Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 kysymyksiä ja vastauksia II

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • HTK12
    BTCF Member
    • Jul 2011
    • 10941
    • Joensuu

    Originally posted by Bmw Master View Post
    Kyllä on dc merkintä.
    H7 xenon-polttimot ei käsittääkseni ole e-hyväksyttyjä eli adapterilla d2-s poltin kiinni? Mulla rupes viime katsastuksessa inssi mussuttamaan kun on depon kuoret, joissa ei ole DC merkintää.. Auto on tehtaalla varustettu xenonilla, joten on automaattinen korkeudensäätö ja pesurit.. Meinas mennä inttämiseksi onko lailliset vai ei. Lopulta totes, että taitaa ne olla lailliset kun komensin katsomaan, että on korkeudensäätö anturit edessä ja takana.
    e39 540iA E85

    Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
    Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
    Retrofit ym. koodaukset (BMW)
    Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
    INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
    Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

    Comment

    • Bmw Master
      Bimmer Enthusiast
      • Jan 2004
      • 13155
      • Kokomo

      Originally posted by HTK12 View Post
      H7 xenon-polttimot ei käsittääkseni ole e-hyväksyttyjä eli adapterilla d2-s poltin kiinni? Mulla rupes viime katsastuksessa inssi mussuttamaan kun on depon kuoret, joissa ei ole DC merkintää.. Auto on tehtaalla varustettu xenonilla, joten on automaattinen korkeudensäätö ja pesurit.. Meinas mennä inttämiseksi onko lailliset vai ei. Lopulta totes, että taitaa ne olla lailliset kun komensin katsomaan, että on korkeudensäätö anturit edessä ja takana.
      Jep, orggis d2s adapterilla.

      Comment

      • Fastpiksu
        Bimmer Enthusiast
        • Jul 2010
        • 1571
        • Kajaani-Paltamo

        Originally posted by Samppae39 View Post
        Ainakin prefaceliftin ajovalonliitin menee suoraan ballastiin. Mites sitte ne abikot siinä ballastin ja polttimon välillä, onko ne oikeesti abikot vai tällaset?
        Ihan pihteillä puristellut "kaijutinpiuha"-abikot.
        Chevrolet Express van
        Ford Escort -76 powered by Holset-Megasquirt-Cosworth. Vappuna -16 ajossa??
        E36 325i group F

        Ex:
        e34 525i
        e34 525tds "superturbo"
        e39 530d M-Sport

        Comment

        • BMW323
          Bimmer Fanatic
          • Feb 2007
          • 994
          • kempele

          onkos kukaan vaihtanu tuohon m57 koneeseen kovaa vauhtipyörää ja siihen joku sopiva kytkin..

          pitäis saada tietää mistä vehkeistä sopis
          Nissan Stagea NM35 -01
          2auto (siisti sivikki -00 jenkki malli.
          harrastepohjalta E21 316

          Comment

          • Korpraali
            BTCF Member
            • Nov 2009
            • 524
            • Turku

            Kertokaan kuinkamonta johtoa menee tuonne 6cd:n vaihtajalle? Itsellä menee yksi pieni pyöreä ja pieni lattaliitin, sitten siellä on yksi paikka isommalle neliöliittimelle, mutta en löytänyt johtoa siihen mistään :think . Vaihtaja toimii muuten, mutta kun laittaa levyn sinne, niin ilmoittaa että siellä ei olisi levyä :think . Jotenka johtuuko se tuosta puuttuvasta johdosta?
            BMW F30 335i xDrive ///M-Sport Individual

            Ex: BMW E60 535d LCI ///M-Sport Individual, BMW E60 535d ///M-Sport, E39 535i ///M-Sport, E39 528i

            Comment

            • TimE39
              Bimmer Rookie
              • Jun 2011
              • 174
              • Espoo

              Mikä vikana kun pitkät valot toimii muuten mutta ei saa kytkettyä päälle?
              Eli pitkien valojen väläytys toimii normaalisti.
              Nykyinen: Jaguar XF 3.0d
              ex: Audi A6 Avant 3.0TDI Quattro
              ex: BMW 523i sedan E39 "ISI"

              Comment

              • Samppae39
                Bimmer Enthusiast
                • Feb 2009
                • 1657
                • Vähäkyrö

                Originally posted by TimE39 View Post
                Mikä vikana kun pitkät valot toimii muuten mutta ei saa kytkettyä päälle?
                Eli pitkien valojen väläytys toimii normaalisti.
                Tyhmä kysymys, mutta onko ajovalot päällä?

                Comment

                • Samppae39
                  Bimmer Enthusiast
                  • Feb 2009
                  • 1657
                  • Vähäkyrö

                  Originally posted by luikas View Post
                  Tuolta hain itselle, Bilteman joustoputki, nuita 2kpl 51mm halk. 305mm pit. 32e + hitsaus tulee korjaukselle hintaa vrt. orggis putki n. 800-900e missä tulee katit mukana
                  Kiitos pitääpä hakea itekki. En muista yhtään tuota pakoputkea...pitääkö se putki irrottaa turbolta asti, vai saakohan hitsattua paikoillaan? Pelottaa jo valmiiksi alkaa irrottelemaan ruostuneita pultteja Tosin samallahan sitte tyhjää sen kati, ku on putki irti. Onkos siinä muita katteja ku heti turbon jälkeen?

                  Comment

                  • luikas
                    Bimmer Fanatic
                    • Sep 2004
                    • 644
                    • Oulu area

                    Originally posted by Samppae39 View Post
                    Kiitos pitääpä hakea itekki. En muista yhtään tuota pakoputkea...pitääkö se putki irrottaa turbolta asti, vai saakohan hitsattua paikoillaan? Pelottaa jo valmiiksi alkaa irrottelemaan ruostuneita pultteja Tosin samallahan sitte tyhjää sen kati, ku on putki irti. Onkos siinä muita katteja ku heti turbon jälkeen?
                    Itsehän en tuota hommaa tehnyt, vaan asentaja joka sano että pirun hankala oli irrottaa sieltä pakosarjalta ne pultit, aika salettiin menee poikki pultit varmaan vanhemmissa jo. Eli tuolta osa 1, kokonaisuudessaan irti ja haitarit leikkoa vaihtoon. Ja tuosta ohje. Varmaan oot katellu jo miten tehdään, mutta varalta.

                    Edit: kannattee vaihtaa ne pakoputken kannatinkumet ainakin etummaiset samalla, uudemmissakin jo osittain väsähtäneet! Ja automaateissa on toiset katit niitten haitareitten jälkeen vielä.. osa 2 kuvassa.
                    Last edited by luikas; 08-08-2012, 11:28.
                    Current:F31 LCI 320d xdrive M-Sport -19
                    Past:
                    F07 LCI 530d xdrive GT M-Sport -15
                    F31 318d xdrive -14
                    F07 530d GT-11
                    E90 330xda LCI -09
                    E70 X5 3,0sd M-Sport -07
                    E39 530d M-Sport -03
                    E39 530iA M-Sport -02
                    E39 528i -97
                    E30 320i -88

                    Comment

                    • Samppae39
                      Bimmer Enthusiast
                      • Feb 2009
                      • 1657
                      • Vähäkyrö

                      Originally posted by luikas View Post
                      Itsehän en tuota hommaa tehnyt, vaan asentaja joka sano että pirun hankala oli irrottaa sieltä pakosarjalta ne pultit, aika salettiin menee poikki pultit varmaan vanhemmissa jo. Eli tuolta osa 1, kokonaisuudessaan irti ja haitarit leikkoa vaihtoon. Ja tuosta ohje. Varmaan oot katellu jo miten tehdään, mutta varalta.

                      Edit: kannattee vaihtaa ne pakoputken kannatinkumet ainakin etummaiset samalla, uudemmissakin jo osittain väsähtäneet! Ja automaateissa on toiset katit niitten haitareitten jälkeen vielä.. osa 2 kuvassa.
                      Kuulostaa olevan aika työmaa....

                      Mitähän materiaalia katin kenno on? Onko keraaminen vai metallia?

                      Comment

                      • Arnolds
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jun 2005
                        • 3310
                        • Kajjjaani

                        Originally posted by Samppae39 View Post
                        Kiitos pitääpä hakea itekki. En muista yhtään tuota pakoputkea...pitääkö se putki irrottaa turbolta asti, vai saakohan hitsattua paikoillaan? Pelottaa jo valmiiksi alkaa irrottelemaan ruostuneita pultteja Tosin samallahan sitte tyhjää sen kati, ku on putki irti. Onkos siinä muita katteja ku heti turbon jälkeen?
                        Kyllä noi haitarit ainakin mulle laittoivat EX:ään ihan pakoputki paikoillaan.
                        F26 xDrive20d TwinPower

                        EX:E60 535DA -06 ///M-Sport "-Individual: Moonstone metalllic+MerinoPlatinum+PianoBlack-"

                        Automaattivaihteisto remontit ammattitaidolla www.siekkinen.net

                        Comment

                        • Bmw Dreamer
                          Bimmer Enthusiast
                          • Aug 2004
                          • 2762
                          • Kouvola

                          Originally posted by BMW323 View Post
                          onkos kukaan vaihtanu tuohon m57 koneeseen kovaa vauhtipyörää ja siihen joku sopiva kytkin..

                          pitäis saada tietää mistä vehkeistä sopis
                          Nyt ei oo muuta ku mutu tuntuma, mut kävikös M51:stä vauhtipyörä näihin? Ja olikos se kova...? :think

                          Originally posted by TimE39 View Post
                          Mikä vikana kun pitkät valot toimii muuten mutta ei saa kytkettyä päälle?
                          Eli pitkien valojen väläytys toimii normaalisti.
                          Viiksi rikki? :think
                          Jos ne valot tosiaan on päällä
                          BMW 520d Touring '06 314tkm
                          BMW 530D Touring '99 552tkm
                          BMW 320da Touring '02 427tkm
                          Volvo V70 D5 '02
                          Mercedes-Benz Sprinter 208D '96
                          Mercedes-Benz Sprinter 310D '97
                          Mazda 323 1,5 '89 ja läjä Mitsuja

                          Case IH 5140 Maxxum

                          Comment

                          • mijuko
                            Bimmer Fanatic
                            • Jul 2010
                            • 951
                            • ۩□□۩

                            "Kello" syttyi

                            Kun e39:ssä tuo jarrunesteen vaihtoväli taitaa olla 2v. niin oottekos tosiaan aina vaihtanu jarrunesteet?

                            Omaan autoon kun ei ole kahteen vuoteen tullut kuin ~10tkm:think ...tuntuu vaan niin turhalta..
                            Last edited by mijuko; 08-08-2012, 15:37.

                            Comment

                            • HTK12
                              BTCF Member
                              • Jul 2011
                              • 10941
                              • Joensuu

                              No eipä se jarrunesteiden vaihto niinkään kilometreistä riipuu vaan ajasta. Vetta kun kertyy jarrunesteeseen ajan kanssa. Eli vähintää testaa nyt paljon jarrunesteessä on vettä ja mieti sitten haluatko vaihtaa.
                              e39 540iA E85

                              Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                              Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                              Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                              Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                              INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                              Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                              Comment

                              • Fastpiksu
                                Bimmer Enthusiast
                                • Jul 2010
                                • 1571
                                • Kajaani-Paltamo

                                Originally posted by HTK12 View Post
                                No eipä se jarrunesteiden vaihto niinkään kilometreistä riipuu vaan ajasta. Vetta kun kertyy jarrunesteeseen ajan kanssa. Eli vähintää testaa nyt paljon jarrunesteessä on vettä ja mieti sitten haluatko vaihtaa.
                                + jarruneste on vettä kevyempää, jolloin vesi nesteestä painuu alas. Niin mihin, no jarrusatuloihin.. Siellähän se ei ole ollenkaan hyvä juttu, senkään takia että vesi kiehuu huomattavasti jarrunestettä aiemmin jolloin saattaa tuntuma hävitä polkimesta silloin kun sitä tarvitaan.

                                Se ei kummonen homma ole vaihtaa, löysää ilmaruuvit ja polkee jarrua (kaveri kaatamaan lisää nestettä säiliöön kokoajan), sitten kun tulee kirkasta niin ilmaruuvit kiinni ja normaali ilmaus.
                                Chevrolet Express van
                                Ford Escort -76 powered by Holset-Megasquirt-Cosworth. Vappuna -16 ajossa??
                                E36 325i group F

                                Ex:
                                e34 525i
                                e34 525tds "superturbo"
                                e39 530d M-Sport

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎