Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 kysymyksiä ja vastauksia II

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Samppae39
    Bimmer Enthusiast
    • Feb 2009
    • 1657
    • Vähäkyrö

    Sain tuossa tehopesun asennettua ja kytkettyä. Yksi asia vaan ihmetyttää. Kun koekäyttelin ja säädin suuttimia niin ihmettelin heikkoa suihkua. Konepellin avattua keksin syyn. Tehopesua käyttäessä isolta lasinpesusäiliöltä siirtyy vesi tehopesusäiliöön ja se vuotaa yli. Näin sen ei varmaan kuuluis toimia. Piuhat olen vetäny viikseltä korimodulille ja korimodulilta tehopesun/lampunpesimien releelle ja releeltä tehopesun pumpulle, kaikki kytkiksen mukaan. Suuttimien letkusarja on tehopesumallista, mutta itse suuttimet ei. Onko vika vääränlaisissa suuttimissa? Nyt olen kytkenyt haaroilla sekä itse lasinpesimien putken ja tehopesun putken suuttimen yhteen tuloon. Kummaltakin pesuriltahan tulee omat putken pumpuilta asti suuttimille, joten ainoa missä ne pääsee sekottumaan toisiinsa suuttimien luona tehdyt haaroitukset. Onko tehopeusuuttimien sisällä jokin takaisku, joka estää Eri linjojen sekoittumisen?

    Edit: lisää tutkiskelua. Kun tehopesun viikseä painaa, niin tehopesupumppu ruutta lyhyesti ja normipesurit hoitaa lopun. Kuuluuko tehä näin?
    Last edited by Samppae39; 24-07-2012, 19:37.

    Comment

    • Bmw Master
      Bimmer Enthusiast
      • Jan 2004
      • 13155
      • Kokomo

      Originally posted by Samppae39 View Post

      Kun tehopesun viikseä painaa, niin tehopesupumppu ruutta lyhyesti ja normipesurit hoitaa lopun. Kuuluuko tehä näin?
      Juu...

      Comment

      • Juize
        Bimmer Fanatic
        • Nov 2010
        • 238
        • Joensuu

        Originally posted by Samppae39 View Post
        Sain tuossa tehopesun asennettua ja kytkettyä. Yksi asia vaan ihmetyttää. Kun koekäyttelin ja säädin suuttimia niin ihmettelin heikkoa suihkua. Konepellin avattua keksin syyn. Tehopesua käyttäessä isolta lasinpesusäiliöltä siirtyy vesi tehopesusäiliöön ja se vuotaa yli. Näin sen ei varmaan kuuluis toimia. Piuhat olen vetäny viikseltä korimodulille ja korimodulilta tehopesun/lampunpesimien releelle ja releeltä tehopesun pumpulle, kaikki kytkiksen mukaan. Suuttimien letkusarja on tehopesumallista, mutta itse suuttimet ei. Onko vika vääränlaisissa suuttimissa? Nyt olen kytkenyt haaroilla sekä itse lasinpesimien putken ja tehopesun putken suuttimen yhteen tuloon. Kummaltakin pesuriltahan tulee omat putken pumpuilta asti suuttimille, joten ainoa missä ne pääsee sekottumaan toisiinsa suuttimien luona tehdyt haaroitukset. Onko tehopeusuuttimien sisällä jokin takaisku, joka estää Eri linjojen sekoittumisen?

        Edit: lisää tutkiskelua. Kun tehopesun viikseä painaa, niin tehopesupumppu ruutta lyhyesti ja normipesurit hoitaa lopun. Kuuluuko tehä näin?
        Sulla on väärät suuttimet. Tehopesumalleissa on suuttimissa kaksi tuloa. Toiseen tulee letku tavan pesurilta ja toiseen tehopesun säiliöltä. Suuttimissa on "takaiskuvanttiilit" ettei nesteet pääse virtaamaan säiliöistä toiseen eri pesuria käytettäessä.
        Nyt kun käytät pesuria niin osa nesteestä menee tehopesurin säiliöön ja tehopesua käytettäessä taas osa tehopesunesteestä tunkee tavan säiliöön. Näin siis jos olet itse tehnyt haaroitukset suuttimilla.
        i20 iX xdrive 40 -22, Sophisto Grey Brilliant Effect
        ex G31 530e -20 lci M/// -Sport , Phythonic Blue Metallic

        ex G31 520D -18 M/// -Sport , Blue Stone Metallic
        ex F11 530D -14, Jatoba Metallic
        ex E39 530iA -03, M/// Sport individual Orinoco Metallic

        Comment

        • Samppae39
          Bimmer Enthusiast
          • Feb 2009
          • 1657
          • Vähäkyrö

          Originally posted by Juize View Post
          Sulla on väärät suuttimet. Tehopesumalleissa on suuttimissa kaksi tuloa. Toiseen tulee letku tavan pesurilta ja toiseen tehopesun säiliöltä. Suuttimissa on "takaiskuvanttiilit" ettei nesteet pääse virtaamaan säiliöistä toiseen eri pesuria käytettäessä.
          Nyt kun käytät pesuria niin osa nesteestä menee tehopesurin säiliöön ja tehopesua käytettäessä taas osa tehopesunesteestä tunkee tavan säiliöön. Näin siis jos olet itse tehnyt haaroitukset suuttimilla.
          Tähän tulokseen tulin itsekin. Tehopesuosalaatikosta löyty toisen suuttimen pohjaosa kahdella tulolla. Toinen vielä on väärä. Jos joltain löytyy, niin saa tarjota uudet maksaa 47€/kpl!

          Comment

          • igoritigeri
            Bimmer Rookie
            • Dec 2010
            • 115
            • Lappeenranta/Mikkeli

            Originally posted by TJJ View Post
            Mikä valo palaa? Ei lisäjarruvalolle ole mittaristossa omaa merkkivaloa.
            On, oikean puolinen takavalo palaa mittaristossa, se syttyy myös silloin kun lisäjarruvalo lopettaa toimintansa.

            Jos kerran ei sulaketta, hajosko valomoduuli? Missä semmonen on ja mahtaako maksaa miljoonia? ??
            Ex e34 518i,-96. Ex e39 520d,-02. Nykyinen e91 320d, 08.

            Comment

            • Rise
              Bimmer Fanatic
              • Aug 2010
              • 213
              • Jyväskylä

              Originally posted by igoritigeri View Post
              On, oikean puolinen takavalo palaa mittaristossa, se syttyy myös silloin kun lisäjarruvalo lopettaa toimintansa.

              Jos kerran ei sulaketta, hajosko valomoduuli? Missä semmonen on ja mahtaako maksaa miljoonia? ??
              Tuo lisäjarruvalon toimimattomuus on vissiin aika yleinen E39:ssä, kun kahdessa oon jo itekin semmosta huomannu. Eihän kannassa tai johdoissa sitten olisi vikaa?
              Ex
              F11 530d m-sport
              E46 325i cabriolet m-sport
              E39 540iA m-sport
              E39 523iA
              E46 316i

              Comment

              • Turbo-Extra
                Bimmer Rookie
                • Jun 2012
                • 42
                • Vantaa

                vesiventtiili

                saako tuon vesiventtiilin toiminnan testattua jotenkin? ei kehtais ostaa ihan testaamatta että onko siinä vikaa vai mistäpäin löytyy vikakohde. Auto puhaltaa lämmintä koko ajan,kuskin jaloille varmaan +40 asteista ilmaa...

                Comment

                • Samppae39
                  Bimmer Enthusiast
                  • Feb 2009
                  • 1657
                  • Vähäkyrö

                  Originally posted by Turbo-Extra View Post
                  saako tuon vesiventtiilin toiminnan testattua jotenkin? ei kehtais ostaa ihan testaamatta että onko siinä vikaa vai mistäpäin löytyy vikakohde. Auto puhaltaa lämmintä koko ajan,kuskin jaloille varmaan +40 asteista ilmaa...
                  Koputtele sitä venttiiliä ja säätele lämpötilaa ylös alas, jos se ei niillä asetu, niin vika todennäköisesti vesiventtiilissä. Seuraava askel olisi purkaa se ja putsata, siinä sen kunnonki näkee viimeistään.

                  Onko ulkolämpötila-anturi kunnossa?

                  Comment

                  • sonikk
                    Bimmer Enthusiast
                    • Nov 2010
                    • 1664
                    • Kerava

                    Originally posted by igoritigeri View Post
                    On, oikean puolinen takavalo palaa mittaristossa, se syttyy myös silloin kun lisäjarruvalo lopettaa toimintansa.

                    Jos kerran ei sulaketta, hajosko valomoduuli? Missä semmonen on ja mahtaako maksaa miljoonia? ??
                    Ei ainakaan '02 Touringissa pala mitään mittaristossa vaikkei lisäjarruvalo toimi.

                    Comment

                    • Turbo-Extra
                      Bimmer Rookie
                      • Jun 2012
                      • 42
                      • Vantaa

                      Originally posted by Samppae39 View Post
                      Koputtele sitä venttiiliä ja säätele lämpötilaa ylös alas, jos se ei niillä asetu, niin vika todennäköisesti vesiventtiilissä. Seuraava askel olisi purkaa se ja putsata, siinä sen kunnonki näkee viimeistään.

                      Onko ulkolämpötila-anturi kunnossa?
                      Ei ainakaan tuo mittaristolle ulkolämpötilan kertova anturi oo kunnossa. Näyttää koko ajan lämpöasteita 1-14 vaikka ois minkälainen helle ulkona.. Eli varmaankin anturivika? Mitä tuo anturi vaikuttaa?

                      Comment

                      • MentalNight
                        Bimmer Fanatic
                        • May 2010
                        • 352
                        • Rollo

                        Onkos takavilkun kosketushäikkää ilmennyt porukalla paljonkin? Ei ollut ainakaan polttimossa eikä kannassa vika :/
                        Elämä potkii.
                        _______________________________
                        -E39 528iA '97
                        -E34 518i '91

                        Comment

                        • Clavurion
                          Bimmer Enthusiast
                          • Feb 2005
                          • 9159
                          • Oulu

                          Entäs liittimen maadoituspinni?
                          E39 530dA -02 M-Sport
                          E53 X5 3.0dA -06 Sport
                          * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                          Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                          Comment

                          • Samppae39
                            Bimmer Enthusiast
                            • Feb 2009
                            • 1657
                            • Vähäkyrö

                            Originally posted by Turbo-Extra View Post
                            Ei ainakaan tuo mittaristolle ulkolämpötilan kertova anturi oo kunnossa. Näyttää koko ajan lämpöasteita 1-14 vaikka ois minkälainen helle ulkona.. Eli varmaankin anturivika? Mitä tuo anturi vaikuttaa?
                            Se anturi vaikuttaa siihen miten ilmastointi (automaattinen ainakin) säätää lämpötilaa. Eli jos auto luulee, että on ulkona kylmä, niin se puskee lämmintä sisään.

                            Comment

                            • Ricoooo
                              Newbiemmer
                              • Apr 2012
                              • 22
                              • Pirkanmaan talousalue

                              Nyt tarvis kipeesti apua. mikä on vikana kun e39 2,5 lämppäri puhaltaa pelkkää haaleeta ilmaa vaikka kuinka säätelee lämpötilaa? hetki sitte vaihoin syylärin ja ilmaus meni ihan ok. En tiijjä toimiko lämppäri normaalisti ennen syylärin vaihtoa, kun vasta ostin auton.

                              Comment

                              • Bmw Master
                                Bimmer Enthusiast
                                • Jan 2004
                                • 13155
                                • Kokomo

                                Originally posted by Ricoooo View Post
                                Nyt tarvis kipeesti apua. mikä on vikana kun e39 2,5 lämppäri puhaltaa pelkkää haaleeta ilmaa vaikka kuinka säätelee lämpötilaa? hetki sitte vaihoin syylärin ja ilmaus meni ihan ok. En tiijjä toimiko lämppäri normaalisti ennen syylärin vaihtoa, kun vasta ostin auton.
                                Lueppa hiukan ylöspäin niin näet ohjeet vesiventtiilin koputteluun. Jos ei auta, ilmausta lisää.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎