa mallina niin siitä kyllä näkee toimintaperiaatteen. Joku varttikierros sitä piti kääntää ja sitten nousee kepin mukana ylös. Ja se pusla tosiaan kannattaa uusia samalla..
    Last edited by _nixu_; 11-09-2012, 17:49.

    Leave a comment:


  • Fastpiksu
    replied
    Tuon kyllä eilen katsoin, muttei juuri valaissut. Nyt tosin huomasin että ainakin kuvan nuoli näyttää pyörittämään muovinperkelettä myötäpäivään, eilen kun yritin vastapäivään. Noh, pitää illalla kokeilla josko se toiseen suuntaan irtovaa.

    Leave a comment:


  • _nixu_
    replied
    Originally posted by Fastpiksu View Post
    Miten vaihdekeppi irtoaa, siis se valkoinen muovinen "pusla" siitä alumiinikäikäleestä?

    Mitään sokkia en löytänyt, tiukassa istuu. Vaihdevälinlyhennintä asennan.
    FAQ


    Leave a comment:


  • E.K.
    replied
    Originally posted by Darkki View Post
    Terve vaan kaikille, tuli sitä sitten siirryttyä bemariin. Kaks viikkoa ajoa takana, imusarjastahan läpät poistin viime lauantaina homma meni hyvin mitä nyt moottorinmuovi suojus ei mennyt paikalleen ja öljykorkki ei kiristynyt oli pikkasen ihmettelemistä miksi ei tykännyt isoilla kierroksilla kone pörrätä mutta hommahan on nyt kunnossa... Mutta nyt kun ei sydämmellä ole pelkoa että läpät irtoaisivat omia aikojaan auto ei enään tahdo käynnistyä.. Koko päivän auto ollut ajossa ja tunniksi jätin parkkiin jonka jälkeen koitan käynnistää mutta pyörittelee käynnistys moottoria ja kuulosti myös moottoripyörivän mutta käyntiin ei tahdo lähteä kuitenkaan.. Autohan on Bmw 530 01 ja kilometrejä on 224tkm ideoita ja kokemuksia otetaan vastaan mieluusti kun ei tällä mokkulalla itse pysty nettiä selaamaan...
    Vikakoodit!! Itsekin ostin pari viikkoa sitten kiireessä nokka-anturin ku ei ollu läppäri mukana työmaalla ja vika paikantu sitte koodeilla rail-anturiin. (Lähti käymään rail johtoja heiluttelemalla ja toiminu siitä asti. Vielä ku jaksais ton uuden liittimen vaihtaa.) Ja nokka-anturi löytyis ylimääräisenä(alkuperäinen).

    Leave a comment:


  • exautisti
    replied
    Originally posted by Darkki View Post
    Terve vaan kaikille, tuli sitä sitten siirryttyä bemariin. Kaks viikkoa ajoa takana, imusarjastahan läpät poistin viime lauantaina homma meni hyvin mitä nyt moottorinmuovi suojus ei mennyt paikalleen ja öljykorkki ei kiristynyt oli pikkasen ihmettelemistä miksi ei tykännyt isoilla kierroksilla kone pörrätä mutta hommahan on nyt kunnossa... Mutta nyt kun ei sydämmellä ole pelkoa että läpät irtoaisivat omia aikojaan auto ei enään tahdo käynnistyä.. Koko päivän auto ollut ajossa ja tunniksi jätin parkkiin jonka jälkeen koitan käynnistää mutta pyörittelee käynnistys moottoria ja kuulosti myös moottoripyörivän mutta käyntiin ei tahdo lähteä kuitenkaan.. Autohan on Bmw 530 01 ja kilometrejä on 224tkm ideoita ja kokemuksia otetaan vastaan mieluusti kun ei tällä mokkulalla itse pysty nettiä selaamaan...
    Jospa luettasit vikakoodit jollakin foorumilaisella esim; rahulla niin eiköhän tuo selviä mikä mättää.

    Leave a comment:


  • Darkki
    replied
    Terve vaan kaikille, tuli sitä sitten siirryttyä bemariin. Kaks viikkoa ajoa takana, imusarjastahan läpät poistin viime lauantaina homma meni hyvin mitä nyt moottorinmuovi suojus ei mennyt paikalleen ja öljykorkki ei kiristynyt oli pikkasen ihmettelemistä miksi ei tykännyt isoilla kierroksilla kone pörrätä mutta hommahan on nyt kunnossa... Mutta nyt kun ei sydämmellä ole pelkoa että läpät irtoaisivat omia aikojaan auto ei enään tahdo käynnistyä.. Koko päivän auto ollut ajossa ja tunniksi jätin parkkiin jonka jälkeen koitan käynnistää mutta pyörittelee käynnistys moottoria ja kuulosti myös moottoripyörivän mutta käyntiin ei tahdo lähteä kuitenkaan.. Autohan on Bmw 530 01 ja kilometrejä on 224tkm ideoita ja kokemuksia otetaan vastaan mieluusti kun ei tällä mokkulalla itse pysty nettiä selaamaan...

    lisäyksenä vielä Automaatti ja diesel kone
    Last edited by Darkki; 10-09-2012, 22:57.

    Leave a comment:


  • Fastpiksu
    replied
    Kiitos noista öljylaaduista ja tilavuuksista.

    Miten vaihdekeppi irtoaa, siis se valkoinen muovinen "pusla" siitä alumiinikäikäleestä?

    Mitään sokkia en löytänyt, tiukassa istuu. Vaihdevälinlyhennintä asennan.

    Leave a comment:


  • JPS01
    replied
    Originally posted by eiskalt View Post
    Taisi olla lähinnä roikan pituudesta kiinni.:think samalta ne muuten näytti kaikinpuolin, kun viimeviikolla ite vaihtelin.
    Onko se johto siis takana pidempi? Jäi tuo etupään piuha ylimmääräiseksi ku sain hajottamatta sen vanhan irti etujarruja vaihtaessa, ni mietin että käykö se sit taakse ku alkaa takajarrut laittamaan...

    Leave a comment:


  • Garash
    replied
    Kysytään, kun en viitti mennä vielä aukomaan ovipahvia. Eli kuskin oven nuppi menee alas mutta ei aukea ylös mitenkää lukkopesästä kääntämällä/kaukosäätimestä. Aukeaa kyllä sisäpuolelta kahvasta :think Onko siellä vaan rasvan puutetta vai jokin osa paalissa?

    Leave a comment:


  • Haju69
    replied
    Originally posted by Jookuj View Post
    Pitääpä kokeilla.. Saako noita pelkkiä ballasteja uusia? Polttimoitahan saa ainaki...
    Saa. En tiedä mitä orkkikset maksaa E39 malleihin mutta itse ostin tarvike ballastit tuohon E38:iin koska orkkis rojut olivat vittumaisen hintaisia.

    www.katuauto.fi täältä ostin.

    Leave a comment:


  • eiskalt
    replied
    Originally posted by JPS01 View Post
    Käykö etujarrupalojen tunnistinjohto takajarrupaloille? Varaosanumero ainakin on eri, mutta onko johtokin erillainen edessä ja takana?
    Taisi olla lähinnä roikan pituudesta kiinni.:think samalta ne muuten näytti kaikinpuolin, kun viimeviikolla ite vaihtelin.

    Leave a comment:


  • JPS01
    replied
    Käykö etujarrupalojen tunnistinjohto takajarrupaloille? Varaosanumero ainakin on eri, mutta onko johtokin erillainen edessä ja takana?

    Leave a comment:

Working...
X